W211 E320CDI Viritys
W211 E320CDI Viritys
Millaisia kokemuksia teillä on ko auton lastuvirityksistä? Mikä ohjelma, tehon kasvu ja käyttökokemukset ajossa?
Itse olen suunnitellut, että veisin lastutettavaksi. Vaihtoehtoina olen ajatellut tuota Karalan ohjelmaa (E-tronics, Rauma) tai Toijalan autosähkö, Harinen.
Itse olen suunnitellut, että veisin lastutettavaksi. Vaihtoehtoina olen ajatellut tuota Karalan ohjelmaa (E-tronics, Rauma) tai Toijalan autosähkö, Harinen.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Joo, oon katsonut että digituningin edustaja löytyy myös Porista. Tehoja ohjelmalla 238hv/580nm. Minusta tuo tehonlisäys on aika pieni, kun Karalan lastulla sais 250hv/600nm. En tie onko silti suurtakaan eroa käytännössä..?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Hariselta ilmoittivat, että noista on heidän ohjelmalla otettu autosta riippuen 230-240hv ja 560-580nm.
Negatiivista palautetta ei ole noista tullut, että ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen yms. Oma ajotyyli ja huoltaminen vaikuttavat auton kestävyyteen. EGR jää ohjelman mukana osittain pois käytöstä. Unohdin kysyä, että miten tuo ohjelma vaikuttaa laatikon toimintaan?
Kulutus pienenee jonkin verran väännön noustessa koko kierrosalueella.
Hintaa hommalle olisi tuolla 650 egee ja aikaa pitää varata 3 tuntia.
Kysyn vielä tuota Karalan ohjelmaa E-tronicista Raumalta ja digituningin ohjelmaa Porista.
Negatiivista palautetta ei ole noista tullut, että ei pitäisi vaikuttaa kestävyyteen yms. Oma ajotyyli ja huoltaminen vaikuttavat auton kestävyyteen. EGR jää ohjelman mukana osittain pois käytöstä. Unohdin kysyä, että miten tuo ohjelma vaikuttaa laatikon toimintaan?
Kulutus pienenee jonkin verran väännön noustessa koko kierrosalueella.
Hintaa hommalle olisi tuolla 650 egee ja aikaa pitää varata 3 tuntia.
Kysyn vielä tuota Karalan ohjelmaa E-tronicista Raumalta ja digituningin ohjelmaa Porista.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
.
Joo
Minun mielestäni ei enää oikeastaan kannata ulkomaista ohjelmaa mersuunsa laittaa, kyllä ihan kotimaassa tehdynkin saa mistä nurkasta maata tahansa.
Kaikki täällä olevat ohjelman tekijät pystyy ottamaan huomioon asiakkaan toiveet vääntöjen ja tehojen suhteen, samoin kierrätyksen kanssa tehdään, niinkuin asiakas haluaa.
Hinta ei ainakaan kovempi ole ja laatu on hyvä, siitä ei tarvi tinkiä.
Mersun "oppiva" laatikko on hyvä.
Ihan jo muutaman kiihdytyksen jälkeen se tunnistaa lisääntyneen väännön ja siirtelee normiajossa vaihdot muutaman sata kierrosta alemmas, eli käyttää juuri sitä lisääntynyttä vääntöä.
Se tuntuu automiehestä ihan mukavalta...
Laatikko on valmistajansa kestävämmästä päästä, eli kestää.
Ahdin toimii hyvin vielä esim 250 tehoilla, on kokemusta , runsaasti.
Suuttimet vielä jollekkin 600/250 nurkille riittää kohtuullisella ruiskutusajalla.
Joo
Minun mielestäni ei enää oikeastaan kannata ulkomaista ohjelmaa mersuunsa laittaa, kyllä ihan kotimaassa tehdynkin saa mistä nurkasta maata tahansa.
Kaikki täällä olevat ohjelman tekijät pystyy ottamaan huomioon asiakkaan toiveet vääntöjen ja tehojen suhteen, samoin kierrätyksen kanssa tehdään, niinkuin asiakas haluaa.
Hinta ei ainakaan kovempi ole ja laatu on hyvä, siitä ei tarvi tinkiä.
Mersun "oppiva" laatikko on hyvä.
