monitoimiviiksen irroitus ja vaihto

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
diisselin kannattaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
Paikkakunta: keskeinen suomi

monitoimiviiksen irroitus ja vaihto

Viesti Kirjoittaja diisselin kannattaja »

Elikkä pähkäillessä tuota tuulilasinvaihtoa olisi tarkoitus käydä sunnuntaina pyyhkijän/vilkunviiksen kimppuun ja vaihtaa se toimivaan.
Lainasin tuttavalta jo jykevän kuusiokulma-avaimen.
Onko vinkkejä tulevaan operaatioon. Tarkoitus on ottaa ratti irti, mutta riittääkö se vai pitääkö irrottaa myös suojalevy, joka on mittariston alla...
200D -91, aiemmin 220D -77
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Ainakin W126:ssa ratin alla on "panta" joka kiristää viiksitsydeemin paikalleen -- homman logiikan tajuaa siinä vaiheessa kun sompa on irti paikaltaan.
Enemminkin kiinnittäisin huomiota siihen, miten saat johtonipun ja kampaliittimen pois paikoiltaan. Viiksestä lähtee tosi tuhti paketti kaapelia rattipylvään juureen, jossa on iso ja moninapainen liitin jolla em. kaapeleilta kulkee tieto eteenpäin "muualle autoon". W115:ssa ja W126:ssa (muita en ole näiltä osin purkanut) liittimen pois saamiseksi pitää löysätä rattipylvään muovia tai jopa irrottaa se kokonaan -- ilmeisesti näin on muissakin malleissa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Muistaakseni kojelaudan alaverhoilu pitää irrottaa. Mutta ei tuo monitoimiviiksen vaihto mikään paha homma kuitenkaan ole. Ainut hankaluus voi olla ratin irrotus, se kuusiokolopultti voi olla niin lujassa, että irtoaa vain pulttipyssyllä..
w115,123,124,126,210 yms.
Vastaa Viestiin