124 Farmarin alipaineputki vuotaa takaluukun saranassa
124 Farmarin alipaineputki vuotaa takaluukun saranassa
Nyt on vuotava polttoaineputki korjattu ja vuodot vaan jatkuu. Nyt suhisee takaluukun saranassa .
Minkälainen letku siellä kulkee, onko kumia vaiko sitä kovaa muovista?
Ostasin tarvikkeet etukäteen, ni menis yksillä rassailuilla verhoilut takaisin, ku hommaan rupeaa.
Minkälainen letku siellä kulkee, onko kumia vaiko sitä kovaa muovista?
Ostasin tarvikkeet etukäteen, ni menis yksillä rassailuilla verhoilut takaisin, ku hommaan rupeaa.
Re: 124 Farmarin alipaineputki vuotaa takaluukun saranassa
Muovia on se putki. Siinä saranan etupuolella on omassa koslassa kuminen liitos.
EPC:n mukaan putken pitäisi kuitenkin mennä yhtenäisenä tankin lukolle asti (1,5 metriä).
t.
Risto
EPC:n mukaan putken pitäisi kuitenkin mennä yhtenäisenä tankin lukolle asti (1,5 metriä).
t.
Risto
E500 – 211.070
Muoviahan se. Liitos on saranaa ennen sen tähden, ettei tarvitse koko letkua irti ottaa takaluukun irroitusta varten. Itse asiassa kaikissa johdoissakin on liitos ennen saranaa.
Mutta asiaan, Veholta taisi saada metritavarana sitä kumista liitosletkua johon ne muoviputken päät lykätään. Eli noin 10 cm sitä letkua varmaan riittää korjaukseen tai sitten pätkä putkea saranalta lukolle.
Ja voi sillä autolla mennä sinne Veholle vaikka verhoilut ei niin viimitten päälle paikallaan olisikaan...
Mutta asiaan, Veholta taisi saada metritavarana sitä kumista liitosletkua johon ne muoviputken päät lykätään. Eli noin 10 cm sitä letkua varmaan riittää korjaukseen tai sitten pätkä putkea saranalta lukolle.
Ja voi sillä autolla mennä sinne Veholle vaikka verhoilut ei niin viimitten päälle paikallaan olisikaan...
toyota
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
exät:
C 220T CDI Avantgarde -01
C 250 TDT Elegance -97
250 TD -92
190 E -92
Kumiletku ei välttämättä sovi sinne suojasukan sisään. Toissa kesänä jouduin uusimaan pissapojan letkun ja ajattelin pistää pikkuisen paksumman kumisen letkun, ettei se murtuisi niin helposti. En sitä kuitenkaaan saanut sitä sullottua suojuksen sisään vaan jouduin tyytymään alkuperäistä vastaavaan muoviseen.humina kirjoitti:Mutta asiaan, Veholta taisi saada metritavarana sitä kumista liitosletkua johon ne muoviputken päät lykätään. Eli noin 10 cm sitä letkua varmaan riittää korjaukseen tai sitten pätkä putkea saranalta lukolle.
Toinen vaihtoehto olisi tieten hommata sekä kumi- että muofiletkua ja uusia vain se pätkä joka on rikki. Toisaalta KL:ssä muoviputki maksaa 2,60 euroa metri, joten suurta tappiota tuskin tulee, vaikka uusii koko pätkän.
t.
Risto
E500 – 211.070
Kertokaapas te tietäjät yksi juttu. Minulla on farmarissa keskuslukko, sen kun napsauttaa päälle kaukosäätimestä niin ovien nupit menevät alas ja hälytin aktivoituu. Kuitenkin takaluukun voi nostaa ylös. Liittyykö tuo jotenkin takaluukun letkuun, vai onko tuon jälkiasennushälyttimen kytkeminen jäänyt puolitiehen ?
Toisin sanoen onko vuoden -88 300 TDT:ssä valmiina sellainen systeemi, johon yleensä liitetään keskuslukko ja hälytin, ja sen jälkeen kaikki 5 ovea lukittuvat, vai onko tarvittu jotain asennuksia oviin tjms.
Toisin sanoen onko vuoden -88 300 TDT:ssä valmiina sellainen systeemi, johon yleensä liitetään keskuslukko ja hälytin, ja sen jälkeen kaikki 5 ovea lukittuvat, vai onko tarvittu jotain asennuksia oviin tjms.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siis pitääkö se luukku lukita erikseen vai valitteletko sitä, ettei hälytin karjahda, jos takaluukun avaa? Jos ensimmäinen vaihtoehto, niin jatka lukemista.veskola kirjoitti:Toisin sanoen onko vuoden -88 300 TDT:ssä valmiina sellainen systeemi, johon yleensä liitetään keskuslukko ja hälytin, ja sen jälkeen kaikki 5 ovea lukittuvat, vai onko tarvittu jotain asennuksia oviin tjms.
Tuonaikaisissa (n. -> 1990) on vielä ollut vain yksi lähtö lukon pumpussa, joten jos kauko-ohjaimen yhteydessä ei ole laitettu jotain erillistä magneettiventtiiliä (ja miksi olisi laitettu) eivätkä kaikki luukut lukitu, niin jossain on "yhteys poikki". Meneeko tankin luukku lukkoon (siis jos siinä on se lukkomollikka)?
Siitä tankin lukon letkuista voisi tehdä pikku testin. Jos se toimii, niin sille asti yhteys pelaa. Jos ei, niin vika on pumpun ja sen välillä. Jos takaluukulle lähtevästä letkusta imaisee oikein kunnolla (vaikka joka Mersistiltä löytyvällä p*krhm*kehittäjällä), niin meneekö luukku lukkoon? Jos imupumppua ei löydy, niin paina takaluukun nappi alas mutta ei sen pidemmälle, kuin että lukosta kuuluu mikrokytkimen napsaus. Nyt putkeen painetta vaikka pyörän pumpusta.
Jos muut lukot pelaavat, niin se tarkoittanee, että missään ei ole kunnon vuotoa. Putki voisi siis esimerkiksi olla lytistynyt umpeen esim. saranan kohdalta tms.
t.
Risto
E500 – 211.070
Takaluukku ei siis mene lukkoon, hälytinkään ei huuda jos avaan "lukossa" olevan auton takaluukun. Tosin en tiedä huutaako se koskaan, paitsi testinapilla. En ole kokeillut lukita takaluukkua erikseen (en ole uskaltanut).
jaa että polttoaineluukun lukko, en tiennyt sellaista olevankaan, pitää tarkastaa ja tarkastella asiaa. Kiitos ohjeista.
jaa että polttoaineluukun lukko, en tiennyt sellaista olevankaan, pitää tarkastaa ja tarkastella asiaa. Kiitos ohjeista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Duoda, duoda. Muistelisin, että se paineputki on jotain nelimillistä. Varmista paksuus sieltä tankin lukolta – samaa putkea.kvaan kirjoitti:Minkä paksuista se muovinen alipaineputki siinä takaluukun saranassa? Entäs minkä paksuinen on se pesurin vesiletku?
Vois ostaa kamat valmiiksi, ni mensi niinku kerrasta kuntoon.
Oisiko pissapojan letku ulkomitaltaan noin 8-9 millistä. Sisämitta taisi olla neljä milliä. Biltemasta ostin rullan sitä letkua, johon on valettu se sukka vahvikkeeksi. Lisäksi oikean saranan puolella on keskuslukon johto, joka on paksuudeltaan noin 7 milliä.
t.
Risto
E500 – 211.070