Woimaa väyrysestä!

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Woimaa väyrysestä!

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Onko kellään kokemusta W210 E300 TurboDieselein Superturbotuksesta?
Luonnollisesti iso turbo (hx40/50), iso cooleri ja mekaaninen pumppu Mynän 7mm tapeilla. Tehotavoite 400-500hv.
Miten olette päässeet katsastuksesta läpi kun on 7mm tapit pumpussa ja auto on vähäpäästöinen? Jos tuon päästömittauksen tekisi itse, ja vähän säätelisi syöttöjä ja ahtoja et saisi savuarvot kohalleen. Olisiko mahdollista saada leimattua ilman VTT mittausta?
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mitä saa olla savuarvot vähäpäästöisessä dieselissä ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

väyrynen

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

sunbeam kirjoitti:Mitä saa olla savuarvot vähäpäästöisessä dieselissä ?
Mun tietojen mukaa savutusarvo saa olla ahdetussa autossa maksimissaan 3.0
jos yli 4.0-->auto ajokieltoon..........
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Laatikon joutuu vaihtamaan 722.3:een jos noin paljon meinaat tehoja nostaa.
Eli 603 turbon laatikko ja sit Siekkisellä vahvistuttaa ekana.
Tuo väykyn sähöloota ei kestä väännön lisäystä kovinkaan paljoa.

Ainakin yhellä foorumilaisella on väykyssä tuo 722.3 laatikko, mutta kertokoon itse jos haluaa.

Itelläkin kaatui väykyn "midi"turbotus juuri tuohon orkkis laatikon väännön kestämättömyyteen.
Tehotavottena itellä oli vain n. 300 hepaa, mutta vääntöä ois siloinki tullut jo liikaa tuolle sähkölaatikolle (vahvistetullekkin).
Turbona ois ollu HX35w alhaalta heräävällä pakopesällä että ois ollu mukava käyttöauto.

Superturbo aihot sit erikseen..
;-)

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

3.o sehän sietää pirusti savua,mutta miten konttori suhtautuu rivipumppuun ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Woimaa väyrysestä!

Viesti Kirjoittaja AM »

-Tatu- kirjoitti:Olisiko mahdollista saada leimattua ilman VTT mittausta?
Ei. Tuon ikäiseen ei voi tehdä muuten mitään muutoksia.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Eipä taida tuohon voida muuta, kuin lastuttaa...
Digitunin tarjoilee: E 300TD 130 kW (177 hp) 130 kW/177 hp ja 330 Nm, 220 km/h --> 156 kW/218 hp ja 415 Nm, 235 km/h. 699€
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
alille
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: To 06.04.2006 09:05
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja alille »

Ja tuonko se laatikko kestää?
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Eikös se laatikko kestä vaan sen 330Nm? Ainakin jossain lootan tyyppikoodissa näkyy numerot 330, jotka joidenkin lähteiden mukaan merkitsevät maksimivääntöä.

Eikös tuolle 300 turbodieselille saisi ohjelmaa, jossa vääntö on rajattu, mutta tehoa nostettu? Suurin teho tulee kuitenkin vääntöhuippua suuremmalla pyörimisnopeudella, jolloin ainakin orkkisohjelmalla vääntö ei olekaan tapissa eli siellä olisi varaa ottaa tehoa lisää ilman, että vääntö nousee yli äyräiden. Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Rassaaja kirjoitti:Eikös se laatikko kestä vaan sen 330Nm? Ainakin jossain lootan tyyppikoodissa näkyy numerot 330, jotka joidenkin lähteiden mukaan merkitsevät maksimivääntöä.

Eikös tuolle 300 turbodieselille saisi ohjelmaa, jossa vääntö on rajattu, mutta tehoa nostettu? Suurin teho tulee kuitenkin vääntöhuippua suuremmalla pyörimisnopeudella, jolloin ainakin orkkisohjelmalla vääntö ei olekaan tapissa eli siellä olisi varaa ottaa tehoa lisää ilman, että vääntö nousee yli äyräiden. Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
Tuon 400 sadan väännön kanssa ole mitään ongelmia.
Toiset sanoo, että laatikko kestäisi aika koviakin vääntöjä (~700nm), toiset moittii että ei kestä mitään... Tiä sitten mitä uskoa. Itte kai se on vielä kokeiltava...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Rassaaja kirjoitti:Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
eiköhän se oo juurikin toisin päin.
Kangas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 11.07.2003 20:53
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kangas »

ei oo.
Avatar
jussi70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Su 17.10.2004 17:52
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja jussi70 »

Moi
Minulla ollut jo kohta pari vuotta vai onko kauemminkin mal electronicin teho lastu kolvattuna paikoilleen (209 hv 400Nm)
Kokemukset pelkästään hyviä. Vakionahan auto tuntuu aika hengettömältä, lastutettuna mukavan pirteältä koska alavääntö kasvaa tuntuvasti. Kulutus pienenee hiukan, ei paljoa.
Lisääntyneestä väännöstä puheen ollen: Jokuhan tais kirjoitella tällä foorumilla jotta sähkölaatikko huomatessaan luistoa alkaa rajoittaan moottoria tehoa vaihdon aikana. Tiedä sitten... mutta hyvin on pelannut.

