w 211 webaston asennus itse,kokemuksia kellään?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

w 211 webaston asennus itse,kokemuksia kellään?

Viesti Kirjoittaja terokoo »

eli onko kukaan asentanut webastoa tahi muuta vastaavaa lämmitintä 211 koriseen?lähinnä kiinnostais et mistä polttoaineen uskaltaa/kannattaa ottaa ja miten puhallin laitteen kytkemisen kanssa...?
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

En ole vielä asentanut. Suurin haaste lienee auton oman puhaltimen käynnistäminen. Väliin tarvittaisiin "purkki", joka kertoo CAN-väylän kautta auton lämmitysjärjestelmälle, että laitappas puhallin pyörimään.

Olen joskus miettinyt, että tuon purkin tarvetta voisi yrittää kiertää REST-nappulaa hyödyntämällä: Jospa Webasto "painaisikin" REST-nappia, kun auton lämmitysjärjestelmä halutaan hereille... :roll:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: w 211 webaston asennus itse,kokemuksia kellään?

Viesti Kirjoittaja tempera »

terokoo kirjoitti:eli onko kukaan asentanut webastoa tahi muuta vastaavaa lämmitintä 211 koriseen?lähinnä kiinnostais et mistä polttoaineen uskaltaa/kannattaa ottaa ja miten puhallin laitteen kytkemisen kanssa...?
:idea: :idea: Jos ei ole hajuakaan miten se asemnnetaan niin kannattaa jättää se ammattimiehille tai ottaa autoon täyden palovakuutuksen jos lähtee itse räpeltämään.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
terokoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ke 14.09.2005 19:27
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja terokoo »

totta tietysti tuokin!mutta luonne on vaan sitä luokkaa ettei ensimmäisenä tule mieleen muille maksaa,ja yleensä melko kallista hintaa hommasta jonka uskoo olevan mahdollista tehdä itsekin!ja vakuutukset on kunnossa,olkaamme sen puolesta huoleti...
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Yhden Eberin asennuskokemuksella W210:iin voin kertoa.

Varmaan helpoin toteuttaa "pentti" mallina.
Asentaa lämppärin vain lämmittämään moottoria.
Muutenhan 211 koppainen lämpiää sisätilasta melko nopeasti, lämpökanavan vastusten ansiosta.
Ja ainahan voi rest nappia käpälöidä.

Polttoaineen otto ehdottomasti tankilta.

Kahalta tai tutulta korjaamolta asennusohjeet.

Itse laitteenhan voi laittaa paikalleen ja suuremman osan johdotuksista ja vie sitten lopuksi sähköistykseen jollekin ammattilaiselle.
Toi lämppärin kytkentä tuskin on plug and play mallia vaikka releet olis käpälässä.(luultavasti aktivoitava)(mutu)

Kun olin ostamassa s211 niin ehdoton edellytys oli että autossa on lämppäri paikalla, ja onneksi autossani on alkuperäinen sellainen.
Pikku lapsuksia tuohon on tullut mukaan joita ei jälkiasenteisesssa ole mutta muuten toimiva yksinkertainen laite.


Esim.
Vahtii aivan turhaan polttoaineen määrää(ei varmasti lopu kun lämmitysaika 0,5-1h kulutus tuolla ajalla max 0,5l)
Kun refill valo palaa lämppäri ei mene päälle (raivostuttava ominaisuus)

Vahtii akun varaustilaa.
Kannattaa päivittää akun ohjainlaite, sillä lämmitin sammuilee herkästi kun jänniteraja on turhan tarkka.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

paloviita kirjoitti:En ole vielä asentanut. Suurin haaste lienee auton oman puhaltimen käynnistäminen. Väliin tarvittaisiin "purkki", joka kertoo CAN-väylän kautta auton lämmitysjärjestelmälle, että laitappas puhallin pyörimään.

Olen joskus miettinyt, että tuon purkin tarvetta voisi yrittää kiertää REST-nappulaa hyödyntämällä: Jospa Webasto "painaisikin" REST-nappia, kun auton lämmitysjärjestelmä halutaan hereille... :roll:
Omaan 203 farkkuun laitoin puhaltimen pyörimään erillisellä etuvastuksella (kaksi vaihtokosketinrelettä kääntää virran kulun, kunwebasto on päällä ja virta pois) Ainoa vika siinä on, että puhallus menee aina vain jalkatilaan ja lämmönsäätöläppä on siinä asennossa mihin se autoa sammutetaessa jäi. Eli pitää muistaa laittaa säätimet täysille ennen sammuttamista, jos haluaa kunnolla lämpöä sisälle.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niihin on saatavilla webaston orkkis sarjaa Telestartilla. Can-purkki pitää olla että saa puhaltimen toimimaan> vaatiin star-ohjelmoinnin. Laite on yhteydessä can väylään joten ei ihan mitä sattuu kannata kokeilla.

