209D - kuinka usein pitää jakopään ketju uusia???

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Isojussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 21.07.2006 09:55
Paikkakunta: Tarttila
Viesti:

209D - kuinka usein pitää jakopään ketju uusia???

Viesti Kirjoittaja Isojussi »

Eli siis suinka usein pitää jakopään ketju uusia ja jos en tiedä, koska vaihdettu, mistä voin päätellä onko vaihto edessä?
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 209D - kuinka usein pitää jakopään ketju uusia???

Viesti Kirjoittaja Finski »

Isojussi kirjoitti:Eli siis suinka usein pitää jakopään ketju uusia ja jos en tiedä, koska vaihdettu, mistä voin päätellä onko vaihto edessä?
Käykö kylmänä nätisti? Jos se rynkyttää kylmänä ja tyhjäkäynti heittää, niin silloin ketju venynyt. Lämpöisenä käy yleensä nätimmin, tai no miten nyt sanois om617 käyntiäänen olevan..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

suositeltava vaihtoväli 200-300tkm

Tuo kylmänä epätasainen käynti johtuu yleisimmin kuluneista suuttimista ja väärästä pumpun ajoituksesta.
Viimeksi muokannut Mika.T, Pe 28.07.2006 16:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Isojussi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 21.07.2006 09:55
Paikkakunta: Tarttila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Isojussi »

Mika.T kirjoitti:suositeltava vaihtoväli 200-300tkm .....
Jaaghans - nätisti käypi. Onkohan paha remontti toi vaihto meinaan?
Wanhat Pullamersut eivät koskaan kuole - ne vain kiihtyvät hitaammin!
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Ketjujen vaihtoväli

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä minä olen vaihtanut 250-300,000 välein.Ja jos kone käy oikein kauniisti ja pehmeästi on se sen merkki että ketju on venunut ja sytytys on myöhäsellä Mutta ei sitä tarkoita että katkeaisi mutta kun sinne paiskaa uudet ketjut niin käynti muuttuu paljon terävämmäksi samalla rumemmaksi mutta kulku muuttuu
Ketjujen vaihto on sinänsä aika pieni homma. se vanha ketju katkaistaan ja uusi liitetään vanhaan ketjuun ja kerretään paikalleen ja niitataan kiinni mutta pakettiautossa tila on vähän ahtaanpi ottaa venttiilikansi pois Viimeksi kun vaihdoin ketjut maksoi jotain 300mk eli euroja 50 mutta en ole kysynyt hintaa
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

No miten te niittaatte sen ketjun itse ilman sitä oikeaa mb:n työkalua, olen kuullut että sillä niitä on enemmän säretty, kun menty ehjiä vaihtaan ja liitos pettänyt, eli parempi olla vaihtamatta jos ei kunnon vehkeitä ole, vai miten on asia olisi toisen auton kanssa ajankohtainen.
250CE 1969
Vastaa Viestiin