Woimaa väyrysestä!
Woimaa väyrysestä!
Onko kellään kokemusta W210 E300 TurboDieselein Superturbotuksesta?
Luonnollisesti iso turbo (hx40/50), iso cooleri ja mekaaninen pumppu Mynän 7mm tapeilla. Tehotavoite 400-500hv.
Miten olette päässeet katsastuksesta läpi kun on 7mm tapit pumpussa ja auto on vähäpäästöinen? Jos tuon päästömittauksen tekisi itse, ja vähän säätelisi syöttöjä ja ahtoja et saisi savuarvot kohalleen. Olisiko mahdollista saada leimattua ilman VTT mittausta?
Luonnollisesti iso turbo (hx40/50), iso cooleri ja mekaaninen pumppu Mynän 7mm tapeilla. Tehotavoite 400-500hv.
Miten olette päässeet katsastuksesta läpi kun on 7mm tapit pumpussa ja auto on vähäpäästöinen? Jos tuon päästömittauksen tekisi itse, ja vähän säätelisi syöttöjä ja ahtoja et saisi savuarvot kohalleen. Olisiko mahdollista saada leimattua ilman VTT mittausta?
Laatikon joutuu vaihtamaan 722.3:een jos noin paljon meinaat tehoja nostaa.
Eli 603 turbon laatikko ja sit Siekkisellä vahvistuttaa ekana.
Tuo väykyn sähöloota ei kestä väännön lisäystä kovinkaan paljoa.
Ainakin yhellä foorumilaisella on väykyssä tuo 722.3 laatikko, mutta kertokoon itse jos haluaa.
Itelläkin kaatui väykyn "midi"turbotus juuri tuohon orkkis laatikon väännön kestämättömyyteen.
Tehotavottena itellä oli vain n. 300 hepaa, mutta vääntöä ois siloinki tullut jo liikaa tuolle sähkölaatikolle (vahvistetullekkin).
Turbona ois ollu HX35w alhaalta heräävällä pakopesällä että ois ollu mukava käyttöauto.
Superturbo aihot sit erikseen..

~KOS~
Eli 603 turbon laatikko ja sit Siekkisellä vahvistuttaa ekana.
Tuo väykyn sähöloota ei kestä väännön lisäystä kovinkaan paljoa.
Ainakin yhellä foorumilaisella on väykyssä tuo 722.3 laatikko, mutta kertokoon itse jos haluaa.
Itelläkin kaatui väykyn "midi"turbotus juuri tuohon orkkis laatikon väännön kestämättömyyteen.
Tehotavottena itellä oli vain n. 300 hepaa, mutta vääntöä ois siloinki tullut jo liikaa tuolle sähkölaatikolle (vahvistetullekkin).
Turbona ois ollu HX35w alhaalta heräävällä pakopesällä että ois ollu mukava käyttöauto.
Superturbo aihot sit erikseen..

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Re: Woimaa väyrysestä!
Ei. Tuon ikäiseen ei voi tehdä muuten mitään muutoksia.-Tatu- kirjoitti:Olisiko mahdollista saada leimattua ilman VTT mittausta?
Ja tuonko se laatikko kestää?
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Eikös se laatikko kestä vaan sen 330Nm? Ainakin jossain lootan tyyppikoodissa näkyy numerot 330, jotka joidenkin lähteiden mukaan merkitsevät maksimivääntöä.
Eikös tuolle 300 turbodieselille saisi ohjelmaa, jossa vääntö on rajattu, mutta tehoa nostettu? Suurin teho tulee kuitenkin vääntöhuippua suuremmalla pyörimisnopeudella, jolloin ainakin orkkisohjelmalla vääntö ei olekaan tapissa eli siellä olisi varaa ottaa tehoa lisää ilman, että vääntö nousee yli äyräiden. Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
Eikös tuolle 300 turbodieselille saisi ohjelmaa, jossa vääntö on rajattu, mutta tehoa nostettu? Suurin teho tulee kuitenkin vääntöhuippua suuremmalla pyörimisnopeudella, jolloin ainakin orkkisohjelmalla vääntö ei olekaan tapissa eli siellä olisi varaa ottaa tehoa lisää ilman, että vääntö nousee yli äyräiden. Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
Tuon 400 sadan väännön kanssa ole mitään ongelmia.Rassaaja kirjoitti:Eikös se laatikko kestä vaan sen 330Nm? Ainakin jossain lootan tyyppikoodissa näkyy numerot 330, jotka joidenkin lähteiden mukaan merkitsevät maksimivääntöä.
