W124 500e lokarien vaihto

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

W124 500e lokarien vaihto

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Nyt kun on mese saanut lokareihinsa ja niiden vaihto olisi ajankohtainen, niin mietin että jos vaihtaisi näiden normaalien 124:n lokarien tilalle 500:n lokarit.

Suomesta noita loksuja on melkeinpä turha haaveilla saavansa. Alkuperäiset kun pitäisi olla... Onko paha homma tuo takakaarien vaihto ??? Etukaaret nyt vaihtuu ihan näppärästi.

Tietääkö kukaan Saksasta purkaamoita? Tai mikä sana saksassa nyt tarkoittaa autopurkaamoa :? . Kyllä nyt sitä kieltä jotenkin osaan...
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Jos hyvin sen tekee tai ostaa uudet osat pitää vaihtaa koko takalokasuoja koska pelkkää kaarta ei saa edes tarvikkeena 500E:hen tai ei ainakaan vajaa pari vuotta sitten saanut kun itse moista haaveilin..Ja sen lisäksi puskurit pitää vaihtaa koska ne on erinlaiset sekä takaovet on kuulemma kanssa leveemmät kun orkkis 124 korisessa.Et hirveä homma siinä on ja näin ollen silloin itsellä moinen jäi tekemättä tuon hirvän työmäärän takia.
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Hessu kirjoitti:.Ja sen lisäksi puskurit pitää vaihtaa koska ne on erinlaiset sekä takaovet on kuulemma kanssa leveemmät kun orkkis 124 korisessa.
...ja kylki- ja helmamuovit. Saattanee takaovi olla takalaidastaankin vähän eri muotoinen, mutta se on luultavasti niitä pienimpiä hommia tuossa projektissa...

Ehkä halvempaa vaihtoehtoa voisi hakea esim. hitsaamalla korjauspalat jostain muusta automerkistä, missä kaari olisi vähän leveämpi. Tiedä sitten olisiko tuokaan helppo, mutta helpolla (tai ainakaan halvalla) ei kyllä löydä niitä 500E:n peltejäkään.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

:D :D :D



24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

ai siis 500E levitykset 24e per lokari? :P
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Hanomag kirjoitti::D :D :D



24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.
Jos näin niin tilaappas samalla vähän isompi erä! 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ja sitten kun vaihtaa mopoon noi leveet kaaret niin seuraava ongelma on löytää sopivia vanteita, mitkä tulis edes lähelle kaaria...


edit: takaovet on vissiinkin samat...
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

tovayryn kirjoitti:korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
Talbot horizont :!: siinä oli isot kaaret :twisted:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

En kyllä itse lämpene tuollaisten levikepalojen hitsailemiselle... Tietysti pienillä pistehitsauksilla ja jäähdytyksellä pelti ei välttämättä vetele ja lommoonnu. Ja on se hitsisauma samalla alttiimpi ruosteelle.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

epk kirjoitti:ja sitten kun vaihtaa mopoon noi leveet kaaret niin seuraava ongelma on löytää sopivia vanteita, mitkä tulis edes lähelle kaaria...
Paljonkohan nuo viisatkun kaaret olisivat leveämmät,siis takana?Uusia adaptereita ostamalla pääsisin ET -5:een 8)

Ja kunnolla kun tekee niin ei ne kyljet siitä vetele eikä saumat ruostu...Hitsaamallahan noita autoja kasataan tehtaallakin.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

piippu kirjoitti:
tovayryn kirjoitti:korjaus paloissaki on vielä se probleema että niitä ei tahdo uudempiin autoihin vielä saada varaosaliikkeestä ja vanhoissa on se ongelma että monetkaan ei kovin pullea lokasuojaisia ole. Kaverille etsittiin tuossa samaa hommaa ja golf IV:n kaaret ois ollu melkeen leveimmät ja sitten vielä niissäkin pitäs vähän mitata se pyörän kaaren halkaisia että olisi suht sama.
Talbot horizont :!: siinä oli isot kaaret :twisted:
'niin oli. Jätkät vei munkin horoskontista aikoinaan kaaret johonkin tuninki rojektiinsa. :P
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Hanomag kirjoitti:En kyllä itse lämpene tuollaisten levikepalojen hitsailemiselle... Tietysti pienillä pistehitsauksilla ja jäähdytyksellä pelti ei välttämättä vetele ja lommoonnu. Ja on se hitsisauma samalla alttiimpi ruosteelle.
no hei takapalat joudut jokatapauksessa hitsaamaan, ellet kaaria niin korinsaumoista ainakin :lol:
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

AM kirjoitti: Paljonkohan nuo viisatkun kaaret olisivat leveämmät,siis takana?Uusia adaptereita ostamalla pääsisin ET -5:een 8)

Ja kunnolla kun tekee niin ei ne kyljet siitä vetele eikä saumat ruostu...Hitsaamallahan noita autoja kasataan tehtaallakin.
Pikaisella mittauksella (tunkaamatta ja rengas paikoillaan-> saattoi olla jo pyöränkotelo kaareva tuostakohtaa, mutta pitäisi ottaa rengas pois että saisi tarkan mitan!) takapyöränkotelon sisäreunasta kaaren ulkoreunaan iskarin etupuolelta 340mm (Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty :oops: ) Paljonko tuo nyt sitten on leveämpi normi kakkosneloseen?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

E500 kaaret

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Terve vaan itellä on e500 orkkis pellit edessä mutta saksan poika ei viittiny vaihtaa taakse leveitä kaaria, joten ite tein ykkös kopan golffin kaaret taakse auto on muuten farkku ja on kesken mutta käy ne kaaret nätisti paikaleen. Talbotin kaari on leveämpi ja kaaren muoto on erillainen, ja vanteet on edessä 9*17 takana 10*17. :roll:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: E500 kaaret

