CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

w211E kirjoitti: Ti 16.05.2023 15:16 https://aijaa.com/gIEe0x

2003 om646 mikä tuo on tulee ilmanputsarin putkelta letku tuohon? joku aliapaine hässäkkä mutta mikä?
Alipanepumpppu on ainakin rinkulan sisällä

Ei kyllä kuulu millään tavalla tämän otsikon alle
Mökkillä
'
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

w211E kirjoitti: Pe 19.05.2023 15:32 millasia tehoja tuikun softat antaa w211 2003vuoden om646 koneelle varasin ajan 2viikon päähä. egr otettaan kanssa poies. Varmaa auton luonne muuttuneen huomattavasti?
Etkö kysynyt varatessa ?
Löytynee eri tehoisia
Mökkillä
'
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Tom_ kirjoitti: Ke 26.04.2023 19:53 Mistähän löytäs vaihteiston ohjelmointia? Autona vito 120cdi hybridiahdin +350hp 800nm. (Ongelma) on kun automaatti tuuppa aina mahdollisuuksien mukaan isompaa, varsinkin ku ajaa loivaan ylämäkeen,(ongelma ennemmän omassa ajotyylissä). Tällä ahtimella kun ahdin herää ~2000rpm ja vaihteisto hakee ~1500rpm jatkuvasti, sais myös nopeutta lisää. Mistähän mahtas löytyä, boxina egs53
Anteeksi, tämä on jäänyt huomaamatta.
Kuvittelisin, että tässä ei ole vikana vaihteiston -, vaan moottorin ohjelma.
Moottorin ohjelmassa "sisällä" kulkeva suorituskyky (syöttö/vääntö) on liian kaukana todellisesta tilanteesta, tai vaihteisto on vikatilassa, jolloin se lappaa suurimman vaihteen sisään mahdollisimman nopeasti.

Ensiksi testeri kiinni ja sitten tarvittaessa yhteys ohjelman tekijään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ensimmäisen sukupolven Delphiläisistä (CRD1) Mersuissa on "suutinkartta" 90,n milliin asti valmiina.
Jos auto on kunnossa, niin tuolla syöttömäärällä pitäisi ainakin 500nm/210hv lähteä.
Automaattina tällä moottoritekniikalla 200cdi = 220cdi mekaanisesti.
Manuaalien voimansiirroissa on eroja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

w211E kirjoitti: La 20.05.2023 19:57 tuikku saako noihin jälkikäteen jos sun softa nii revlimitterin? vois paikoillaa paukutella.
Onhan siellä softassa aina revlimiter, ellei joku sitä poista :?
w211E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ti 27.12.2022 22:27

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja w211E »

poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

Mikä 642 231hv/540nm vs 265hv/620nm versioitten eron tekee loppupeleissä? Pelkkä softako(menikö nuo väännöt oikein..)
Molempien lopputulos softattuna n. 285hv/650nm? Downpipe/ cooleriko tuossa ensimmäiset pullonkaulat on
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja racer123 »

265 heppaisessa on ainakin eri ahdin, siitä lähtee jonkin verran enemmän voimaa
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Molempiin tapauksiin, tulee lisää noin 50hv ja 100nm.
Ero säilyy entisenlaisena.
Kyllä ne on ihan eri moottoreita, joissa on vähän samoja osia.
Saattaisippa uudemman suuttimet ja ahdin käydä vaikkapa viriosiksi vanhempaan, en ole kuitenkaan varma, kun en ole itse kokeillut.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Sitten vähän asiaa W213,sta

200/220 cdi softa - asiat alkaa selviintymään.
Toimiva softa on jo ollut 200cdi,ssä koekäytössä jonkin aikaa.
Siis kaikki toimii, kuten kuuluukin, kaikki saastelaitteet päällä ja toiminnassa, hiukkasloukku tekee puhdistuspoltot jne jne ...
Kulutusmittari näyttää yhtä oikein tai väärin - ihan miten vaan, kuten ennenkin, huoltonäytöt napsahtaa edelleen kohdilleen.
Suuttimien ohjainkartastot on edelleen vakiot, kaikki. Lisäsyöttöä ei ole tehty suutinkarttaa vääntämällä. Muutokset on tehty ainoastaan ns "nilkka suorana" osastolle. Kaikki normiajut menee edelleenkin tehtaan tehtaan arvoissa.

