Dump valven koko

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Dump valven koko

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Tuli tässä vastaan ebayssa tyyppi, joka myy dumppivalven muutostöitä smart roadstereihin. Mahtaako olla mistään kotoisin miehen matematiikka?

http://cgi.ebay.co.uk/SMART-CAR-ROADSTE ... dZViewItem

tässä linkki miehen sepustuksiin ja matemaattisiin laskelmiin.

Mitä haittaa moottorille liian suuresta dump valvesta voi olla? Eikös turbon tehtävä ole juurikin päästää hieno ääni siinä vaiheessa, kun nostaa jalkaa kaasulta? :roll:

The golden rule for working out the correct outlet size for a DV is 1/3rd the area of the turbo outlet.

Tuo lause lähinnä huolestutta... vai onko tyyppi pelkkä rahastaja?
Avatar
Aisan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 25.07.2006 19:44
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Aisan »

Käsittääkseni se dumppi säästää vähä tuboakin, kun ahdettu ilma pääsee ulkoilmaan eikä takasi turbon siipiin.
C 230 K w202 -95
ex Talbot 1510 1,2 -83 :D

Auton vaihdon jälkeen huomasin että auto voi kiihtyä ylämäkeenkin.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Ei kellään ole hajua siitä, minkä kokoinen sen dumpin kuuluu olla? :roll:

Ja mitä haittaa väärän kokoisesta dumpista voi olla?
Vastaa Viestiin