Elikkä pähkäillessä tuota tuulilasinvaihtoa olisi tarkoitus käydä sunnuntaina pyyhkijän/vilkunviiksen kimppuun ja vaihtaa se toimivaan.
Lainasin tuttavalta jo jykevän kuusiokulma-avaimen.
Onko vinkkejä tulevaan operaatioon. Tarkoitus on ottaa ratti irti, mutta riittääkö se vai pitääkö irrottaa myös suojalevy, joka on mittariston alla...
monitoimiviiksen irroitus ja vaihto
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
monitoimiviiksen irroitus ja vaihto
200D -91, aiemmin 220D -77
Ainakin W126:ssa ratin alla on "panta" joka kiristää viiksitsydeemin paikalleen -- homman logiikan tajuaa siinä vaiheessa kun sompa on irti paikaltaan.
Enemminkin kiinnittäisin huomiota siihen, miten saat johtonipun ja kampaliittimen pois paikoiltaan. Viiksestä lähtee tosi tuhti paketti kaapelia rattipylvään juureen, jossa on iso ja moninapainen liitin jolla em. kaapeleilta kulkee tieto eteenpäin "muualle autoon". W115:ssa ja W126:ssa (muita en ole näiltä osin purkanut) liittimen pois saamiseksi pitää löysätä rattipylvään muovia tai jopa irrottaa se kokonaan -- ilmeisesti näin on muissakin malleissa.
Enemminkin kiinnittäisin huomiota siihen, miten saat johtonipun ja kampaliittimen pois paikoiltaan. Viiksestä lähtee tosi tuhti paketti kaapelia rattipylvään juureen, jossa on iso ja moninapainen liitin jolla em. kaapeleilta kulkee tieto eteenpäin "muualle autoon". W115:ssa ja W126:ssa (muita en ole näiltä osin purkanut) liittimen pois saamiseksi pitää löysätä rattipylvään muovia tai jopa irrottaa se kokonaan -- ilmeisesti näin on muissakin malleissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
..
Muistaakseni kojelaudan alaverhoilu pitää irrottaa. Mutta ei tuo monitoimiviiksen vaihto mikään paha homma kuitenkaan ole. Ainut hankaluus voi olla ratin irrotus, se kuusiokolopultti voi olla niin lujassa, että irtoaa vain pulttipyssyllä..
w115,123,124,126,210 yms.