Uusi mersumies

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
saukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 18.12.2007 22:01
Paikkakunta: oulu

Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja saukki »

Ostin elämäni ensimmäisen mersun. Aiemmin ajellut pääasiassa volvoilla (850, v70) Ei kaduta merkinvaihto, ainakaan vielä. Aikaisempi oli volvo v70 -03. Täytyy sanoa että volvo on yliarvostettu merkki kaikkine vikoineen, nitinöineen ja kolinoineen. :shock: Auto vanheni mutta voin sanoa että tuli mersumies minusta kerralla. Asiaan: auto on siis e220 cdi aut. farmari -99. Ja on mukava ajaa volvon jälkeen.. :D
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tervetulloo joukkoon tummaan :!:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kun nyt noin oot vaihtanu "mulkkusukkulasta" väykkyyn, ni lukaises seuraava viestiketju :wink: : http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=57328
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Onneksi olkoon johtotähden ostosta 8)
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Onnittelut auton vaihdon johdosta ja tervetuloa myös foorumille.. 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ite myin volvon ja ostin 69 mallin mersun :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
peetee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 18.04.2007 23:17
Paikkakunta: suomussalmi

Viesti Kirjoittaja peetee »

onnittelut minunki puolesta.. itse en ainakaan ole katunut päivääkään merkin vaihtoa 8)
190E 2.6 tomaatti
W202 230kompressor
W204 200cdi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Meilläpä on talossa sekä Volvo, että Mersu, niin voi ajella ihan mielialan mukaan...

Ja tervetulloo vaan miunkii puolesta, ni kyllä
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mullapa on kaks volvoo V40 ja S70 ja mersuuuuu...... :lol:
Voi vaihella mielialan mukaan, vaikkakin 70 vois myyvä pois :!:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
Lepisto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 263
Liittynyt: La 17.02.2007 21:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Lepisto »

Tervetuloa joukkoon vaan minunki puolesta! 8)
C124 300ce 24v sportline -91
W202 C280 -94
R170 SLK 230 -03
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

saukki kirjoitti:Ostin elämäni ensimmäisen mersun. Aiemmin ajellut pääasiassa volvoilla (850, v70) Ei kaduta merkinvaihto, ainakaan vielä. Aikaisempi oli volvo v70 -03. Täytyy sanoa että volvo on yliarvostettu merkki kaikkine vikoineen, nitinöineen ja kolinoineen. :shock: Auto vanheni mutta voin sanoa että tuli mersumies minusta kerralla. Asiaan: auto on siis e220 cdi aut. farmari -99. Ja on mukava ajaa volvon jälkeen.. :D

Non nii... Tervetuloa kohtalotoveri... Tästäpä saadaan ehkä vielä monenkin jutun juurta...

Tuo sama polku myös täällä. Taikka tarkemmin ex-Volvot: 360, S40, 850, S70 (tämä bensa-turbo,automaatti, muut perus-bensa-manuaali).

Mulla ei kyllä Volvoissa ollu valittamista laadun puolesta. Olihan niissä vikoja, mutta noin saman verran abaut tässä. Lisäksi vaikeutena tässä ruoste, joka ei ollu Volvojen vaivana. Tälle oonkin teettäny kaiken kattavan ruostesuojauksen, Vehossa on myös laiteltu takuuseen ja nyt oon päätyny laitteleen itte. On vähän niinku jo "käyttövehje"-sarjassa, ettei ole niin tarkkaa...

Nitinät ja suhinat oli Volvon vaiva. Kolinat on molemmissa, kun alustapalikat lähestyy vaihtokuntoa. Samaan tahtiin menee koiranluut ja muut nivelet. Ehkä samalta halpis-alihankkijalta tulee. :shock:

Ajoltaan onkin eri planeetalta. Kyllä nämä E-Mersut on hienoja laitteita ajoltaan. Takaveto nyt on ens. alkuun outo, mutta siihen tottuu, ettei pian muuta muistakaan.

