W124: Kuinkahan irroitetaan umpion lasit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Stewardt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 24.11.2005 18:50
Paikkakunta: Alajärvi

W124: Kuinkahan irroitetaan umpion lasit

Viesti Kirjoittaja Stewardt »

1. Kuinkahan irroitetaan 124 mersun etulasit?? meinaan ajovalojen lasit pitäisi saada vaihdettua/irti.. onko jollakin kenties kuvamateriaalia??

2. entäs vilkut lasien vieressä??

Kyselee: Stewardt
MB 300 CE 24V (manuaali)-92
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

1) muoviset klipsit joka nurkassa

2) Reilu muovinen klipsi konehuoneessa.
autodidakti
Avatar
urkki63
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: To 02.11.2006 07:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja urkki63 »

Voi olla kovettuneet noi klipsut että oo varovainen
ettei mee rikki, uusien laitto kans voi olla hikistä
hommaa kun on lasissa uusi paksumpi tiiviste. :)
E 200 cdi 10 ja ne ex:ät : c200t cdi 09 , c220t cdi 02 , 290td 97, 200d -92 ja 87, 230 te 83
280 s 77
Avatar
Dieselmies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 07.08.2004 19:38

Varovainen saa olla

Viesti Kirjoittaja Dieselmies »

Tosiaanki vaihdoin toisen lampun lasin toissa vuonna, niin ne klipsuttimethan katkesivat molemmat, kun aikansa koitti painella ja pihdeillä puristella ja melkeinpä hyppiä päällä, että lopsahtaisivat paikoilleen niin viimeinhän ne sitten klipsuttimet murtuivat ja eikun nippusiteillä sain sitten taikinoitua lasin jotenkin paikoilleen, mutta nyt on huomannut jälkeenpäin että kosteilla ilmoilla lasin on pikkasen huurussa.
Mullakin oli alkuperäiset lasit 15 vuotta vanhat, jos nyt olisin vaihtamassa, olisin viisaampi ja ostaisin kummatkin uudet umpioineen, sillä tosiaanki se lasin vaihto voi epäonnistua ja toisekseen jos vain toisen lasin vaihtaa niin tulee muotopuoli sillä uusi on aina uusi ja kirkas kun taas toinen vanha ja tummaksi muuttunut.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

2vko sitten vaihdoin molemmat lasit ja ei mitään ongelmaa,ei kai ne klipsut uuista katkee kun jotenkin väärin ja väkisin runnomalla.Suoraan painaa hollilleen ja sitten nurkka kerralaan,naks,naks,naks,ja naks.Helposti meni :wink:
Ja ei muute tarvi eikä saakaan käyttää mitään työkaluja klipsuihin,menee painamalla kun on vaan oikeessa asennossa.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mie vaihdoin kesällä umpion lasit. Helppo homma oli, mutta kannattaa viedä ne lasit lämpiämään vaikka pannuhuoneeseen ennen paikalleen laittoa. Ainakin mulla ne uudet tiivisteet oli sen verran kovaa tavaraa että ei meinannut millään painua ilman lämmitystä.
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Hmm,oiskos jotain eroja sitte,mulla oli motonetin osat ja meni tosi pehmeesti,ihan lämmitämättömässä talllissa.Eli melkeen nollakelissä.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Pietu71 kirjoitti:Hmm,oiskos jotain eroja sitte,mulla oli motonetin osat ja meni tosi pehmeesti,ihan lämmitämättömässä talllissa.Eli melkeen nollakelissä.
Minulla oli originaalit Boschit, olisiko niissä paksummat tiivisteet? :roll:
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

Paksuutta motonettilaisissa tiivisteissä on varmaankin n.4-5 mm.Eli tosi paksu ja pehmee,menee tosi paljon lyttyyn.Tiedä sitten ajan kanssa kuinka ne kovettuu ja ehkä alkaa vuotaan,aika näyttää.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Varovainen saa olla

Viesti Kirjoittaja Raine »

Dieselmies kirjoitti:jos vain toisen lasin vaihtaa niin tulee muotopuoli sillä uusi on aina uusi ja kirkas kun taas toinen vanha ja tummaksi muuttunut.
Eihän tällaisen muotopuolen pitäisi mennä leimalta läpi. Ajovaloilla ei saa olla kirkkaus eikä värieroja. Faijan ooppeliin esimerkiksi tuli joskus leimalla korjauskehotus vai peräti hylky, kun kolarikorjauksessa jättivät ehjäksi jääneen ajan myötä sumentuneen umpion vaihtamatta. Vaikka ooppelille pitäisi muutenkin antaa hylky. Onhan se lyhennettynä auton nimeenkin:
On Poistettava Euroopan Liikenteestä.
W123 280TE -79
Eskill
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Ma 22.11.2004 21:58

Viesti Kirjoittaja Eskill »

Saako noihin laseihin jostain uusia tiivisteitä, kun lasit on hyvässä kunnossa, huurua vain toisen sisällä. Käykö joku metritavaratiiviste.
- MB 300D -90
- Toyota Carina II -92
- Honda Shadow 750 -07
- Mopo UT -58
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2259
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ....ei siinä tiivisteessä välttämättä vikaa ole ....usein itse lasi alkaa irrota siitä muovi "raamista" siis kehyksestä ....eli sikaflex ja liimaamaan :idea:
...mutta ei siis tiivistettä :!:
Viimeksi muokannut cuuno, Ke 10.01.2007 01:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ite ositin kans kesällä motonetistä molemmat lasit ja kyllä niiden kanssa sai taistella. Tiiviste oli aika paksu tosiaan, laitoin silkonispraytä tiivisteeseen niin sain lopulta runnottua lasit paikoilleen, Joutu painaa kyllä tosi kovaa olin varma että kohta menee lasit kappaleiksi, mutta onneks lopulta loksahti pohjaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124: Kuinkahan irroitetaan umpion lasit

Viesti Kirjoittaja karra »

Kun lasin irrottaa, vanha lyhty - siis onko parempi laittaa jotain liimaa varmistukseksi? Ettei ala mennä kosteutta sisään.

Irtoaako se kumi siitä lasista vaiko kosteus menee tiivisteen ja lyhdyn välistä sisään?

Tarkoitus ottaa heijastin irti ja säätövermeet remontiin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5323
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124: Kuinkahan irroitetaan umpion lasit

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Lyhty alkaa vuotaa lasin ja lasikehyksenvälistä. Siihen ei oikein ole muuta konstia kuin lasi kokonaan irti ja vanhat liimat pois lasista sekä kehyksestä. Sit uutta liimaa ja lasi paikoilleen.

Tälleen viewtopic.php?t=205244&start=90
Vastaa Viestiin