Germanlook vannesetupit !

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Germanlook vannesetupit !

Viesti Kirjoittaja epk »

tuli testailtua vähän vaihtoehtoja taas....

tuossapa vähän alkuun havoinnollistavaa kuvaa :

vanne 17x10 , rengas 255-45-17. Ei perkele onnistu, vanteen hiton pieni et tekee pahojaan(ET17) :
KuvaKuvaKuvaKuva


ja hoplaa lyödään 225-45-17 ja johan näyttää sikana paremmalta, mahtuu pienellä kaarien muokkauksella jo alle pyörimään.

KuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuvaKuva
Avatar
holisti72
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 269
Liittynyt: Ti 24.04.2007 22:00
Paikkakunta: Maaninka / Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja holisti72 »

epk:lla näkyy olevan homma hallussa.. Erittäin tyylikäs ilmestys... 8)
Auto tällä hetkellä kilpailevan leirin tuotos. bmw e34 525 tdsa seisonnassa w123 200d
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Aika leuhkat nuo vanteet :shock:
Mitä jos sorvauttas ET:ksi jonku 25 ja sitte vähä manklais kaaria?

Mulla on tuossa kans yhet 9x16" ET15 Borbetit ja niistä meinaan tehdä jonku ET25/35 setin ja kiilottaa kuulet+ keskustat semmoseksi "black chromeksi" ja jotkut 205:t päälle :roll:

OT: Ei sulla ois epk ylimääräisiä keskittäviä spacereitä max 10mm?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, siellä olis 10mm varaa pyyhkäistä pois vanteen navasta jolloin ET sitä 25 luokkaa. Silloin hakis aika täydellistä 8)

ei taida saada 124:seen edes tehtyä 10mm spacereitä, hiinä ja hiinä...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jotenkin näyttää tutulta..Hmm 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

epk kirjoitti: ei taida saada 124:seen edes tehtyä 10mm spacereitä, hiinä ja hiinä...
Miksi ei? Multa löytyy 10mm+15mm spacerit, tosin mallia reikä läpi+pidempi pultti.. Ihan tehdasvalmisteiset, tuli eräiden amg:iden mukana, valmistajasta ei hajua..

Edit. Helvetin tyylikkäät vanteet!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pultattavien spacereiden minimi paksuus on 15mm.. Näitä saa mm. www.autovaruste.net.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

sit ku viel hommaat semmoset kumit miss ei oo vannesuojaa, niin kiiltelee tuo vanteen reuna todella siististi..

ittellä oli kans tuollain.. 18x10 235 40..
alkaa vaan oleen kitinää tuolla rengasliikkeissä.. kaikki ei suostu laittaan..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin :P
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
bäkström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: To 19.01.2006 21:36
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja bäkström »

EVO X kirjoitti:Pultattavien spacereiden minimi paksuus on 15mm.. Näitä saa mm. www.autovaruste.net.
Niinpä, mutta miks ei sitten kelpaa keskittävät 10mm spacerit, ei pultattavat versiot?

tiedän kyllä nää bilteman keskittämättömät lipareet...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tarkennetaan nyt vielä saako KESKITTÄVIÄ spacereita tehtyä eteen, kun 124:ssa on keskikuppi sen verran iso että tuskimpa onnistuu 10mm.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Sergey kirjoitti:toi jos mikä on germaaninen näkökulma! Tommosia monesti ihastellut blocketissa, muttaku ovat just tolla ET:llä, eiks ne siis ole S/SL sopivat? Mä en jaksa värkkää niiden kans ni paljoo ni oon jättäny ihastelun asteelle. Vaikka salaa niistä haaveileekin :P

juu sl vanteet , eikös 124 500:ssa ollut saatavilla kans näitä ?
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

E60 amg.ssä oli tuommoset vakiona. Tosin edessä ja takana 8.5" leveä vanne.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:tarkennetaan nyt vielä saako KESKITTÄVIÄ spacereita tehtyä eteen, kun 124:ssa on keskikuppi sen verran iso että tuskimpa onnistuu 10mm.
Tarkennuksena, että taakse haeskelin spacereitä :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat 8)

No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...

Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

EVO X kirjoitti:Jotenkin näyttää tutulta..Hmm 8)
Mikäs se oli EVOlla et- vanteissa,kun ei mustanut silloin asemalla kysyä?
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

epk kirjoitti:tarkennetaan nyt vielä saako KESKITTÄVIÄ spacereita tehtyä eteen, kun 124:ssa on keskikuppi sen verran iso että tuskimpa onnistuu 10mm.
Mulla on keskittävät 12mm spacerit tuosa omasa. Noisa RH:n vanteisa on tosin myös iso navan halakasia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3541
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

kilander kirjoitti:Mikäs se oli EVOlla et- vanteissa,kun ei mustanut silloin asemalla kysyä?

