Nyt kun on mese saanut lokareihinsa ja niiden vaihto olisi ajankohtainen, niin mietin että jos vaihtaisi näiden normaalien 124:n lokarien tilalle 500:n lokarit.
Suomesta noita loksuja on melkeinpä turha haaveilla saavansa. Alkuperäiset kun pitäisi olla... Onko paha homma tuo takakaarien vaihto ??? Etukaaret nyt vaihtuu ihan näppärästi.
Tietääkö kukaan Saksasta purkaamoita? Tai mikä sana saksassa nyt tarkoittaa autopurkaamoa . Kyllä nyt sitä kieltä jotenkin osaan...
Jos hyvin sen tekee tai ostaa uudet osat pitää vaihtaa koko takalokasuoja koska pelkkää kaarta ei saa edes tarvikkeena 500E:hen tai ei ainakaan vajaa pari vuotta sitten saanut kun itse moista haaveilin..Ja sen lisäksi puskurit pitää vaihtaa koska ne on erinlaiset sekä takaovet on kuulemma kanssa leveemmät kun orkkis 124 korisessa.Et hirveä homma siinä on ja näin ollen silloin itsellä moinen jäi tekemättä tuon hirvän työmäärän takia.
Hessu kirjoitti:.Ja sen lisäksi puskurit pitää vaihtaa koska ne on erinlaiset sekä takaovet on kuulemma kanssa leveemmät kun orkkis 124 korisessa.
...ja kylki- ja helmamuovit. Saattanee takaovi olla takalaidastaankin vähän eri muotoinen, mutta se on luultavasti niitä pienimpiä hommia tuossa projektissa...
Ehkä halvempaa vaihtoehtoa voisi hakea esim. hitsaamalla korjauspalat jostain muusta automerkistä, missä kaari olisi vähän leveämpi. Tiedä sitten olisiko tuokaan helppo, mutta helpolla (tai ainakaan halvalla) ei kyllä löydä niitä 500E:n peltejäkään.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.
24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.
tovayryn kirjoitti:korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
En kyllä itse lämpene tuollaisten levikepalojen hitsailemiselle... Tietysti pienillä pistehitsauksilla ja jäähdytyksellä pelti ei välttämättä vetele ja lommoonnu. Ja on se hitsisauma samalla alttiimpi ruosteelle.
tovayryn kirjoitti:korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
Talbot horizont siinä oli isot kaaret
'niin oli. Jätkät vei munkin horoskontista aikoinaan kaaret johonkin tuninki rojektiinsa.
Hanomag kirjoitti:En kyllä itse lämpene tuollaisten levikepalojen hitsailemiselle... Tietysti pienillä pistehitsauksilla ja jäähdytyksellä pelti ei välttämättä vetele ja lommoonnu. Ja on se hitsisauma samalla alttiimpi ruosteelle.
no hei takapalat joudut jokatapauksessa hitsaamaan, ellet kaaria niin korinsaumoista ainakin
AM kirjoitti:
Paljonkohan nuo viisatkun kaaret olisivat leveämmät,siis takana?Uusia adaptereita ostamalla pääsisin ET -5:een
Ja kunnolla kun tekee niin ei ne kyljet siitä vetele eikä saumat ruostu...Hitsaamallahan noita autoja kasataan tehtaallakin.
Pikaisella mittauksella (tunkaamatta ja rengas paikoillaan-> saattoi olla jo pyöränkotelo kaareva tuostakohtaa, mutta pitäisi ottaa rengas pois että saisi tarkan mitan!) takapyöränkotelon sisäreunasta kaaren ulkoreunaan iskarin etupuolelta 340mm (Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty ) Paljonko tuo nyt sitten on leveämpi normi kakkosneloseen?
Terve vaan itellä on e500 orkkis pellit edessä mutta saksan poika ei viittiny vaihtaa taakse leveitä kaaria, joten ite tein ykkös kopan golffin kaaret taakse auto on muuten farkku ja on kesken mutta käy ne kaaret nätisti paikaleen. Talbotin kaari on leveämpi ja kaaren muoto on erillainen, ja vanteet on edessä 9*17 takana 10*17.
Jep laittelen huomenna kun pääsen töistä auto on muutenkin rakentelun alla ja tosi ruma. Niin noin sitä levitetään mutta farkku mese on eri juttu kun ei ole tuota kaarevuutta kaaressa takana itellä on sabluuna vedokset kiinni. ELI KAARIA EI LAITETA AINAKAAN KUIN MULLA!!!!!!
No kun Yritin kyllä mittailla, mutta tuosta kaaresta ei ole oikein näköyhteyttä sisälokarin puolelle,rengas edessä eikä oikein mittakaan kunnolla mahdu välistä..iskarin sijainnistakaan ei oikein tietoa kun yläpää on niin alhaalla..Mutta huonosti mitattuna jotain 30cm luokkaa se oli, pitäisi tunkkailla ylöspäin että saisi kunnolla mitattua.
No minä kyllä keskittyisin etsimään 190 evo II tai miksei evo I kaaria ja jos ei halua koko korisarjaa asentaa niin ottaa pelkät lokasuojalevikkeet ja muotoilee niiden reunat pelliin istuvaksi
jukkis. kirjoitti:mitenhän tuommoset viissatkun kaaret menis 190:iin onko kukaan koskaan kokeillu. Pitäs saada tuommosille keskinin 16x9 vanteille tilaa.
noille vanteille riittää kun manglaa orkkis kaaret ulospäin
Kuinkas tuo käy? Minkäs näköinen tulee (ei kuvaa sattumalti löydy)? Turussa taitaa olla yksi firma joka on noihin kaarien levityksiin eriköistunut. Aattelin että jospa ottaisi noista vanteista sorvilla kiinnityspinnasta 8mm pois , sittenhän ne mahtuisi ihan orkkiskaaren kanssa nätisti pyörimään. Jää kyllä vanteen leveys siihen 7,5":n eikä yhtään isompaan. Eturenkaatkin voisi varoiksi vaihtaa 205:n.
24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.