kannettava tietokone auton ohjelmalähteenä?
- MasaMbW124
- Mersumies
kannettava tietokone auton ohjelmalähteenä?
mitenkäs, onko mahdollista, että saisi kannettavantietokoneen kautta äänet auton poppi laitteiden kautta tuleen. vois kattoo sitten elokuvia parempien kaiuttimien kautta, ja biisejä mahtuis... mitä vaatii?
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
- MasaMbW124
- Mersumies
juu suunnitelmissa olis tehä kirkot hanskalokeron alta vedettäviks jos toi homma toteutuu.. se taitaa olla paras paikka käytettävyyden kannalta, ja koneen sais myös pois autosta vaivatta tarvittaessa.. mitenkäs vaatiiko se soittimelta jotain erikoist lähtöjä???
- MasaMbW124
- Mersumies
lähinnä se kannettava tulis leffojen katsomiseen matkoilla. ja kotikäyttöönkin.. konetta ei oo viä ostettu, mutta kaveri sitä vaan puhu, että sillä olis myydä yks kuulemma "hyvään hintaan"..
elikkä puhe on sellasista hinnoista mitä maksaa kannettavat dvd soittimetkin. joten mun mielestä mielummi kannettava tietokone ku sellanen. isompi näyttö ja muitakin käyttömahdollisuuksia, siihen kannettavaan dvd soittimeen verrattaessa.
soittimessa mulla ei taida olla sitä aux inniä, mutta onkos noissa kannettavissa yleensä RCA-lähdöt? jos vetäis sieltä suoraa vahvarille rca:t sitten, tai sitten haaran soittimen-vahvarin väliseen rca:han, ja toi siihen haaran päähä? onnistuukohan noin
elikkä puhe on sellasista hinnoista mitä maksaa kannettavat dvd soittimetkin. joten mun mielestä mielummi kannettava tietokone ku sellanen. isompi näyttö ja muitakin käyttömahdollisuuksia, siihen kannettavaan dvd soittimeen verrattaessa.
soittimessa mulla ei taida olla sitä aux inniä, mutta onkos noissa kannettavissa yleensä RCA-lähdöt? jos vetäis sieltä suoraa vahvarille rca:t sitten, tai sitten haaran soittimen-vahvarin väliseen rca:han, ja toi siihen haaran päähä? onnistuukohan noin
Ei onnistu järkevästi oikein mitenkään. Kannettavissa on vain banaaniplugit ja nekin yleensä sellaisessa paikkaa että ne ovat autokäyttöä ajatellen mahdollisimman hankalassa paikassa.
Jos viritellä haluat, osta VIA:n mikrokokoinen emolevy ja rakenna autotietokone sen pohjalle. Emo on 17cm kanttiinsa joten sen saa piilotettua vaikka keskikonsoliin. Tulee halvemmaksikin kuin kannettava, hinta prossuineen on noin 250 euroa. Siihen sitten halpa kovalevy ja pieni näyttö ja saat rakennettua autoosi sopivan systeemin. Kannettava sitä tuskin tulee olemaan.
Toisaalta voi kysyä onko tuossa mitään järkeä kun din-kokoisen 'autoteatteri' pc:n saa USA:sta 350 dollariin Autosound lehden mukaan.. www.audiovox.com

Jos viritellä haluat, osta VIA:n mikrokokoinen emolevy ja rakenna autotietokone sen pohjalle. Emo on 17cm kanttiinsa joten sen saa piilotettua vaikka keskikonsoliin. Tulee halvemmaksikin kuin kannettava, hinta prossuineen on noin 250 euroa. Siihen sitten halpa kovalevy ja pieni näyttö ja saat rakennettua autoosi sopivan systeemin. Kannettava sitä tuskin tulee olemaan.
Toisaalta voi kysyä onko tuossa mitään järkeä kun din-kokoisen 'autoteatteri' pc:n saa USA:sta 350 dollariin Autosound lehden mukaan.. www.audiovox.com

