W220 kokemuksia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

W220 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Mitä mieltä ollaan ko. autosta. Sita saa ilmeisesti diesel-koneella (320) vuodesta 2000->. Onko tuollainen Suomessa ylläpidollisesti taakka, johon ei kohtuuhinnalla löydy huoltajia/korjaajia? Varaosia uskoisin löytyvän, saahan niitä ainakin Saksasta tilaamalla. Uskoisin menon olevan vakaata ja ylellistä.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Haku-toiminnolla pitäisi löytyä ainakin bensakoneisista kokemuksia...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Isä ukolla on tollanen w220 320cdi vm.01 Ainakin tähän mennessä ollut kallis pidettävä, vaikka kilometrejä ei oo vasta kuin 110tkm.

-sähköhäiriöitä
-laturi
-tukivarsia edestä
-ruostetta!!!!! (menny kyllä kaikki takuuseen)
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Re: W220 kokemuksia

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kaarik kirjoitti:...Sita saa ilmeisesti diesel-koneella (320) vuodesta 2000->...
S 320 CDI valmistettu 11.1999 lähtien, sekä myöskin V8-koneella S 400 CDI valmistettu 07.2000 lähtien
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

Olen omakohtaisia kokemuksia olen kirjoitellut tänne jonnekkin mutta kirjoitetaampa nyt uusiksi kun en jaksa etsiä niitä enää.

Aina tulen varmaan ikävöimään tuota W220 vaikka se niin kalliiksi tulikin!

-Apparin oven ohjauslaite(~500€)
-Bensasuuttimia(~200€kpl)
-B huolto(oliko 1000 vai 2000€??)
-Vaihdelaatikko remppa(5000€)
-Turbiini kotelo,öljypumppu,lamelleja,turbiini,TÖITÄ!
-Muita "pienejä" huoltoja yhteensä noin 10 000€

Tämä oli siis S500 08.99 aj.164 000 kun myin puolivuotta siitä kun ostin niin 198 000 muistaakseni.

Tulihan se kalliiksi se ylläpito. Mutta se on varmaan fakta ettei ne sähkölaitteet tule kuitenkaan ikuisuuksia kestämään. Sitä sähköä kun sielä autos liikkuu niin paljon joka suuntaan. Kaikki toimii sähköllä ja ali/yli paineella.

Jos ei noita huoltokustannuksia ota huomioon niin voin kyllä lämpimästi suositella niin mahtava auto se on. Ja ainahan auto on yksilö joten ei niitä voi verrata keskenään.

Jos tulee jotain kysymyksiä niin vastailen ilomielin. En nyt vain päästäni osaa oikein kertoa autosta. Se ero tässä kyllä on että ilmeisesti haet dieseliä ja minulla oli Bensa mutta muuten "sama" auto...
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
kaarik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 365
Liittynyt: Ke 01.09.2004 22:16
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja kaarik »

Ruostuvuudessaan auto ilmeisesti sukua Väyrysylle, koska valmistus on tapahtunut samoihin aikoihin samoilla metodeilla. Nyrkkisääntö mitä isompi/harvinaisempi auto sitä kalliimpi ylläpitää, näyttäisi pitävän paikkansa tässä, vaikka tämän auton kohdalla muuta arvot painavatkin enemmän kuin huoltokustannukset. Saksasta löytyisi sangen vähänajettuja etenkin bensakoneella aika runsaasti.
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Muuan osa

Viesti Kirjoittaja Tero M »

...kuulemma näissä useimmiten vaihdetaan laturia, sen voitelu (roiske-) on jotenkin epäonnistunut. Eli koko laturi kerralla sökö, alta sadan tonnin jo joutuu vaihtamaan.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Vastaa Viestiin