Tankin kyljessä on vissiin valmis lähtö pa-linjalle> vedettävä tankista koska autossa sähköinen siirtopumppu.

Semmonen sarja ois lattialla ohjeineen. Parin viikon päästä viisaampi/ tyhmempi niiltä osin että miten kävi. Paljon on ainakin muuta tavaraa mukana kuin itse laite ja johtosarja :shock:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Samassa jamassa: lämmitin on laitettava

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Eli taitaa olla niin, että mersuun löytyy tyyppikohtainen asennussarja (ml sähkö-) vain Webastolta, vaikka olenkin aiemmin ollut vahvasti eberin leirissä (edellinen auto oli VAG-konsernin tuote...).

Mutta tässä tämän hetkisellä tietämyksellä valittu lämmitin:
Webasto Thermo Top C, MB 211:n asennussarjalla, kaukokäynnistin. Mitä muuta, kuin asiantunteva asentaja?

Onko jollakin antaa hyvä vinkki asennusfirmasta Keski-Suomessa?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Asennus ei maksa itse laitteeseen nähden kuin muutaman 12%?
Oliko jotakin 250€ Kajaanissa .
Oikein toimiakseen vaatii tuon can väylä releen.
Tietty kaken voi laittaa itse erilailla,toiminta on sitten kyllä
mitä sattuu.
Asialla on myös varjopuolensa,jos sattuu vahinko ,että auto palaa ja todetaa omat viritykset niin voi tulla kallis asenus.
Toisaalta sähkötkin saa sekaisin.
Toinen on takuun toimivuus,vaikka kuinka osaat asentaa vaan et ole valtuutettu asentaja niin taas tuli seinä vastaan vahingon sattuessa.

Tässä lisää keskustelua asia tiimoilta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto

http://www.techwebasto.com/thermosystems_automotive.htm
laita tuonne haku osioon webasto niin sieltä löytyy aika kattava lista näistä laitteista.
http://www.google.com/search?hl=fi&q=we ... lr=lang_fi

http://www.techwebasto.com/thermosystems_automotive.htm

http://www.techwebasto.com/heater_main/5000918A.pdf
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 16.10.2009 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

nautseri kirjoitti: Toinen on takuun toimivuus,vaikka kuinka osaat asentaa vaan et ole valtuutettu asentaja niin taas tuli seinä vastaan vahingon sattuessa.
Saksanpään jälleenmyyjä(Eberi) kertoili että takuu on voimassa vaikka itse asentaisikin.

Asennuksesta joutuu kyllä pulittaan herkästi 500 eur.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Webasto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

akm8553 kirjoitti:Eli taitaa olla niin, että mersuun löytyy tyyppikohtainen asennussarja (ml sähkö-) vain Webastolta, vaikka olenkin aiemmin ollut vahvasti eberin leirissä (edellinen auto oli VAG-konsernin tuote...).

Mutta tässä tämän hetkisellä tietämyksellä valittu lämmitin:
Webasto Thermo Top C, MB 211:n asennussarjalla, kaukokäynnistin. Mitä muuta, kuin asiantunteva asentaja?

Onko jollakin antaa hyvä vinkki asennusfirmasta Keski-Suomessa?
Ei ole vaikea asentaa itse(asennus oikeen asennettun maksaa helposti 500-800€), tosin aikaa siinä menee(jos laitta kaikki kuin alkuperäisessä niin ensi kertalaissen kannata varata pari päivää)
Jos haluaa että toimii auton ajotieto koneen kautta kuin alkuperäinen, Lisäksi pitää olla * ja sen käytön hallitseva henkilö(siis oikeesti), vaatii väylään koodauksen toimiakseen

sillä voi sammla säätä tossa edellä maintut jännite/polttoaine vahdit sopiviksi(toimi sitten kunnolla)
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Ei sitä harrastaja työpäivässä laita. Nimim: viisi laittanut.
Nykyisessä ajokissani oli puhaltimen ohjauspaneelin takana valmis paikka, johon Webaston johto työnnettiin. Yks ongelma nykyautossa on myös asennuskohdan löytäminen. Itsellä etupyöräkotelon ja puskurin välissä. Sähkön otin sulakerasialta, siellähän on tyhjiä paikkoja.