Jos tehonpuute joskus tuntuu haittaavan, niin tuon saat päivitettyä 170-heppaseksi ohjelman vaihdolla. Rautaan ei tartte koskee. Tällön tosin voi tulla lieveilmiöksi savutus (ja voi tulla muutenkin). Sitten on imusarja karstottunu ja paras vaihtaa, jos haittaa. 700 Eur, jos teetät jossain pajalla. Veholla lie tuplat.

Niin ja katto tarkkaan ovien alalaidat ja irrottele se alalaidan tiiviste kourustansa. Menee takas painelemalla. Tsekkaa siis ruosteet tarkkaan noista ovista. Saat vielä takuuseen, jos on. Ja sitte vie ruostesuojausfirmaan, jossa pesevät alustan ja kattelette alustan, jousikupit ja etupalkin. Kaksi viimeistä menee Veholla takuuseen. Alustan joutuu omaan piikkiin hiekkapuhaltaan, maalaan ja suojaan.

Ja tämä ei ole tarkoitettu pelotteluun, vaan ihan asiallisesti noi kannattaa tarkistaa ja laittaa, jolloin ajelu on sitte huoletonta. Kustannukset täyshoidosta jotain reipas tonni. (alusta+suojaus).
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Erittäin monesta volvomiehestä on tullut mersumies. En tunne yhtään mersumiestä, josta olisi tullut volvomies.

Volvohan on läpi historiansa ollut pelkkää markkinaharhaa. Esim koneet ovat tulleet välillä ties mistä eli volvo on autojen kokoaja. Autojen valmistajat ovat sitten erikseen.

Kukaan itseään kunnioittava automies ei osta kulkineitaan kokoajalta, joka ei itse osaa valmistaa autojensa koneita. Vieläpä jos koneet on tehnyt valmistaja, joka jo nimessään leimaa itsensä kansanautoksi. Tämän jälkeen kehdataan mainoksissa jauhaa potaskaa premiun autoista. Premiun my ass, täyttä soopaa. Volvo on aina ollut ja tulee aina olemaan rakkine, jota ostavat markkinamiesten höynäyttämät entiset tojjotamiehet.

Muutamana viime vuotena ovat kehdanneet myydä dieselinä laitetta, jossa bensakoneen lohkoa on hieman modattu siten että siinä voi käyttää polttoaineena dieseliä. Voi herran jumala ja joka toisessa osassa alkaa olla foorttin logo. Liekohän seuraava malli olisi nimeltään Taunus?
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Pe 19.10.2007 12:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja paaki »

Viisaammat väittävät että nykyään (uudet) V70 on sama vehje kuin Mondeo!
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Janne kirjoitti:Erittäin monesta volvomiehestä on tullut mersumies. En tunne yhtään mersumiestä, josta olisi tullut volvomies.

Volvohan on läpi historiansa ollut pelkkää markkinaharhaa. Esim koneet ovat tulleet välillä ties mistä eli volvo on autojen kokoaja. Autojen valmistajat ovat sitten erikseen.

Kukaan itseään kunnioittava automies ei osta kulkineitaan kokoajalta, joka ei itse osaa valmistaa autojensa koneita. Vieläpä jos koneet on tehnyt valmistaja, joka jo nimessään leimaa itsensä kansanautoksi. Tämän jälkeen kehdataan mainoksissa jauhaa potaskaa premiun autoista. Premiun my ass, täyttä soopaa. Volvo on aina ollut ja tulee aina olemaan rakkine, jota ostavat markkinamiesten höynäyttämät entiset tojjotamiehet.

Muutamana viime vuotena ovat kehdanneet myydä dieselinä laitetta, jossa bensakoneen lohkoa on hieman modattu siten että siinä voi käyttää polttoaineena dieseliä. Voi herran jumala ja joka toisessa osassa alkaa olla foorttin logo. Liekohän seuraava malli olisi nimeltään Taunus?
Osaa ne ainakin korin tehdä paremmin, kuin Mersu.