Njoo kirjaimellisesti ne eivät ole banaaneja, mutta tarkoitin siis 3,5mm audioplugia. Kokemuksesta voin sanoa että kyseinen liitin kestää erittäin heikosti autossa esiintyvää tärinää ja vääntöä. Noin 2 viikon käytön jälkeen saat rempata plugia reiässä saadaksesi kummatkin kanavat yhtäaikaa soimaan hurjan räsähtelyn kera.vhkala kirjoitti:Miksi audio pitää kierrättää autosoittimen kautta ? Suoraan vaan 3,5 plugista
kaapelit vahvistimelle ja siitä vaan poppi soimaan.
Piece of Cake![]()
En kyllä ole koskaan nähnyt pc:ssä mitään banaaneja
Sitten läppärin äänenvoimakkuussäätö on ihan oma lukunsa. Wintoosan kautta hyvin hankalaa, läppärin omien nappuloiden kautta hyvin hankalaa myös, jos läppärissä rullapotikka säätöä varten se kerää kaiken pölyn autosta kuin hooveri ja lakkaa taatusti toimimasta.
Yleensä noiden 3,5 millisten liitimien huonon kontaktin takana on huono urosliitin (halpa malli).
Näiden liitinten halkaisijoissa on myös pieniä heittoja joten sopiva liitin on etsittävä kokeilemalla. Itse olen paininut liitinten huonon RF keston kanssa.
Liittimen lähellä (0,5 m) on 500 W HF alueen lineaarinen vahvistin niin tuppaa kaatamaan koko laptopin.
Voihan tuota pc:tä ohjata vaikka kaukosäätimellä.Kyllä tuommoisesta saa monipuolisen laitteen autoon , mutta vaatii hiukan rakentelua.
Näiden liitinten halkaisijoissa on myös pieniä heittoja joten sopiva liitin on etsittävä kokeilemalla. Itse olen paininut liitinten huonon RF keston kanssa.
Liittimen lähellä (0,5 m) on 500 W HF alueen lineaarinen vahvistin niin tuppaa kaatamaan koko laptopin.
Voihan tuota pc:tä ohjata vaikka kaukosäätimellä.Kyllä tuommoisesta saa monipuolisen laitteen autoon , mutta vaatii hiukan rakentelua.
- MasaMbW124
- Mersumies
- MasaMbW124
- Mersumies
jep mutta ku musa kuunneltas pääasiassa/aina mp3 auto soittimesta, joten toi tulis milteimpä vaan leffojen kattomiseen autossa. ja kotikäyttöön.e320 kirjoitti:Ei tartte uskoa, annan sinun oppia ihan kantapään kauttakin jos haluat.MasaMbW124 kirjoitti:ompa vaan vaikee napata autosta mukaan tommosta kiinteetä tietokonetta ja näyttää.. kun tosiaan olis käyttötarkotuksia muitakin sille kun tuo auto...
Onkohan noista DIN paikkaan sopivista vehkeistä käytännön kokemuksia,lähinnä arvelluttaa sopivuus suomen talveen.Ainakin autoon asennetussa pöytäkoneessa esiintyy aika paljon ongelmia,kosteudesta varmaankin lähinnä johtuu.Lisäksi kovot on kovilla...Tuollainen DIN paikkaan soppeli kone kyllä kiinnostaisi,,eihän tuo tulisi maksamaan kuin 500e-600e näytön kanssa...
Kyllähän sen kannettavan sinne autoon saa helpolla viriteltyä,mutta kyllähän tuommonen kiinteä systeemi olisi vaan hieno
Kyllähän sen kannettavan sinne autoon saa helpolla viriteltyä,mutta kyllähän tuommonen kiinteä systeemi olisi vaan hieno

- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
Mulla oli entisessä kannettava, sitten kosketusnäyttö keskikonsolissa ja toimi hyvin. AInoa mikä normitietokoneessa ärsytti autokäytössä oli sen käynnistyminen, kun sitä joutu odottaa aina..
ja saahan kannettaviin telakoita mihin painasta se sit, ei oo ongelmaa liittimien yms kanssa..
ja saahan kannettaviin telakoita mihin painasta se sit, ei oo ongelmaa liittimien yms kanssa..
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Jenkkivaniin ehkä voisi kuvitella.. Tai sitten teillä on hiukan isommat ohjaamot mersuissanne kuin mulla. En nimittäin kyllä keksi ainuttakaan tapaa järkevästi telakoida kannettavaa keskikonsoliin.ja saahan kannettaviin telakoita mihin painasta se sit, ei oo ongelmaa liittimien yms kanssa..

Vai onko suunnitteilla mallia rautalankaviritys hanskalokeron alapuolelle 'mullon pc autossa' rehentelyoikeuksien saavuttamiseksi?

