W109 300 SE L 6.3 1971, kovaa ajoa (edelleen vailla)

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Beckerissä se pikahaku on mekaaninen, siellä on pieni "kellonkoneisto" joten se voi pikeentyä.
Kasettipuolesta kuminauha pettää ajan mittaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Sanoivat telemestä että noissa malleissa missä on tuo pikahaku mekaaninen, niin tulee olla johdossa 10a sulake koska se viritysmekanismi ottaa hetkellistä virtaa niin paljon.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Sanoivat telemestä että noissa malleissa missä on tuo pikahaku mekaaninen, niin tulee olla johdossa 10a sulake koska se viritysmekanismi ottaa hetkellistä virtaa niin paljon.
Kiitosta. Minullahan on tässä juuri potkupahvin asennus menossa. Paraillaan odottelen MBClassicsilta sitä pissapojan paljetta, sitten saan kamat läjään. Minulla on katkaisijat sekä radiolle että antennille, molemmissa on sulakkeet. Antennissa oli 2A mutta laitoin siihenkin 10A kun se paloi liittimen osuessa runkoon :oops: ja en tarvikeliikkeestä löytänyt 2A kokoja. Pitää tsekata sen radion sulake vielä.

Katkaisijat on siksi että saan radion tarvittaessa mykäksi pyörittämättä sitä omaa nuppia. Toinen kytkin vaikuttaa siihen laskeeko sähköantenni aina radion päälläolon mukaan vaiko on aina ylhäällä taikka alhaalla haluttaessa. Ajattelin säästää sekä radion virtanappulaa että antennin moottoria tällä lailla.

Potkupahvi on nyt uudelleen verhoiltu, sinisestä sisustuksesta otettu, kumminkin W109 mallista (300 SEL 2.8 ).
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Pissapojan palje tuli. Onnistuin vaan rikkomaan sen kiinnityspultin joka oli alumiinia, valettu isoon prikan tapaiseen lätkään kiinni. Pitää rakennella jotain siihen...

Tänään saaressa ja satamassa veneilyn jälkeen virtaa (ja kuntoa) oli vielä sen verran että klo 22.30 tunkkasin tallissa SEL:lin takapään ylös ja laitoin perään Resurs T lisäainetta. Aamulla olisi tarkoitus noutaa E420 kaapelisarja Heituinlahdesta ja tällä ajattelin lähteä...katsotaan tuleko 130 km ajon perustella ääntelyyn mitään muutosta :D .

Tankissa on nyt 100 l bensaa / 0.5 l kerosiinia. Tänään ajelin L-Weldille ja muutama täyskaasukiihdytys tuli siinä Ylämaantiellä tehtyä; ei tuo nakutusta kokonaan poistanut mutta ehkä vähän vähemmin detonoi mitä aiemmin ATF seostuksella. Vois laittaa aamulla vaikka 3 desiä lisää ja kuulostella Mikkelintiellä miten kone käyttäytyy...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Huitaisin aamulla puoli litraa kerosiinia lisää melkein täyteen tankillisen eli siellä on aavustuksen yli prosenti seos. Ajoin maantieajoa 130 km ja mielestäni nakutus on kokonaan postunut. Tein samanlaisia kiihdytyksiä mitä aiemmin ja nätisti veti kone.

Lisäksi nyt moottori käy tasaisemmin, ei humpsahtele enää. Olisko tyhjäkäyntikierrosluku noussut aavistuksen... Tuote jota laitoin sinne on nimeltään Lamppuöljy Kerosiini, tuoteselosteessa lukee kerosiini. Musta litran pullo, valmistuttaja Natura Tampere eli http://www2.tammertukku.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

Täytyy jatkaa tuolla ajoa nyt ja unohtaa tässä se ATF öljy. Oli kiva ajaa aamulla mutkaista kestopäällystetietä kun oli vielä viileä niin pystyi pitään ikkunat kiinni. On tuo vaan fantastinen auto ajaa :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Oli kiva ajaa aamulla mutkaista kestopäällystetietä kun oli vielä viileä niin pystyi pitään ikkunat kiinni.
Onko ilmastointi poissuljettu mahdollisuus? Eli vuotaako se vai eikö ole kyseistä aparaattia ollenkaan? Tyhmiä kyselen vaan ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:
Oli kiva ajaa aamulla mutkaista kestopäällystetietä kun oli vielä viileä niin pystyi pitään ikkunat kiinni.
Onko ilmastointi poissuljettu mahdollisuus? Eli vuotaako se vai eikö ole kyseistä aparaattia ollenkaan? Tyhmiä kyselen vaan ...
Kyllä se varuste on :P . Ei ole tietoa onko milloin ollut toiminnassa viimeiksi...auto on niin vähällä käytöllä että tokkopa pysyy kunnossa ja tuo on toki sillä R12 aineella vielä. Eli senkin puoleen rahat taitaisi mennä kankkulan kaivoon :roll: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Pissapojan pumpun kumipalje vahdettu. EPC tarjoaa koko pumppua mutta mbclaccicsilta sain sen palkeen, osanumero A 000 869 00 23.