Ihan jo muutaman kiihdytyksen jälkeen se tunnistaa lisääntyneen väännön ja siirtelee normiajossa vaihdot muutaman sata kierrosta alemmas, eli käyttää juuri sitä lisääntynyttä vääntöä.
Se tuntuu automiehestä ihan mukavalta...
Laatikko on valmistajansa kestävämmästä päästä, eli kestää.
Ahdin toimii hyvin vielä esim 250 tehoilla, on kokemusta , runsaasti.
Suuttimet vielä jollekkin 600/250 nurkille riittää kohtuullisella ruiskutusajalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Tuossa kommentit E-tronicsista:
Tevehdys,
ohjelmia on saatavilla kaikenmoista mutta yleisesti paras vaihtoehto on tuo karalan perusohjelma joka on penkissä hierottu kohdalleen, eli 238/580.
nuo ovat näennäisarvoja jotka pitäisi ylittyä penkissä kuin penkissä.
palautetta ei ole tullut kuin positiivista, ja kaikki on muutettavissa jälkeenpäin.. suuntaan tai toiseen
ohjelmalla ei ylitetä vaihteiston sietokykyä, kyseisessä vaihteistossa on kyllä ongelmana turbiinilukon ohjausmagneettiventtiili jonka toimintahäiriöllä on seurauksena nytkähtelevä vaihtotilanne ja ”jurina” väännätettäessä.
Hinta 550e sis alv.
tällähetkellä mitattaviin päästöihin ei vaikuta
Jos softa ei tunnu hyvältä niin annamme rahat takaisin ja palautamme auton ennalleen mutisematta.
Tevehdys,
ohjelmia on saatavilla kaikenmoista mutta yleisesti paras vaihtoehto on tuo karalan perusohjelma joka on penkissä hierottu kohdalleen, eli 238/580.
nuo ovat näennäisarvoja jotka pitäisi ylittyä penkissä kuin penkissä.
palautetta ei ole tullut kuin positiivista, ja kaikki on muutettavissa jälkeenpäin.. suuntaan tai toiseen
ohjelmalla ei ylitetä vaihteiston sietokykyä, kyseisessä vaihteistossa on kyllä ongelmana turbiinilukon ohjausmagneettiventtiili jonka toimintahäiriöllä on seurauksena nytkähtelevä vaihtotilanne ja ”jurina” väännätettäessä.
Hinta 550e sis alv.
tällähetkellä mitattaviin päästöihin ei vaikuta
Jos softa ei tunnu hyvältä niin annamme rahat takaisin ja palautamme auton ennalleen mutisematta.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Onkos sulla tossa rivi-6 vai v-6? Kun tuossa vuosimallissa taitaa olla molempia.arto79 kirjoitti:Tuossa kommentit E-tronicsista:
Tevehdys,
ohjelmia on saatavilla kaikenmoista mutta yleisesti paras vaihtoehto on tuo karalan perusohjelma joka on penkissä hierottu kohdalleen, eli 238/580.
nuo ovat näennäisarvoja jotka pitäisi ylittyä penkissä kuin penkissä.
palautetta ei ole tullut kuin positiivista, ja kaikki on muutettavissa jälkeenpäin.. suuntaan tai toiseen
ohjelmalla ei ylitetä vaihteiston sietokykyä, kyseisessä vaihteistossa on kyllä ongelmana turbiinilukon ohjausmagneettiventtiili jonka toimintahäiriöllä on seurauksena nytkähtelevä vaihtotilanne ja ”jurina” väännätettäessä.
Hinta 550e sis alv.
tällähetkellä mitattaviin päästöihin ei vaikuta
Jos softa ei tunnu hyvältä niin annamme rahat takaisin ja palautamme auton ennalleen mutisematta.
Mulla tietennii toi rivi-6, ja kiinnostais, että päteekö nämä asiat tähän myös.
Mutta hieman on "siinä-ja-siinä", että innostaako toi virittely. Sen verran ollu tekemistä pitää tää ihan vakionakin liikkeellä...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Sulla on siis mun "unelma auto". Siis tuo viimenen vuosimalli rivi-6 dieselillä oleva Mese. Haaveissa on ollu tuohon vaihto, mutta into on tosin sittemmin hiipunu monistakin syistä.arto79 kirjoitti:204hv/500nm rivi 6.
