Tulipa tossa ostettua uudet laakerit ton w115:n etupyöriin, kun oikean etupyörän laakeri huutaa niin julmetusti 80km/h ylöspäin sinne 110km/h asti.
Mitäs tuota laakerinvaihtoa varten on hyvä tietää... en oo koskaan vaihdellut minkäänlaisia laakereita mihinkään kulkupeliin, joten lähinnä ajattelin, et mitä työkaluja ym... siihen tarvitsee. Onko tuo laakerinvaihto isokin homma. Hoituuko se ihan kohtuullisesti näin tee-se-itse -mies -meiningillä.
115 Etupyörän laakerit vaihtoon... jarruissa vikaa
115 Etupyörän laakerit vaihtoon... jarruissa vikaa
Viimeksi muokannut -Jarkki-, To 02.08.2007 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w115 220 -71
jotakin
- laakerin ulkokehä voi olla tiukassa. Pitäisi olla hyvä tuurna, tai terävä reunainen putki, jolla kehää saa koputeltua irti.
- Laakeri säätö on tärkeä : kun kasaat niin kiristä ensin tiukkaan ( asennusvälykset poistuu ), sen jälkeen löysäät, ja jätät lievän välyksen.
Jos asia on uusi, niin kannattaa vielä tarkkailla tilannetta asennuksen jälkeen : kuumeneeko ajossa, onko välys edelleenkin sopiva ( ei liikaa, eikä liian vähän ).
Puhtaus on tärkeää, ja hyvät laakerivaseliinit
- Laakeri säätö on tärkeä : kun kasaat niin kiristä ensin tiukkaan ( asennusvälykset poistuu ), sen jälkeen löysäät, ja jätät lievän välyksen.
Jos asia on uusi, niin kannattaa vielä tarkkailla tilannetta asennuksen jälkeen : kuumeneeko ajossa, onko välys edelleenkin sopiva ( ei liikaa, eikä liian vähän ).
Puhtaus on tärkeää, ja hyvät laakerivaseliinit
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Jaahas... tänään otin ton etupyörän irti... ja huomasinkin, että jarrukengät ottaa kiinni jarrulevyyn... on siis jotenkin säädetty huonosti tai jotain. Sama juttu toisella puolella. Ei siis niin paljoa, että sitä välttämättä huomaa ajaessa, mutta kumminkin ne hinkkaa siellä koko ajan. Voi olla mahdollista, että tuo huutaminen lähteekin niistä jarruista... mutta tosin en ole huomannut, että se ääni mitenkään muuttuisi jarrutettaessa. Näyttäis autokorjaamot olevan lomilla nyt, joten miten noita jarruja säädetään niin, ettei ne laahaa. Vaikuttaako jarrunesteen määrä muuten tuohon... ei kai... mutta sitä kun on vaikea annostella sinne tehostajaan tarkalleen, koska se on sen verran kallellaan, että nyt toisessa säiliössä nestettä on hiukan yli enimmäisrajan ja toisessa vielä sopivasti alle.
Niin jos laakereita tarttee kuitenkin alkaa vaihtaa, niin kaipaisin vielä tarkempia ohjeita ton pyörän navan irrottamiseen.
Niin jos laakereita tarttee kuitenkin alkaa vaihtaa, niin kaipaisin vielä tarkempia ohjeita ton pyörän navan irrottamiseen.
w115 220 -71
jaa... no jotain vikaa tossa kyllä on. Auto on ollut normaalissa käytössä marraskuusta 2006. Ja se pyörä ei tosiaan pyöri mitenkään kevyesti, vaan kun sitä pyöräyttää reippaasti, niin se pyörii ehkä vähän päälle yhden kierroksen itsestään. Kokeilin niitä jarrulevyjä tossa ajon jälkeen (rauhallista ajoa suhteellisen pitkän matkaa ennen pysähdystä) ja ne olivat melkoisen kuumat.
w115 220 -71