Mitä maksaa ehjä W140?
Mitä maksaa ehjä W140?
Paljonko tänä päivänä pitää maksaa suht asiallisesta kasikoneisesta W140 mallista?
Suomessa myynnissä alkaen 12tuhatta, Saksassa kai jostain 5t ylöspäin ja siihen veroja vähintään saman verran lisää. Mutta voiko noilla hinnoilla saada kohtuukuntoisen?
Suomessa myynnissä alkaen 12tuhatta, Saksassa kai jostain 5t ylöspäin ja siihen veroja vähintään saman verran lisää. Mutta voiko noilla hinnoilla saada kohtuukuntoisen?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Paljonko tänä päivänä pitää maksaa suht asiallisesta kasikoneisesta W140 mallista?
Paha mennä sanoon...............on niin suhteellista
Mikä on "suht asiallinen"? ja onko väliä onko vuosimalli -91 vai -98?
Hintaskaala suomessa tosiaankin näyttää pikaisen tsekkauksen perusteella laajalta: 12 tonnista 34 tonniin
Tietty helposti syntyy semmonen fiilis, että sillä 12 tonnilla ei parhaita yksilöitä myydä......... ainakin nuo halvimmat tuntuu olevan runsaasti ajettuja.
Eli vanha totuus, että järkevä hintataso löytyy tuolta skaalan ala- ja yläpään puolivälin kieppeiltä............
Sen verran vielä realityä, että osuin täysin sattumalta tuossa männäkesänä Espoon poliisin(tai syyttäjäviraston) takavarikoitujen autojen huutokauppaan ja siellä oli huudettavana 8 koneinen w140 ässä (ja nuo olivat siis AINOAT tiedot, mitä autosta oli annettu). Auto oli ruottin rekisterissä, se ei käynnistynyt, eikä virtoja saanut päälle eikä paljon muutakaan,mittarilukemista ei kellään ollut tietoa, kori oli suht asiallinen, piniä naarmuja ja yksi pieni painauma, prefacelift.
Porukkaa pyöri kun muurahaisia sen ympärillä, mutta vain kaksi henkilöä uskalsi autosta tehdä tarjouksia, lähtöhinnan eli tonnin jälkeen parin nostatuksen jälkeen auto myytiin viidellä tonnilla jobbarinoloiselle kaverille...... oliko kallista vai halpaa?..... kaveri otti pikkuriskin, mutta ilmeisesti teki hyvät kaupat.
Paha mennä sanoon...............on niin suhteellista
Mikä on "suht asiallinen"? ja onko väliä onko vuosimalli -91 vai -98?
Hintaskaala suomessa tosiaankin näyttää pikaisen tsekkauksen perusteella laajalta: 12 tonnista 34 tonniin

Tietty helposti syntyy semmonen fiilis, että sillä 12 tonnilla ei parhaita yksilöitä myydä......... ainakin nuo halvimmat tuntuu olevan runsaasti ajettuja.
Eli vanha totuus, että järkevä hintataso löytyy tuolta skaalan ala- ja yläpään puolivälin kieppeiltä............