Yksikään Volvo-malli ei ruostu niinkuin Mersut. Katteleppa parkkipaikoilla, niin joka toinen 124 on täysin mätä lokareista. Väykyt olis kanssa, jos ei olis jokainen maalattu jo 2 kertaa takuuseen. Kaikki -97 eteenpäin tehdyt Mersut ruostuu, kuin Opelit aikoinaan. Oli sitten maasturi, C-malli tai E-malli.

Yhtäkään S/V-sarjan Volvoa (aloitettu tekeen joskus -98 ) et nää ruosteessa. Etkä nää ruostetta niistä edellisissäkään 850-sarjalaisissa, joilla voi olla ikää jo yli 15 vuotta. Itte olen ajellu 120000 km 850:llä ja 150000 S70:llä ja ei niitä huonoiksi voi väittää.

Ja mitä tulee osiin, joita näissä vehkeissä käytetään, niin tasan varmaan ainakin alustan osat tulee jostain halpismaitten alihankkijoilta. Sen saman 50000 km kestää koiranluut ym. oli sitten Mersu tai Volvo.

Mulla ainakaan ei ole mitenkään poissuljettua siirtyä takas Volvoon. Jos jonain päivänä tulee kuppi täyteen ruosteitten laittelua, tai tää lakkaa muuten pelaamasta, niin Volvo on mahdollinen seuraavaksi. On tosin muitakin vaihtoehtoja. Mutta nyt ajelen toistaiseksi tällä.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En tiedä missä umpiossa elätte mutta volvot ruostuu siinä missä muutkin autot, mikäpä ei ruostuisi täällä suolavellissä. Mutta mitään järkeä ei ole niihin etuvetoihin siirtyä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Omassa S70 -99 2.5 TDI aut ei oo ruostetta missään ja ajettu 430000
mutta V40 2.0 T -99 ajettu 175000 on siellä täällä jokunen ruskee pilkku et ainaski v40 mallit kyl ruostuu. Tästä mersusta ei vielä tiedä, nyt on ainakin täysin virheetön
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

Muffler kirjoitti:En tiedä missä umpiossa elätte mutta volvot ruostuu siinä missä muutkin autot, mikäpä ei ruostuisi täällä suolavellissä. Mutta mitään järkeä ei ole niihin etuvetoihin siirtyä.
Ei mainittavasti ruostu ainakaan ne Volvot, millä oon itte ja vanhempani ajellu ja ne mitä oon kattellu tuolla parkkipaikoilla noin muuten. Tottakai joissain joskus on jotain pikku ruostetta, mutta noin yleisesti ottaen. Ja kyseessä siis nuo isot S/V 70/80 -Volvot.

Voi muuten olla, että S40 on eri asia. Tehty Hollannissa muistaakseni ainakin alkusarjasta...

Ja etuveto on hyvä talvikelillä. Sillä ajaa mutkasta liukasta tietä ihan turvallisesti nopeuksilla, joilla takavedolla on jo metässä.

No eipä nyt innostuta. Otetaas Joulu-tunnelma kehiin :D

Eli kaikenlaisilla kulkupeleillä kyllä pääsee. Ja sehän on tärkeintä, että auto on mieluinen ja sillä malttaa ja osaa ajella turvallisesti. Tähän tarkoitukseen varmaan käy kaikki hiemankaan isommat ja vankemmat autot... Niinkun vaikka isot Volvot ja Mersut.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Onnittelut minunkin puolestani uudelle mersumiehelle minun ei tarvitse
valittaa minulla on hyvä auto Ei tarvitse volvoo vaihtaa.

Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
kuin tällä jatkuvalla valituksilla Varsinkin eräs Mersumies tre.joka valittaa
jatkuvasti Kuinka huono auto hänellä Ei se kenenkään muun vika ole.

Mutta eipä muuta kuin hyvää ja rauhallista JOULUA kaikille J.S.Lehti
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

j.s.lehti. kirjoitti:Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
kuin tällä jatkuvalla valituksilla Varsinkin eräs Mersumies tre.joka valittaa
jatkuvasti Kuinka huono auto hänellä Ei se kenenkään muun vika ole.
Olet oikeassa, mutta pitää ymmärtää tre-mersumiehen ketutus, jos on maksanut järkyttävän hinnan edustavaksi mieltämästään käyttöautosta, joka alkaa hetimiten jonkun ajan kuluttua mätänemään :?

