Miksi W116 on "edullinen"?
Miksi W116 on "edullinen"?
On tollanen W116 ruvennut kiinnostamaan kun alkaen 1500 ekee saa katsastettua peliä. Miksi nuo tuntuvat noin halvoilta vai onko niissä jotenkin keskimääräistä enemmän ongelmaa (ruoste)?
Olen huomannut että myynnissä on sekä 350 että 450 malleja. Luulin että 450 olisi ns. jenkkimalli mutta onko niitä tehty myös Euroopan markkinoille?
Olen huomannut että myynnissä on sekä 350 että 450 malleja. Luulin että 450 olisi ns. jenkkimalli mutta onko niitä tehty myös Euroopan markkinoille?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Kyllä mä sen 6.9 tiedän mutta tämmönen.kerosiini kirjoitti:Hinnat on kyllä niin alhaalla että ei mikään mahdottomuus moisen hankkiminen W116 korimallin lippulaivahan oli 450SEL 6.9 jota myytiin myös euroopassa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=848930
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: Miksi W116 on "edullinen"?
W116 450 SE ja 450 SEL malleja myytiin ihan yleisesti (lähes?) kaikille markkina-alueille vuosina 1973-80. 450 SEL 6.9 oli tuotannossa 1975-80 ja sekin niinikään ihan yleisesti tarjolla.Ahti kirjoitti:Luulin että 450 olisi ns. jenkkimalli mutta onko niitä tehty myös Euroopan markkinoille?
Jenkkeihin vietiin V8-malleista nimenomaan vain 450-malleja sekä kuutoskoneisia 280 S ja 280 SE malleja.
Suomessakin näkee nykyään paljon USA:sta tuotuja 450-malleja, jenkkimallit erottaa ulkoapäin isoista ns. "puistonpenkki"-puskureista sekä etuvaloista joissa on 4 pyöreää lamppua.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Ehkä mä kirjoitin vähän epäselvästi. Tarkoitin että edullinen verrattuna muihin S-Mersuihin, ei taida oikein samalla hintaa saada samankuntoista W108 tai W126 mallia, puhumattakaan W111.
Bensankulutuskaan tuskin on sen suurempi kuin muissa vastaavissa ja vaikka olisikin mitä se mallin arvostukseen vaikuittaisi?
Onko niin että 116 on vaan jotenkin väliinputooja malli eikä oikein sykähdytä ulkonäöllään tai sisustallaan?
Bensankulutuskaan tuskin on sen suurempi kuin muissa vastaavissa ja vaikka olisikin mitä se mallin arvostukseen vaikuittaisi?
Onko niin että 116 on vaan jotenkin väliinputooja malli eikä oikein sykähdytä ulkonäöllään tai sisustallaan?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
W116 on ehkä sortin väliinputoaja. Itselläni se taas on juuri ulkonäöltään ollut erittäin lähellä sydäntä, aina. Se on ehkäpä ensimmäinen moderni Mersu, jos R107:aa ei lasketa mukaan. Näin ollen siitä ei ehkä koskaan tule samanlaista "klassikkoa" kuin esim. W108/9:stä.
Ei autossa mielestäni juuri mitään sen huonompaa ole kuin muissa aikalaisissakaan. Ruostehan se on pahin vihollinen ja ehkä jotkut muoviosat ovat hintelämpiä kuin seuraajassa.
Ei autossa mielestäni juuri mitään sen huonompaa ole kuin muissa aikalaisissakaan. Ruostehan se on pahin vihollinen ja ehkä jotkut muoviosat ovat hintelämpiä kuin seuraajassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllähän W116 on ihan hieno auto vieläkin, tosin sitä ei ehkä arvosteta Mersuharrastajien keskuudessakaan tarpeeksi? Kohtuukuntoisia yksilöitä kannattaisi pelastaa vielä ennekuin ruoste siirtää suurimman osan autojen taivaaseen.
Ulkonäöstä voisi todeta sen verran, että onhan W116 ehkä hieman raskaamman näköinen kuin edeltäjä W108/109, mutta toisaalta kuitenkin myös virtaviivaisempi ja modernimman näköinen.
Timo L. totesikin osuvasti että se on ensimmäinen moderni Mersu, aloittaen ikäänkuin uuden aikakauden 60-luvun pystylyhtyjen jälkeen. W116:n suunnittelua ohjasivat aikaisempaa paljon enemmän tiukentuvat turvallisuusmääräykset (mm. USA) ja tämä pakotti tekemään autoista painavampia ja ohjasi myös muotoilua. Sisustassa on ehkä hieman muovinen tunnelma mutta kuitenkin tässäkin mielessä huimasti modernimpi kuin edeltäjä.
