Iltalehden "käytetty taksimersu" artikkeli
Iltalehden "käytetty taksimersu" artikkeli
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
Jaa että 406 100 kilometriä ajettu mersu on tosi hyvä, melkein kuin uusi. Mutta 500tkm ajetut on sitten täysiä paskoja... Niinkö tuo uutinen pitää ymmärtää?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Pienenä huomautuksena tuohon juttuun on että kyseessä ei moottorin osalta ole mikään tyypillinen "taksi-mersu". 280 CDI on jo aika kookas moottori taksikäyttöön. Yleensä pihit taksi-isännät ottavat sen perus E200CDI:n pienen kulutuksen takia. Ei omassa kaupungissakaan mikään e-mallin taksimersu ole isommalla kuin 200:sella pannulla.
Tuohon mainittakoon se että kyllä mielestäni pitävät parempaa huolta, ihan siitä syystä että rikkinäinen auto=ei tuloja. Eli mitä enemmän auto rikkoontuu sitä pienempi on palkkapussi. Tämä mielestäni motivoi kyllä pitämään vähän extra hyvää huolta siitä taksista.eikä ne taksiukot niistä sen parempaa huolta varmaankaan pidä kuin muutkaan uudenkarhean ajoneuvon omistajat.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Ilmeisesti tuo mies on huono laskemaan. Mitäs jos ajaiskin 4 kokonaista vuotta, niin ois jo 60 000 € säästössä ja sillä sais uuden E-Mersun jolla ajais vähä pidempäänkin ku sen 1 vuoden...Timo J kirjoitti:Vuoden välein vaihtaa ja maksaa aina 15 000€ väliä
Vois tulla mieleen että ajais kaksikin vuotta yhdellä aina...
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Aina täytyy muistaa taksivähennys autoverosta... Kuoleentuu 3 vuodessa, 1 vuodessa saa siis kolmasosan hyvitystä. Oliskos se vähennys 9600€ ...masaf1 kirjoitti:Ilmeisesti tuo mies on huono laskemaan. Mitäs jos ajaiskin 4 kokonaista vuotta, niin ois jo 60 000 € säästössä ja sillä sais uuden E-Mersun jolla ajais vähä pidempäänkin ku sen 1 vuoden...Timo J kirjoitti:Vuoden välein vaihtaa ja maksaa aina 15 000€ väliä
Vois tulla mieleen että ajais kaksikin vuotta yhdellä aina...
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
- Pekka Kaleva
- Vakiokalustoa
- Viestit: 334
- Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
- Paikkakunta: Numminen
- Viesti:
Vastasin kaverin lähetystä mailin lööpistä;
Hola,
Rohkea kaveri tämä myyntiedustaja, tosin itsellä ensimmäinen MB oli nähnyt
tietä about 970 Tkm. Ave ja nykyinen MB ovat lähes "tehdastakuun"
piirissä..vielä. Raidetangon päät menivät nykyisessäkin vaihtoon, hintaa
uusintakatsastuksiin yms. nelipyöräsuuntauksiin laskua 200 eur. Naapurin
AD-huoltomies totesi ajettavuudesta, että voi sanoa uteliaille naapureille mittarissa
olevan kolmekymppiä.
Nim. melkein 40Tkm vuodessa
Hola,
Rohkea kaveri tämä myyntiedustaja, tosin itsellä ensimmäinen MB oli nähnyt
tietä about 970 Tkm. Ave ja nykyinen MB ovat lähes "tehdastakuun"
piirissä..vielä. Raidetangon päät menivät nykyisessäkin vaihtoon, hintaa
uusintakatsastuksiin yms. nelipyöräsuuntauksiin laskua 200 eur. Naapurin
AD-huoltomies totesi ajettavuudesta, että voi sanoa uteliaille naapureille mittarissa
olevan kolmekymppiä.
Nim. melkein 40Tkm vuodessa
Mersulla mennään jopa kirkkoon!
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006