Vasta 130 000 kilsaa tällä takana (290 000 autossa kaikkiaan) ja tarttis se puoli miltsiä ehkä korkata.
Sama konehan on tässä. 197hv/480Nm. Tuo tehoerohan on vaan ohjelmointikysymys. Kone on mekaanisesti kaiketi sama.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Joo viimisiä rivi-kutosia tuo taitaa olla. Itselläkin vuosi sitten kun tuon ostin oli haussa nimenomaan rivi-6 ja mielellään loppupään malleja, joissa noista lastentaudeista toivottavasti olisi jo päästy. Jotenkin luottamus on kovempi tähän rivi-kutoseen kuin v-kutoseen, koska kautta aikojen mersu on noita tehnyt.jukka-tre kirjoitti:Sulla on siis mun "unelma auto". Siis tuo viimenen vuosimalli rivi-6 dieselillä oleva Mese. Haaveissa on ollu tuohon vaihto, mutta into on tosin sittemmin hiipunu monistakin syistä.arto79 kirjoitti:204hv/500nm rivi 6.
Vasta 130 000 kilsaa tällä takana (290 000 autossa kaikkiaan) ja tarttis se puoli miltsiä ehkä korkata.
Sama konehan on tässä. 197hv/480Nm. Tuo tehoerohan on vaan ohjelmointikysymys. Kone on mekaanisesti kaiketi sama.
Tolla on nyt ajettu 194tkm joista itse ajanut vasta 35tkm. SBC-jarrut ja Airmatic löytyy ja kaikki on toiminut autossa moitteettomasti! Toivottavasti toimii jatkossakin! Ja autohan on kunnon Saksan tuontiauto!
Taitaa mersu saada tuon E-tronicsin asentaman Karalan lastun pikapuoliin. Koitan saada tänään varattua ajan.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Miks sen sitten pitää olla I6 eikä V6? Aika räyhäkkään olonen tommonen V6 320CDI C-sarjalainen ainakin on...
(Ihan vakavasti harkinnassa, että seuraava auto on tuo 7GTRONICilla varustettu vm. 2007-2008 C320CDI. Tekis mieli ostaa jo nyt, mutta ei tossa nyt vastinetta niin paljon ole, että siihen nykyisen ihan hyvän 210 tkm ajetun Auton + monta kymmentä tonnia, varsinkin kun sisusta on jotenkin ankea noissa perussuomivehkeissä ja kilsoja saman verran ku nyt Väykyssä)
(Ihan vakavasti harkinnassa, että seuraava auto on tuo 7GTRONICilla varustettu vm. 2007-2008 C320CDI. Tekis mieli ostaa jo nyt, mutta ei tossa nyt vastinetta niin paljon ole, että siihen nykyisen ihan hyvän 210 tkm ajetun Auton + monta kymmentä tonnia, varsinkin kun sisusta on jotenkin ankea noissa perussuomivehkeissä ja kilsoja saman verran ku nyt Väykyssä)
V-6 kuluttaa ja röpöttää. En tykkää. Mutta ennemmin sekin kun nelipyttynen. Puhumattakaan 5-pyttynen, mikä on ihan kauhee...masaf1 kirjoitti:Miks sen sitten pitää olla I6 eikä V6? Aika räyhäkkään olonen tommonen V6 320CDI C-sarjalainen ainakin on...
(Ihan vakavasti harkinnassa, että seuraava auto on tuo 7GTRONICilla varustettu vm. 2007-2008 C320CDI. Tekis mieli ostaa jo nyt, mutta ei tossa nyt vastinetta niin paljon ole, että siihen nykyisen ihan hyvän 210 tkm ajetun Auton + monta kymmentä tonnia, varsinkin kun sisusta on jotenkin ankea noissa perussuomivehkeissä ja kilsoja saman verran ku nyt Väykyssä)
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on tommosen vanhan 270cdin lastuttamisesta? Oma on vm. -01 ja kilsoja nyt vajaa 160tkm?
Kaikki firmat ilmoittaa luvut vain manuaalille, jossa on vakiona 370Nm ja vääntöjen osalta rajouittavana tekijänä ilmeisesti juurikin vaihdelaatikko. Automaatissahan on vakiona 400Nm.
Jos haluaa ennen ja jälkeen dynolaput, taitaa Karala/Jyväskylä olla ainoita paikkoja?
Kaikki firmat ilmoittaa luvut vain manuaalille, jossa on vakiona 370Nm ja vääntöjen osalta rajouittavana tekijänä ilmeisesti juurikin vaihdelaatikko. Automaatissahan on vakiona 400Nm.
Jos haluaa ennen ja jälkeen dynolaput, taitaa Karala/Jyväskylä olla ainoita paikkoja?
c180cdi T 7g -11
ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
ex: CLS 320 cdi -06
ex: c270cdiA T -01
ex: 3 x VW tdi
Joo eli jus toi Harinen.masaf1 kirjoitti:Eikös Hestec (oisko se valkeakoskella tai jossain Tampereen lähistöllä) anna myös dynolaput ennen ja jälkeen...
Viikon päästä maanantaina on mersulle aika tonne E-tronicsille, elikäs Karalan softa asennetaan.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Elikäs auto on tällä hetkellä pajalla uudelleen ohjelmoitavana. Saas nähdä millai liikkuu, kun sen töiden jälkeen haen.
Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.
Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Ei voi muutaku sanoa, että kyllä lähtee!
Vielä ei oikein tota tehoa pysty silti kunnolla "tunnustelemaan" ku talvirenkailla tuo luistonesto pakkaa helposti päällensä, mutta kyllä on ruutia erilailla isommissa vauhdeissa!
Saas nyt nähdä putoaako tuo kulutus yhtään, kun ajan päivittäin 60km/siivu matka-ajoa?
Vielä ei oikein tota tehoa pysty silti kunnolla "tunnustelemaan" ku talvirenkailla tuo luistonesto pakkaa helposti päällensä, mutta kyllä on ruutia erilailla isommissa vauhdeissa!
Saas nyt nähdä putoaako tuo kulutus yhtään, kun ajan päivittäin 60km/siivu matka-ajoa?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Espoossa, www.debil.fi, "normisofta" 580EUR sis mittaukset ennen/jälkeen muutoksen. Teen itse säädön, joten ohjelmasta tulee sellainen kuin sovitaan.masaf1 kirjoitti:Kerro ny sitten mikä on firma ja minkälaista lastua tarjootte ja mihin hintaan...
Onnistuu kaikki vakiosoftasta aina isoturboisiin suutinmodattuihinkin, tai pelkät EGR poistot, diagnostiikkamodaukset jne.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Jännä ajatella että se voisi paremminkin liikkua kun muistaa mimmonen se oli jo vakiona.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Paha sanoa vielä, kun tiet on nyt niin liukkaita, mutta laatikon pitäisi oppia vaihtamaan kasvavan väännön myötä isompaa jo pienemmillä kierroksilla. Kyllä se hienosti kuitenkin nyt toimii!Zaari kirjoitti:Ai ai ku alkaa tehdä mieli
Mites laatikko tuntuu oppivan?
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Niin, kyllähän tosta 270cdi motistakin ilmeisen paljon tehoa saa irti, kun tällä kaverilla, joka mun autooni uuden softan ajoi, niin on w211 270cdi:stä otettu 300hp.
Muistaakseni siihen oli vaihdettu V6 CDI:n turbo, suuttimet ja isompi välijäähdytin.. En tiedä mitä muuta sitten?
Sitten ilmeisesti projektina hänellä oli w208 CLK, jossa varmasti melko tehokas diesel-moottori on, kun näitä em. moottoreita vertasi starttimoottoreiksi siihen nähden!
(ei taida olla alkuperäisiä CLK-dieseleitä olemassakaan?)
Muistaakseni siihen oli vaihdettu V6 CDI:n turbo, suuttimet ja isompi välijäähdytin.. En tiedä mitä muuta sitten?
Sitten ilmeisesti projektina hänellä oli w208 CLK, jossa varmasti melko tehokas diesel-moottori on, kun näitä em. moottoreita vertasi starttimoottoreiksi siihen nähden!
(ei taida olla alkuperäisiä CLK-dieseleitä olemassakaan?)
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Kertokaapa minkalaisia muutoksia, se lastu nyt on tuonut auton käytökseen. Jos ajatellaan ohitustilannetta, niin nyt vakiona tuntuu selvä taantuma siellä 150 kohalla. Harvoinha sitä tiete tarvii, mut jos nyt vaikka on useampi rekka edessä, nii siinä kohtaan ei ois haitaksi pieni lisäpotku. Oisko missään vastaavia lukuja tästä koneesta, kuin bsrllä volvosta http://sv.bsr.se/products/t941/ vakio/ohjelmoitu 80-140km/h 100-150km/h
-12 W212 350cdi 4-matic amg 330hk/700nm
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
-03 W211 320cdi tuikutettu (ex)
.
Se V-kuutosen ahdin on pienempi, kun esim arton autossa.
Noissa korkeamman paineen kuutosissa, jotka teilläkin on, on näköjään samat suuttimet, kun pienemmissäkin malleissa.
Ja kun ahdin riitää tuonne 270-tasoon, niin oman halun mukaan, aika laajalla skaalalla voi niitä teho/vääntötoiveita kyllä esittää.
Riittämätön vakio cooleri sitten kesäkelillä tehokkaasti rajaa tehoa, vaikka penkki näyttäisi mitä....
Se V-kuutosen ahdin on pienempi, kun esim arton autossa.
Noissa korkeamman paineen kuutosissa, jotka teilläkin on, on näköjään samat suuttimet, kun pienemmissäkin malleissa.
Ja kun ahdin riitää tuonne 270-tasoon, niin oman halun mukaan, aika laajalla skaalalla voi niitä teho/vääntötoiveita kyllä esittää.
Riittämätön vakio cooleri sitten kesäkelillä tehokkaasti rajaa tehoa, vaikka penkki näyttäisi mitä....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
arto79 kirjoitti:Elikäs auto on tällä hetkellä pajalla uudelleen ohjelmoitavana. Saas nähdä millai liikkuu, kun sen töiden jälkeen haen.
Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.
En kyllä penkittäis omaa autoa,aika raju homma kun 200 vauhdissa pukataan automaatti vapaalle.
Oulun ammattikorkeakoulun autotekniikanlaboratorio,ei kyllä suosittele kyseistä toimenpidettä,kyllä se pitäs perstuntuma riittää,niitä käyriähän löytyy netistä kyseiselle autolle jos on niiden perään!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi kirjoitti:arto79 kirjoitti:Elikäs auto on tällä hetkellä pajalla uudelleen ohjelmoitavana. Saas nähdä millai liikkuu, kun sen töiden jälkeen haen.
Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.
En kyllä penkittäis omaa autoa,aika raju homma kun 200 vauhdissa pukataan automaatti vapaalle.
Oulun ammattikorkeakoulun autotekniikanlaboratorio,ei kyllä suosittele kyseistä toimenpidettä,kyllä se pitäs perstuntuma riittää,niitä käyriähän löytyy netistä kyseiselle autolle jos on niiden perään!
siis kuka ja missä laittaa automaatin vapaalle ja miksi en ymmärrä syytä siihen
Älkää nyt viitsikö, oikeasti, kumpikaan.xr5t kirjoitti:jussilampi kirjoitti:arto79 kirjoitti:Elikäs auto on tällä hetkellä pajalla uudelleen ohjelmoitavana. Saas nähdä millai liikkuu, kun sen töiden jälkeen haen.
Tehotuloksia ei tuolta E-tronicsilta saa, joten käyn myöhemmin keväällä penkittämässä jossain muualla.
En kyllä penkittäis omaa autoa,aika raju homma kun 200 vauhdissa pukataan automaatti vapaalle.
Oulun ammattikorkeakoulun autotekniikanlaboratorio,ei kyllä suosittele kyseistä toimenpidettä,kyllä se pitäs perstuntuma riittää,niitä käyriähän löytyy netistä kyseiselle autolle jos on niiden perään!
siis kuka ja missä laittaa automaatin vapaalle ja miksi en ymmärrä syytä siihen
Jos nyt edes vähän perusteluita, noin edes yleisesti siihen miten automaattivaihteisto toimii...