Takana on ET 17 ja edessä 30...
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

EVO X kirjoitti:Kyllä siis läpipultattavista spacereista löytyy keskittäviä 10mm malleja.. mulla on kaks kappaletta sellaisia nimenoman 10mm ja keskittäviä. Mutta sitten jos haluaa vähän varmemman olon niin laittaa ne 15mm erikseen pultattavat.
meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
AM kirjoitti:Heh, melko tutun näköistä. Itsellä tosin oli ET15 ja 235 renkaat. Hyvin meni kunnes LP:n pojat sanoivat että vanteet ovat "korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" Ja niin ollen vaaralliset jalankulkijoille ja laittomat 8)

No sittemmin muuttelin ET:ksi 35 ja alle 255 rengas, mummot turvassa. No nyt auto tallissa ja lisäilen hieman peltiä...ET15 takasin ja jotkut 245/40/17 kumit päälle...

Mitkäs vanteet tuohon on eteen? 9"? "pikkusen mankeloituna" sellaiset menee hyvin vielä ET23:lla.
eteen on 8.5" ET18 , nehän menee vielä kaarien sisällekkin !
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?

Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Zalbeer kirjoitti:
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?

Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

epk kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?

Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Näinhän se on. :oops:

Onko vanteissa sit suoraan toi 66.6 vai onko siellä sovitin välissä.. Mietin vaan et jos vanteessa on isompi ohjaus, tekis spaceriin isomman ohjauksen.. Tolleihan sinne eteen sais ohuemmat speisserit?
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeemu »

epk kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?

Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
corepressor
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Pe 20.03.2009 11:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja corepressor »

jeemu kirjoitti:
epk kirjoitti:
Zalbeer kirjoitti:
epk kirjoitti: meneekö ne 10mm eteen 124:ssa ? jos menee kenen valmistamat. itellä on h&r 15mm, ne ei mene eteen koska ottaa rasvakuppiin kiinni.
Tä häh?

Minkäslaiset keskireiät niissä on? Kui se rasvakuppiin ottaa?
keskireikä on luonnollisesti se 66.5, rasvakuppi tulee niin ulos että ottaa spacerin "keskitys" huuleen kiinni, samasta syystä ei voi olla olemassa alle 15mm keskittävää spaceria.
Täytyy ottaa kuva noista omista ku käyttää rattaan irti. Tosiaan paksuus 12mm ja keskittävät. Noi on Rh:n speiserit jotka tarkotettu vw konsernin kulijettimiin. Keskireikä vaan sorvattu Mb:n 66.5mm.

Mitä tapahtuu, jos ET on 46 ja käyttää 35mm spaceria? mistä ihmeestä saa pultit? :shock:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12597
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

et:stä tulee sopiva :D hommaat pultit jostain nettikaupasta, esim. autovaruste.net , toinen vaihtoehto pultattavat spacerit, tuon paksuiset niin löytyy jo niitäkin.

kuvassa jonkun riisikipon mutterihärpäkä mutta sama idea : http://www.motiontrends.com/2008/01/H&R ... pacers.jpg
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

124 takanavassa on keskitys noin 8,5 mm pitkä. Eli jos haluaa keskittävät spacerit omalla 66,5 keskireiällä, on 10 mm aika vähän. Aika huterasti jäis keskittävä huuli kiinni spaceriin. 15 milliseenhän sitä "tartuntapintaa" saa jo reilu 6 mm. Jos vanteessa on isompi keskireikä kuin navassa, niin se saa olla vaikka kuinka ohut.
S210 220 CDI A -02
Avatar
jaagou
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ke 28.11.2007 03:17
Paikkakunta: vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaagou »

itsellä tulossa tämän näkoistä--- :arrow:
Kuva





Vanteiden leveys 9"/10,5 ja kummeiksi tulossa 215/45 ja 235/40
- http://www.v-tuning.fi
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Eteen tulee 195/45/16 vanne on 7,5" et17 + 15mm spaceri eli et2
Taakse tulee 205/45/16 vanne on 8" et11 + 30mm spaceri eli et -19

;) onko se jo germanlook? :wink:

Pystäriin tulee sama setuppi, mutta molemmat vanteet on 8x16et11
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1804
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Vaihda vielä kumit kapeempiin niin rupeaa olemaan sitä germanlookkia...
http://eepi.kuvat.fi/kuvat/Autot/EeKis+ ... aa+006.jpg
Vastaa Viestiin