Työn iloa!
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Re: Samassa jamassa: lämmitin on laitettava

Viesti Kirjoittaja joskami »

akm8553 kirjoitti:Onko jollakin antaa hyvä vinkki asennusfirmasta Keski-Suomessa?
http://www.pakupaja.com/
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mwessman kirjoitti:Ei sitä harrastaja työpäivässä laita. Nimim: viisi laittanut.
Nykyisessä ajokissani oli puhaltimen ohjauspaneelin takana valmis paikka, johon Webaston johto työnnettiin. Yks ongelma nykyautossa on myös asennuskohdan löytäminen. Itsellä etupyöräkotelon ja puskurin välissä. Sähkön otin sulakerasialta, siellähän on tyhjiä paikkoja.

Työn iloa!
Niin pari päivää pyörähtää helposti se siihen kannatta varata. nimim: ajat sitten laskuissa seonut :wink:

asenus kohta alkaa olemaan melkeen kaikissa siellä lokarin suunalla,
tossa oikesti merkki kohtaisessa sarjassa mikä tuolla mainittin ei onneks tarvitse arppoa että mihin sen saa kiinni sopii suoraan alkuperäis paikkan


työn iloa ja pitkää pinnaa
:wink:
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Orkkis sarja saatu paikalleen.

Ei kannata alkaa itse värkkäämään. Valmiissa sarjassa oli Laite, vesiletkut, jalustat mallikohtainen johtosarja (4 pistoketta kiinni) ym ym. kivaa. Kello asentuu ajotietokoneeseen vain mb:n starilla.

Semmosen voisin seuraavaan laittaa paikalleen n. 2000€ hintaan osineen töineen takuineen.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:Orkkis sarja saatu paikalleen.

Ei kannata alkaa itse värkkäämään. Valmiissa sarjassa oli Laite, vesiletkut, jalustat mallikohtainen johtosarja (4 pistoketta kiinni) ym ym. kivaa. Kello asentuu ajotietokoneeseen vain mb:n starilla.

Semmosen voisin seuraavaan laittaa paikalleen n. 2000€ hintaan osineen töineen takuineen.
Eli hinta sisältää?
laite,tarvikket 600€ +työ1400€
ja se tulee tolla hinnalla sinne ajotietokoneesen?
jos näin niin on edulinen hinta(monet paikat otta enemän eikä saa sitä edes tonne ajotietokoneesen)
kauanko homma kestää?(eli kuinka kauuan auto olis ajosta pois?)
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 976
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Orkkis sarja saatu paikalleen.

Ei kannata alkaa itse värkkäämään. Valmiissa sarjassa oli Laite, vesiletkut, jalustat mallikohtainen johtosarja (4 pistoketta kiinni) ym ym. kivaa. Kello asentuu ajotietokoneeseen vain mb:n starilla.

Semmosen voisin seuraavaan laittaa paikalleen n. 2000€ hintaan osineen töineen takuineen.
Eli hinta sisältää?
laite,tarvikket 600€ +työ1400€
ja se tulee tolla hinnalla sinne ajotietokoneesen?
jos näin niin on edulinen hinta(monet paikat otta enemän eikä saa sitä edes tonne ajotietokoneesen)
kauanko homma kestää?(eli kuinka kauuan auto olis ajosta pois?)
Itse kun kyselin asennushintoja niin oli toisin päin asennus (8h)n 400- 600e ja laite 1400e :)

edit.niin tilasin lopulta ebaystä hintaan 499e
Viimeksi muokannut joskami, Ti 13.10.2009 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

joskami kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Orkkis sarja saatu paikalleen.

Ei kannata alkaa itse värkkäämään. Valmiissa sarjassa oli Laite, vesiletkut, jalustat mallikohtainen johtosarja (4 pistoketta kiinni) ym ym. kivaa. Kello asentuu ajotietokoneeseen vain mb:n starilla.