Sen verran vielä realityä, että osuin täysin sattumalta tuossa männäkesänä Espoon poliisin(tai syyttäjäviraston) takavarikoitujen autojen huutokauppaan ja siellä oli huudettavana 8 koneinen w140 ässä (ja nuo olivat siis AINOAT tiedot, mitä autosta oli annettu). Auto oli ruottin rekisterissä, se ei käynnistynyt, eikä virtoja saanut päälle eikä paljon muutakaan,mittarilukemista ei kellään ollut tietoa, kori oli suht asiallinen, piniä naarmuja ja yksi pieni painauma, prefacelift.
Porukkaa pyöri kun muurahaisia sen ympärillä, mutta vain kaksi henkilöä uskalsi autosta tehdä tarjouksia, lähtöhinnan eli tonnin jälkeen parin nostatuksen jälkeen auto myytiin viidellä tonnilla jobbarinoloiselle kaverille...... oliko kallista vai halpaa?..... kaveri otti pikkuriskin, mutta ilmeisesti teki hyvät kaupat.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Ari V. tuohon jo latasikin aika tyhjentävän vastauksen.
Ainahan se on vähän tuuristakin kiinni, mutta samat perussäännöt kun muussakin auton hankinnassa. Pintakatselullakin näkee jo aika paljon, miten autoa on pidetty. Paremmin pitää ilman muuta tarkastella, kunnolla ajan kanssa, ettei tule monitoimi-miinaa ostettua. W140:ssä vikojen korjaaminen on kallista.
Kärsivällisyyttä ja onnea hakuun. Omaani "etsiskelin" n.1 vuoden ja hyvän löysin.
Ainahan se on vähän tuuristakin kiinni, mutta samat perussäännöt kun muussakin auton hankinnassa. Pintakatselullakin näkee jo aika paljon, miten autoa on pidetty. Paremmin pitää ilman muuta tarkastella, kunnolla ajan kanssa, ettei tule monitoimi-miinaa ostettua. W140:ssä vikojen korjaaminen on kallista.
Kärsivällisyyttä ja onnea hakuun. Omaani "etsiskelin" n.1 vuoden ja hyvän löysin.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Mitä maksaa ehjä W140?
W140-malleilla on 8-15 vuotta ikää. Siinä alkaa jo näkymään tunnit ja metrit autossa kuin autossa. Jos hyvän aikoo löytää, se edellyttää huolellista tarkastusta jonkun W140-mallin tuntijan kanssa. Jos autossa on vikaa, sanotaan nyt vaikka ohjausvaihteessa, ilmastoinnissa tai hydraulisissa takaiskareissa, niin johan rupesi _maksamaan_.Ahti kirjoitti:Mutta voiko noilla hinnoilla saada kohtuukuntoisen?
Foorumilla on tarkastuskohteita käsitelty moneen kertaan, mutta huoltokirja, vähäiset ruostevauriot ja kaikkien herkuttimien moitteeton toiminta on edellytys onnistuneelle ostokselle. Yleinen siisteys ja maalipinnan kunto ovat myös hyviä indikaattoreita auton yleiskunnosta.
Onnea etsinnälle, kunnossa ollessaan äSsän kyyti kyllä pesee mennentullen uudetkin kiinalaiset riisivaa'at. Esimerkkinä tämänhetkinen sijaisautoni, Nissan Primera, vaimokin pelkää sen kyydissä.
S320L -97
Vuosimallilla ei sinänsä ole väliä, kunto ratkaisee. Airbag ja ilmastointi on vaatimuksia joista ei tingitä.
Budjetti on mulla 15000.- ja kysymys kuuluu onko ylipäätään minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kunnollista W140 tolla budjetilla vai pitääkö unohtaa koko juttu ja hakea sitten vaikka W124 E320.
Kunnollisen määritelmä on minulla ettei autoa ole isommin koskaan kolaroitu, perusasiat on kunnossa voimalinjan osalta, ruostetta ei juuri saisi olla ja ne kalliit komponentit (varusteet ym) on kunnossa. Hyväksyn kyllä väljät alustassa tai huonot jarrut koska näitä menee missä autossa vaan.
Budjetti on mulla 15000.- ja kysymys kuuluu onko ylipäätään minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kunnollista W140 tolla budjetilla vai pitääkö unohtaa koko juttu ja hakea sitten vaikka W124 E320.
Kunnollisen määritelmä on minulla ettei autoa ole isommin koskaan kolaroitu, perusasiat on kunnossa voimalinjan osalta, ruostetta ei juuri saisi olla ja ne kalliit komponentit (varusteet ym) on kunnossa. Hyväksyn kyllä väljät alustassa tai huonot jarrut koska näitä menee missä autossa vaan.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
katoppa tuolta saksan tarjontaa :
http://www.autoland-2000.de/
väitän että kyllä tuolla 15te saa kovakuntoisen !
http://www.autoland-2000.de/
väitän että kyllä tuolla 15te saa kovakuntoisen !
W140 oli 9900, siihen vähintään 6000 veroja ja tonni kuluihin = 17000= yli budjetin. W126 oli siisti mutta ei airbagia. Samaten Porvoon auto olisi erittäin mielenkiintoinen mutta ei bagiä ja kun vaimo ajaa myös sillä...
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Onko joku jotain näistä käynyt katsomassa/koeajamassa?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=870379
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=995954
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=972783
Kommentteja?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=870379
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=995954
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=972783
Kommentteja?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
W140
W140 hankintahinnan lisäksi kannattaa budjetoida myös peruskunnostus jos sitä pitoautoksi aikoo. Minimissään EUR 1000 ruostevaurioiden korjaukseen ja suojaukseen sekä toinen satunnaisiin menoihin, kuten lohkolämmitin ( jos tuontiauto ) ja alustan kunnostukseen. Lisäksi W140 omistajalla pitää aina olla se joutilas toimintatonni taskussa satunnaisten osien, kuten MAF tms. vaihtamiseen, korjatahan näitä ei koskaan tarvitse

