Tervehdys arvon herrat!
Nyt lähti valitettavasti Daamilta talli alta, joten pitää asennuttaa rouvaan lohko/sisätilalämmitin sekä tietty myös varashälytin ajonestolla. Rouvahan on jo päässyt 17 v. ikään eli saattaa palella öisin eikä pidä ns. "mummonpotkijoista".
Onko kellään kokemuksia/vinkkiä hyvästä pajasta PK-seudulla, jossa saisi asennutettua ko. vermeet Daamiin?
Laitatin juuri tällä vkolla omaani lohkolämppärin. Teetin Kauniaisten Autohuollossa (tms), siinä Granin terveyskeskusta vastapäätä. Työ sujui hyvin, ainoa vain että yllättyivät kasikoneesta koska odottivat kutosta. Meni vähän enemmän aikaa asennukseen. Hinta taisi olla osille n. 140 ja työlle saman verran.
Laitatin lohkolämppärin ja sisäpistokkeen E320:seen Olarin Nesteellä toimivassa autohuollossa. Vetäjä on tietääkseni entinen Veholainen, ainakin tuntee meset. Asennuksen hinta yhteensä taisi olla 160EUR. En tiedä asentaako hälyjä. Tomi Aranko Olarissa tietääkseni asentaa sekä että, mutta en tiedä hintatasosta. Ammattimaisen näköistä toiminta on.
Kuten aiemmin jo todettu, lämppärin käytöllä voi olla sivuvaikutuksia, eli auto ei starttaa yhtä hyvin kuin ilman lämppäriä. Kaasua joutuu antamaan startin yhteydessä, ilman sitä ei käynnisty. Uskon että lämppärin käyttö sotkee jonkin lämpötila-anturin toimintaa ja sitä kautta seos menee pieleen. Sama ongelma on jatkunut minulla vielä -10 asteen pakkasillakin.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB300SEL kirjoitti:Tervehdys arvon herrat!
Nyt lähti valitettavasti Daamilta talli alta, joten pitää asennuttaa rouvaan lohko/sisätilalämmitin sekä tietty myös varashälytin ajonestolla. Rouvahan on jo päässyt 17 v. ikään eli saattaa palella öisin eikä pidä ns. "mummonpotkijoista".
Onko kellään kokemuksia/vinkkiä hyvästä pajasta PK-seudulla, jossa saisi asennutettua ko. vermeet Daamiin?
Vinkeistä etukäteen kiittäen
Omaan autoon on varashälyttimet asentanut muistaakseni Oulunkylän päämieskauppias vai aribom se silloin oli. Aika monet pajat tekee noita kaikkia hommia, omasta arviointikyvystä sitten riippuu varmaan että mihin päätyy...
sisätilan lämppärin jättäisin asentamatta... tuntuu ruostuttavan esim ovet verhoilujen takaa aika tehokkaasti.. sisätilan lämppärihän kierrättää sisäilmaa joten se ei kuivaa ilmaa lainkaan. ja kosteus pääsee tiivistymään pelteihin... auton omalla lämppärillä asia on tietenkin eri koska sehän ottaa ilman ulkoa eli tavallaa työntää kostean ilman ulos ja samalla "kuivaa" sisäilmaa...
miksu.80 kirjoitti:sisätilan lämppärin jättäisin asentamatta... tuntuu ruostuttavan esim ovet verhoilujen takaa aika tehokkaasti.. sisätilan lämppärihän kierrättää sisäilmaa joten se ei kuivaa ilmaa lainkaan. ja kosteus pääsee tiivistymään pelteihin... auton omalla lämppärillä asia on tietenkin eri koska sehän ottaa ilman ulkoa eli tavallaa työntää kostean ilman ulos ja samalla "kuivaa" sisäilmaa...
Joo ja autotalli ruostuttaa???
Kyllähän kaikki ruostuttaa,mutta sisätilanlämppäri kuivaa?Sehän myös lämmittää ja onhan autossa ilmanotto mm.takaluukussa jne..Tietysti sehän on mukaavuus juttu.
Jos noin iso operaatio on kyseessä niin ajattelisin itse myös vaihtoehtona "webastoa" Hinnat ovat aika kilpaulukykyisiä nykyään? Ja silloin ei tarvitsisi ajatella niitä "johdon"virityksiä?