Etuvetoisia autoja olen alkanut hylkimään sitä enemmän mitä enemmän ajokilometrejä on kertynyt. Etuveto on tietty hyvä ratkaisu tytöille ja täysin ajotaidottomille... Etuveto-volvoja on tarkisteltu ja runsaasti koeajettu, enkä vieläkään ymmärrä miten joku voi päätyä niinkin säälittävään ratkaisuun. Takaveto on ehdottomasti ensimmäinen valintakriteeri, josta lähdetään liikkeelle.

Jannen mainitsema [priimium] on oma nykyajan hermoja kutkuttava vitsi sinänsä. Mielikuvien vastaanottamisen sijaan kannattaisi tutustua itse kulkuneuvoon. Karisee siinä vaiheessa esim. ahtaan, mondeo-pohjaisen, fiesta-nappuloin ja suoraan transitista lainatun diesel-moottorisen jaguarin imago laaduttomine materiaaleineen sinne kansanauto-tasolle välittömästi siinä missä vieläkin ahtaamman focus-pohjaisen hyttysen pallien kokoisilla käyttökytkimillä varustetun keskikonsolin vanerilevyn omaavan S40/V50-malliston. Kuten myös todettua, volvot ruostuvat käytännössä siinä missä muutkin. W124:n ruosteita voi iän puolesta verrata kukkiviin 740/940/850-volvoihin. Tosin 850-volvoja näkee nykyään liikenteessä jopa harvemmin kuin W123-koppaa :shock: liekö paalattu belgian ihmeet, vai mikä syynä aikoinaan näinkin myydyn tuotteen näkymättömyyteen :? :?:

PS. Pihassa W123 & tarvittaessa käytössä väykäksi jopa harvinaisen ruosteeton menopeli (vm.2001-aj.240tkm-tilkkutäkki mm. vaihdetuin takaluukuin, 2x vehossa takuumaalattu, silti nyt pintapellit kukkii läheltä katsoen kevyesti. Kukan lisäksi varustettu myös viitatulla suht savuttomalla 176 hv chipillä, jolla nyt ajettu omalta osaltaan ongelmitta ~100 tkm ja meno maittaa ainakin toistaiseksi.) Suolavapaalla kelillä ajan silti ehdottomasti mielummin W123:lla 8) 8)
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Mersumies

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä sinä Toisaaltaan Olet kyllä oikeassa Mutta kun Uusi kaveri on ostanut
"uuden " auton Ja makeaa vettä tulee suuhun ettei nielemään ehri niin annettaisiin hänen nauttia niistä hetkistä niin kauan kuin niitä mahdollisesti
On Ja kylläkai hän etukäteen on vuodatuksia lukenutkin Mutta tähän
hetkeen ne eivät missään tapauksessa MINUN mielestäni sopineet.

Tämä on minun henkilökohtaien mielipiteeni.Joskus vaitiolo on KULTAA.
Siittä huolimatta Hyvää Joulua kaikille J.S.Lehti
-----------------------------------------------------------
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Hmm, olen minäkin myynyt joskus Volvon pois ja ostanut Mersun. Ja kaikissa omistamissani ja ajamissani autoissa on ollut vikoja, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän.

Siis tervetuloa painimaan Mersun vikojen pariin, osa on ominaisuuksia ja osa on vikoja, kaikki kuitenkin tekniikkaa ja tietokonetta johon yleensä joku hokasee ratkaisut. Ja jos ei hokase niin sitten niistä vioista tulee niitä ominaisuuksia!