Eikös tuolle 300 turbodieselille saisi ohjelmaa, jossa vääntö on rajattu, mutta tehoa nostettu? Suurin teho tulee kuitenkin vääntöhuippua suuremmalla pyörimisnopeudella, jolloin ainakin orkkisohjelmalla vääntö ei olekaan tapissa eli siellä olisi varaa ottaa tehoa lisää ilman, että vääntö nousee yli äyräiden. Tehollahan se auto kuitenkin nopeasti kiihtyy. Suuri vääntö on vaan mukavaa arkiajossa.
Toiset sanoo, että laatikko kestäisi aika koviakin vääntöjä (~700nm), toiset moittii että ei kestä mitään... Tiä sitten mitä uskoa. Itte kai se on vielä kokeiltava...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Moi
Minulla ollut jo kohta pari vuotta vai onko kauemminkin mal electronicin teho lastu kolvattuna paikoilleen (209 hv 400Nm)
Kokemukset pelkästään hyviä. Vakionahan auto tuntuu aika hengettömältä, lastutettuna mukavan pirteältä koska alavääntö kasvaa tuntuvasti. Kulutus pienenee hiukan, ei paljoa.
Lisääntyneestä väännöstä puheen ollen: Jokuhan tais kirjoitella tällä foorumilla jotta sähkölaatikko huomatessaan luistoa alkaa rajoittaan moottoria tehoa vaihdon aikana. Tiedä sitten... mutta hyvin on pelannut.
Minusta tuo vanhan mallin laatikko ei ole vaihtoehto väyryseen, joka ainakin minulla toimii käyttöautona.
Erityisesti topicin aloittajalle: Eikös pitäisi jo meidän W210/300TDT porukastakin löytyä jo joku "tuikku"...
-Jussi-
Minulla ollut jo kohta pari vuotta vai onko kauemminkin mal electronicin teho lastu kolvattuna paikoilleen (209 hv 400Nm)
Kokemukset pelkästään hyviä. Vakionahan auto tuntuu aika hengettömältä, lastutettuna mukavan pirteältä koska alavääntö kasvaa tuntuvasti. Kulutus pienenee hiukan, ei paljoa.
Lisääntyneestä väännöstä puheen ollen: Jokuhan tais kirjoitella tällä foorumilla jotta sähkölaatikko huomatessaan luistoa alkaa rajoittaan moottoria tehoa vaihdon aikana. Tiedä sitten... mutta hyvin on pelannut.
Minusta tuo vanhan mallin laatikko ei ole vaihtoehto väyryseen, joka ainakin minulla toimii käyttöautona.
Erityisesti topicin aloittajalle: Eikös pitäisi jo meidän W210/300TDT porukastakin löytyä jo joku "tuikku"...
-Jussi-
W212
Tuon rajoituksen kyllä huomaa. Vaihtoon uppoaa tolkuttomasti aikaa kun ahdot katkeaa välillä ja vedon palaamista pitää odotella.jussi70 kirjoitti: Lisääntyneestä väännöstä puheen ollen: Jokuhan tais kirjoitella tällä foorumilla jotta sähkölaatikko huomatessaan luistoa alkaa rajoittaan moottoria tehoa vaihdon aikana. Tiedä sitten... mutta hyvin on pelannut.
Minusta tuo vanhan mallin laatikko ei ole vaihtoehto väyryseen, joka ainakin minulla toimii käyttöautona.