Tosin mietityttää tuo ovien peltien ruostuminen sähkölämppärillä... Eikös se kosteus poistu ainakin etuovien sisältä, kun veivaa ässän käyntiin ja kytkee auton oman lämppärin päälle, koska eikös se puhalla lämmintä ilmaa sivuilta etuovien sisään?
Tuo webaston asennus olisi kyllä v-ehto, mutta ovatko vielä hintakilpailukykyisiä? (vertaa Defa asennettuna n. 350 €)
Kyllähän se autotalli ruostuttaa jos auton ajaa illalla suolamössöisenä talliin ja sitten yönaikana se suola muhii siellä lämpimässä ja kun se ei kuitenkaan ehdi kuivua aamuksi niin sama meno jatkuu.
Tosin mietityttää tuo ovien peltien ruostuminen sähkölämppärillä... Eikös se kosteus poistu ainakin etuovien sisältä, kun veivaa ässän käyntiin ja kytkee auton oman lämppärin päälle, koska eikös se puhalla lämmintä ilmaa sivuilta etuovien sisään?
Tuo webaston asennus olisi kyllä v-ehto, mutta ovatko vielä hintakilpailukykyisiä? (vertaa Defa asennettuna n. 350 €)
No ei oikein ole kilpailukykyisiä, kyselin Webastoa omaan juuri, ja kaukosäätimellä hinta on 2000 €, ilman kaukkaria ajastimella hinta oli vissiin 1500 €:n paremmalla puolella.
Niinpä niin. Kyllähän tuon Webaston hinta on liian rasvainen. Viitaten keskusteluihin tallin/sähkösisätilalämppärin ns. ruostuttavista vaikutuksista, taidanpa päätyä pelkkään lohkolämppäriin. Eipähän ainakaan pala naapurin kanssa se tolpan säälittävä 10 A -sulake heti lähdössä.
Mutta huligaanikarkoitin pitää hankkia Daamiin eli onko herroilla mielipiteitä, kumpaa preferoida; Defaa vai Cobraa? Vai onkohan noilla enää niin suurta eroa
MB300SEL kirjoitti:Niinpä niin. Kyllähän tuon Webaston hinta on liian rasvainen. Viitaten keskusteluihin tallin/sähkösisätilalämppärin ns. ruostuttavista vaikutuksista, taidanpa päätyä pelkkään lohkolämppäriin. Eipähän ainakaan pala naapurin kanssa se tolpan säälittävä 10 A -sulake heti lähdössä.
Mutta huligaanikarkoitin pitää hankkia Daamiin eli onko herroilla mielipiteitä, kumpaa preferoida; Defaa vai Cobraa? Vai onkohan noilla enää niin suurta eroa
turhaa provoa, sanon mä, pilkun nussintaa väittää et muka ruostuttais sisälämppäri .
MB300SEL kirjoitti:Niinpä niin. Kyllähän tuon Webaston hinta on liian rasvainen. Viitaten keskusteluihin tallin/sähkösisätilalämppärin ns. ruostuttavista vaikutuksista, taidanpa päätyä pelkkään lohkolämppäriin. Eipähän ainakaan pala naapurin kanssa se tolpan säälittävä 10 A -sulake heti lähdössä.
Mutta huligaanikarkoitin pitää hankkia Daamiin eli onko herroilla mielipiteitä, kumpaa preferoida; Defaa vai Cobraa? Vai onkohan noilla enää niin suurta eroa
Itselläni ei ole kokemusta kuin Defan "huligaanikarkottimesta" ja tyytyväinen olen ollut. Ollut käytössä n. 5 vuotta eikä ole tarvinnut kuin yhdet patterit vaihtaa kauko-ohjaimeen. Muutenkin vaikuttaa laatukamppeelta ja asennuskin onnistui omatoimisesti.
MB300SEL kirjoitti:Niinpä niin. Kyllähän tuon Webaston hinta on liian rasvainen. Viitaten keskusteluihin tallin/sähkösisätilalämppärin ns. ruostuttavista vaikutuksista, taidanpa päätyä pelkkään lohkolämppäriin. Eipähän ainakaan pala naapurin kanssa se tolpan säälittävä 10 A -sulake heti lähdössä.
Mutta huligaanikarkoitin pitää hankkia Daamiin eli onko herroilla mielipiteitä, kumpaa preferoida; Defaa vai Cobraa? Vai onkohan noilla enää niin suurta eroa
Itselläni ei ole kokemusta kuin Defan "huligaanikarkottimesta" ja tyytyväinen olen ollut. Ollut käytössä n. 5 vuotta eikä ole tarvinnut kuin yhdet patterit vaihtaa kauko-ohjaimeen. Muutenkin vaikuttaa laatukamppeelta ja asennuskin onnistui omatoimisesti.
MB300SEL kirjoitti:Tervehdys arvon herrat!
Nyt lähti valitettavasti Daamilta talli alta, joten pitää asennuttaa rouvaan lohko/sisätilalämmitin sekä tietty myös varashälytin ajonestolla. Rouvahan on jo päässyt 17 v. ikään eli saattaa palella öisin eikä pidä ns. "mummonpotkijoista".
Onko kellään kokemuksia/vinkkiä hyvästä pajasta PK-seudulla, jossa saisi asennutettua ko. vermeet Daamiin?
Vinkeistä etukäteen kiittäen
No mikäs, onko kehiin tullut oikein kaimarouva? Kokemuksen jalolla ja riskillä rintaäänellä voin sanoa, notta viileä talli (=katos) ja lohkari + Defa tekevät myös sinun Taamistasi kestävän maailman pahuutta ja konnuuksia vastaan. Mummoja ei sovi potkia, sehän taas on epäsivistynyttä käytöstä. Toivottelee nimim.
"The best engineered car in the world" tai sitten ei....... no on se
MB300SEL kirjoitti:Tervehdys arvon herrat!
Nyt lähti valitettavasti Daamilta talli alta, joten pitää asennuttaa rouvaan lohko/sisätilalämmitin sekä tietty myös varashälytin ajonestolla. Rouvahan on jo päässyt 17 v. ikään eli saattaa palella öisin eikä pidä ns. "mummonpotkijoista".
Onko kellään kokemuksia/vinkkiä hyvästä pajasta PK-seudulla, jossa saisi asennutettua ko. vermeet Daamiin?
Vinkeistä etukäteen kiittäen
No mikäs, onko kehiin tullut oikein kaimarouva? Kokemuksen jalolla ja riskillä rintaäänellä voin sanoa, notta viileä talli (=katos) ja lohkari + Defa tekevät myös sinun Taamistasi kestävän maailman pahuutta ja konnuuksia vastaan. Mummoja ei sovi potkia, sehän taas on epäsivistynyttä käytöstä. Toivottelee nimim.
"The best engineered car in the world" tai sitten ei....... no on se
Juu, kehissä ollaan oltu jo kesästä Daamin kanssa. Tosin 3 v. vanhempi, kuin Huvimestarilla. Daamillani on hurruuteltu vasta 196 tkm ja viettänyt yönsä aina tallissa. Tosin nyt tulee muutto eteen vuoden vaihteen jälkeen Helsingin Lintulahdesta Pihlajamäkeen, joten tallipaikkakin poistuu.
Pukki on tuomassa Daamille Defan lohkarin ja 800 -sarjasen hälyn hulikaaneja karkottamaan. Onkos lohkolämppäri aiheuttanut Sinun rouvalle aamuisin käynnistysvaikeuksia, joista täällä on toisaalta jo puhuttukin? Entä mitä mieltä olet sisätilalämppärin tuossa edellä puhutusta mahdollisesta ruostuttamisvaikutuksesta?
Uuden kodin parkkiksella ei ikävä kyllä ole autokatoksia, mutta yhtiökokous on keväällä, jossa meinaan syvällä rintaäänelläni (200 cm./145 kg) ajaa asiaa eteenpäin
Tämä "Graue Dame" tykkää lohkosta varsin hyvin. Mutta pitää hehkuttaa vain parisen tuntia, niin sitten on ok. Muutaman kerran on tullut pidettyä piuhassa pitkään ja silloin tuppaa nikottelemaan, mutta parin kaasunpainalluksen jälkeen kyllä käy siivosti. Jos tulpat ja tulpanpiuhat ovat kunnossa, niin toki lähtee vaikka -30-asteisesta "löylystä" ilman sähköistä tekohengitystä.