Hyvää Joulua!!! :D
mbe220d
saukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 18.12.2007 22:01
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja saukki »

Kyllähän se niin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Volvomiehet on volvomiehiä ja mersumihet mersumiehiä, vieläpä henkeen ja vereen.
Ruosteettomuudessa isot volvot kyllä päihittää mersut. Siitä on turha edes väitellä. Itsellä on ollut volvoja 850 -94, 850 -96, v70 -97, v70 -03.
Voin väittää että ruosteettomia oli kaikki. Eikä ole korjailtu/paikkailtu.
Mutta kuten aiheen aloittaessani kehaisin kuinka mersu yllätti positiivisesti joka suhteessa kun koeajoin nykyisen autoni. :)
Em. volvoistani vielä sen verran että itse olen huomannut kuinka volvojen laatu romahti kun siirryttiin 2000 luvulle. Jarrut on hengenvaaralliset (käsijarrut leipoo kiinni vauhdista -tyyppivika, sähkö- ja nivelongelmia) Tyyppiviat on kaikilla merkeillä, niin mersuilla kuin volvoillakin mutta yleinen olemus esim. on jotenkin muovinen/rihvelimäinen. Sisustan osat on huonolaatuisia/muovisia jotka sirisee ja repsottaa.
Luotettavin autoni kuitenkin on ollut volvo 850 tdi aut. -96. Ajettu 540tkm. Ajoin vajaa sata tuhatta itse. Eteen jarrupalat uusin.

Mutta mersulla mennään nyt tyytyväisenä, enkä lannistu pikku remonteista jos niitä tulee, on se niin hieno auto muuten.. 8)
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Leka kirjoitti: Jannen mainitsema [priimium] on oma nykyajan hermoja kutkuttava vitsi sinänsä. Mielikuvien vastaanottamisen sijaan kannattaisi tutustua itse kulkuneuvoon. Karisee siinä vaiheessa esim. ahtaan, mondeo-pohjaisen, fiesta-nappuloin ja suoraan transitista lainatun diesel-moottorisen jaguarin imago laaduttomine materiaaleineen sinne kansanauto-tasolle välittömästi siinä missä vieläkin ahtaamman focus-pohjaisen hyttysen pallien kokoisilla käyttökytkimillä varustetun keskikonsolin vanerilevyn omaavan S40/V50-malliston.
Älä muuta sano. Koitin justiinsa uutta voortti taunusta ja omistajan mukaan tiellä pysymättömyys on ominaisuus johon eivät huollossa ole keksineet ratkaisua. Lukot ei toimi ja pensakorkki ei aukea pakkasella, sähkävermeet hänksättää ja auto ei tosiaan kule suoraan, just ku volvot on ollu kautta aikain. Olevinaan ollaan ku kiskoilla mutta ku huitasee 100 tkm vuoteen niin huomaa että on tullut tehtyä pari tarpeetonta ohjausliikettä jos koittaa mersua sen jälkeen.

Sukulaismies oli justiinsa 800 km 80- luvun turbodieselin kyydissä ja ihmetteli että mitä tämä kyyti oikein on, hällä on 92 volkkarin dieselöimä volvon paska, sano jotta alusta vaihetaan siitä vähintään 100 tkm välein. Täällähän kuuluu puhe, moottori ei huuda ja alusta on äänetön, oli vaimonsa lausunto.
Tähän mennessä kaikki mersut on muutaman vuosikymmenen jälkeen tulleet keräilykappaleiksi ja niitä harrastajat haluaa. Volvoa harva haluaa, se kuitenkin on semmonen epäsikiö että ei paremmasta väliä.
Ihmettelen ihan vilpittömästi minkä ihmeen takia niitä legoautoja joku sekottaa autokeskusteluihin (olis parempi pysyä merkonomivoittoisilla tojjota palstoilla), jostain ihmeen syystä niitä mainioita tekeleitä ei löydy valtiomieskuljetuksista ensimmäistäkään. Kun auto tehdään oikein niin sillä kestää ajella 20-100 vuotiaana valtiioiden päämiehiä, pikkusen on hiljasta rellu/volvo/daf jne linjalla.

Autojen valmistajat on erikseen.