Yhtäkään purkkia tai purnukkaa ei tarvi ostaa eikä irroittaa, ei yhtäkään.
Kaikki muutokset tehdään vaan softaan.
Varsinainen "ongelma" ei ole siinä CPC-yksikössä, vaan aivan jossain muualla.
Jos haluaa, että auto todellakin toimii, CPC-yksikköä ei voi poistaa, eikä astää toimimasta.

Luulisin, tai oikeastaan olen aika varmakin, että sama ratkaisumalli, joka toimii nelipyttyisessä mallissa, toimii myöskin siinä uudessa suorassa kutosessakin.

Jotain on vielä keskenkin, tai päättämättä.
Teho asia. Alkaako arkuus jo tavata vanhan miehen, mutta voipi olla, että nyt vaikeuksien välttämiseksi, ainakin aluksi lähdetään hiukan perinteisemmillä tehonlisäyksillä liikkeelle, siis jotain luokkaa 50-70hv tehonlisäys. Mutta ei ole vielä päätettynä.
Nyt, ensikerran yli kahteen kymmeneen vuoteen taitaa tulla pieni hinnankorotus, puhutaan varmaan noin satasen noususta, tätäkin pitää vielä miettiä.
Jonkinlainen kryptaus (salaus) ohjelmaan nyt tulee, kopioinnin hillitsemiseksi, tämä olisi todellakin pitänyt tehdä jo silloin Delphiläisten aikaan. Siis tulee, mutta mikä, se on vielä päättämättä.

Nyt kun urakka on kääntynyt jo loppusuoralle on oikeastaan kiitoksen paikka.
Haluisin, tai en, huomaan kyllä ikääntymisen mukanaaan tuomat rajoitteet joka asiaan, hoksottimet ei vaan toimi, niinkuin ennen, eikä tuosta parkinssonista ole ollut ainakaan mitään eteua. Tämä uusi softa olisi jäänyt valmistumatta ilman JS-engineering,n apua. Jannen apu, ahkeruus ja terävät kommentit, sekä loputon kärsivällisyys pukkia vanhaa miestä eteenpäin aiheen piirissä ovat se syy, että softa on valmistunut. Ja toimii.

Monta kertaa piti yrittää, ennenkuin ratkaisu löytyi, tosiaan auto saattaa pelata useamman viikonkin, ennenkuin suksi tökkää. Sellaisten asioiden ratkaisu vaatii aikaa ja sinniä. Aikanaan luulin, että Delphiläiset oli hankalia, mutta kyllä nyt Boschillakin on ruuvattu vaikeuskerrointa aikatavalla.

Uskoisin, että parin- kolmen viikon päästä jo voisi uskaltaa aloittaa varsinaisen softan myynnin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hienoa työtä taasen kun uudempiin saa porukka softia, onneksi ei tarvitse itse noiden kanssa painia.

Tossa Delphissä oli ihan tarpeeksi tekemistä että sai sellaisen kun haluaa. Järkevämpää olisi ollut maksaa siitä softasta maestrolle kuin opetella ite, mutta jotakin sitä tarvitsee ihmisen harrastaa.
Ja onhan sieltä nyt puukoteltu sellaisia asioita mitä noista yleensä ei muuteta, ja ihan hyvin ymmärrän miksi ei.

Se on valitettavan surullista että ihan sama miten niitä suojaa niin joku sen kuiten taas murtaa.
Niitä laiskoja paskoja jotka eivät osaa itse ja kopioi ja edelleen myy toisten tekemisiä on helvetisti liikaa.
Eeemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ma 20.07.2015 00:44

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Eeemeli »

tuikku kirjoitti: Pe 26.05.2023 07:09 .
Molempiin tapauksiin, tulee lisää noin 50hv ja 100nm.
Ero säilyy entisenlaisena.
Kyllä ne on ihan eri moottoreita, joissa on vähän samoja osia.
Saattaisippa uudemman suuttimet ja ahdin käydä vaikkapa viriosiksi vanhempaan, en ole kuitenkaan varma, kun en ole itse kokeillut.
Kiitos vastauksesta. Molempien osalta puhutaan siis w212 sarjasta, enpäs arvannut että suuttimet on erit..
onko ahtimen eroista tarkempaa tietoa? Hybridi harkinnassa ja aihiota sille mietin, liekkö tuolla uudemmalla pääsis pitemmälle? Satakunta heppaa haaveissa entisten lisäksi.Tuolla nykyisellä se jää ainakin haaveeksi
j4nkko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 21.12.2022 18:13

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja j4nkko »

Osaisiko joku täällä kertoa mistä löytäisin Vito 109CDI 65kW EDC16C2/CP31 Ecun originaali kartat ja ilmaiseksi?
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Onko ecun numero/softanumero tiedossa? Mulla on noita muutamat jemmassa ja löytyy noita netistä hakemallakin
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
748
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 14.05.2016 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 748 »

tuikku kirjoitti: Pe 26.05.2023 08:25 .

Jonkinlainen kryptaus (salaus) ohjelmaan nyt tulee, kopioinnin hillitsemiseksi, tämä olisi todellakin pitänyt tehdä jo silloin Delphiläisten aikaan. Siis tulee, mutta mikä, se on vielä päättämättä.
YP voi poistaa jos menee ohi aiheen, mutta mielenkiinto heräsi että jos ohjelmoinnilla muokataan karttoja joita ecu käyttää niin onko ecu puolelta tarjolla menetelmä että datan voi salata ja kertoa salausavain eculle purkua varten vai miten homma toimii.

Kuitenkin jos kartat kirjoitetaan salattuna eculle niin eikös sille pidä kertoa miten se puretaan vai voiko tuonne väliin tehdä omia viritelmiä joista ecu taas ei tiedä ??

Siis tämä oman mielenkiin pohjalta kun esim. maksupäätteissä maksupääte tarjoaa erilaisia salausmenetelmiä joissa voi käyttää valmistajan sinulle laittamaa avainta tai viemällä erikseen oman avaimen päätteeseen.

Poistakaa jos tämä on jotain mitä ei haluta kilpailijoille paljastaa.

--Pasi
Avatar
Motorbit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 06.10.2012 14:26
Viesti:

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja Motorbit »

748 kirjoitti: Pe 02.06.2023 22:08 YP voi poistaa jos menee ohi aiheen, mutta mielenkiinto heräsi että jos ohjelmoinnilla muokataan karttoja joita ecu käyttää niin onko ecu puolelta tarjolla menetelmä että datan voi salata ja kertoa salausavain eculle purkua varten vai miten homma toimii.

Kuitenkin jos kartat kirjoitetaan salattuna eculle niin eikös sille pidä kertoa miten se puretaan vai voiko tuonne väliin tehdä omia viritelmiä joista ecu taas ei tiedä ??

Siis tämä oman mielenkiin pohjalta kun esim. maksupäätteissä maksupääte tarjoaa erilaisia salausmenetelmiä joissa voi käyttää valmistajan sinulle laittamaa avainta tai viemällä erikseen oman avaimen päätteeseen.

Poistakaa jos tämä on jotain mitä ei haluta kilpailijoille paljastaa.

--Pasi
Ei ole mahdollista salata kuvailemallasi tavalla. Ihan normaali kaikkien saatavilla oleva ohjelmointityökalu lukee ECU:sta joka tapauksessa kryptaamattoman HEX -tiedoston (ns. "kartat"). Ainoa tehokas tapa kopioinnin vaikeuttamiseen on bootloaderin muokkaaminen tavalla, että lukeminen on estetty. Käytännössä sama mitä MB/Bosch on tehnyt itsekkin uudemmissa Bosch MD1/MG1 ohjainlaitteissa (firmwaressa).

