CDI:n lämmöt - yksi kysmys
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
CDI:n lämmöt - yksi kysmys
Muissakin topiceissa asiaa käsitelty, mutta lyhyt kysymys:
Missä sijaitsee moottorin sähköinen lisälämmitin. Toisisitaan poikkeavia tietoja saatu, siksi kysyn.
Auto E 220 CDI autom vm -01.
Lämmöt ei nouse, termostaatti vaihdettu. Pitäis lähteä muuta vikaa hakemaan. Maantieajossa vain 60 astetta. Merkkikorjaamo epäili tuota lämmitintä. En lähde aikaa varaamaan (ja maksamaan) ennenkuin toiminta varmistettu.
Kiitos jo etukäteen tiedosta!
Missä sijaitsee moottorin sähköinen lisälämmitin. Toisisitaan poikkeavia tietoja saatu, siksi kysyn.
Auto E 220 CDI autom vm -01.
Lämmöt ei nouse, termostaatti vaihdettu. Pitäis lähteä muuta vikaa hakemaan. Maantieajossa vain 60 astetta. Merkkikorjaamo epäili tuota lämmitintä. En lähde aikaa varaamaan (ja maksamaan) ennenkuin toiminta varmistettu.
Kiitos jo etukäteen tiedosta!
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 25.01.2007 14:48
- Paikkakunta: Lempäälä
Lämmöt ei nouse
Mulla samanvuotinen cdi 220 farkku ja ihan sama ongelma.
ajattelin kans mennä termarin vaihtoon.
ei nouse lämmöt -7 pakkasessakaan yli 80 ja kaupunkiajossa vain 60 astetta. Paikallaan nousi kyllä kun pidin kierrokset n. 3000 lämpö nousi n. 90 asteeseen. Mulla kans vissiin se sähköinen lisälämmitin.
Autoni on suomi auto mut 1-omistaja ei ollu laittanu siihen edes lohkolämmitintä???? liekö piti sit tallissa. Se lämmitin sijaitsee mun mielestä konehuoneessa oikean etulokarin vieressä eli oikean etulampun takana. Jäähdytysnestesäiliön vieressä.
ajattelin kans mennä termarin vaihtoon.
ei nouse lämmöt -7 pakkasessakaan yli 80 ja kaupunkiajossa vain 60 astetta. Paikallaan nousi kyllä kun pidin kierrokset n. 3000 lämpö nousi n. 90 asteeseen. Mulla kans vissiin se sähköinen lisälämmitin.
Autoni on suomi auto mut 1-omistaja ei ollu laittanu siihen edes lohkolämmitintä???? liekö piti sit tallissa. Se lämmitin sijaitsee mun mielestä konehuoneessa oikean etulokarin vieressä eli oikean etulampun takana. Jäähdytysnestesäiliön vieressä.
Minulla on myös E 220 CDI farmari -01. Lämpö nousi tänäkin aamuna -15 asteen pakkasella 8 kilometrin työmatkalla yli 60 asteeseen. Tämä 8 kilometriä on kaupunkiajoa. Maantiellä lämpö nousee aina yli 80 asteen vajaan 10 kilometrin ajolla, jos pakkanen on alle 20 astetta. Yli 20 asteen pakkasella ei tahdo nousta yli 80 asteen, jos ajonopeus on alle 100 km/h. Autoon on vaihdettu syksyllä uusi termostaatti (92°C) ja autossa on myös tämä sähköinen lisälämmitin.
W210 E220 CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Noista lämmöistä vielä. Ihmetellen olen lukenut noita 90 asteen lämpöjä, kun en ole moiseen päässyt misään oloissa (paitsi kesällä perävaunun kanssa). Vaihdoin tuohon termarin ja sen jälkeen lämmöt nousi - 7 asteen pakkasella viisarin verran alle 80. Kysyin termaria hankkiessani (alkuperäinen), että onko korkeammalla asteluvulla: sanoi myyjä että vain yhtä tyyppiä (80 ast., ilm. avautumislämpö?). Huollon tj. epäili että nyt on tuo lisälämmitin rikki, kertoi, että sijaitsisi imusarjan alla ja hankala vaihtaa. Täällä foorumilla on kerrottu, että on oikealla siinä paisuntasäiliön alla. Luotan jotenkin enemmän tähän foorumiin, kuin merkkihuoltoon...
Meillä on toinen Mese (290 td Webastolla), johon siihenkin vaihdettiin termari (asteluku siinä 85). On nyt lämmin sisältä, mittari näyttää maantieajossa 85, vaikka pakkasta ollut yli 20 pykälää. Pahvit olen siihen syylarin eteen pistänyt, kun on helppo laittaa ja pysyy paikallaan.