Ja miksi jauhetaan ruosteesta potaskaa, ainakin minun mersut on aina ollu ja tulee olemaan ruosteettomia. Sitä vastoin vastaan on tullut todella paljon ruosteen raiskaamia autoja joissa on volvon logo perseessä, varsinaista merkkiähän niistä ei tiedä, koska niistä löytyy sopivasti ja vaihtelevasti DAF:n, voorttin, volkkarin, audin (eli volkkarin), rellun, volvon ja muiden paskojen logoja. Tietääköhän edes omistajat minkä merkkisillä rakkineilla tulee ajettua?
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

saukki kirjoitti:Kyllähän se niin on että toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
Volvomiehet on volvomiehiä ja mersumihet mersumiehiä, vieläpä henkeen ja vereen.
Ruosteettomuudessa isot volvot kyllä päihittää mersut. Siitä on turha edes väitellä. Itsellä on ollut volvoja 850 -94, 850 -96, v70 -97, v70 -03.
Voin väittää että ruosteettomia oli kaikki. Eikä ole korjailtu/paikkailtu.
Mutta kuten aiheen aloittaessani kehaisin kuinka mersu yllätti positiivisesti joka suhteessa kun koeajoin nykyisen autoni. :)
Em. volvoistani vielä sen verran että itse olen huomannut kuinka volvojen laatu romahti kun siirryttiin 2000 luvulle. Jarrut on hengenvaaralliset (käsijarrut leipoo kiinni vauhdista -tyyppivika, sähkö- ja nivelongelmia) Tyyppiviat on kaikilla merkeillä, niin mersuilla kuin volvoillakin mutta yleinen olemus esim. on jotenkin muovinen/rihvelimäinen. Sisustan osat on huonolaatuisia/muovisia jotka sirisee ja repsottaa.
Luotettavin autoni kuitenkin on ollut volvo 850 tdi aut. -96. Ajettu 540tkm. Ajoin vajaa sata tuhatta itse. Eteen jarrupalat uusin.

Mutta mersulla mennään nyt tyytyväisenä, enkä lannistu pikku remonteista jos niitä tulee, on se niin hieno auto muuten.. 8)
No niin samat on kokemukset täsmälleen. Paitsi mulla ei ole mistään 2000-luvun autoista omakohtaista kokemusta. Viimesin Volvo oli -99 ja tämäkin Mese on tehty -99 ja otettu käyttöön -99.

Eli Volvot ei ruostu. Ja se on yllätys Volvon jälkeen, että ruosteita joutuu laitteleen.

Ja Mersu on todella kaikin puolin paljon mukavampi ja hienompi.

Koeajossa tämä "henkinen" vaihto tapahtuu herkästi, kun huomaa ajelevansa ikäänkuin eri tason laitteella.

Ja niinkun toteat, että tehdään remonttia vaan, kun auto on muuten niin hieno. Ja eikä tässä ole edes juuri ollut remonttia ruosteita lukuun ottamatta.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

j.s.lehti. kirjoitti:Onnittelut minunkin puolestani uudelle mersumiehelle minun ei tarvitse
valittaa minulla on hyvä auto Ei tarvitse volvoo vaihtaa.

Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
kuin tällä jatkuvalla valituksilla Varsinkin eräs Mersumies tre.joka valittaa
jatkuvasti Kuinka huono auto hänellä Ei se kenenkään muun vika ole.

Mutta eipä muuta kuin hyvää ja rauhallista JOULUA kaikille J.S.Lehti
Todella, tähän topikkiin ei sovi valitus.

Sori vaan, hieman tuossa päässy tämä aihe pintaan. Onko ihme kun harva se viikonloppu hiot ja maalaat jonkun kohdan.