Tekniikkapuolella vanhemman pään kasikoneiden D-jetronic voi olla oikukas, ja tuon aikakauden automaattilaatikoiden toiminta ei ole ihan niin sivistynyttä kuin mihin nykypäivän automaattivaihteisten kuskit ovat tottuneet.
Liikoja sähköherkkuja ei ole (esim. penkit liikkuvat käsisäädöin) ja mutkikasta elektroniikkaa on vähän, joten tuossa mielessä potentiaalisia vikapesäkkeitä on vähemmän kuin uudemmissa. Suuri bensankulutus on tosiasia, mutta tuollaista autoa hankkivalle tuskin merkitsevä asia, harrasteautoiksihan näitä hankitaan.
Sekin on näissä huomioitavaa, että koska 6.9 on tietysti halutuin ja himotuin malli, pienempikoneisten arvostus on kaukana alapuolella. Lieneekö tulevaisuudessa liikkeellä vain hienosti entisöityjä kuus-pilkku-ysejä? Toivottavasti näin ei tule olemaan.
Ulkonäöstä voisi todeta sen verran, että onhan W116 ehkä hieman raskaamman näköinen kuin edeltäjä W108/109, mutta toisaalta kuitenkin myös virtaviivaisempi ja modernimman näköinen.
Timo L. totesikin osuvasti että se on ensimmäinen moderni Mersu, aloittaen ikäänkuin uuden aikakauden 60-luvun pystylyhtyjen jälkeen. W116:n suunnittelua ohjasivat aikaisempaa paljon enemmän tiukentuvat turvallisuusmääräykset (mm. USA) ja tämä pakotti tekemään autoista painavampia ja ohjasi myös muotoilua. Sisustassa on ehkä hieman muovinen tunnelma mutta kuitenkin tässäkin mielessä huimasti modernimpi kuin edeltäjä.
Tekniikkapuolella vanhemman pään kasikoneiden D-jetronic voi olla oikukas, ja tuon aikakauden automaattilaatikoiden toiminta ei ole ihan niin sivistynyttä kuin mihin nykypäivän automaattivaihteisten kuskit ovat tottuneet.
Liikoja sähköherkkuja ei ole (esim. penkit liikkuvat käsisäädöin) ja mutkikasta elektroniikkaa on vähän, joten tuossa mielessä potentiaalisia vikapesäkkeitä on vähemmän kuin uudemmissa. Suuri bensankulutus on tosiasia, mutta tuollaista autoa hankkivalle tuskin merkitsevä asia, harrasteautoiksihan näitä hankitaan.
Sekin on näissä huomioitavaa, että koska 6.9 on tietysti halutuin ja himotuin malli, pienempikoneisten arvostus on kaukana alapuolella. Lieneekö tulevaisuudessa liikkeellä vain hienosti entisöityjä kuus-pilkku-ysejä? Toivottavasti näin ei tule olemaan.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
W116 on todella hieno auto. Ajattoman tyylikäs, ollut aikanaan valtavasti aikaansa edellä. Valittu jopa vuoden autoksi, joka on todella harvinaista noin kallille autolle.
Käsitykseni mukaan enemmän aikaansa edellä, kuin nykyään.
Muistan tuulilasin koeajon siteerauksen: "tavallinen kansa ei tiedä, kuinka p*leen hyvä herroilla on"
Käsitykseni mukaan enemmän aikaansa edellä, kuin nykyään.
Muistan tuulilasin koeajon siteerauksen: "tavallinen kansa ei tiedä, kuinka p*leen hyvä herroilla on"
124.023
Aikalaisiinsa verrattuna"uskomattoman moderni ja aikaansa edellä"Hemingway kirjoitti:W116 on todella hieno auto. Ajattoman tyylikäs, ollut aikanaan valtavasti aikaansa edellä. Valittu jopa vuoden autoksi, joka on todella harvinaista noin kallille autolle.
Käsitykseni mukaan enemmän aikaansa edellä, kuin nykyään.
Muistan tuulilasin koeajon siteerauksen: "tavallinen kansa ei tiedä, kuinka p*leen hyvä herroilla on"
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tänäänkin tuli eukon kanssa käytyä teatterissa (jonne mut tosiharvoin saa) tolla W116:lla. On se sitten mahtava painaa vasenta kaistaa, hyvin lähellä jenkkiauton olemusta se ajo, lepposaa ja mukavaa, eikä mukulakivi tunnu missään.