Oma mielipuolinen mielibidéé on, että jos matot ovat kuivat ja sisäpuolinen kosteus muutenkin eliminoitu, niin ei sisälämppäri aiheuta mitään korroosio-ongelmia. Mutta kosteassa tallissa korrorotta iskee vaikka sitten uuteenkin autoon . On nähtynä muutama tapaus (japanian sekä italian keksintöjä) että helmat ja kaaret yhtyvät happeen jo parin kolmen vuoden periodilla.
Pienillä kilsoilla on tuo kaima, onko nokka-akseli vielä originaali?
Jukka N. kirjoitti:Tämä "Graue Dame" tykkää lohkosta varsin hyvin. Mutta pitää hehkuttaa vain parisen tuntia, niin sitten on ok. Muutaman kerran on tullut pidettyä piuhassa pitkään ja silloin tuppaa nikottelemaan, mutta parin kaasunpainalluksen jälkeen kyllä käy siivosti. Jos tulpat ja tulpanpiuhat ovat kunnossa, niin toki lähtee vaikka -30-asteisesta "löylystä" ilman sähköistä tekohengitystä.
Oma mielipuolinen mielibidéé on, että jos matot ovat kuivat ja sisäpuolinen kosteus muutenkin eliminoitu, niin ei sisälämppäri aiheuta mitään korroosio-ongelmia. Mutta kosteassa tallissa korrorotta iskee vaikka sitten uuteenkin autoon . On nähtynä muutama tapaus (japanian sekä italian keksintöjä) että helmat ja kaaret yhtyvät happeen jo parin kolmen vuoden periodilla.
Pienillä kilsoilla on tuo kaima, onko nokka-akseli vielä originaali?
Kyllä Daamin nokka-akseli ja keinuvipuakselisto on uusittu 186 tkm kohdalla, samoin kaipasi apusimpukan korjaussarjaa, juuri ennen kuin ostin hänet. (oli kaupan ehtona) . Vanha nokka oli kuulema jo melkoisen pyöreä, kun haastattelin mekaanikkoa, joka teki työn.
Juu, vähillä kilsoilla on päässyt, kun ensimmäinen omistaja oli edesmennyt Kauppaneuvos Sundman Teräskonttori Oy:stä. Herra oli istunut daamin takapenkillä työmatkat Espoon Westend:stä Lauttasaareen ja takas, (eli n. 11 tkm/v.). Muut ajat daami oli levännyt firman lämpimässä tallissa ja nytkin huilaa autohallissa, tosin vain n. +8 asteessa. (kun isännällä on joku pirun Kiinan virusinfluenssa jo kohta 2 vkoa
Taitaa tuoda pukki tuon sisätilalämppärin lisäksi Daamille myös kunnolliset lattiakaukalot eteen ja taakse, kun nyt siellä makaa vain paksut kangasmatot, ettei se kosteus jää sinne kabiiniin muhimaan
Juu, kyllä kannattaa laittaa kaukalot ainakin eteen. Tuossa tuli jo mainittuakin aikaisemmin, että KL jobbaa ihan millilleen sopivia kaukaloja 126:n etujalkatilaan. Hyvät ovat olleet, kokonaista viikon käyttökokemuksen perusteella . Eivätkä olleet edes arvokkaat, hiukkasen yli 8 erkkeriä ketale.
Jukka N. kirjoitti:Juu, kyllä kannattaa laittaa kaukalot ainakin eteen. Tuossa tuli jo mainittuakin aikaisemmin, että KL jobbaa ihan millilleen sopivia kaukaloja 126:n etujalkatilaan. Hyvät ovat olleet, kokonaista viikon käyttökokemuksen perusteella . Eivätkä olleet edes arvokkaat, hiukkasen yli 8 erkkeriä ketale.
En kyl löytänyt mitään mattoja 126: een KL:n sivuilta. Tosin ei ollu koko automalliakaan
Enpä muista merkkiä, mutta ruotsalaisvalmistetta olivat. Tampereen KL on noita pitänyt ihan hyllytavarana. Mutta originaaleja kumimattoja ei taida enää saada mistään, jokainen niistä neljästä on eri tuotenumerolla.