w124 230te:n tyhjäkäynti?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 15.04.2008 20:53

w124 230te:n tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja mikuk »

paljonko pitäisi tyhjä käynnin olla kylmänä ja lämpimänä?
tässä minun autossa kylmänä n.1500 kierrosta ja toisinaan lämpimänäkin samat kierrokset ja toisinaan n.1000-1200 kierrosta? vaikuttais siltä että ois niinkuin imu päällä koko ajan. mikä liene sitten vikana?
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Ei taia ruiskuvehkeissä olla sitä "imua". Oliko se nyt niin että tyhjäkäyntimoottori pitää kylmässä koneessa kierroksia HETKEN 1000 tai vähän yli, jos on toiminnassa.
Pienempi vika, isompi leka.
mikuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 15.04.2008 20:53

Viesti Kirjoittaja mikuk »

Oloffi kirjoitti:Ei taia ruiskuvehkeissä olla sitä "imua". Oliko se nyt niin että tyhjäkäyntimoottori pitää kylmässä koneessa kierroksia HETKEN 1000 tai vähän yli, jos on toiminnassa.
elikkä tyhjä käynnin tulis olla alle 1000 kierrosta normaalisti.

osaisko kukaan sanoa mistä lähtis tuota korkean tyhjäkäynnin syytä hakemaan?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

mikuk kirjoitti:elikkä tyhjä käynnin tulis olla alle 1000 kierrosta normaalisti.

osaisko kukaan sanoa mistä lähtis tuota korkean tyhjäkäynnin syytä hakemaan?
Tarkista ensiksi, että järjestelmässä ei ole ilmavuotoja. Katso myös ilmamäärämittarin alusta, josta letkut tyhjäkäyntipiiriin yleensä KE-Jetissä lähtevät.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mikuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 15.04.2008 20:53

Viesti Kirjoittaja mikuk »

katselin äsken nuita alipaine/ilmaletkuja ja osa oli ihan silmin nähen pykineitä. pitää huomenna vaihtaa ne ja katsoa vaikuttaako mitään.
savlari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:33
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja savlari »

Mulla autto vastaavaan vikaan 300 TE, kaasuvivuston kunnollin putsaus ja öljyyminen. Mulla jäi kanssa kierrokset johonkin 1200-1700 välille ja kun putsasin ne kaikki vivut ja jouset hyvin niin nyt pelaa hyvin, tyhjä käynti noin 700 kierroksessa.
mikuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 15.04.2008 20:53

Viesti Kirjoittaja mikuk »

savlari kirjoitti:Mulla autto vastaavaan vikaan 300 TE, kaasuvivuston kunnollin putsaus ja öljyyminen. Mulla jäi kanssa kierrokset johonkin 1200-1700 välille ja kun putsasin ne kaikki vivut ja jouset hyvin niin nyt pelaa hyvin, tyhjä käynti noin 700 kierroksessa.
pitääpä kokeilla tuota putsaamista.
mikuk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 15.04.2008 20:53

Viesti Kirjoittaja mikuk »

eipä auttanu letkujen vaihto ja vivuston huolto. vivusto oli kulunut melko paljon muutamasta kohon. ja kierrokset edelleen lämpimänä n.1200-1500:ssa.
Jell0n4
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 04.10.2010 22:09

Viesti Kirjoittaja Jell0n4 »

itsellä on 200TE ja korjaamolla pakokaasutestejä ottaessa sanottiin, että laihalla on kone käynyt. kun seosta rikastettiin, tyhjäkäynti jäi aavistuksen yli 1000rpm. vissiin pienempi paha tuo korkea tyhjäkäyti kuin mitä liian laihalla seoksella ajaminen?

kaasuvivustoa ei älytty katsoa, vaan epäilivät, että tyhjäkäyti moottori saa ilmaa jostain.

vika ei varmaan voi olla ELR-releessä, koska laihemmalla seoksella tyhjäkäynti oli ok?
Vastaa Viestiin