En halua pelotella tai luoda tappiomielialaa, mutta karu totuus on, että miljoonan mummonmarkan autossa ylläpitokulut on vaan erilaiset kuin Corollassa.



En halua pelotella tai luoda tappiomielialaa, mutta karu totuus on, että miljoonan mummonmarkan autossa ylläpitokulut on vaan erilaiset kuin Corollassa.
S320L -97
Re: W140
Jep, onneksi on tilat ja laitteet tehdä itsekin, mm. ruostekorjaukset onnistuu ja normiremontit. Eihän ässään mitään lohkaria laiteta kyllä se pitää olla Eberi.markku kirjoitti:W140 hankintahinnan lisäksi kannattaa budjetoida myös peruskunnostus jos sitä pitoautoksi aikoo. Minimissään EUR 1000 ruostevaurioiden korjaukseen ja suojaukseen sekä toinen satunnaisiin menoihin, kuten lohkolämmitin ( jos tuontiauto ) ja alustan kunnostukseen. Lisäksi W140 omistajalla pitää aina olla se joutilas toimintatonni taskussa satunnaisten osien, kuten MAF tms. vaihtamiseen, korjatahan näitä ei koskaan tarvitse![]()
![]()
En halua pelotella tai luoda tappiomielialaa, mutta karu totuus on, että miljoonan mummonmarkan autossa ylläpitokulut on vaan erilaiset kuin Corollassa.

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Terve!
Tutulla autokauppiaalla oli jonkin aikaa sitten myynnissä W 140 500 SE vm=?. Oli viimesen päälle pidetty (isolla rahalla) ns. "Suomi-auto". Varusteita riittävästi ja kunto todella hieno. Kilsat muistaakseni alle 200 000. Hintalapussa 15800 ja ei viikkoa pitempään viihtynyt hallissa. Todellista myyntihintaa en tiedä, mutta myyntiaika vois antaa jonkinlaista osviittaa hyvän hintatasosta. Saksasta, jos autoa katselee, kannattaa ottaa vakavasti vasta kyseisen vuosimallin keskihintaiset pelit. Hinnat alkaen mallit ovat pääsääntöisesti ROMUJA. Verot saa haarukoitua tullin ym sivuilta aika hyvin oikeiksi. Ja se toimintatonni hakukuluiksi, kuten joku jo mainitsikin.
Tutulla autokauppiaalla oli jonkin aikaa sitten myynnissä W 140 500 SE vm=?. Oli viimesen päälle pidetty (isolla rahalla) ns. "Suomi-auto". Varusteita riittävästi ja kunto todella hieno. Kilsat muistaakseni alle 200 000. Hintalapussa 15800 ja ei viikkoa pitempään viihtynyt hallissa. Todellista myyntihintaa en tiedä, mutta myyntiaika vois antaa jonkinlaista osviittaa hyvän hintatasosta. Saksasta, jos autoa katselee, kannattaa ottaa vakavasti vasta kyseisen vuosimallin keskihintaiset pelit. Hinnat alkaen mallit ovat pääsääntöisesti ROMUJA. Verot saa haarukoitua tullin ym sivuilta aika hyvin oikeiksi. Ja se toimintatonni hakukuluiksi, kuten joku jo mainitsikin.
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Sitä vaan jaksaa ihmetellä, miten nuo saksantuonnit järjestään on niin vähän ajettuja(kuten nuo nettiauton ehdokkaat), vaikka ikää alkaa olemaan 15 vuotta. Vastaavan ikäisillä suomiautoilla on mittarissa se 300 tkm kun sakemannit selvii puolella tuosta..............
......


Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
ja kun siitä "suomi autostakin" on jossain vaiheessa lähtenyt se puolet mittarista...
ps. Muita "suomi autoja" ei äkkiseltään tule mieleen kun muistaakseni Valmetin valmistama Teijo paku ja Sisu sekä Vanaja kuorma-autot

ps. Muita "suomi autoja" ei äkkiseltään tule mieleen kun muistaakseni Valmetin valmistama Teijo paku ja Sisu sekä Vanaja kuorma-autot

Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
OT
Teijon valmistaja oli Wihuri, joka kasasi myös muutaman folkkarin Suomessa. Valmet teki pari pakettiauton prototyyppiä Volvon alustalle 50-luvulla samoihin aikoihin kuin suomalaisen pesukoneen protoja ja koluvanerisia laskutikkuja. Toki unohtamatta mynämäkeläistä Korvensuuta, joka on aito Suomiauto.Stuttgart kirjoitti:Valmetin valmistama Teijo paku
S320L -97
Tunteeko joku ko. auton ja/tai liikkeen?
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=997001
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=997001
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
En tunne kumpaakaan, mutta tuo "paketti" vaikuttaa niin hyvältä, että kannattaa ainakin mennä katsomaan. Jos itse olisin nyt ostamassa W140:stä, niin olisin jo käynyt koeajamassa ja tutkimassa tuon auton. 

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Kävin la tutkimassa auton: konepellin etureuna maskin ymäriltä ruosteessa, takaluukun alareunan vastin pelti ruosteessa, oik. puolen takaovessa laaja painauma tosin loiva (nojattu joskus hieman penkaan?), ilmastoinnin toiminnasta ei varmuutta, oik. etuaurinkolipan peilin suoja retkotti ja valot ei toiminu, kuskin penkin reunasta värit lähteny, kuskin oven sisuskalut resonoi, kattopaneeli resonoi, renkaat/kardaani täristi (uudet HKPL4), oik. takaoven verhous huonosti paikoillaan, mittariston valaistuksen valoja ja lämm. suulakkeiden valoja pimeänä.
Ajoltaan suht ok poislukien tärinän. Huoltokirja oli suht. ok paitsi yksi 3 vuoden väli ja Suomessa kaksi viimeisintä huoltoa tehty normihuoltiksella.
Ei tullut kauppoja.
Ajoltaan suht ok poislukien tärinän. Huoltokirja oli suht. ok paitsi yksi 3 vuoden väli ja Suomessa kaksi viimeisintä huoltoa tehty normihuoltiksella.
Ei tullut kauppoja.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Eikös sen pitäny olla "Suomi-auto", saatoin käsittää väärin ilmoituksen...?
Olisin minäkin jättäny tuolla hintaa tekemättä kaupat. Luulisi nyt perhana, että ilmotuksessa olisi joku maininta edes osasta pikkuvikoja. Toi on jo sitä, että ostajaa pidetään tyhmänä, joka haluaa "vikalaatikon" itselleen väkisin. Hinnasta saa pudottaa 2500-3000€ jotta itse ostaisin noiden vikojen ja epävarmuuksien kanssa tuon auton, muuten en edes harkitse. Rahaa menee kuitenkin ihan kiitettävästi korjaamiseen, pieniin osiin ja loppujen vikojen etsimiseen. Kyllä ketuttaa tuollainen kusetusmeininki, kun niin mahottoman hyväksi ja timantiksi kehuttiin ilmoituksessa. Luulee varmaan, että joku "stiiwi wandör" tulee ostamaan kun on mustaa ässää tarjolla. ketun kusettaja! Olisit Ahti vaatinut kulukorvaukset myyjältä turhasta reissusta valehtelun takia.
Aina kannattaa olla tarkkana.
Olisin minäkin jättäny tuolla hintaa tekemättä kaupat. Luulisi nyt perhana, että ilmotuksessa olisi joku maininta edes osasta pikkuvikoja. Toi on jo sitä, että ostajaa pidetään tyhmänä, joka haluaa "vikalaatikon" itselleen väkisin. Hinnasta saa pudottaa 2500-3000€ jotta itse ostaisin noiden vikojen ja epävarmuuksien kanssa tuon auton, muuten en edes harkitse. Rahaa menee kuitenkin ihan kiitettävästi korjaamiseen, pieniin osiin ja loppujen vikojen etsimiseen. Kyllä ketuttaa tuollainen kusetusmeininki, kun niin mahottoman hyväksi ja timantiksi kehuttiin ilmoituksessa. Luulee varmaan, että joku "stiiwi wandör" tulee ostamaan kun on mustaa ässää tarjolla. ketun kusettaja! Olisit Ahti vaatinut kulukorvaukset myyjältä turhasta reissusta valehtelun takia.