Erityisesti topicin aloittajalle: Eikös pitäisi jo meidän W210/300TDT porukastakin löytyä jo joku "tuikku"...
-Jussi-
Vanhan mallin laatikossa vaihteet vain kolahtelee ylöspäin.
Eiköhän tuossa vuoden päästä ala jotakin autoon tapahtumaan kunhan saan ensin tuon talon tehtyä...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Oiskohan 320 cdi:n loota joka kestää sitä vääntöä...pyhimys kirjoitti: Tuon 400 sadan väännön kanssa ole mitään ongelmia.
Toiset sanoo, että laatikko kestäisi aika koviakin vääntöjä (~700nm), toiset moittii että ei kestä mitään... Tiä sitten mitä uskoa. Itte kai se on vielä kokeiltava...

nimim 650 newtonia
Ja kyllä tuo 300 DT väykky kestää lastutuksen ja sen 400 newtonia, mutta tässä topikissahan oli tehotavoitteena 500 heppaa jolloin vääntökin tuppaa diisseleissä nousemaan miehekkäille lukemille.
Ja jos sitä ohjelmalla rajottaa niin mitäs iloa sellasesta autosta on jossa ei ole wääääntöä..???
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
No joka tapauksessa tuo on mielenkiintoinen projekti, kunhan saavat sen tehtyä. Ei hirveemmin taida tuolla reseptillä tehtyjä olla?antti86 kirjoitti:niin en minä varma olekkaan siitä,että tuotako se aki meinas.kunhan ajankuluksi höpäjän
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.
Onhan noita työnalla muitakin mielenkiintoisia. W208 OM606:sella, sähköpumppu 7mm tapeilla, sähkölaatikolla ja ISOLLA VNT-ahtimella.
Tuo ei ole omia projektejani joten eipä siitä sen enempää.
Onhan noita työnalla muitakin mielenkiintoisia. W208 OM606:sella, sähköpumppu 7mm tapeilla, sähkölaatikolla ja ISOLLA VNT-ahtimella.
Tuo ei ole omia projektejani joten eipä siitä sen enempää.
Anteeksi nyt sotken tätä topikia. Onko tuo w208 ns iso Mb väyrystä vastaava? Valmistettu om606:lla.Petehri kirjoitti:Tuollaisen väyrysen itse tekisin ainakin vnt ahtimella ja sähköohjatulla pumpulla. Saisi ruoka/ilmamäärän säädettyä varmasti kohdalleen eikä turhia savuttaisi jolloin leimaaminen olisi huomattavasti helpompaa. Laatikkona käyttäisin 722.3:sta.
Onhan noita työnalla muitakin mielenkiintoisia. W208 OM606:sella, sähköpumppu 7mm tapeilla, sähkölaatikolla ja ISOLLA VNT-ahtimella.
Tuo ei ole omia projektejani joten eipä siitä sen enempää.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
minkäslainen polttoaineen syöttötapa tuossa koneessa ylipäätänsä edes on. jos tuossa on om606 ja vielä ihan syöttöpumppu löytyy niin eiköhän se ole aikalailla sama onko se sähköohjattu vai vaijerilla ohjattu. ja jos siellä vielä sähköpumppu on eikä commonrail niin miksi et pidä sähköohjattuna. ihan yhtälailla sen saa säädettyä ohjelmalla mitä mekaaninen pumppu ruuveilla.
ei sitä katsastuksessa erikseen kannata toitottaa et pistinpä muuten toisenlaisen pumpun tohon. lisärikastimen letkun ku nyppää irti katsastuksen ajaksi, tai toinen vaihtoehto et laitat magneettiventtiilin lisärikastimen letkuun ja napista saat säädettyä onko venttiili auki vai kiinni et katsastuksen ajaksi namiska siihen asentoon ettei lisärikastimille tule ahtopaineen tunnistusta jolloin ei tuu kuin aamusumua putkesta jos säädöt on edes vähän sinnepäin kohdallaan.
