Vito cdi suuttimen pultit
Vito cdi suuttimen pultit
Tossa hämmästykseksi huomasin kun otin vitosta suuttimen pultin irti ja paineilmalla puhalsin reikää puhtaaksi niin jäähdytys nestettehän sieltä tuli ihan kivasti. Onko Cdi koneessa suutinten pultit läpireijillä kiinni, joka olis tavallaan aika loogista muuten reikä tulppaa jossain vaiheessa. Kuitenkin pelkään pahinta että pohja on kadonnut pultti onkalosta .
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
Meinaatko kannen halkeamisella sitä että pultin pohjaamisen johdosta tulee reikä vesitilaan ??Aki P kirjoitti:Kansi halki
Se paineilma kun ei riitä siihen pultin reiän puhdistukseen. Sitten vedetään uusi pultti "pohjaan" jossa onkin sitä pikipaskaa jäljellä.
Lopputulos= Suutin liian löysällä, polttaa tiivisteen uudestaa ja kansi halki
Löytyy ehjä cdi kone jos tarvetta ilmenee.
mnkki: Kiitos vinkistä ja lohdutuksesta .
Tuntuu kyllä todella omituiselta ja ohuelta toi kannen osuus jos voi noilla momenteilla tulla reikä. Oliskohan mersulla taas laadunvalvonta pettänyt .
Transporter T5 -03
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
vito 108Cdi -99 Ex auto
ford escort mk1 4x4 cosworth
se kansi halkeaa siten,että kun "joku" on laittanut uuden pultin puhdistamatta reikää huolellisesti niin tavallisesti venttiilikannen päälle vuotanut polttoaine valuu siihen reikään ja uusi pultti toimii kiristäessä ikäänkuin " mäntänä", jolloin paineen täytyy johonkin päästä. Ja pultin reiän alla on sopivasti vesikanava luultavasti aika lähellä,koska tällainen tapaus ei ole harvinaista.
Tässä vaihtoohjeet jota nimimerkki dealer on minulle ystävällisesti toimittanut:
Löysää sitä torxpulttia reilusti (ainakin puoli senttiä koholle), jätä kuitenkin paikalleen, anna johtojen ja putkien olla paikallaan ja laita auto käyntiin.
Anna käydä niin kauan että suutin nousee ylös; saattaa kuulua "sätkytystä" mutta se ei hajota mitään.
Sitten pultti ja se "keinukappale" pois, suutinputki irti jakoputken puoleisesta päästä ja vääntelet suuttimen irti siitä suutinputkesta pitäen.
Meisselillä voi kangeta avuksi.
Suuttimen alapäässä on tiivisterikka, se on "merkkikohtaista" tavaraa.
Meillä on työpaikalla lisäksi kalvain jolla puhdistetaan suutin ja sen paikka kannessa, mutta voita saada sen muutenkin pitämään jos ei ole kauan vuotanut.
Muista puhdistaa pultinreikä HUOLELLISESTI tai kansi menee vesitilaan puhki kun kiristät.
Uusi pultti, 7 Nm + 90 astetta.
Tässä vaihtoohjeet jota nimimerkki dealer on minulle ystävällisesti toimittanut:
Löysää sitä torxpulttia reilusti (ainakin puoli senttiä koholle), jätä kuitenkin paikalleen, anna johtojen ja putkien olla paikallaan ja laita auto käyntiin.
Anna käydä niin kauan että suutin nousee ylös; saattaa kuulua "sätkytystä" mutta se ei hajota mitään.
Sitten pultti ja se "keinukappale" pois, suutinputki irti jakoputken puoleisesta päästä ja vääntelet suuttimen irti siitä suutinputkesta pitäen.
Meisselillä voi kangeta avuksi.
Suuttimen alapäässä on tiivisterikka, se on "merkkikohtaista" tavaraa.
Meillä on työpaikalla lisäksi kalvain jolla puhdistetaan suutin ja sen paikka kannessa, mutta voita saada sen muutenkin pitämään jos ei ole kauan vuotanut.
Muista puhdistaa pultinreikä HUOLELLISESTI tai kansi menee vesitilaan puhki kun kiristät.
Uusi pultti, 7 Nm + 90 astetta.
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Vw Caravelle TDI
Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Pystyykö tuon vesivuodon kanssa kuitenkin elämään, jos pultti on paikoillaan? Eli vuotaako se johonkin muualle? Itse kokeilisin korjausta, jos kansi on tuolta halki. Ei siinä ainakaan mitään menetä. Eli nesteet pois, reikä puhtaaksi kierretapilla, tinnerillä ja kaasupillillä. Superepoksia sopivasti reikään ja pultti kiinni. Ongelma saattaa siirtyä seuraavaan mahdolliseen avauskertaan, mutta voihan auton pistää kiertoon...
Superepoksi on muutenkin ihan älyttömän hyvä aine kaikkiin patentteihin, kunhan vaan saa pinnat aivan puhtaaksi. Itse olen todennut ton kaasupillillä kuumentamisen hyväksi keinoksi, rasva palaa pois. Kokemusta on mm. mesen öljypohjan korjaamisesta, öljynjäähdyttimen lähdön "liittämisestä" ja muidenkin alumiinikappaleiden yhdistämisestä hankalissakin tapauksissa.
Superepoksi on muutenkin ihan älyttömän hyvä aine kaikkiin patentteihin, kunhan vaan saa pinnat aivan puhtaaksi. Itse olen todennut ton kaasupillillä kuumentamisen hyväksi keinoksi, rasva palaa pois. Kokemusta on mm. mesen öljypohjan korjaamisesta, öljynjäähdyttimen lähdön "liittämisestä" ja muidenkin alumiinikappaleiden yhdistämisestä hankalissakin tapauksissa.
Re: Vito cdi suuttimen pultit
Lieköhän pitänyt
Mutta asiaakin oli; suuttimen pultin reiän puhtaaksi puhaltamiseen löytyy BGS:ltä sopivia paineilmapistooleja, mallit BGS 3215 (tai 8706)
Mutta asiaakin oli; suuttimen pultin reiän puhtaaksi puhaltamiseen löytyy BGS:ltä sopivia paineilmapistooleja, mallit BGS 3215 (tai 8706)
oulaistenliikenne.fi