W124 200D -93 pari kysymystä
W124 200D -93 pari kysymystä
Onko lämmityslaitteen kennon vaihtaminen tuollaiseen kovin iso työ? Tulee nimittäin hieman pakkasnesteen haju sisälle.
Sitten olisi toinen pikku probleema, Autosta kuuluu takaa sellainen "ullitus" ajoittain, mutta mielestäni ei kuulu perästä koska ääni ei ole niin tarkka nopeudelle eikä kuormitukselle, eli saattaa kuulua vaikka Auto rullaa vapaalla. Ääni ei kuulu edes joka päivä... outoa?
Entäpä sitten tuo nokkaketjun vaihto, se kun ei olisi kovin iso työ jos pelkän ketjun uusii, vai pitääkö/kannattaako kaikki jakopään osat uusia kerralla kun Autolla ajettu 411tkm?
Sitten olisi toinen pikku probleema, Autosta kuuluu takaa sellainen "ullitus" ajoittain, mutta mielestäni ei kuulu perästä koska ääni ei ole niin tarkka nopeudelle eikä kuormitukselle, eli saattaa kuulua vaikka Auto rullaa vapaalla. Ääni ei kuulu edes joka päivä... outoa?
Entäpä sitten tuo nokkaketjun vaihto, se kun ei olisi kovin iso työ jos pelkän ketjun uusii, vai pitääkö/kannattaako kaikki jakopään osat uusia kerralla kun Autolla ajettu 411tkm?
Osaava asentaja vaihtaa kennon kuudessa tunnissa. Ketjun vaihdon yhteydessä kannattaa tarkistaa kiristimen kunto ja alipainepumpun laakeri myös.
Ulinaan perästä kokeile ajaa noin 80 kmt vauhtia suoralla ja hiljaisella tiellä (ei muuta liikennettä) ja päästä vaihde vapaalle ja tee loivia kaarroksia, jos ääni kuuluu ja taas häviää välillä on syy melko varmasti takapyörän laakerissa.
Ulinaan perästä kokeile ajaa noin 80 kmt vauhtia suoralla ja hiljaisella tiellä (ei muuta liikennettä) ja päästä vaihde vapaalle ja tee loivia kaarroksia, jos ääni kuuluu ja taas häviää välillä on syy melko varmasti takapyörän laakerissa.
300d kirjoitti:jep, sen lämppärikennon kans kannattaa varmaan mennä ammattilaisen pakeille.. itse laitoin 124 seen viime kesänä kennon, enkä suosittele sitä
kenellekkään, on nimittäin kivassa paikassa ja muutenkin mukava homma
Eli millainen savotta sen vaihto oli? Ilmeisesti kojelauta pitää irroittaa kokonaan että kennoon pääsee käsiksi? Samalla varmaan kannattaa vaihtaa tuo lämppärin puhaltimen moottorikin, eikös sekin sijaitse siellä samassa paikassa?
Tuskin kannattaa vaihtaa moottoria tuossa samalla, jos se vaan on kunnossa. Lämppärinmoottori on melko yksinkertainen vaihtaa, se kun sijaitsee aika tarkkaan tuulilasinpyyhkijän koneiston alla ja vaihdetaan siis konepellin alta. Aikaa tuohon menee tunnista kahteen. Lämppärin kenno sen sijaan on mielenkiintoinen vaihdettava. Purettavia osia on aikas paljon...
E 290TDT Avantgarde
kennon vaihto
Kenno on loppujen lopuksi aika helppo vaihtaa jos ajattelee kunnolla mitä tarvii purkaa, esim koelaudan ala muovit voi antaa olla paikallaan, ratti, mittari, ilma suuttimet ja koelauta pois sit neljä ruuvia ja koppa pois putket irti 3kpl ja kenno pois!!! 