Totta on että ässissä w116 on hintakuopassa sekä vanhemmat että w126 ovat arvostetumpia, se on vanha mutta ei vielä antiikkia. Tulevaisuudessa sen arvo nousee ja 126 joutuu hintakuoppaan.
Sama se on R107 kohdalla, vanhemmat SL:ät ja R129 ovat huikeasti arvostetumpia.
Pihillä miehellä on just nää hintakuoppamallit.
Eli 116 on hyvä harrastepeli, osia saa helposti ja suht mukavalla hinnalla. Auto on iso joten työtä myös piisaa.
Totta on että ässissä w116 on hintakuopassa sekä vanhemmat että w126 ovat arvostetumpia, se on vanha mutta ei vielä antiikkia. Tulevaisuudessa sen arvo nousee ja 126 joutuu hintakuoppaan.
Sama se on R107 kohdalla, vanhemmat SL:ät ja R129 ovat huikeasti arvostetumpia.
Pihillä miehellä on just nää hintakuoppamallit.
Eli 116 on hyvä harrastepeli, osia saa helposti ja suht mukavalla hinnalla. Auto on iso joten työtä myös piisaa.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Mihin asti tehtiin tuota D-jettiä? Onko uudemmissa sitten K-jet? Onko loota 3 vai 4 vaihteinen ja miten sivistymättömästi se siis toimii? Mulla oli joskus -60 Cadi ja täytyy sanoa että sen 4-sp. Hydramatic vaihtoi kyllä vähän pirun hienosti eli ei ole aina iästä kiinni nämä lootan vaihtamiset.Eldorado kirjoitti: Tekniikkapuolella vanhemman pään kasikoneiden D-jetronic voi olla oikukas, ja tuon aikakauden automaattilaatikoiden toiminta ei ole ihan niin sivistynyttä kuin mihin nykypäivän automaattivaihteisten kuskit ovat tottuneet.
Liikoja sähköherkkuja ei ole (esim. penkit liikkuvat käsisäädöin) ja mutkikasta elektroniikkaa on vähän, joten tuossa mielessä potentiaalisia vikapesäkkeitä on vähemmän kuin uudemmissa. Suuri bensankulutus on tosiasia, mutta tuollaista autoa hankkivalle tuskin merkitsevä asia, harrasteautoiksihan näitä hankitaan.
Noi bensankulutus jutut ei tosiaan paljon kiinnosta, allekirjoituksen n. 420hv ford kun ei kulje alle 25L/100
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
D-Jetti vaihtui K-Jetiksi noin 1975-1976 vähän mallista riippuen. Laatikko on tuon ikäisissä 3-portainen. Varhaisissa 350 SE:ssä oli saatavana vanha 4-vaihteinen "nestekytkimellä" varustettu (en tiedä oikeaa termiä). 350:hän oli vakiona 4-vaihteinen manuaali. En usko että jenkkien vaihtomukavuuteen päästään, mutta säädöstähän se on kiinni.Ahti kirjoitti: Mihin asti tehtiin tuota D-jettiä? Onko uudemmissa sitten K-jet? Onko loota 3 vai 4 vaihteinen ja miten sivistymättömästi se siis toimii? Mulla oli joskus -60 Cadi ja täytyy sanoa että sen 4-sp. Hydramatic vaihtoi kyllä vähän pirun hienosti eli ei ole aina iästä kiinni nämä lootan vaihtamiset.
Noi bensankulutus jutut ei tosiaan paljon kiinnosta, allekirjoituksen n. 420hv ford kun ei kulje alle 25L/100
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tuntuisi, että 126 on hintakuopassa juuri parhaillaan Mutta se ei poista tosiasiaa, ainakin omasta mielestä, että 116 on hieno ja haluttava auto hyvässä kunnossa ollessaan - vähän vastaavasssa tilanteessa kuin 123 keskisarjan edustajana. Nyt halpa mutta koko ajan nousujohteessa. Siten olemassa olevista on syytä pitää hyvää huolta.Tomi kirjoitti: Totta on että ässissä w116 on hintakuopassa sekä vanhemmat että w126 ovat arvostetumpia, se on vanha mutta ei vielä antiikkia. Tulevaisuudessa sen arvo nousee ja 126 joutuu hintakuoppaan.
Tekniikka on vielä melko umpirautaa ottaen huomioon, paljonko S-sarjan mallien painot kevenivät 126:n myötä. Ja kun tuohon painoon, ilmanvastukseen yhdistää käytössä olleet moottorit ja vaihteistot, niin kulutus ei voi olla pieni. Mutta mitäs se harrastepelissä haittaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Totta, että W 126 on tällä hetkellä hintakuopassa, varsinkin Suomessa. W 116 oli vielä muutama vuosi sitten todella halpa Saksassa, mutta ei enää. (pl. romut). Alkupään W 126:set alkaa jo nostaan hintoja Saksassa, kun tulee 25 v täyteen. Nyt minun mielestä kannattaa hankkia 126:nen (ei silti 116 on komee peli ja tämä henk.koht mielipide). Hyvän saa vielä edullisesti, tosin hyvän löytäminen ei ole enää ihan helppoa. Suomi laahaa aina n. kymmenen vuotta perässä näissä harrastehommissa ja tilannetta ei varmasti helpota museoiän nosto!
Ps. Bensankulutus 380 SE: nurkassa 12-13 l/100 km ja tienpäällä 10 l/ 100 km, joten siihen harrastaminen tuskin kenelläkään kaatuu... Ja onhan se komeeta tankata kerran kuussa 80 l ysikasia
Ps. Bensankulutus 380 SE: nurkassa 12-13 l/100 km ja tienpäällä 10 l/ 100 km, joten siihen harrastaminen tuskin kenelläkään kaatuu... Ja onhan se komeeta tankata kerran kuussa 80 l ysikasia
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Niin 5 ja 6 sylinteriset automaatit oli 4-lovisia.Timo L. kirjoitti: D-Jetti vaihtui K-Jetiksi noin 1975-1976 vähän mallista riippuen. Laatikko on tuon ikäisissä 3-portainen. Varhaisissa 350 SE:ssä oli saatavana vanha 4-vaihteinen "nestekytkimellä" varustettu (en tiedä oikeaa termiä). 350:hän oli vakiona 4-vaihteinen manuaali. En usko että jenkkien vaihtomukavuuteen päästään, mutta säädöstähän se on kiinni.
116 on todella hieno auto. Ajo-ominaisuudet ääni vetävät vertoja ainakin 124 dieselille. Ja myös tuo automaatti vaihtaa hienosti ettei aina meinaa edes huomata vaihtoa.
Ennen ajaisin 116 kuin tuolla 124 200d:llä mutta se kulutus kun menee 3-4 kertaa kaksatasen kulutus ja vielä sitä kalleinta.
Viimeksi muokannut juhaoh, Ma 25.09.2006 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niitähän liikkuu stadissa paljon varaosa autojakin kaveri osti 116 puskurit ja osia yhestä yksilöstä joka oli d jekronik ruiskulla ja mullakin on kansia ruiskuosia ohjaus simpukoita pumppuja nokkia vaihteistoja vetareita 116santtu kirjoitti:w116 on vaikea löytää varaosia. pelti osia saa saksasta älyttömään hintaan
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Tuli pe käytyä yhtä W116 katsomassa. Ihan mukavan näköinen kun oli tumma väri ja kromit kohtuullisessa kunnossa. Pientä puuhasteltavaa olisi ollut korissa mutta ei paha. Kone oli 40tkm ajettu täysremontin jälkeen mutta silti veto oli aika heikkoa. Ehkä säädöt metsässä tms. mutta tuntui aneemiselta vaikka oli 350 kone. Laatikko vaihtoi terävästi nykäisemällä, varsinkin kun löysäsi kaasua ja vaihtoi isommalle. Ajotuntuma muuten ihan kohtuullinen ja alusta tuntui aika mukavalle mutta ei kuitenkaan lulla. Tuuli suhisi aika reilusti mutta uudet tiivisteet varmaan auttaisi. Jotenkin tuntui näin "jenkkimiehestä" että kone on liian pieni ja loota turhan nykivä...missäköhän pääsisi kokeilemaan 6.9:iä
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Tutulla on moinen entisöity myynnissä Helsingissä... Hopea ja varusteilla, museoleimattu.Ahti kirjoitti:Tuli pe käytyä yhtä W116 katsomassa. Ihan mukavan näköinen kun oli tumma väri ja kromit kohtuullisessa kunnossa. Pientä puuhasteltavaa olisi ollut korissa mutta ei paha. Kone oli 40tkm ajettu täysremontin jälkeen mutta silti veto oli aika heikkoa. Ehkä säädöt metsässä tms. mutta tuntui aneemiselta vaikka oli 350 kone. Laatikko vaihtoi terävästi nykäisemällä, varsinkin kun löysäsi kaasua ja vaihtoi isommalle. Ajotuntuma muuten ihan kohtuullinen ja alusta tuntui aika mukavalle mutta ei kuitenkaan lulla. Tuuli suhisi aika reilusti mutta uudet tiivisteet varmaan auttaisi. Jotenkin tuntui näin "jenkkimiehestä" että kone on liian pieni ja loota turhan nykivä...missäköhän pääsisi kokeilemaan 6.9:iä
Kaverilla olisi myös sellainen myynnissä:raul kirjoitti:Tutulla on moinen entisöity myynnissä Helsingissä... Hopea ja varusteilla, museoleimattu.Ahti kirjoitti:Tuli pe käytyä yhtä W116 katsomassa. Ihan mukavan näköinen kun oli tumma väri ja kromit kohtuullisessa kunnossa. Pientä puuhasteltavaa olisi ollut korissa mutta ei paha. Kone oli 40tkm ajettu täysremontin jälkeen mutta silti veto oli aika heikkoa. Ehkä säädöt metsässä tms. mutta tuntui aneemiselta vaikka oli 350 kone. Laatikko vaihtoi terävästi nykäisemällä, varsinkin kun löysäsi kaasua ja vaihtoi isommalle. Ajotuntuma muuten ihan kohtuullinen ja alusta tuntui aika mukavalle mutta ei kuitenkaan lulla. Tuuli suhisi aika reilusti mutta uudet tiivisteet varmaan auttaisi. Jotenkin tuntui näin "jenkkimiehestä" että kone on liian pieni ja loota turhan nykivä...missäköhän pääsisi kokeilemaan 6.9:iä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=828453
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Juu, huomasin kyllä ilmon. Hinta on vaan aika reilusti yli budjetin
Toisaalta hienon MR leimatun 350 sais alle 10teur. Mutta se ei ole 6.9
Toisaalta hienon MR leimatun 350 sais alle 10teur. Mutta se ei ole 6.9
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No ei ole ohjus nykymittapuun mukaan, mutta aikanaan kyllä oli - nimittäin kaksitonniseksi nelioviseksi sedaniksi aika helkkarin suorituskykyinen 70-luvulla. No, tosin isolohkoiset jenkkipelitkin oli 60/70-luvun vaihteessa petoja kiihtymään...santtu kirjoitti:no eipä tuo 6.9 ohjus ole. 0-100kmh 7.4 sec.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Onhan tuokin käynyt mielessä, tosin siihen riittäisi n.350-400hv pikkulohko aivan hyvin. Tilanne on vaan se että minulla on jo yksi +400hv jenkkilelu tallissa ja nyt on haussa museoauto, jolla olisi mukava lähteä tapahtumiin nätteinä kesäpäivinä ja jonka kiinteät kulut olisivat pienet (vakuutus, vero).santtu kirjoitti:no eipä tuo 6.9 ohjus ole. 0-100kmh 7.4 sec. miten olisi 116 ilman tekniikkaa ja laittaisit isolohkon? viri osaa löytyisi hyvin ja moottorin osat olisi järkevän hintaisia
Sitäpaitsi museoauton jälleenmyyntiarvo on aivan toista kuin rakennetun lue jenkkikoneella pilatun.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Mites tuolta Ruotsista, tässä esimerkkejä siisteistä peleistä:Ahti kirjoitti: Tilanne on vaan se että minulla on jo yksi +400hv jenkkilelu tallissa ja nyt on haussa museoauto, jolla olisi mukava lähteä tapahtumiin nätteinä kesäpäivinä ja jonka kiinteät kulut olisivat pienet (vakuutus, vero).
Sitäpaitsi museoauton jälleenmyyntiarvo on aivan toista kuin rakennetun lue jenkkikoneella pilatun.
http://www.blocket.se/vi/9386889.htm?ca=11_s ruosteeton pohjoisen auto, hintaa rapiat 4 tonnia
http://www.blocket.se/vi/9345684.htm?ca=11_s "vain pintaruosteinen" mutta Tukholmassa, hieman alle 3 tonnia
http://www.blocket.se/vi/9293311.htm?ca=11_s "pikkupuutteellinen", alle 2 tonnia
ja onhan noita vaikka lampaat söis...