laatikosta en sen enempää osaa sanoa sit kun mitään pienintäkään hajua ei tuosta lootasta ole
jos noi tehotavoitteet riittää sulle niin hx40 pitäis riittää oikein passelisti, jos velä "hx40S" :N saat käsiis niin se saattaisi olla vielä parempi vaihtoehto kun sitä saa muistaakseni 3:lla eri pakopesällä ja nro 14 pesän kanssa se olis herkempi heräämään kuin normi hx40 jossa muistaakseni 16 pesä <---huom muistaakseni, eli ei ole kiveen hakattua tietoa, mut ei essonbaaristakaan kuultu. tuossa "hx40S":ssä on muistaakseni myös erilainen kompressoripyörä jonka hyvän hyötysuhteen alue on huomattavasti laajempi kuin normaalin hx40:n jossa paras hyötysuhde taisi jo 1.8 bar jälkeen alkaa laskemaan, ellen ny ihan väärin muista sen kompurakarttaa.
ja vaikka olis commonrail vehje niin isompien suuttimien vaihdolla ja ruiskutuspaineen nostolla sit saa soppaa lisää koneelle siinä missä ruiskupumppuvehkeessä isommilla tapeilla. ja varmasti saa oikein mukavasti liikahtavan vehkeen.
onko tuossa cooleria vakiona? jos ei ole niin voipi tulla sanomista katsastuksessa jos inssi hoksaa sen. ja turbosta saattaa tulla märinää jos rekisteriotteessa lukee turbon merkki ja malli (tuskin lukee) ja jos ei lue niin luulis sen olevan sit ihan sama mikä hyrskytin siellä jos alkuperäinen ahdin on vaikkapa hajonnut ja nykyinen on alkuperäisen korvaava ahdin
ei sitä katsastuksessa erikseen kannata toitottaa et pistinpä muuten toisenlaisen pumpun tohon. lisärikastimen letkun ku nyppää irti katsastuksen ajaksi, tai toinen vaihtoehto et laitat magneettiventtiilin lisärikastimen letkuun ja napista saat säädettyä onko venttiili auki vai kiinni et katsastuksen ajaksi namiska siihen asentoon ettei lisärikastimille tule ahtopaineen tunnistusta jolloin ei tuu kuin aamusumua putkesta jos säädöt on edes vähän sinnepäin kohdallaan.
laatikosta en sen enempää osaa sanoa sit kun mitään pienintäkään hajua ei tuosta lootasta ole
jos noi tehotavoitteet riittää sulle niin hx40 pitäis riittää oikein passelisti, jos velä "hx40S" :N saat käsiis niin se saattaisi olla vielä parempi vaihtoehto kun sitä saa muistaakseni 3:lla eri pakopesällä ja nro 14 pesän kanssa se olis herkempi heräämään kuin normi hx40 jossa muistaakseni 16 pesä <---huom muistaakseni, eli ei ole kiveen hakattua tietoa, mut ei essonbaaristakaan kuultu. tuossa "hx40S":ssä on muistaakseni myös erilainen kompressoripyörä jonka hyvän hyötysuhteen alue on huomattavasti laajempi kuin normaalin hx40:n jossa paras hyötysuhde taisi jo 1.8 bar jälkeen alkaa laskemaan, ellen ny ihan väärin muista sen kompurakarttaa.
ja vaikka olis commonrail vehje niin isompien suuttimien vaihdolla ja ruiskutuspaineen nostolla sit saa soppaa lisää koneelle siinä missä ruiskupumppuvehkeessä isommilla tapeilla. ja varmasti saa oikein mukavasti liikahtavan vehkeen.
onko tuossa cooleria vakiona? jos ei ole niin voipi tulla sanomista katsastuksessa jos inssi hoksaa sen. ja turbosta saattaa tulla märinää jos rekisteriotteessa lukee turbon merkki ja malli (tuskin lukee) ja jos ei lue niin luulis sen olevan sit ihan sama mikä hyrskytin siellä jos alkuperäinen ahdin on vaikkapa hajonnut ja nykyinen on alkuperäisen korvaava ahdin

w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???