Ja autohan ei ole ollenkaan huono ruosteita lukuun ottamatta. Se on se ainoo ongelma.
Leka kirjoitti:
Olet oikeassa, mutta pitää ymmärtää tre-mersumiehen ketutus, jos on maksanut järkyttävän hinnan edustavaksi mieltämästään käyttöautosta, joka alkaa hetimiten jonkun ajan kuluttua mätänemään :?
En onneksi tästä mitään järjettömiä maksanu. Vanhana ostettu. Ja ei tässä muu haittaa, kun tuo laittelun vaiva. Ei ollu yhtään sen kalliimpi, kun aikasemmat Volvot oli. Ja luulenpa, että vaihtaessa ei arvokaan enempää ole pudonnu, kun niissä putos.

Ja voipa muuten olla vielä niinkin, että tällä ajetaan vielä paljonkin. Hieman karmii nuo vielä Väykkyä uudempia autoja koskevat kauhu-tarinat. Jospa onkin menny koko aika huonommaksi. Ehkä on viisainta ajaa tällä niinkauan kun yhtään järkevästi pääsee.


Niin ja Hyvää Uutta Vuotta kaikille !!!
Viimeksi muokannut jukka-tre, Pe 28.12.2007 00:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jukka-tre kirjoitti:
j.s.lehti. kirjoitti:Onnittelut minunkin puolestani uudelle mersumiehelle minun ei tarvitse
valittaa minulla on hyvä auto Ei tarvitse volvoo vaihtaa.

Olisihan Uuden Jäsenen toivotta tervetulleeksi toivottaa muullakin tavalla
kuin tällä jatkuvalla valituksilla Varsinkin eräs Mersumies tre.joka valittaa
jatkuvasti Kuinka huono auto hänellä Ei se kenenkään muun vika ole.

Mutta eipä muuta kuin hyvää ja rauhallista JOULUA kaikille J.S.Lehti
Todella, tähän topikkiin ei sovi valitus.

Sori vaan, hieman tuossa päässy tämä aihe pintaan. Onko ihme kun harva se viikonloppu hiot ja maalaat jonkun kohdan.

Ja autohan ei ole ollenkaan huono ruosteita lukuun ottamatta. Se on se ainoo ongelma.
On sitä ruostetta muidenkin ovissa :lol:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/sateenkaari2.jpg
Samantien uutta kehiin. :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja Janne »

Muffler kirjoitti: On sitä ruostetta muidenkin ovissa :lol:
http://www.kolumbus.fi/timo.tervio/sateenkaari2.jpg
Samantien uutta kehiin. :lol:
Mistä sais noin komiat barokin keskilätkät? Omat on ottanu itteensä, kehtaavat kulua ~30 vuodessa.... myykö veho niitä?
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Ainakin noi v70 sarjan vulvat on ollut ihan jees mitä olen testaillut ja seurannut tuttava piirissä. Mutta ite olen hitsannut v40 vm.99 210tkm ajettua t4:sta ja olen myös todennut että ainakin noi ekat s/v40 sarjalaiset on aikas susia, kauheita uratutkia ajaa muutenkin ihmeesti vikoja niissä ollut ja ruostetta..

Tämä oli vaan omien kokemuksien perusteella havaittua tietoa ja siksi tämä avautuminen, tosin en väitä että kaikki olis paskaa. Hyviä autoja ne volvotkin silti on :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 25.04.2003 21:59
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Janne »

Eicca_ kirjoitti: v40 vm.99 210tkm ajettua t4:sta ja olen myös todennut että ainakin noi ekat s/v40 sarjalaiset on aikas susia
Oon koittanu josku just tollasta t4:sta viis oikiaa miestä päällä. Oli ihan just yhtä nöyrä kulkine ku tojjotan urheilumalli.

Miehet ei mahu penkkiin, kone huutaa ja auto ei kule mihkään. Kuski koittaa polkee ja kyytiläset nauraa.

Helposti tulee ikävä mersun TDT:tä.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: Uusi mersumies

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

saukki kirjoitti:Ostin elämäni ensimmäisen mersun. auto on siis e220 cdi aut. farmari -99
Tässä linkissä on muuten galluppi ja tietoa juuri näistä malleista. Aika hyvät arvosanat nää tuntuu omistajilta saavan keskimäärin.

Tohon vaan äänestään:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=42737
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Vastaa Viestiin