Meillä on toinen Mese (290 td Webastolla), johon siihenkin vaihdettiin termari (asteluku siinä 85). On nyt lämmin sisältä, mittari näyttää maantieajossa 85, vaikka pakkasta ollut yli 20 pykälää. Pahvit olen siihen syylarin eteen pistänyt, kun on helppo laittaa ja pysyy paikallaan.
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Pahvia nokalle!
Kyllä Niittyvilla on oikeilla jäljillä, pahvia nokalle vaan näihin meidän vanhoihin nokivasaroihin.
Viime viikonvaihteen -26C pakkaset viimeistään pakotti tähän. Jos joku tietää klipsukiinnitteisen harakiri- tms. kuttaperkka osan jonka voisi ostaa pahvin tilalle, niin tarjotkaa. Alkuperäisiä ei näille malleille saa.
Viime viikonvaihteen -26C pakkaset viimeistään pakotti tähän. Jos joku tietää klipsukiinnitteisen harakiri- tms. kuttaperkka osan jonka voisi ostaa pahvin tilalle, niin tarjotkaa. Alkuperäisiä ei näille malleille saa.
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Se lisälämmitin sijaitsee munkin autossa imusarjan alla, starttimoottorin yläpuolella ja on vaikeasti nähtävissä. Se ei muuten ole välttämättä edes päällä, varsinkin jos auto on tuontiauto. Kannattanee tarkistaa niillä ohjauspyörän nuoli- ym näppäimillä että lämmitin on kytketty asentoon "automatic" elikä että se lähtee päälle kylmällä säällä, ilman että kuskin pitää erikseen laittaa se päälle joka kerta. (niillä samoilla ratin näppäimillä) Näin siis C200 CDI W203 -01.
W203CDI
Yhden tutun E 200 CDI:ssä oli myös tämmöinen vika. Uusi termari ja lämmöt ei nouse sittenkään. Pitkällisen tutkinnan jälkeen vikaa löytyi vesipumpusta. Älkää kysykö, miksi ja miten, mutta tämmöisen kerran ohimennen mainitsi. Kun pumppu vaihdettiin, niin sitten pelas taas. Luulisi, että ennemmin keittäis, jos pumpusa on vikaa, mutta näin päin kuulemma oli.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: CDI:n lämmöt - yksi kysmys
Mulle vaihdettiin entiseen C220CDI,ensin termari,autto vähän ja sitten sähkövastus,eipä paljon merkitystä -20 pakkasella alle 70 astetta ,ei kannata vaihtaa jos itse maksumiehenä ei käytännön merkitystä,vaihdatin koska oli takuu vielä voimassa.Keula tukkoon ja vappuna auki niin OK.Niittyvilla kirjoitti:Muissakin topiceissa asiaa käsitelty, mutta lyhyt kysymys:
Missä sijaitsee moottorin sähköinen lisälämmitin. Toisisitaan poikkeavia tietoja saatu, siksi kysyn.
Auto E 220 CDI autom vm -01.
Lämmöt ei nouse, termostaatti vaihdettu. Pitäis lähteä muuta vikaa hakemaan. Maantieajossa vain 60 astetta. Merkkikorjaamo epäili tuota lämmitintä. En lähde aikaa varaamaan (ja maksamaan) ennenkuin toiminta varmistettu.
Kiitos jo etukäteen tiedosta!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Cdi-koneiden lämmöt näillä keleillä taitavat olla aika alhaalla. Omastamme sen verran, että lisälämmitin toimii, termostatti vaihdettu, lämmöt vähän yli 60 astetta. Maskipeitto illalla asennukseen pahviviritelmien tilalle. Tuolla edellä kyseltiin ostettavaa peittoa: sellaisia saa ainakin KL-varaosista ja myös Mesen varaosamyynnistä ("Veholta" ainakin täällä Pohjois-Kurjalassa).
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Ei muuta kun alkuperäisestä Daimler-Chrysler Original Teile
varaosalaatikosta pahvia nokka umpeen niin johan rupes lämmöt pysymään kohillaan. Eilen kokeiltu Sprinterissä. Pakkasta -34 lämmöt viisarin verran 80 astetta.
varaosalaatikosta pahvia nokka umpeen niin johan rupes lämmöt pysymään kohillaan. Eilen kokeiltu Sprinterissä. Pakkasta -34 lämmöt viisarin verran 80 astetta.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"