Viesti Kirjoittaja veskola »

Laitappa Pasi kuvaa tuosta volkkarin pellillä levitetystä farkusta, pitäisi korjata nuo takakaaret kun ovat ruostuneet :shock:

Tässä on muuten mahtaja juttu noista "ruostekorjauksista" kaaria koskien.

http://www.pajalle.com/howto.php?id=003&lang=fi
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

E500

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Jep laittelen huomenna kun pääsen töistä auto on muutenkin rakentelun alla ja tosi ruma. Niin noin sitä levitetään mutta farkku mese on eri juttu kun ei ole tuota kaarevuutta kaaressa takana itellä on sabluuna vedokset kiinni. ELI KAARIA EI LAITETA AINAKAAN KUIN MULLA!!!!!! :lol:
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Noh AM, paljonko tuo viissatkun takakaari nyt oli leveämpi? Ei saa pitää hullua jännityksessä :lol:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No kun :oops: Yritin kyllä mittailla, mutta tuosta kaaresta ei ole oikein näköyhteyttä sisälokarin puolelle,rengas edessä eikä oikein mittakaan kunnolla mahdu välistä..iskarin sijainnistakaan ei oikein tietoa kun yläpää on niin alhaalla..Mutta huonosti mitattuna jotain 30cm luokkaa se oli, pitäisi tunkkailla ylöspäin että saisi kunnolla mitattua.
Avatar
pasi124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: Ma 12.12.2005 20:30
Paikkakunta: Ylämylly

E500 kaaret

Viesti Kirjoittaja pasi124 »

Tuolla tekniikka puolella olikin vanha juttu tuosta kulkineesta siinä on kuvia. Homma hanskassa hanskat hukassa :wink:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mitenhän tuommoset viissatkun kaaret menis 190:iin onko kukaan koskaan kokeillu. Pitäs saada tuommosille keskinin 16x9 vanteille tilaa.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

No minä kyllä keskittyisin etsimään 190 evo II tai miksei evo I kaaria ja jos ei halua koko korisarjaa asentaa niin ottaa pelkät lokasuojalevikkeet ja muotoilee niiden reunat pelliin istuvaksi :roll:

EVO II
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jukkis. kirjoitti:mitenhän tuommoset viissatkun kaaret menis 190:iin onko kukaan koskaan kokeillu. Pitäs saada tuommosille keskinin 16x9 vanteille tilaa.
noille vanteille riittää kun manglaa orkkis kaaret ulospäin ;)
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mutta jos kuitenkin haluaa leveää kaarta niin näyttäis completoksella olevan vieläkin saatavilla sarjoja esim. tässä ihan jees Mutta Tässä olisi se mitä tarkoitin
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mitään korisarjaa tähän autoon en aijo laittaa. venyykö nee kaaret niin paljon. nuo vanteet 15et:llä tulee noin kolme senttiä ulos kaaresta.
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

epk kirjoitti:manglaa orkkis kaaret ulospäin ;)
Kuinkas tuo käy? Minkäs näköinen tulee (ei kuvaa sattumalti löydy)? Turussa taitaa olla yksi firma joka on noihin kaarien levityksiin eriköistunut. Aattelin että jospa ottaisi noista vanteista sorvilla kiinnityspinnasta 8mm pois :), sittenhän ne mahtuisi ihan orkkiskaaren kanssa nätisti pyörimään. Jää kyllä vanteen leveys siihen 7,5":n eikä yhtään isompaan. Eturenkaatkin voisi varoiksi vaihtaa 205:n.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Juu u... Kaarille on pakko tehdä jotain, voisi niitä nyt koittaa vaikka hitsatakin. :roll:

Onkos kukaan kokeillut miten 124:n kaaret leviää tuolla tekniikalla mitä pajalle.comin pojat ovat corradon kanssa käyttäneet?
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Hanomag kirjoitti:Onkos kukaan kokeillut miten 124:n kaaret leviää tuolla tekniikalla mitä pajalle.comin pojat ovat corradon kanssa käyttäneet?
Pitäisi kokeilla, mutta ensin on syytä viedä kilvet pois :lol: niin ei tule äitiä ikävä :D

P.S Mulla ei ole sitten minuuttiakaan kokemusta mersun kaarista saatikka ruostekorjauksista :roll:

P.P.S mutta älä sorvaa vanteista pois mitään... :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

veskola kirjoitti: P.S Mulla ei ole sitten minuuttiakaan kokemusta mersun kaarista saatikka ruostekorjauksista :roll:

P.P.S mutta älä sorvaa vanteista pois mitään... :shock:
Ei ole minullakaan muuta kokemusta kaarista ole kuin se että olen ne solmuun saanut. :D Ehkä siinä sivussa on myös jotain tullut opittua.

En sorvaa vanteista, halvemmalla pääsee kun koskee kaariin eikä vanteisiin. Vaikka on niistä ennenkin otettu ja ihan onnistuneesti.
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Avatar
hanomag
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:06
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja hanomag »

Hanomag kirjoitti::D :D :D



24 euroa / kpl näkyy olevan valmiit noihin tehdyt hitsattavat palat Saksasta... Ihan asiallisesta liikkeestä. Taitaa kuitenkin vaihtua vakio pellit noiden loksujen tilalle.
Olikin kyseessä kromikaari. :oops:
MB W124 OM606. 0.5bar 315hv 487Nm - Myyty!
Dodge RAM 3500 4x4 5.9 Cummins
Vastaa Viestiin