Aina kannattaa olla tarkkana.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Monet on sitä mieltä että vain faceliftin jälkeistä W140:ää kannattaa edes harkita. Itsellä meni usko tuossa vaiheessa kun suomesta ei vaan löydy kolmesatasia.
Totta puhuen olen ollut hyvin tyytyväinen tähän 320cdi:hin etenkin kulkupuolta ajatellen. Eihän se ole ässä, mutta toisaalta nyt ei parkkipaikkalommot niin paljoa harmita kun on loppuunajettu rönttä alla.
Totta puhuen olen ollut hyvin tyytyväinen tähän 320cdi:hin etenkin kulkupuolta ajatellen. Eihän se ole ässä, mutta toisaalta nyt ei parkkipaikkalommot niin paljoa harmita kun on loppuunajettu rönttä alla.
Tarina jatkuu...juuri tulin kotia n. 400km turhalta reissulta
En nyt viitsi mennä yksityiskohtiin mutta toinen auto oli ajoltaan suht ok 300SE mutta kahdet Suomen kilvet ja maalailtu, ja toinen 420SE joka kävi kaikilla vain yli 3000r/min ja jossa oli mm. OIKEAN etupenkin reuna puhkikulunut. Ilmoitetut ajokilometrit 174tkm, eikä tietoakaan huoltokirjasta.
Sinänsä yllätti kuinka kivasti 3.2 jaksaa viedä, varsinkin isommilla kierroksilla. Tosin välityksetkin on huomattavasti tiuhemmat kuin kasikoneisissa, melkein 3000/100km/h. Toinen ilon aihe että ainakin kutoskoneinen taipuu mutkiin kuin 500kg kevyempi W124
Kaikissa ajamissani on kuulunut jostain kattopaneelin tienoilta ärsyttävää resonanssia, onko siis ominaisuus?

En nyt viitsi mennä yksityiskohtiin mutta toinen auto oli ajoltaan suht ok 300SE mutta kahdet Suomen kilvet ja maalailtu, ja toinen 420SE joka kävi kaikilla vain yli 3000r/min ja jossa oli mm. OIKEAN etupenkin reuna puhkikulunut. Ilmoitetut ajokilometrit 174tkm, eikä tietoakaan huoltokirjasta.
Sinänsä yllätti kuinka kivasti 3.2 jaksaa viedä, varsinkin isommilla kierroksilla. Tosin välityksetkin on huomattavasti tiuhemmat kuin kasikoneisissa, melkein 3000/100km/h. Toinen ilon aihe että ainakin kutoskoneinen taipuu mutkiin kuin 500kg kevyempi W124

