SLK 55 Kleemann -06
Lähetetty: To 11.10.2007 20:04
Motor: Mercedes-Benz M113, AMG-V8 på 5.439 cc, kompressionsförhållande 11,0:1. Kleemann Kompressor System med kompressor av Eaton-typ och integrerad, vätskekyld laddluftkylare. Max laddtryck 0,5 bar. Kleemann ECU, bränslespridare, Supersport-kamaxlar, och extraktorgrenrör med 70-mm kollektor. Kleemann/Ferrita 3-tums avgassystem med två racekatalysatorer.
Effekt: 535 hk.
Vridmoment: 735 Nm.
Transmission: Omprogrammerad 7-stegs automat.
Hjulupphängningar: Original SLK 55 AMG.
Bromsar: Original AMG 340x32 mm skivor med 6-kolvsok fram, 330x26 mm skivor med 4-kolvsok bak.
Fälgar: Kleemann TS-7, 9,5x19 ET22 fram, 11x19 ET22 bak.
Däck: Toyo Proxes TR1. 235/35-19 fram, 275/30-19 bak.
Kaross: Original SLK 55 AMG.
Lack: Original Benitoitblå.
Inredning: Original AMG bicolor i nappaläder och Alcantara, med ”airscarf” i nackstöden.






And a pic with original wheels:

Effekt: 535 hk.
Vridmoment: 735 Nm.
Transmission: Omprogrammerad 7-stegs automat.
Hjulupphängningar: Original SLK 55 AMG.
Bromsar: Original AMG 340x32 mm skivor med 6-kolvsok fram, 330x26 mm skivor med 4-kolvsok bak.
Fälgar: Kleemann TS-7, 9,5x19 ET22 fram, 11x19 ET22 bak.
Däck: Toyo Proxes TR1. 235/35-19 fram, 275/30-19 bak.
Kaross: Original SLK 55 AMG.
Lack: Original Benitoitblå.
Inredning: Original AMG bicolor i nappaläder och Alcantara, med ”airscarf” i nackstöden.






And a pic with original wheels:
