W126 museorekisteröinti

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

W126 museorekisteröinti

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Oliskos tietoa, että jos museorekisteröi niin kuinka tarkkaan
pitää ei alkup. ottaa pois esim. lokasuojankaarien kromireunat
ja aluvanteet(ei mersun omat). Pitääkö taas sitte esim. lampun
pesuripyyhinsysteemit laittaa takaisin?
Saako sisustassa olla minkä verran käytön jälkiä(kuskin penkin
reuna puhkikulunut)?
Kun nythän sen -81 mallin sais iän puolesta MR :roll:
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

rekisteröinti

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

Moro!

Eli samoilla linjoilla kuin minä. Itse puuhastelen w 123:n kanssa.

No, museoajoneuvotarkastajan kanssa keskustelleena:

Sisustus: Ei likainen, ei saumat hiirenkorvalla, ei repaleisia penkkejä. Ajan PATINAA saa autossa tietyssä maussa olla, esim. haalistunut hattuhylly jne.

Vanteet ja muut varusteet:

Oltava valmistuksen mukaisia, esim. opelin 60-luvun aluvanteet eivät käy 80-luvun mersuun jo pelkän jakonsakin puolesta.

Kromikaariahan mersuissa on ollut vissiin aina, ne lienee ok. Varmaan paras tapa sinulle on ostaa peltivanteet + mersun kapselit siihen alujen tilalle jos eivät ole mersun.

Kannattaa keskustella tulevan tarkastajan kanssa mitä / mitkä asiat on autosta korjattava, näin minä asian tein ja nyt työ hyvässä vauhdissa...

Aikaahan se vie, loma kuluu hyvin siinä sillä pitäähän sitä kunnon harrastus olla. Ja yksi juttu, kunnon työkalut on A ja O. Itse teen töitä tutun maalarin tiloissa (ammatti vehkeet ja neuvot).

Yksi vielä, joo, ruostetta ei saa olla ja mahd. paikkaukset pitää olla tehty järjellä. Tänään työstin ovia 12 tuntia eikä vieläkään valmiit....
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
tonttu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 25.12.2006 04:54
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja tonttu »

Onko nämä museoajoneuvotarkastajat katsastuskonttorin
porukkaa vai mistä löytyy? Oma paikkakunta Oulu.
Kuinka muuten tarkkaa jos ovien alareunoissa sisäpuolella
ruostetta, etuovien etureunoissa pikku puhki asti reiät?
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

SA-HK:n väkee. Googleta
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Re: W126 museorekisteröinti

Viesti Kirjoittaja Leka »

tonttu kirjoitti:ottaa pois esim. lokasuojankaarien kromireunat
ja aluvanteet(ei mersun omat).

Kromikaaria ei tarvitse ottaa pois. Aikakauden varuste. Toki paremman näköinen ilman niitä. Riippuu vähän mitkä aluvanteet on alla. Esim. jotkut vanhat tarvike-amg-tykit varmasti passaa, mutta tietty alkup. pelti- tai aluvanteet on paras ratkaisu
tonttu kirjoitti:Pitääkö taas sitte esim. lampun
pesuripyyhinsysteemit laittaa takaisin?
Saako sisustassa olla minkä verran käytön jälkiä(kuskin penkin
reuna puhkikulunut)?
Ei tarvitse, mutta kaikki lampunpesiin viittaavat osat (esim. suuttimet ym.) on poistettava. Verhous ei saa olla puhkikulunut.
tonttu kirjoitti:Kuinka muuten tarkkaa jos ovien alareunoissa sisäpuolella
ruostetta, etuovien etureunoissa pikku puhki asti reiät?
Ruostetta ei saa olla, varsinkaan puhkireikiä.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Lopullisen katsastuksen tekee Katsastusmiehet. SA-HK:n väki antaa vain lausunnon.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Lopullisen katsastuksen tekee Katsastusmiehet. SA-HK:n väki antaa vain lausunnon.
Mutta enpä ole kuullut, että jos lausunto on puoltava SAHK:sta niin olisi muutoskatsastuksessa jäänyt merkitsemättä museorekisteriin.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Onhan se mahdollista jos auto ei ole teknisesti kunnossa. Tarkastajat tutkivat auton hyvinkin tarkaan, mutta eivät esim. koeaja eikä testaa jarruja, ohjausta, iskunvaimentimien toimintaa yms muita turvallisuuteen vaikuttavia asioita. Vanhat autot ovat joskus olleet vuosia katsastamatta ja jos ne viedään museotarkastuksen jälkeen katsastukseen niin voi tulla hylkäys. Minä en usko että kaikki, siis 100% menisi kerralla läpi entisöinnin jälkeen.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1811
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Onhan se mahdollista jos auto ei ole teknisesti kunnossa. Tarkastajat tutkivat auton hyvinkin tarkaan, mutta eivät esim. koeaja eikä testaa jarruja, ohjausta, iskunvaimentimien toimintaa yms muita turvallisuuteen vaikuttavia asioita. Vanhat autot ovat joskus olleet vuosia katsastamatta ja jos ne viedään museotarkastuksen jälkeen katsastukseen niin voi tulla hylkäys. Minä en usko että kaikki, siis 100% menisi kerralla läpi entisöinnin jälkeen.
Tietysti näin jos samalla on vuosi- tai rekisteröintikatsastus. Ajattelin vain muutoskatsastusta, kun auto on jo rekistetrissä ja katsastukset voimassa.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ruosteesta sen verran vielä, että jos pohjaa joutuu paikkaamaan, niin se on tehtävä huomaamattomasti. Mitään rösöisiä migsaumoja ei saa olla näkyvissä, vaan saumat on hiottava huolella ja maalattava / massattava huomaamattomiksi. Näin kertoi joskus museoautotarkastaja.

Mitä uudempi museo auto, sitä tarkemmin pitää olla alkuperäinen ja huippukuntoinen kaikin puolin.
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Minun W126 vm 1981 on nyt hyväksytty SAHK:n puolesta museoautoksi. Huomenna 9.2-07 muutoskatsastus. Ei pitäisi olla mitään ongelmia, mutta aina voi jotain sattua. Pakkastakin on -35 astetta ja kylmä talli, joten saattaa aamulla olla vaikeuksiakin. Onneksi on kuitenkin lohkolämmitin.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

JiiÄSSÄ kirjoitti:Minun W126 vm 1981 on nyt hyväksytty SAHK:n puolesta museoautoksi. Huomenna 9.2-07 muutoskatsastus.
Tsemppiä huomiseen katsastukseen ja Onnea uudesta tittelistä!!!
Vastaa Viestiin