Kaikissa ajamissani on kuulunut jostain kattopaneelin tienoilta ärsyttävää resonanssia, onko siis ominaisuus?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Budjetti
Kuten olet huomannut, niin helmiä ei tuolla rahalla tahdo löytyä. Laita kymppi lisää ja hae Saksasta tai Suomesta viimeisiä vuosimalleja edustava tuoreempi yksilö, kuten esim. Taxana teki. Saksastakin ovat rysät ja pikkukaalimaiden Corleonet jo putsanneet parhaat yksilöt.Ahti kirjoitti:Budjetti on mulla 15000.- ja kysymys kuuluu onko ylipäätään minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kunnollista W140.
Nämä € 15k autot ovat jo päätyneet kierrollaan ei-niin-huolehtivaan-kotiin, joilla ei per*e kestä korjata esim. ilmastointia ( € 3k ) tai johtosarjoja, oven stoppareita ym. kuluvia osia.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=997001 tähänkin yksilöön on jo tunetettu S600-mallin rahaa-on-maski. Muut huollot ovat sitten ilmeisesti jääneet vaiheeseen lausuntosi perusteella.
S320L -97
Re: Budjetti
No ihan vielä en meinaa luovuttaa...kun en sentään ihan viimesiä rahoja halua enkä meinaa laittaa "kakkosautoon" kiinni. Minusta 15 on kuitenkin aika paljon rahaa yli 10v vanhasta autosta niin kai voisi odotaa että kohtuulisen saisi? Pystyn toki elämmän ilman W140 ässääkin, jos ei löydy kriteerit täyttävää budjettiin mahtuvaa niin sitten katsellaan muita malleja.markku kirjoitti:Kuten olet huomannut, niin helmiä ei tuolla rahalla tahdo löytyä. Laita kymppi lisää ja hae Saksasta tai Suomesta viimeisiä vuosimalleja edustava tuoreempi yksilö, kuten esim. Taxana teki. Saksastakin ovat rysät ja pikkukaalimaiden Corleonet jo putsanneet parhaat yksilöt.Ahti kirjoitti:Budjetti on mulla 15000.- ja kysymys kuuluu onko ylipäätään minkäänlaisia mahdollisuuksia saada kunnollista W140.
Nämä € 15k autot ovat jo päätyneet kierrollaan ei-niin-huolehtivaan-kotiin, joilla ei per*e kestä korjata esim. ilmastointia ( € 3k ) tai johtosarjoja, oven stoppareita ym. kuluvia osia.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=997001 tähänkin yksilöön on jo tunetettu S600-mallin rahaa-on-maski. Muut huollot ovat sitten ilmeisesti jääneet vaiheeseen lausuntosi perusteella.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Ahti kirjoitti:Kaikissa ajamissani on kuulunut jostain kattopaneelin tienoilta ärsyttävää resonanssia, onko siis ominaisuus?
Eipä se ole ominaisuus. Olisikos ollu kattoluukun mekanismeissa vikaa.
Tai sitten irtirevittyjen verhoiluiden epäonnistunut kiinnitys...

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Juselius kirjoitti:Ahti kirjoitti:Kaikissa ajamissani on kuulunut jostain kattopaneelin tienoilta ärsyttävää resonanssia, onko siis ominaisuus?
Eipä se ole ominaisuus. Olisikos ollu kattoluukun mekanismeissa vikaa.
Tai sitten irtirevittyjen verhoiluiden epäonnistunut kiinnitys...
Pakko kai vähän kommentoida kun kuullostaa kovin tutulta. Itsellä tosin vain tollanen c124 vanhus, joten ei tietoa päteekö näihin uudempiin ja hienompiin vehkeisiin.
Eli, itsekkin kuuntelin sellaista ihme pärinää / resonanssia joka ilmestyi aika ajoin, kylmallä autolla vähän liikkeelle lähdön jälkeen. Kuullosti tulevan kattoluukun etureunasta. Ensihoidoksi tuntui aina riittävän napakka nyrkinisku kattoluukun sisäpaneeliin


Ps. Toivottavasti löydät sen ässäsi, on se pirun hieno auto
W140 Hollannissa
Bongasin tästä Timo L:n linkistä 107 tuhatta ajetun S320:en. Verojen kanssa ei mene kylläkään Ahdin budjettiin mutta on auto varmaankin oikeasti noin vähän ajettu ja taannee huolettomia kilometrejä...kai
.
http://www.budgetbenz.nl/voorraad.php?pagina=4

http://www.budgetbenz.nl/voorraad.php?pagina=4
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Hieno on mutta ilmastointia ei ole?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Masokistimalli melkein
Tämä on lähellä sitä masokistimallia, tekstiilit, ei ilmastointia. Jos olisi vielä keppivaihde, niin olisi täydellinen.Ahti kirjoitti:Hieno on mutta ilmastointia ei ole?
S320L -97