Itse ainakaan en hetkeäkään suunnittelisi muuta kuin sellaista microatx VIA:n emolevyä jonka saa integroitua kiinteästi autoon.
Pysytään aiheessa, tieliikenteestä voidaan keskustella toisessa topicissavhkala kirjoitti:Kannattaako pc:tä autoon laittaa pelkkien leffojen takia? Olishan siihen muitakin sovelluksia.
Leffoja varten DVD/DIVX soitinta kehiin vaan niin ei tartte ootella pc:n käynnistystä.
Itse päädyin tuohon DVD/DIVX soittimeen, <..................>
Lisää tietoa: www.skg.fi
Yes Sir......veskola kirjoitti:Pysytään aiheessa, tieliikenteestä voidaan keskustella toisessa topicissavhkala kirjoitti:Kannattaako pc:tä autoon laittaa pelkkien leffojen takia? Olishan siihen muitakin sovelluksia.
Leffoja varten DVD/DIVX soitinta kehiin vaan niin ei tartte ootella pc:n käynnistystä.
Itse päädyin tuohon DVD/DIVX soittimeen, <..................>
- MasaMbW124
- Mersumies
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
No ei siinä oo mitään ongelmaa sen suhteen, jos siistin haluaa niin irrallinen näyttö vaan kojelautaan ja läppäri penkin alle esim. itsellä oli entisessä penkin alla ilman ongelmia. Helpottaa käyttöä vaan paljon nuo telakat. Sithän voi vielä laittaa irtonaisen hiiren ja näppäimistön jos haluaa, ja näppiksiä saa vaikka minkälaisia ja kokoisia, itsellä oli pieni näppis hanskalokeron kannessa niin että lokero meni kiinni ja track ball hiiri keskikonsolissa. Näppiksiinki saa macroja joilla saa yhdellä napilla sitten koneen käyntiin jne.MasaMbW124 kirjoitti:ja olen jo niin monta kertaa painottanut sitä, että konetta käytettäisiin myös muuhunkin kuin siihen leffojen katsomiseen, myös kotona!!
Muuta huonoa en tuossa näe kuin se, että tietokoneen käynnistyminen vie aikaa, joka joskus tuntuu ajamaan lähtiessä pitkältä.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Minun näkökulmasta tuo on vähän sama kuin sanoisi 'haluan ostaa polkupyörääni kotistereot joita haluan käyttää myös kotona musiikin kuunteluun'MasaMbW124 kirjoitti:ja olen jo niin monta kertaa painottanut sitä, että konetta käytettäisiin myös muuhunkin kuin siihen leffojen katsomiseen, myös kotona!!
Voi olla että teillä on paljon pidemmät hermot kuin minulla ja kärsivällisyyttä erilaiseen säätämiseen kuten koneen kaiveluun sieltä penkin alta, telakkaan asenteluun, makrojen rakenteluun yms. virittelyyn jota ei mitään autoon erityisesti rakennetulla laitteella tarvi. Puhumattakaan siitä kun joku istuu takapenkille ja potkii buutseilla kannettavan kuoret solmuun penkin alla yms yms.
Eli puhtaasti siitä syystä että käytännön käytettävyys kannettavalla koneella autossa on nolla.
Jos saat tuon läppärin viriteltyä autoosi, kerro ihmeessä seurantaraportti siitä miten monta kertaa viitsit raijata koneen auton ja kodin välillä, miten monta kertaa jotain hajosi edestakaisin rempatessa ja tuliko laitetta lopulta koskaan käytettyä. Itse en tuohon viitsisi ryhtyä, sen verran peruslaiska kun olen.
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viesti:
tää kyllä taas menee vähän turhaksi vittuiluksi tuningia kohtaan..
jos toiset haluu rakentaa ja laittaa autojaan niin miks siitä pitää nostaa hirvee itku. Ihan saa sen vaikutelman että ku ei oo mullakaan niin ei oo sullakaan.
Taitaa tuossa lorinserissaki olla ihan turhaan näytöt ja dvd:t ja tv, navigaattori jne.. ja kas kummaa ku olivat vielä valmiina siinä..et kyl joku muuki kehtaa..
Eikä kyl mun läppäri menny koskaan rikki siellä penkin alla. Ja mitä tuohon kehtaamisen tulee niin harrastuksii kait sitä kaikilla on..että josko tästä tallille.. -->
..en vaan tajua miks pitää valittaa täysin turhasta, ei ketään kiinnosta jos jotakuta ketuttaa se että toinen laittaa läppäriä autoon, pitäkööt vitutuksen itsellään ja olkoot iloinen jos joku näkee vaivaa ja tekee autostaan semmoisen ku haluaa. piste.
jos toiset haluu rakentaa ja laittaa autojaan niin miks siitä pitää nostaa hirvee itku. Ihan saa sen vaikutelman että ku ei oo mullakaan niin ei oo sullakaan.
Taitaa tuossa lorinserissaki olla ihan turhaan näytöt ja dvd:t ja tv, navigaattori jne.. ja kas kummaa ku olivat vielä valmiina siinä..et kyl joku muuki kehtaa..
Eikä kyl mun läppäri menny koskaan rikki siellä penkin alla. Ja mitä tuohon kehtaamisen tulee niin harrastuksii kait sitä kaikilla on..että josko tästä tallille.. -->
..en vaan tajua miks pitää valittaa täysin turhasta, ei ketään kiinnosta jos jotakuta ketuttaa se että toinen laittaa läppäriä autoon, pitäkööt vitutuksen itsellään ja olkoot iloinen jos joku näkee vaivaa ja tekee autostaan semmoisen ku haluaa. piste.
X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Tähän tovayryn kommenttiin on aika helppo yhtyä. Jos masa haluaa sen koneen sinne autoon laittaa niin neuvokee siinä. Kyse ei ollu siitä viitsisikö esim. nimim. e320 laittaa tollasta omaan autoonsa.