Mitenkäs tänä päivänä verot noille 70-lukuisille, onko faktatietoa kellään
EDIT:Overdrivelta löysin yhden vanhan mersun veropäätöksen :
Nykyisen käytännön mukaan W108:sta menee suhteellisesti vähemmin veroa mitä W116:sta, koska on vanhempi siis. Verrokkiautoksi otetaan joka tapauksessa siis uusi Ässä josta ne ikävähennykset lasketaan.overdrive kirjoitti: Tänään tuli veropäätös MB w108 280S -68. Ilmeisesti päätöksessä pitäisi lukea mihin autoon on verrattu ja miten vero laskettu? Tämän ainakin tulli hoiti päin haitaria:
-ainakin tuo verrokkiauton tieto puuttui, 2 paperia taas oli kaksin kappalein
-auton moottoritilavuudeksi olivat keksineet 2litraa???
-mittarilukema autossa oli ostohetkellä 43tkm, selvitykseen merkattiin että todelliset kilometrit eivät ole tiedossa. Päätöksen mukaan auton ajokilometrit 43tkm
-auton verotusarvoksi keksitty 2700€ josta kunnon vuoksi vähennys 400€, lopullinen vero alveineen melkein 750€!! Aika perkeleesti tuollaisesta ei-niin-luksus-autosta varsinkin kun kunto on aika rapea (mm. takajalkatilasta menee sormi läpi) Ihmetyttää miten suunnilleen samanikäisistä corveteista on maksettu puolet pienemmät verot
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Eipä ole montaa w 116 koppasta verotettu viimeisen vuoden aikana, mutta verot kaikissa 300-600 € (www.ottoauto.de)
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Tosa valkoisessa oli jokseenkin karmeen värinen sisusta..karra kirjoitti: Mites tuolta Ruotsista, tässä esimerkkejä siisteistä peleistä:
http://www.blocket.se/vi/9386889.htm?ca=11_s ruosteeton pohjoisen auto, hintaa rapiat 4 tonnia
http://www.blocket.se/vi/9345684.htm?ca=11_s "vain pintaruosteinen" mutta Tukholmassa, hieman alle 3 tonnia
http://www.blocket.se/vi/9293311.htm?ca=11_s "pikkupuutteellinen", alle 2 tonnia
ja onhan noita vaikka lampaat söis...
Mikä oli tuon sinisen tarina kun ei tuo toinen kotimainen oikein suju
Juu onhan niitä esim Dortmundin lähistöllä kymmenittäin mutta ei ne siellä ainakaan halvempia näyttäny olevan mitä nyt mobilesta äkkiä katsoin.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
näin vain pienenä kurioositeettina tiedoksi, että siellä Dortmundin Oldtimerhallessa en ole koskaan nähnyt ainoatakaan suositeltavaa autoa...itse olen käynyt sielä yleensä toiveekkana kerran, pari vuodessa ja tuttavani Saksasta muutaman kerran, joka kerta poistuen todella pettyneenä. Jokainen auto on vähintään 1500€ liian kallis ja ainoatakaan helppoa projektia sieltä ei löydy kohtuu hinnalla.... mm. -79 500 SLC (tottakai harvinainen yksilö) ruostetta oli ainakin jokaisessa normaalipaikassa mm. takalasin alla, sivulasien alla, etulamppujen päällä, takakoteloitten edessä...sisusta haisi aivan hirvittävälle homeelle..ja hinta 10000€..... Samaan hintaan löytyy Saksasta harrastajien hartaudella rakentamia yksilöitä....En suosittele paikkaa missään tapauksessa... paitsi tietysti eräänlaisena anti-nähtävyytenä.
Toinen pieni kurioositeetti w116:sta: 70-luvun puolivälin tienoilla Mercedes osti paljon normaalia korkeampihiilipitoista peltiä Italiasta, tästä johtuen tuon ajan Mersut ovat normaalia kovempia ruostumaan, kuten oma w116:ni johon juuri olen hitsaamassa nopeasti arvioiden noin 30 metriä saumaa.... Päätin tehdä molemmat sivukotelot ja kontin pohjat 1.5 mm:n rosterista...eiköhän tuosta siten talviauto synny.
Toinen pieni kurioositeetti w116:sta: 70-luvun puolivälin tienoilla Mercedes osti paljon normaalia korkeampihiilipitoista peltiä Italiasta, tästä johtuen tuon ajan Mersut ovat normaalia kovempia ruostumaan, kuten oma w116:ni johon juuri olen hitsaamassa nopeasti arvioiden noin 30 metriä saumaa.... Päätin tehdä molemmat sivukotelot ja kontin pohjat 1.5 mm:n rosterista...eiköhän tuosta siten talviauto synny.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.