Lähtökohtanahan oli W109 300SEL 6.3 ja kisakunnossa koneen tehoksi mainittiin 320 hv DIN, lisämaininnalla, että suurempaankin olisi ollut varaa.
Ennen kevennyksiä auto painoi 2280 kg ja kevennettynäkin liki kaksi tonnia (edes erikoisrenkaat eivät tahtoneet kestää kilvanajoa kunnialla). W109 korin ilmanvastus hätyyttelee Turun Tuomiokirkon lukemia ja 60-lukuisten ylileveiden renkaiden vierintävastuskin lienee melkoinen.
Kuitenkin - kaiken lisäksi 4-vaihteisella tomaatilla varustetulle - malmikasalle ilmoitettiin huipuiksi 270 km/h.
Noilla tehoilla monet nykyaikaisemmatkin sukkulat ovat kovilla tuon vauhdin kanssa. Quis on, mahtaako nopeusyhtälö olla realistinen vai viekö koneen 51 kpm:n vääntö sitten läpi harmaan kiven

Mutta historiassa on hauskojakin puolia. Kuinka monen tämän päivän kilpurin kone kestää paahtaa vuoden kisat avaamatta - lisäksi että iso-W tuotiin kisapaikalle aina ajamalla, varikolla alle vain kilparenkaat ja eikun viivalle

Olisihan se hauskaa nähdä tositoimissa esim. W140 Langin pohjalta tehty rata-auto, vaikkapa vain "for old times sake"