Minusta tuo vanhan mallin laatikko ei ole vaihtoehto väyryseen, joka ainakin minulla toimii käyttöautona.

Erityisesti topicin aloittajalle: Eikös pitäisi jo meidän W210/300TDT porukastakin löytyä jo joku "tuikku"...

-Jussi-
W212
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

jussi70 kirjoitti: Lisääntyneestä väännöstä puheen ollen: Jokuhan tais kirjoitella tällä foorumilla jotta sähkölaatikko huomatessaan luistoa alkaa rajoittaan moottoria tehoa vaihdon aikana. Tiedä sitten... mutta hyvin on pelannut.

Minusta tuo vanhan mallin laatikko ei ole vaihtoehto väyryseen, joka ainakin minulla toimii käyttöautona.

Erityisesti topicin aloittajalle: Eikös pitäisi jo meidän W210/300TDT porukastakin löytyä jo joku "tuikku"...

-Jussi-
Tuon rajoituksen kyllä huomaa. Vaihtoon uppoaa tolkuttomasti aikaa kun ahdot katkeaa välillä ja vedon palaamista pitää odotella.
Vanhan mallin laatikossa vaihteet vain kolahtelee ylöspäin.

Eiköhän tuossa vuoden päästä ala jotakin autoon tapahtumaan kunhan saan ensin tuon talon tehtyä...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

pyhimys kirjoitti: Tuon 400 sadan väännön kanssa ole mitään ongelmia.
Toiset sanoo, että laatikko kestäisi aika koviakin vääntöjä (~700nm), toiset moittii että ei kestä mitään... Tiä sitten mitä uskoa. Itte kai se on vielä kokeiltava...
Oiskohan 320 cdi:n loota joka kestää sitä vääntöä...
;-)

nimim 650 newtonia

Ja kyllä tuo 300 DT väykky kestää lastutuksen ja sen 400 newtonia, mutta tässä topikissahan oli tehotavoitteena 500 heppaa jolloin vääntökin tuppaa diisseleissä nousemaan miehekkäille lukemille.
Ja jos sitä ohjelmalla rajottaa niin mitäs iloa sellasesta autosta on jossa ei ole wääääntöä..???

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

On sitä nähty todistetusti jonkin sortin superturboväyrynenkin Lohjalla päin. Tai ainakin perässä luki 300 turbodiesel ja valoista lähtiessä nousi valtava musta savupilvi ja kuului vaan vihellys ja auto katosi maisemaan.

Itselläkin kuitenkin lastutettu tuohon 218 heppaa / 415 Nm.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ainakin rakenteilla on w140 meniventtiili vahvistetulla sähkölootalla ja 7mm-pumpulla ja isolla turbolla :roll:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Aki P kirjoitti:Ainakin rakenteilla on w140 meniventtiili vahvistetulla sähkölootalla ja 7mm-pumpulla ja isolla turbolla :roll:
Missä päin? Minkälaisella ahtimella? Mekaanisella pumpulla?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

taitaa olla pitkäsenkylällä rakenteilla olevasta yksilöstä kyse kai
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

antti86 kirjoitti:taitaa olla pitkäsenkylällä rakenteilla olevasta yksilöstä kyse kai
Minäkin tiedän sen projektin, mutta sehän ei ole "isolla" turbolla rakenteilla oleva vekotin. Mutta muuten mielenkiintoinen rosessi.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

niin en minä varma olekkaan siitä,että tuotako se aki meinas.kunhan ajankuluksi höpäjän
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

antti86 kirjoitti:niin en minä varma olekkaan siitä,että tuotako se aki meinas.kunhan ajankuluksi höpäjän
No joka tapauksessa tuo on mielenkiintoinen projekti, kunhan saavat sen tehtyä. Ei hirveemmin taida tuolla reseptillä tehtyjä olla?
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.


Onhan noita työnalla muitakin mielenkiintoisia. W208 OM606:sella, sähköpumppu 7mm tapeilla, sähkölaatikolla ja ISOLLA VNT-ahtimella.

Tuo ei ole omia projektejani joten eipä siitä sen enempää.
Avatar
antti86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 13.08.2006 19:15
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja antti86 »

viikko sitte tais olla jo kone menossa takas paikalleen ku kävin hallilla pyörähtään jupe ite vaan ei ollu paikalla sillon
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Petehri kirjoitti:Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.