Eka viesti tässä ketjussa jonka Masa kirjoitti:Lähetetty: Sun 24.09, 2006 23:10 Viestin aihe: kannettava tietokone auton ohjelmalähteenä?
--------------------------------------------------------------------------------
mitenkäs, onko mahdollista, että saisi kannettavantietokoneen kautta äänet auton poppi laitteiden kautta tuleen. vois kattoo sitten elokuvia parempien kaiuttimien kautta, ja biisejä mahtuis... mitä vaatii?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Pakkohan tänne on omakin lusikka soppaan sotkea. Eli myös täällä on ollu samanlaisia ajatuksia, ainoaksi ongelmaksi muodostuu kiintolevy... pitäis saada hyvin vaimennetuksi. Jos saa valita pleikkarista, x-boxista, dvd-vehkeistä, autotietokoneesta ja oikeasta tietokoneesta, ehdottomasti kannettava tai konttiin rakennettu pöytäkone. Ja syy siihen on se, että tietokone on kaikkein käytännöllisin omaan käyttööni. GPRS-yhteydellä varustettuna mukava leikkikalu, koska muutenkin tulee monesti vaan istuttua autossa kännykällä mesettäen/irkaten. Tuleepa siitäkin vähän helpompaa. Ja mitä musiikinkuunteluun tai leffojen katsomiseen tulee, on sata kertaa käytännöllisempää selata biisejä suoraan winampilla kuin selata kiintolevyllisestä mankasta. Vai haluaisitko itse etsiä jotain biisiä niiden tuhannen muun joukosta? Okei, täytyy myöntää että siinä on monet autolaitteet tehny paljon parannusta. Kun taas leffat ja pelit on suoraan kiintolevyllä, ei tarvitse pahemmin naarmusista cd:istä murehtia. Ja vieläpä tarvittaessa koneenkin saa pois ja käyttöön muualla. Siinä siis oma mielipiteeni, yrittäkää toki olla tyrmäämättä toisten hulluja mietteitä. Yks tykkää äitistä, toinen tyttärestä, kolmatta kiinnostaa pojat 

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Lukaskaapa toi artikkeli: http://www.skenegroup.net/fi/artikkelit/pugputer_406
Jos aikomuksesi olisi ruuvata ne Lorinserin näytöt irti joka ilta kotiin ihailtavaksi saisit täsmälleen samat kommentit. Yritin vain sanoa että pelleilyn sijasta kannattaa rakentaa kunnollinen, kiinteä systeemi koska kannettavan kanssa ei saa muuta kuin murheita aikaan.tää kyllä taas menee vähän turhaksi vittuiluksi tuningia kohtaan..
- MasaMbW124
- Mersumies
elikkä mun pitäis rakentaa se kiintee tietokone aina sinne missä vaan sattuisin tarvitteen tota kannettavaako? autoon oma, kouluun oma, töihin oma, kotiin oma, rannalle oma paikkojahan on loputtomiine320 kirjoitti:Jos aikomuksesi olisi ruuvata ne Lorinserin näytöt irti joka ilta kotiin ihailtavaksi saisit täsmälleen samat kommentit. Yritin vain sanoa että pelleilyn sijasta kannattaa rakentaa kunnollinen, kiinteä systeemi koska kannettavan kanssa ei saa muuta kuin murheita aikaan.tää kyllä taas menee vähän turhaksi vittuiluksi tuningia kohtaan..

täytyy myöntää se fakta, että eräänlaisessa tuning mielessä sen sinne laittaisinkin, mutta en pelkästään. Vastaavanlaisia kommentteja olen kuullut myös helmoista ja puskureista, tyyliin: "onkos tossa nyt mitään järkee laittaa tollasia. tehä kauhee työ eikä siinä ole mitään hyötyä auton ajettavuuden kannalta"