Tuliko turbo tiensä päähän?
- Punisher69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
Tuliko turbo tiensä päähän?
Vito 110D
Ahtopaine on laskenut tasaisesti ja ei nouse enää, kuin 0.4
Kiihtyvyys jo aika maltillista, eli paras puhti alkaa olla pois.
Juuri tuli 200000 kilometriä täyteen.
Onko turbon vaihto edessä, vai olisiko mahdollista että kysessä pienempi vika?
Ahtopaine on laskenut tasaisesti ja ei nouse enää, kuin 0.4
Kiihtyvyys jo aika maltillista, eli paras puhti alkaa olla pois.
Juuri tuli 200000 kilometriä täyteen.
Onko turbon vaihto edessä, vai olisiko mahdollista että kysessä pienempi vika?
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- Punisher69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
Tarkista että ahtopaine pääsee vapaasti ruiskutuspumpun kellolle. Veikkaisin syöttöjen puutosta, syystä tai toisesta. Vedä vaikka väliaikaisesti letku suoraan painekotelolta pumpulle. Nythän siellä on välissä suojakytkentä. Tuon kuvan "alasyöttö" kello.
Tarkista myös että hukkaportin vipu on tiukasti kiinni.
Mikäli siellä on paineputkissa vuoto, kannattaa aloittaa välijäähdyttimen alemman letkun kohdalta, sieltä klemmari ruostuu ensimmäisenä poikki, kun suolapaska lentää suoraan siihen. Tämä kannattaa uusia joka tapuksessa,ja käytetään vain hyvälaatuisia klemmareita.
Kyllä se löysällä pakosarjalla ahtaa aivan hyvin, kokemusta on.
Ei turbo yleensä vikaannu sillain, että ahtopaine alkaisi laskemaan, vaan se ruikkaa öljyä sinne ja tänne tai alkaa pitämään ainakin outoa ääntä. Ahtoputkissa oleva öljy on aivan normaali ilmiö aivan tehtaan paketissa olevassa autossa, ei syytä huoleen. Öljy tulee sinne huohottimen kautta.
Tarkista myös että hukkaportin vipu on tiukasti kiinni.
Mikäli siellä on paineputkissa vuoto, kannattaa aloittaa välijäähdyttimen alemman letkun kohdalta, sieltä klemmari ruostuu ensimmäisenä poikki, kun suolapaska lentää suoraan siihen. Tämä kannattaa uusia joka tapuksessa,ja käytetään vain hyvälaatuisia klemmareita.
Kyllä se löysällä pakosarjalla ahtaa aivan hyvin, kokemusta on.
Ei turbo yleensä vikaannu sillain, että ahtopaine alkaisi laskemaan, vaan se ruikkaa öljyä sinne ja tänne tai alkaa pitämään ainakin outoa ääntä. Ahtoputkissa oleva öljy on aivan normaali ilmiö aivan tehtaan paketissa olevassa autossa, ei syytä huoleen. Öljy tulee sinne huohottimen kautta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
pumpun kalvolta tulee letku imusarjaan. Ota vaikka rautalankaa ja putsaa se imusarjan puoleinen metalliputki, mihin letku kiinnittyy. Joskus menee göntsäfönderistä tukkoon. 2 Vitoon on jeesannut, toki vuotojakin alipaineine letkuissa voi olla. Myös hukkaportti voi olla "vähäisen käytön" vuoksi ihan jumissakin..
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
- Punisher69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
Ainakin coolerin ilmaputket öljystä märät ja jäähdyttimen kennot ui öljyssä.
Ilmansuodattimessa kourallinen hiekkaa ja polttoainesuodatin tukkeessa.
Taas seisoo paku pukeilla, motivaatiota odotellessa...........
Ilmansuodattimessa kourallinen hiekkaa ja polttoainesuodatin tukkeessa.
Taas seisoo paku pukeilla, motivaatiota odotellessa...........
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R
"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Lainaan tätä vanhaa topiccia kun on niin etevä otsikko:
Ihmeteltiin kun auto on vähän laiskanpuoleinen. Ahtojakaan ei kerää kuin 0,4bar. Sitten ruuvattiin ahdin ja kansi irti ja eipä ihme. Välystä ei oo eikä vuoda öljyä. Tällainen vika vain on, voiko sen korjata kotikonstein?:
Kuva
Oletettavasti ei, mutta mistäs sitä ikinä tietää...
Ihmeteltiin kun auto on vähän laiskanpuoleinen. Ahtojakaan ei kerää kuin 0,4bar. Sitten ruuvattiin ahdin ja kansi irti ja eipä ihme. Välystä ei oo eikä vuoda öljyä. Tällainen vika vain on, voiko sen korjata kotikonstein?:
Kuva
Oletettavasti ei, mutta mistäs sitä ikinä tietää...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
OK! Hieno kuulla. (ei mitään kunnollisia turbokokemuksia mulla). Toi on alkuperäisasennuksena Audi 100 turbo (MC) moottorista peräisin, olisko se KKK? Mutta mikä numero? Jos jollain olisi tietoa ja sattumalta ehjä pakopesäkin niin YV:llä tavoitta aostajan
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Punisher69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
- Paikkakunta: Joutseno
- Viesti:
ahdin on mc moottorissa tyyppiä kkk 24Sergey kirjoitti:OK! Hieno kuulla. (ei mitään kunnollisia turbokokemuksia mulla). Toi on alkuperäisasennuksena Audi 100 turbo (MC) moottorista peräisin, olisko se KKK? Mutta mikä numero? Jos jollain olisi tietoa ja sattumalta ehjä pakopesäkin niin YV:llä tavoitta aostajan
vanhemman audin ahdin on tyyppiä kkk 26 muuten samanlainen kuin 24 mutta pakosiipi on 55mm kiinnitykset ja komputa ovat samoja
näissä ahtimissa on usein vikana pakosiiven syöpyminen pienemmäksi
saksan ebay siellä ovat halpoja
55mm siivelle oleva pakopesä löytyy 10€
kumpikos olis sitten tulevaisuutta ajatellen parempi ahdin? kkk26 vai kkk24? Jos autoa tekis mieli vähän piristää 160hp -> 200hp? Noita kkk26 nimittäin löytyis vaikka mistä mutta tuota kkk24 ei oo paljoa tarjolla, toki on... mutta jostain syystä vähemmän.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021