Semmosen voisin seuraavaan laittaa paikalleen n. 2000€ hintaan osineen töineen takuineen.
Eli hinta sisältää?
laite,tarvikket 600€ +työ1400€
ja se tulee tolla hinnalla sinne ajotietokoneesen?
jos näin niin on edulinen hinta(monet paikat otta enemän eikä saa sitä edes tonne ajotietokoneesen)
kauanko homma kestää?(eli kuinka kauuan auto olis ajosta pois?)
Itse kun kyselin asennushintoja niin oli toisin päin asennus (8h)n 400- 600e ja laite 1400e :)
Jos joku myy mulle vastaavan bolt-on sarjan hintaan 600€ sis. alv., niin otetaan ny puolen kymmentä heti vastaan :wink: Eli lienee hinta enemmänkin toisinpäin. :wink:
Hinta sisältää sen että auto käytetään starin nokassa tuossa naapurissa. Auto on pois ajosta n. 1,5päivää tai jos kaksi seppää tekemässä niin päivä käynnillä selviää. Käytännössä ottaa aikaa sen 8-10h viimeistelyineen.
Joku mersupurkaamo??
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Aki P kirjoitti:
joskami kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Orkkis sarja saatu paikalleen.

Ei kannata alkaa itse värkkäämään. Valmiissa sarjassa oli Laite, vesiletkut, jalustat mallikohtainen johtosarja (4 pistoketta kiinni) ym ym. kivaa. Kello asentuu ajotietokoneeseen vain mb:n starilla.

Semmosen voisin seuraavaan laittaa paikalleen n. 2000€ hintaan osineen töineen takuineen.
Eli hinta sisältää?
laite,tarvikket 600€ +työ1400€
ja se tulee tolla hinnalla sinne ajotietokoneesen?
jos näin niin on edulinen hinta(monet paikat otta enemän eikä saa sitä edes tonne ajotietokoneesen)
kauanko homma kestää?(eli kuinka kauuan auto olis ajosta pois?)
Itse kun kyselin asennushintoja niin oli toisin päin asennus (8h)n 400- 600e ja laite 1400e :)
Jos joku myy mulle vastaavan bolt-on sarjan hintaan 600€ sis. alv., niin otetaan ny puolen kymmentä heti vastaan :wink: Eli lienee hinta enemmänkin toisinpäin. :wink:
Hinta sisältää sen että auto käytetään starin nokassa tuossa naapurissa. Auto on pois ajosta n. 1,5päivää tai jos kaksi seppää tekemässä niin päivä käynnillä selviää. Käytännössä ottaa aikaa sen 8-10h viimeistelyineen.
http://cgi.ebay.de/Standheizung-Mercede ... 286.c0.m14

203:eenhan noita saa puoli ilmaseks. Tollanen tossa makaa lattialla ja kaukossädöt ja kaikki :shock:

Tilaa varastoon noita tuolta. Varmaan noila hyvää tiliä tekee. . :roll:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

^^ Näkyy olevan vastaava setti mutta 203:n vermeillä. Vehon postissa näkyi olevan sama setti 590€ ihan marmoritiskiltä alvin ym tullien kanssa :idea: . Tänään tuli joku semmonen lehti.

Kukahan tietää? Onko samanlainen asennettava 203:een ja saako ajotietokoneeseen koodattua kellon? Vai onko tuo "väyläwebasto" ollenkaan?

Tuo 211:n pelkkä eloton webastolaite maksaa vehollakin jotain 1700€. :x
Joku mersupurkaamo??
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Löytyiskö kampe E220:een??

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

Laitoin tuolle firmalle kyselyn, josko heiltä löytyisi Thermo Top C eemeliinkin tarvittavine johtosarjoineen ja väyläbokseineen. Saapa nähdä, löytyykö ja mikä on hinta (muualla eBaysta olen löytänyt hintaan noin 1200 €).
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:^^ Näkyy olevan vastaava setti mutta 203:n vermeillä. Vehon postissa näkyi olevan sama setti 590€ ihan marmoritiskiltä alvin ym tullien kanssa :idea: . Tänään tuli joku semmonen lehti.

Kukahan tietää? Onko samanlainen asennettava 203:een ja saako ajotietokoneeseen koodattua kellon? Vai onko tuo "väyläwebasto" ollenkaan?

Tuo 211:n pelkkä eloton webastolaite maksaa vehollakin jotain 1700€. :x
On väylä webasto,
saa koodattua ajotietokoneesen, (no oikeestaan pitää)
asenus oikeestaan ihan samanlainen, ilmoiteetu aika just toi 8,5-13,5 varustetasosta riipuen, no jotkut laitta hitaamin toiset nopeemin

(ero 211/203 paketissa, lähinnä johtojen pituudessa, letkujen muodossa, kiinike telineessä, kohtuu helposti sopii myös vaikka 211)

toi tulee eu alueelta eli alv tulli ym hinnassa, rahti kotiovelle viimeks 25€

nyt sekin vähän tippu kun otti useeman

oma vaivansa tiety tilaamisessa/asentelussa
Avatar
akm8553
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 93
Liittynyt: Ke 14.01.2009 08:53
Paikkakunta: Muurame

Re: Löytyiskö kampe E220:een??

Viesti Kirjoittaja akm8553 »

akm8553 kirjoitti:Laitoin tuolle firmalle kyselyn, josko heiltä löytyisi Thermo Top C eemeliinkin tarvittavine johtosarjoineen ja väyläbokseineen. Saapa nähdä, löytyykö ja mikä on hinta (muualla eBaysta olen löytänyt hintaan noin 1200 €).
Nyt tuli heiltä vastaus: "Nachrüstsatz Standheizung W211 mit Fernbedienung T80 1200,- inkl. Steuer
Standheizung inkl. Einbau hier in Ratzeburg 1699,- inkl. Steuer."

Tästä vastauksesta ei selvinnyt, pitääkö paketti sisällään kaikki E-sarjalaiseen asennettaessa tarvittavat väyläboksit yms, mutta luulen niin.
Näemmä tulee tuo kaukosäädin T80 mukaan, joten ei paha hinta?

Nyt vielä asentamiselle hinta, niin alkaa mersu lämpenemään!
MB E 220 CDI T -05
ex W202 -97
ex 124 -91
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Juu. Eli 203:n setissä ei tule telestart systeemiä mukana ja 211 setissä tulee. Parin viikon sisään pitäis tulla työn alle semmonen 203, sittenpä sen näkee......
Joku mersupurkaamo??
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Aki P kirjoitti:Juu. Eli 203:n setissä ei tule telestart systeemiä mukana ja 211 setissä tulee. Parin viikon sisään pitäis tulla työn alle semmonen 203, sittenpä sen näkee......
Tuli ainakin mulle telestart 203 paketin mukana. Paljonko otat 203:en tollasen paketin asennuksesta kun oot tuon yhden saanut eka harjoiteltua :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

simppa80 kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Juu. Eli 203:n setissä ei tule telestart systeemiä mukana ja 211 setissä tulee. Parin viikon sisään pitäis tulla työn alle semmonen 203, sittenpä sen näkee......
Tuli ainakin mulle telestart 203 paketin mukana. Paljonko otat 203:en tollasen paketin asennuksesta kun oot tuon yhden saanut eka harjoiteltua :lol:
Se on varmaan sen 8-12h työt ja 55€/ tunti.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Aki P kirjoitti:Juu. Eli 203:n setissä ei tule telestart systeemiä mukana ja 211 setissä tulee. Parin viikon sisään pitäis tulla työn alle semmonen 203, sittenpä sen näkee......
"Väärin" tai ainakin siellä mistä tillanut noita (eilen viimeksi 2lisää, tuli samalla kyseltyä vähän muutakin pakettia W163 diiselin, kauko ohjain T91 250€ +lämppäri asenussarja+johtosarja 870€ +rahti 25€) noissa 203:en tarkoitetuissa paketeissa tulee telestart T70 kaukosäädin pakettissa mukana

T70 ero lähinä tohon T80 on paluu singnaali eli lähtikö tulille mikä puuttuu tosta T70


tossa pari muuta paikka
http://shop.auto-bendig.de/catalog/prod ... _id=136892

ja tuolta eberi
http://www.preheat.eu/index.php?page=vesilammittimet
Tape
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: Ma 16.06.2008 21:47

Re: w 211 webaston asennus itse,kokemuksia kellään?

Viesti Kirjoittaja Tape »

Lainaan viestiä sen verran, kun täällä on tuoa CAN-purkkia sivuttu.

Tuo oman W210 mersun Japanin Comand on väyläohjattu, joten suoraan ei saa rest napille välitettyä ohjausta sisäpuhalluksen kytkemiseksi. Mitä tuo CAN - purkki pystyy tekemään? Saako sillä tämän tehtyä?
Vastaa Viestiin