Palkeen sisällä on alumiinilätkä jossa alumiininen M8 pultti. Se katkesi vaikka toista viikkoa liottelin CRC:llä. Olisi kannattanut repiä se vanha palje kappaleiksi niin olisi saanut CRC:tä sinne vesipuolelle eli palkeen sisälle. Vinkiksi vaan. Porasin lätkään reiän ja kierteytin M5 ruuville. Tiivistin Plastic Padding kemiallisella metallilla ruuviliitoksen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Nyt tankissa oli 40/60 suhteessa 98 /95 oktaanista ja prosentti kerosiiniä. Ajoin melko tarkkaan tankillisen kun tuli käytyä pk-seudulla. Kotikulmilla tei pari täyskiihdytystä enkä saanut nakutusta aikaiseksi, toisaalta kylmä keli varmaan avitti.

Mutta kulutus vaikutti ensin huikealta, paluumatkalla tuli ajettua muutoin hieman yli sallitun maksimin ja motarilla vähän alle 120 km/h. Toisaalta ajoa saattoi tulla liki 600 km joten 90 litraa tekisi 15 l sadalla. Bensavalo nimittäin syttyi kotikulmilla illalla (se ei ole aikaisemmin muuten toiminut) joten siitä arvelin että 90 litraa meni. Ja cruisingissakin tuli kurvailtua joten kait tuo sitten normaalia oli...

Turun motarilla lensi kivi tuulilasiin ja siihen tuli pieni särö, perkele :evil:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Vähän semmonen tosi-TV fiilis; auto pitäs saada näytille lauantaiksi keskustan tapahtumaan... eilen sain vahauksen valmiiksi ja sitten kurkkasin tarkemmin kuskin maton alle - lattiassa pintaruostetta. Syy on sinne lapolla tyhjentynyt pissapojan säiliö, kun se kumipalje vuoti.

Kuskin jalkatilaa on korjailtu aiemmin, ainakin kun ohjaussimpukan kiinnikkeitä on vahvistettu lisälappu hitsaamalla. Lattiaan on levitetty bitumin paloja, en tiedä millä olivat kiinni mutta siellä välissä on kosteutta :twisted: . Olen nyt taltannut irti ne jälkiasenteiset bitumit ja osittain orkkis bitumi on hyvin kiinni - sen alla ei ole ruostetta/kosteutta. En saa millään valmiiksi lauantaiksi (ruosteen poisto, ruosteenmuuntoaine, maali ja kotelosuoja) joten jääköön ensiviikoksi. Pagoda ei tule vielä kotiin, piti saapuvan huomenna mutta koriremontti/maalaus viirautuu...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

karra kirjoitti: Sitten lisäksi kanavien automaattihaku reistaili mutta kun nupista haki itse aseman niin se automaattikin alkoi taas pelaamaan.

Mutta se isoin murheenkryyni; jo viime kesänä oli havaittavissa että etujousitus ei nouse korkeimpaan asentoon heti vaan viiveellä. Sain auton kumminkin pukeille viime syksynä. Tänä kesänä se oikuttelee koko ajan mutta esim yön yli seisoessaan se saattaa nousta ylös.

Löysinkin vuodon siitä korkeudensäätöventtiilistä; yläasetuksessa jostain sieltä vivun alta sihisee ilmaa ja ilmeisimmin tämä vuoto saa aikaan sen että etupäähän ei riitä niin korkea paine jotta se nousisi (heti) ylös. Jos tuo venttiili toimisi tämän kesän niin lähetän sen ensi talvella Saksaan huoltoon, sitten olisi kaikki venttiilit peruskorjattu.
Radion kanavahaku pelasi koko kesän. Tänään tuo etupääkin nousi heti ylös, vein auton talvisäilöön ja kokeilin siellä tallilla sitä. Voisihan tuon pääventtiilin huollattaa, se kun on siinä helposti hollilla irroitusta varten :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja tango »

karra kirjoitti:Tuote jota laitoin sinne on nimeltään Lamppuöljy Kerosiini, tuoteselosteessa lukee kerosiini. Musta litran pullo, valmistuttaja Natura Tampere eli http://www2.tammertukku.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Vieläköhän tuo on samaa ainetta? Tuoteselosteessa lukee nykyään maaöljy
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, neljäs kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

SEL haettu illalla kotiin. Vaikuttaa toimivan ihan hyvin. Laatikko kussut alleen kuten joka talvi tekee, ei ollut isoa lammikkoa mutta kuumalla laatikolla alle alarajan oli öljyn pinta; toimi kumminkin kun ajelin tässä illalla autolla. No toki lisään sitä öljyä, jokakeväinen proseduuri :lol: .

Apparin ovessa oleva loiva kommo alkoi häiritsemään jostain syystä; pitääpä irroittaa ovipaffi jotta pääsee näkemään sinne taakse.

Ilmajousituksen pääventiili odottaa hyllyssä vaihtoa, sen otan piakkoin työlistalle. Minulla on siis kokeiltavana toimivasta autosta purettu käytetty.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Viikonloppuna tehty vähän huoltoa & tsekkausta, tein vielä jousituksen ilmakuplatestin ja totesin että pyöräventtiilit eivät päästä ilmaa systeemistä ulos.

Tänään ajelin päivällä ja illalla kävin montulla. Sumuttelin suihkepullolla saippualiuosta etujousituksen ilmapalkeisiin ja kas, nehän tihruaa läpi kumin pinnasta kauttaaltaan. Eli etupään ilmavuoto on hapristuneissa pusseissa :!: . No, kai ne on syytä sitten vaihtaa uusiin.

Katottiin tänään peltisepän kanssa oven klommoa, tarttee tosiaan ensin purkaa oven pahvi irti, kuinkahan se lähtee ettei riko mitään?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Pictures courtesy Luizi aka Sarkeri-71:

Kuva

Hups

Kuva
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1206
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja petri »

Aikas nätti viisvitonen eksyny kuvaan :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

petri kirjoitti:Aikas nätti viisvitonen eksyny kuvaan :thumbup:
Juu Guuts Meiningseihin saa nyt uuden paikan myötä osallistua kaikilla harrasteautoilla. Ihan lehdestä luin :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tähdellinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 31.01.2010 23:38
Paikkakunta: Turku

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja tähdellinen »

karra kirjoitti:
petri kirjoitti:Aikas nätti viisvitonen eksyny kuvaan :thumbup:
Juu Guuts Meiningseihin saa nyt uuden paikan myötä osallistua kaikilla harrasteautoilla. Ihan lehdestä luin :lol: .
Kauniit klassikot rinta rinnan :thumbup:
Tähti näyttäköön tien.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja unski »

Heinäkuussa toivottavasti saapuu oma 6.3:nen Suomeen...saa nähdä mitä siitä keksii. Vielä ei ihan uskalla lyödä suunnitelmia lukkoon, en ole nähnyt autosta kuin pari suttuista tallikuvaa :)

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään saatu leima kahdeksi vuodeksi; kohtuullinen 35 euron kustannus ja päästömittausta tietenkään ei tarvittu.

Rakensin pakoputkistoon keskikannakkeen kun pönttö roikkuu vähän alhaaalla, nyt vasta sain aikaiseksi eli 4 vuoden jälkeen :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Rekisteröidyin Boschin vintage-sivustolle, sieltä saa mm tällaisia listauksia:

Kuva

http://s194.photobucket.com/user/karra_ ... 0773762216" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli tästä oli kyse: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=136699" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuli ajeltua tänään yli kuukauden tauon jälkeen :D . Hyvää terapiaa 8) .

Kävin korjaamolla sopimassa että syksyllä vaihdetaan eteen ilmajousituksen palkeet. Ne nimittäin vuotaa läpi tasaisesti ulkopinnaltaan; saippuavesitesti osoitti sen (tihrusi pienen pientä kuplaa). Tähän asti kestänyt n 3 vko etupää ylhäällä mutta katsastuksen jälkeen vajosi jo viikossa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Karran ajelut bongattu Myllymäen ostoshelvettialueen "sika liikenneympyrässä" liikenneympyrässä ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:Karran ajelut bongattu Myllymäen ostoshelvettialueen "sika liikenneympyrässä" liikenneympyrässä ...
Ei kai tuo ympyrä mitenkään fiktiiviseen hahmoon "Autoverosika" liity, röh :mrgreen:

Mut asiaan, 177 km tänään 95 % maantiellä ja tankkasin 24 litraa, tekee sellaset 13,5 litraa sadalla. Ei paha...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

"Autoverosika" hyvinkin ... :) Kaikkihan sen tietää?

PS on muuten meikäläisen lempikiertoliittymä tuo vaaleanpunaisilla sioilla koristeltu kiertoliittymä ...
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1045
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja kilander »

Täh, silloin kun en ole reissussa , ajelen noilla kulmilla joka päivä. ..ja ja ..mitkä siat??
Vissiin hyvä huomiokyky :)
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 793
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

No ne vaaleanpunaiset possut siinä ympyrässä!!! Plantagenin kohdalla.
Aika väsynyt saa olla jos ei niitä bongaa?
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 991
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Kiinnitinpä huomiota tänään semmoiseen mitä en ollut tähän mennessä huomannut, eli tämän ison pitkän perässähän lukee itseasiassa 300 SE L. Eli langversio-merkintä välilyönnin jälkeen. Jännä pikku yksityiskohta, kun SEL on myöhemmissä kirjoitettu yhteen.
1989 560 SEC
1981 380 SL
1985 190 E 2.0
2007 Corvette
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Juha_M117 kirjoitti:Kiinnitinpä huomiota tänään semmoiseen mitä en ollut tähän mennessä huomannut, eli tämän ison pitkän perässähän lukee itseasiassa 300 SE L. Eli langversio-merkintä välilyönnin jälkeen. Jännä pikku yksityiskohta, kun SEL on myöhemmissä kirjoitettu yhteen.
No niin onkin :shock: :D edit: piti korjata siguun :mrgreen:

Kuva
Avantgarde kirjoitti: No ne vaaleanpunaiset possut siinä ympyrässä!!! Plantagenin kohdalla.
Aika väsynyt saa olla jos ei niitä bongaa?
Olen vissiin ollut väsynyt :lol: mutta siinä "karsinassahan" ne on :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W109 300 SEL 6.3 1971, viides kesä ajossa

Viesti Kirjoittaja karra »

Niin, loppukesän aikana tullut tällä ajeltua kohtuullisen verran, ei nyt siis usein mutta ehkä enemmin kuin viime kesänä. Ajelin tankin taas bensavalolle eli merkkivalo toimii edelleen :P . Tankkasin kesällä noin kolmannestankkiin reilut 40 litraa suomalasita ysikasia, lisäsin venttiilinsuoja-ainetta ja 0.5 % ATF:ää. Mielestäni sen jälkeen alkoi käymään huonommin; sekä tyhjäkäynnillä että pintakaasulla. Siksi ajattelin ajaa ihan kuiviin ja ensi kesänä tuoretta itäystävän bensaa sitten tankkiin :mrgreen: .

Eilen kurkkasin virranjakajaan ensi kertaa viiteen vuoteen. Kansi oli siisti mutta elektrodit koksaantuneet; ne lähti helposti puhtaaksi puukonkärjellä. Pyörijän elektrodi oli enemmin mustunut, sen putsastin hiomapaperilla. Ko toimenpide ei vaikuttanut koneen käyntiin.

Tarttis nyt nostaa mammutti pukeille ja perehtyä miten jousituksen ilmapalje-elementit saa sieltä irti. Osin mbclassicsilta kierroksen niitä ilmapusseja, ne pitää nyt vaihtaa ennen talviseisontaa. Korjaamokäsikirjan mukaan sekä mitä parilta remontin tehneeltä kaverilta kyselin niin ei pitäs olla paha homma. Kuskaan ne systeemit sitten kaverin raskan kaluston pajalle jossa niihin vaihdetaan palkeet. SECci remonttia kun siellä viime viikolla tehtiin niin roskatynnyrissä oli just sen näköisiä ilmajousia; olivat jonkun kuorma-auton hytin jouset :)

Ai niin tyhjällä tankilla kun ajaa alkaa takarenkaat valittamaan ihan kaupunkinopeuksissa, kaarreajossa, ja aivan hieman reippaammassa kiihdytyksessä rengas vinkasee kun loota vaihtaa kolmoselle :P .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin