Aloittelevalla st turbottajalla monia kysymyksiä konkareille
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
Aloittelevalla st turbottajalla monia kysymyksiä konkareille
Viikon olen ollut 124 300 d vm -89 onnellinen omistaja ja viikko sen kanssa ollaan hallilla kohta ähellettykkin, nyt rohkeus riitti tänne sivuistoille rekisteröityä ja kyselemään viisaammilta neuvoa..
Tämänhetkinen kokoonpano on:
-paikallisessa diesel korjaamossa käytetty pumppu joka sai sisälleen 7 mm elementit ja syötöt on ruuvattu 75 en nyt muista sitä mitta yksikköä mutta kummiskin tuplaten mitä vakiona tuotto.
-Garret ta 03/4 josta en tietä yhtään mitään, esim että minkalaisille tehoille se riittää, missä käytetty ym ym.. seuraanvanlaiset tekstit siitä löyty. a27171.63-53hf ja isolla lukee kompuran kyljessa a/r 42
(ahtimessä on mielestäni kiinteä hukka portti)ja letkussa nippu side.
-Reilun kokoinen välijäähytin mielestäni riittävän isolla putkistolla
-down pipe 2,5" + koko putkisto 2,5" yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
Eniten mietityttää tässä seuraavanlaiset seikat. (teho unelmat pyörii jossain 300-400 hv välimaastossa)
Onko pakoputkisto/ down pipe liian rimpulat ?
Turbon vaihto järeämpään ? mikä ? holset hx 40 ? muita ?
Suihkutus ennakko ?
Miksi ahtopaine muuttuu suihkutus ennakon mukaan ? parhaimmillaan 1.5 nykyisellään ennakon säädöilla 1.0 kg onko silloin ennakko kohillaan kun paineet nousee korkealle eli myrkkyä menee koneeseen eniten ilmeisestikkin ?
Mikä/mistä kytkin autoon kun jo lupaili noilla 150-170hp(pers dyno) tehoilla ?
Nyt siis kaikki vinkit, neuvot, sun muut isälliset ohjeet tarpeen niin ei tarvitse kaikkea kantapään kautta opetella ja mennä perse edellä puuhun.
Tämänhetkinen kokoonpano on:
-paikallisessa diesel korjaamossa käytetty pumppu joka sai sisälleen 7 mm elementit ja syötöt on ruuvattu 75 en nyt muista sitä mitta yksikköä mutta kummiskin tuplaten mitä vakiona tuotto.
-Garret ta 03/4 josta en tietä yhtään mitään, esim että minkalaisille tehoille se riittää, missä käytetty ym ym.. seuraanvanlaiset tekstit siitä löyty. a27171.63-53hf ja isolla lukee kompuran kyljessa a/r 42
(ahtimessä on mielestäni kiinteä hukka portti)ja letkussa nippu side.
-Reilun kokoinen välijäähytin mielestäni riittävän isolla putkistolla
-down pipe 2,5" + koko putkisto 2,5" yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella
Eniten mietityttää tässä seuraavanlaiset seikat. (teho unelmat pyörii jossain 300-400 hv välimaastossa)
Onko pakoputkisto/ down pipe liian rimpulat ?
Turbon vaihto järeämpään ? mikä ? holset hx 40 ? muita ?
Suihkutus ennakko ?
Miksi ahtopaine muuttuu suihkutus ennakon mukaan ? parhaimmillaan 1.5 nykyisellään ennakon säädöilla 1.0 kg onko silloin ennakko kohillaan kun paineet nousee korkealle eli myrkkyä menee koneeseen eniten ilmeisestikkin ?
Mikä/mistä kytkin autoon kun jo lupaili noilla 150-170hp(pers dyno) tehoilla ?
Nyt siis kaikki vinkit, neuvot, sun muut isälliset ohjeet tarpeen niin ei tarvitse kaikkea kantapään kautta opetella ja mennä perse edellä puuhun.
hakua niin melkein kaikki löytyy ja lisää http://www.holysmoke.fi
edit. tässä suora linkki aiheeseen.
edit. tässä suora linkki aiheeseen.
Viimeksi muokannut mortti, Su 29.03.2009 18:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
No perus varma reseptihän on. Mynäpumppu, Holset hx40, kooleri.
Kytkimeksi taas on vaihtoehtoja vaikka kuinka. Bmw:hen tarkotettuja race asetelmia on käytetty m5: 240mm ja m3 228mm. Samoten on käytetty Sprintterin 250mm ja Nissaniin tarkotettua jämäkämpää 240mm asetelmaa.
Jotku hurjat sitte käyttääki 3levysiä kytkimiä joita löytyy ainakin Tiltonilta, Quater Masterilta
Kytkimeksi taas on vaihtoehtoja vaikka kuinka. Bmw:hen tarkotettuja race asetelmia on käytetty m5: 240mm ja m3 228mm. Samoten on käytetty Sprintterin 250mm ja Nissaniin tarkotettua jämäkämpää 240mm asetelmaa.
Jotku hurjat sitte käyttääki 3levysiä kytkimiä joita löytyy ainakin Tiltonilta, Quater Masterilta
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Paitsi jos tuo on vaparikone ilman mitään muutoksia niin ei paljon kannata panostaa tuommosiin komponentteihin ulkopuolelle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
Niin. Joillaki tuntuu ne vapari koneetki kestävän turbotettuna ja joillaki ei kestä orig turbo koneetkaan. Pumppupajojen suhteen en osaa sanoo, ku ei oo kokemuksia kun Mynä Dieselin pumpusta, mutta ei oo kunnolla tota voiman pskaa tullu muilla pumpuilla, ainakaan kuullu.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
No ihan turha panostaa jotain 400...450 hp osia kun se vaparikone ei vain voi sitä kestää. Romua tulee ja nopeasti, siinä mene sitten uusi turbokin paskaksi jos oikein huonosti käy.
Eiköhän tuo nykyinen kokoonpano ole se maksimi minkä se kone kestää.
Haulla löytyy mitä eroa on vaparilla ja turbokoneella.
Eiköhän tuo nykyinen kokoonpano ole se maksimi minkä se kone kestää.
Haulla löytyy mitä eroa on vaparilla ja turbokoneella.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Jalasta se kiinni on kestääkö
Sanotaanko että kokemusta on riittävästi
vaihda se syyläri turbon syyläriin...öljynlahdutin siä onkin ja ihan uusi. syötöt voit nostaa 100:aan ahdot noin 1,5 äläkä aja kuumaks..mäntä leikkaa.


W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
No joo nyt tais unohtua tuo alkuperäinen kysymys
tehotavoite ei ollut kuin 300-400 välimaastossa ja varmaan tuo ruoste läjä kulkee jo tolla 300 hepalla ihan riittävästi.
"haulla löytyy" on aika kulunu fraasi eli jos ei jaksa/kiinosta vastata muuta niin kannattaa jättää kokonaan kommentoimatta kun sitä hakua häytän ahkeraan

tehotavoite ei ollut kuin 300-400 välimaastossa ja varmaan tuo ruoste läjä kulkee jo tolla 300 hepalla ihan riittävästi.
"haulla löytyy" on aika kulunu fraasi eli jos ei jaksa/kiinosta vastata muuta niin kannattaa jättää kokonaan kommentoimatta kun sitä hakua häytän ahkeraan

nää on niin olevinaan....soittele jos on kysyttävää. 
Olis pitäny näyttää sulle mun ST

Olis pitäny näyttää sulle mun ST
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
Jotain tuommosta aattelinkin,autobaanareissut kannattaa siis jättää tekemättäMatKa kirjoitti:Sillain että huippunopeuskokeilut voi jättää tekemättä.jari_w123 kirjoitti:Ihan uteliasuudesta kysyn että kauanko näillä turbotetuilla vapareilla voi ajaa lappulattiassa jollain 300hv tehoilla?

auto w123 200D/300DT vm, -81
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
no 228mm bemarin race asetelma ja mersun levy. vaatii koneistukset vauhtipyörään /tasapainotukset voi pistää sintterinkin kytkinlevyksi asetelma noin 300 e +levy ja koneistukset . toinen variaatio on 240 mm nissanin raceasetelma ja sintteri se kuulemma pitää sit hyvin lukuja en tiedä sanoa sekin vaatii kokeistukset / painotukset paketin hintaa en tarkaan tiedä mutta kyllä se 700 paketti liene ja sillä rupee sit pitää . 3 varaatio on sitten käytää spirintterin levyä ja asetelmaa mittaa on 250 mm . Vauhtipyörä titenkin pitää uhrata kokeistettavaksi ja jos haluaa hipo paketin niin sitten sekin on tehtävä uusi. Omassa projektina on juurikin tuo kytkin mutta en vielä ole päässyt selvyyteen mikä siihen tulee vai vaihtuuko laatikko automaattiin
no 228mm bemarin race asetelma ja mersun levy. vaatii koneistukset vauhtipyörään /tasapainotukset voi pistää sintterinkin kytkinlevyksi asetelma noin 300 e +levy ja koneistukset .
-niinpä, bemarin race asetelma ja bemarin levy , toimiin mukavan pehmeästi, tasapainoitettuna
...ja seuraava kehitysversio mitä tässä kehitellään on täysin sorvattu vauhtipyörä ...
nyt hyllystä löytyy kuitenkin valmis paketti tehonkesto 500 hv
jos kiinnostaa yv
kuullaan
-niinpä, bemarin race asetelma ja bemarin levy , toimiin mukavan pehmeästi, tasapainoitettuna
...ja seuraava kehitysversio mitä tässä kehitellään on täysin sorvattu vauhtipyörä ...
nyt hyllystä löytyy kuitenkin valmis paketti tehonkesto 500 hv
jos kiinnostaa yv
kuullaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
kytkytin homma kehitteillä..
Nyt tulee taas tyhmä kysymys, onko kellään/oletteko edes kuullut että kellään olisi ollut hitsi lukkoa perässä tämmösessä 300 lahnassa. repivvääköhän paikat ja kuluukohan renkaat heti kättelyssä
kyllä ne ainakin sillon 15 vuotta sitten pelitti niissä pelto autoissa, vaan kuinkahan mahtas käydä jos tuollasessa painavassa käyttö autossa olis..?
Nyt tulee taas tyhmä kysymys, onko kellään/oletteko edes kuullut että kellään olisi ollut hitsi lukkoa perässä tämmösessä 300 lahnassa. repivvääköhän paikat ja kuluukohan renkaat heti kättelyssä

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: Su 29.03.2009 11:08
- Paikkakunta: Joensuu
Eikös tuota kaiken saane kaikkeen sopimaan kun vaan soveltaa ja ei ole ihan poro peukalo
mistäs lukko perä ? vai teenkö pamahtaneesta perästä kemppi lukon, ja joutuukohan sitä sit joka risteyksen vetään kahva eellä, talvellä vois kuvitella hätä ratkasuna menevän mut kovin arveluttaa näin kesän kynnyksellä..?

mistäs lukko perä ? vai teenkö pamahtaneesta perästä kemppi lukon, ja joutuukohan sitä sit joka risteyksen vetään kahva eellä, talvellä vois kuvitella hätä ratkasuna menevän mut kovin arveluttaa näin kesän kynnyksellä..?
No joo kaikkihan saa sopimaan, mutta kannattaako onki toinen juttuesko kirjoitti:-kyllä laitetaha sopimahanjeemu kirjoitti:Ei passaa Mersun lootaan Bemarin levy.esko kirjoitti:
-niinpä, bemarin race asetelma ja bemarin levy , toimiin mukavan pehmeästi, tasapainoitettuna

No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com