Radion irroittaminen

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jkat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 17.09.2008 20:27

Radion irroittaminen

Viesti Kirjoittaja jkat »

Pitäisi vaihtaa alkuperäisen Becker europen tilalle uudempi laite, mutta konstit loppuvat vanhan irroituksessa. Kysymyksessä -91 mallinen w124 ja käsittääkseni radio on alkuperäinen.

Sen kai pitäisi lähteä joillain koukuilla vetämällä irti, mutta sellaisia ei ole käytössä. Millaiset ne koukut ovat ja mistä kautta niillä askarrellaan? Nimittäin radion ja seinämien väliin ei tuntuisi mahtuvan mitään.

Vai pitääkö keskikonsolia jotenkin purkaa?
MakelaMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Pe 16.03.2007 11:14

Viesti Kirjoittaja MakelaMB »

Käy jossain autofixaamossa irrottamassa, niillä on monasti valinnan varaa noissa ulosvetäjissä.. Tuskin maksaakaan mitään kun itse irroitat!
EX: W124 200D -88
EX:W124 E200DA -95
EX:W140 S350 -95
W124 E300DT -93
EX:w211 E270CDI -03
BMW E60 530DA -05
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kutakuinkin tuollaiset Kuva
apro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.12.2004 18:14
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja apro »

Tai yksinkertaisemmin:

2kpl 8mmxyli40mmxalle1mm ja edellä työnnettävä pää vinoksi,
esim 45 astetta. Työnnetään sisään niin että terävä kärki radion keskelle päin.
Radion alapuolella ko liuskoille sopivat kolot, toki saa raostakin?
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Vastasin kysymykseen jo toisella foorumilla, mutta laitetaan tännekin jos siitä olisi jollekin apua. :)

Nuo irroituskoukut toimivat vasta E-mallin alkuperäisissä radioissa. 2000-sarjassa on kiinnitysrautojen reiät alakulmissa, mutta niillä ei ole merkitystä. Sen sijaan:

Ensin otetaan matto pois keskikonsolin säilytyssyvennyksestä. Alta paljastuu vaihdekepin ympäryspuuta kiinnipitävä ruuvi. Se pois, ja puupaneelin takareunasta nosto ylöspäin, sitten veto taaksepäin. Nyt on tuhkakuppisysteemillä tilaa tulla pois. Tuhkakupin irroitettavan kupin alta löytyy kaksi ruuvia. Ne irti ja tuhkakuppikokonaisuus nostamalla pois. Nyt tuhkakupin puolella, radion alla näkyy molemmissa reunoissa kaksi väkästä. Niitä taivutetaan alaspäin ja vedetään radio pois.
Avatar
Rankkuri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ke 24.09.2008 07:26
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Rankkuri »

Lisätään oma vinkki soppaan:

Kokeilin monenlaista metallinpätkää (n. 7-8 mm leveää ja kärki n. 45 astetta) ja muovista yritin tehdä mahdollisimman oikeita työkaluja vastaavat, ei auttanut. Yritin sitten tuollaisen Würthin minimattoveitsen terillä kun katselin aika sopivan muotoisiksi, johan lähti kun hieman käänteli.

Tosin suureksi avuksi oli kun tuossa clk:ssa irrottaa säilytyslokeron soittimen alapuolelta niin pääsee toisella kädellä työntämään soitinta ulos kun toisella kääntelee veistä kolossa.

Terähän tuossa "kynäveitsessä" on n. 9mm leveä ja kärki ehkä hieman alle 45 astetta. Työnsin vielä reiällisen pään sisään, kun noissa oikeissakin raudoissa on jotain koloja keskellä. :roll:
w208 CLK 320
Avatar
White201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 04.01.2009 00:44
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja White201 »

Päteekö nämä samat ohjeet myös -91 W201 malliin?
-W201 2.0E -91
-Opel Kadett B 2.2i -73
Vastaa Viestiin