Onhan noita työnalla muitakin mielenkiintoisia. W208 OM606:sella, sähköpumppu 7mm tapeilla, sähkölaatikolla ja ISOLLA VNT-ahtimella.

Tuo ei ole omia projektejani joten eipä siitä sen enempää.
Anteeksi nyt sotken tätä topikia. Onko tuo w208 ns iso Mb väyrystä vastaava? Valmistettu om606:lla.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

minkäslainen polttoaineen syöttötapa tuossa koneessa ylipäätänsä edes on. jos tuossa on om606 ja vielä ihan syöttöpumppu löytyy niin eiköhän se ole aikalailla sama onko se sähköohjattu vai vaijerilla ohjattu. ja jos siellä vielä sähköpumppu on eikä commonrail niin miksi et pidä sähköohjattuna. ihan yhtälailla sen saa säädettyä ohjelmalla mitä mekaaninen pumppu ruuveilla.

ei sitä katsastuksessa erikseen kannata toitottaa et pistinpä muuten toisenlaisen pumpun tohon. lisärikastimen letkun ku nyppää irti katsastuksen ajaksi, tai toinen vaihtoehto et laitat magneettiventtiilin lisärikastimen letkuun ja napista saat säädettyä onko venttiili auki vai kiinni et katsastuksen ajaksi namiska siihen asentoon ettei lisärikastimille tule ahtopaineen tunnistusta jolloin ei tuu kuin aamusumua putkesta jos säädöt on edes vähän sinnepäin kohdallaan.

laatikosta en sen enempää osaa sanoa sit kun mitään pienintäkään hajua ei tuosta lootasta ole

jos noi tehotavoitteet riittää sulle niin hx40 pitäis riittää oikein passelisti, jos velä "hx40S" :N saat käsiis niin se saattaisi olla vielä parempi vaihtoehto kun sitä saa muistaakseni 3:lla eri pakopesällä ja nro 14 pesän kanssa se olis herkempi heräämään kuin normi hx40 jossa muistaakseni 16 pesä <---huom muistaakseni, eli ei ole kiveen hakattua tietoa, mut ei essonbaaristakaan kuultu. tuossa "hx40S":ssä on muistaakseni myös erilainen kompressoripyörä jonka hyvän hyötysuhteen alue on huomattavasti laajempi kuin normaalin hx40:n jossa paras hyötysuhde taisi jo 1.8 bar jälkeen alkaa laskemaan, ellen ny ihan väärin muista sen kompurakarttaa.

ja vaikka olis commonrail vehje niin isompien suuttimien vaihdolla ja ruiskutuspaineen nostolla sit saa soppaa lisää koneelle siinä missä ruiskupumppuvehkeessä isommilla tapeilla. ja varmasti saa oikein mukavasti liikahtavan vehkeen.

onko tuossa cooleria vakiona? jos ei ole niin voipi tulla sanomista katsastuksessa jos inssi hoksaa sen. ja turbosta saattaa tulla märinää jos rekisteriotteessa lukee turbon merkki ja malli (tuskin lukee) ja jos ei lue niin luulis sen olevan sit ihan sama mikä hyrskytin siellä jos alkuperäinen ahdin on vaikkapa hajonnut ja nykyinen on alkuperäisen korvaava ahdin 8)
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jeemu kirjoitti:Anteeksi nyt sotken tätä topikia. Onko tuo w208 ns iso Mb väyrystä vastaava? Valmistettu om606:lla.
Juu. Väyrysen "coupemalli" Eli CLK. Ei ole alunperin valmistettu diiselillä.
uudempia löytyy sitten CDI-tekniikalla coupenakin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

lassi-s kirjoitti:minkäslainen polttoaineen syöttötapa tuossa koneessa ylipäätänsä edes on.

onko tuossa cooleria vakiona?
Sähköinen rivipumppu. Esikammiokone.

Kuuleri löytyy.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Eikös tuo 208 ole lähempänä ceetä kuin väyrystä, ulkonäössä hieman vain viitteitä väykystä.

Ja tuskinpa tosiaan mistään pumppumuutoksista leimalla sanotaankaan, mutta tuollainen ämpäriturbo pistää varmasti silmään.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

AM kirjoitti:Eikös tuo 208 ole lähempänä ceetä kuin väyrystä, ulkonäössä hieman vain viitteitä väykystä.

Ja tuskinpa tosiaan mistään pumppumuutoksista leimalla sanotaankaan, mutta tuollainen ämpäriturbo pistää varmasti silmään.
Noh.. Väykky luukki edestä ja takaa... :lol:
Vastaa Viestiin