WinOLS editorin "NOREAD", tms. "kryptaukset" on melkein yhtä tyhjän kanssa. Se saattaa sen verran muuttaa tilannetta, että ohjelmamuutosten kopiointi ei tapahdukkaan heti aamulla, vaan vasta iltapäivällä. Edes yhtään kokenut "reverse-engineer" selättää sen joka tapauksessa koska NOREAD tagi on pelkästään kyseisen em. editorin tukema, kaikilla muilla editoreilla ohjelma aukeaa joka tapauksessa ja on verrattavissa alkuperäiseen.
748
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 14.05.2016 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja 748 »

Motorbit kirjoitti: Ma 05.06.2023 09:01
Ei ole mahdollista salata kuvailemallasi tavalla. Ihan normaali kaikkien saatavilla oleva ohjelmointityökalu lukee ECU:sta joka tapauksessa kryptaamattoman HEX -tiedoston (ns. "kartat"). Ainoa tehokas tapa kopioinnin vaikeuttamiseen on bootloaderin muokkaaminen tavalla, että lukeminen on estetty. Käytännössä sama mitä MB/Bosch on tehnyt itsekkin uudemmissa Bosch MD1/MG1 ohjainlaitteissa (firmwaressa).

WinOLS editorin "NOREAD", tms. "kryptaukset" on melkein yhtä tyhjän kanssa. Se saattaa sen verran muuttaa tilannetta, että ohjelmamuutosten kopiointi ei tapahdukkaan heti aamulla, vaan vasta iltapäivällä. Edes yhtään kokenut "reverse-engineer" selättää sen joka tapauksessa koska NOREAD tagi on pelkästään kyseisen em. editorin tukema, kaikilla muilla editoreilla ohjelma aukeaa joka tapauksessa ja on verrattavissa alkuperäiseen.
Ok, Kiitos vastauksesta tämä selvensi asiaa...

--Pasi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

748 kirjoitti: Ti 06.06.2023 08:50
Motorbit kirjoitti: Ma 05.06.2023 09:01
Ei ole mahdollista salata kuvailemallasi tavalla. Ihan normaali kaikkien saatavilla oleva ohjelmointityökalu lukee ECU:sta joka tapauksessa kryptaamattoman HEX -tiedoston (ns. "kartat"). Ainoa tehokas tapa kopioinnin vaikeuttamiseen on bootloaderin muokkaaminen tavalla, että lukeminen on estetty. Käytännössä sama mitä MB/Bosch on tehnyt itsekkin uudemmissa Bosch MD1/MG1 ohjainlaitteissa (firmwaressa).

WinOLS editorin "NOREAD", tms. "kryptaukset" on melkein yhtä tyhjän kanssa. Se saattaa sen verran muuttaa tilannetta, että ohjelmamuutosten kopiointi ei tapahdukkaan heti aamulla, vaan vasta iltapäivällä. Edes yhtään kokenut "reverse-engineer" selättää sen joka tapauksessa koska NOREAD tagi on pelkästään kyseisen em. editorin tukema, kaikilla muilla editoreilla ohjelma aukeaa joka tapauksessa ja on verrattavissa alkuperäiseen.
Ok, Kiitos vastauksesta tämä selvensi asiaa...

--Pasi
Ja maksu pääteissä tms
se salaus on enmänkin tietolikkenteen salusta
ettei kukkan pääsis siihen väliin kun sitä tehdään,
autossa se ohjelma on kokoajan siellä ecussa mistä sitä sitten voi haluavat kaikessa rauhassa ajankanssa koittaa lukea eri konstein,
hyvä salus olis että ohjelmaa on jossain tehtaan serverillä tms
ja vain silloin käytettävissä kun kone käy
Mökkillä
'
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Mikä on hyvä loggaus ohjelma chryslerille? 300c om642 kyseessä. Autotuner ja delphi kokeiltu.
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Kuinka saan vaihteen pysymään esimerkiksi 3:lla niin ettei vaihda pienemmälle tehoa mitates?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Aktivoimalla lootaan M moden ja poistamalla pakkovaihdon.
Tai dynomode kaiketi toimisi myös, olettaen että cyslerissä on se?
teemu5566
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 296
Liittynyt: To 14.10.2010 14:14

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja teemu5566 »

Onnistuuko variant koodauksella?

Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Mahdollisesti jos saat muutettua koodausta ja laskettua checksummin uusiksi.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Perustakaa oma threadi niin voi olla jollekulle myöhemmin hyötyäkin, täällä se mene ohi aiheesta...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin