Oikein, ja sitäkö on sitten kunnolla kiusattu?petska kirjoitti:525TDS
Kiihdytyskisoihin?
Voihan se olla että ei siitä bemusta aivan niin paljon voimaa lähde, mutta ei parane vähätellä kun tekijät tietää.. voi olla yllätys.
Onhan noita viikonlopun kiihdytys autojen penkityksiä kuulunut koko viikon naapuripajan suunnalta
Bensaturbo volvo taisi olla siellä 500hp nurkilla ja saman omistajan diesel volle 240hp. Molemmat tehty pienellä budjetilla ja itse.
Vaan ei taida muut vanhat nokileka perheautot päästä mersun kans samoihin tehoihin Tai eivät ainakaan kestä enää jokapäiväistä käyttöä.
Onhan noita viikonlopun kiihdytys autojen penkityksiä kuulunut koko viikon naapuripajan suunnalta
Bensaturbo volvo taisi olla siellä 500hp nurkilla ja saman omistajan diesel volle 240hp. Molemmat tehty pienellä budjetilla ja itse.
Vaan ei taida muut vanhat nokileka perheautot päästä mersun kans samoihin tehoihin Tai eivät ainakaan kestä enää jokapäiväistä käyttöä.
Joku mersupurkaamo??
Sullahan sitten vääntömomentti pieneni 2500 kierroksen paikkeilla vakiosta!Mauri H. kirjoitti:
Oma auto vakioturbolla otti yli 3000 kierrosta kun ahdot nousivat, nykyisellö turbolla ei nosta ahtoja ja kierrokset jää 2200:een.
Paremmalla pakosarjalla alkaisi jo ahtamaan tuossa kierrosnopeudessa ja sitten loppuisivat takajarrut kesken.
Mikä se semmonen turbotiisseli on jossa ei ole alle 3000 kierroksilla vääntöä???
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Oli kisoissa yksi 1.6 diesel caddy mikä kärsi pidon puutteesta ja meni johonkin 15s pintaan loppunopeus 160km/h ja myös yksi diisel golffi muttei siellä mersuja näkynyt ja tuossa iltasella näin sen caddyn tehokäyrän oli melko alhaalla jo 200nm vääntöä maksimi jossain 400nm tuntumassa... käyttettiin viisi bemaria ja pari mersua huvikseen penkittään sunnuntai päivän kuluksi....
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Elikäs luultavasti on sillä 6.0 AMG koneella, ainaskin noin tehojen puolesta.Petri K kirjoitti:500E W124 oli kulkenut 12.3 s varttimailin Alastarossa tänään (05.06.) Oli jättänyt M5 bemun yhdessä lähdössä. Tehoa kuulemma 386 hv Onkohan jonkun forumilaisen auto?
Yhtä on kaupiteltu Siilinjärvellä, mutta kun siinä yllättäen on mynti-ilmoitus niin sekava että ei oikein tiedä mitä myydään.. Eli kone on VAKIO 5.0, mutta tehoja on kuitenkin juuri sen AMG:n verran ja pari muuta pientä asia virhettä.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
Onko Mauri muuten kokeillut tuota varttimailia koskaan?
-Daaz
Onko Mauri muuten kokeillut tuota varttimailia koskaan?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Tänä kesänä pitäis johonkin mennä, olis vaan kaikkia muutoksia vielä tehtävänä ennen sitä, mutta jos vaikka viimeistään syksyllä olisi siiinä kunnossa että kehtais...Daaz kirjoitti:Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
Onko Mauri muuten kokeillut tuota varttimailia koskaan?
-Daaz
Mauri ei edes mainitse edellistä koitosta, jossa hävisin Maurille vain reilun 5s no se oli Maurin edellisillä hiluilla.Mauri H. kirjoitti:Tänä kesänä pitäis johonkin mennä, olis vaan kaikkia muutoksia vielä tehtävänä ennen sitä, mutta jos vaikka viimeistään syksyllä olisi siiinä kunnossa että kehtais...Daaz kirjoitti:Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
Onko Mauri muuten kokeillut tuota varttimailia koskaan?
-Daaz
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
No joo, täydellä lastilla lievään ylämäkeen vesisateessaMikky kirjoitti:Mauri ei edes mainitse edellistä koitosta, jossa hävisin Maurille vain reilun 5s no se oli Maurin edellisillä hiluilla.Mauri H. kirjoitti:Tänä kesänä pitäis johonkin mennä, olis vaan kaikkia muutoksia vielä tehtävänä ennen sitä, mutta jos vaikka viimeistään syksyllä olisi siiinä kunnossa että kehtais...Daaz kirjoitti:Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
Onko Mauri muuten kokeillut tuota varttimailia koskaan?
-Daaz
Jotenkin esim. se 560 SEL sai samoissa olosuhteissa huonomman ajan kuin mitä uudelle 1,6 Corollalle luvataan
Todella hieno aika! Paljo lie loppunopeus??Petri K kirjoitti:500E W124 oli kulkenut 12.3 s varttimailin Alastarossa tänään (05.06.) Oli jättänyt M5 bemun yhdessä lähdössä. Tehoa kuulemma 386 hv Onkohan jonkun forumilaisen auto?
Taitaa olla tehoa enemmänkin ajan perusteella..tai sitten vääntö on se mikä vie
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Hmm...perheautohan se on tietysti esim. Nova isolohkolla, remmillä ja kaasuillakin...Daaz kirjoitti:Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
-Daaz
No kerro nyt että mikä?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
No tämä on kyllä ihan "pikkulohkolla", vaikka Fordissa ei jakoa isoon ja pieneen lohkoon niin tehdäkään - kyseessä on siis 351 cid Windsor -lohko. Ja auto on Ford Fairmont Futura vm. 1980, alkuperäiset tehot 88 hv. Ihan perheautona se kyllä on, vaikka paikoitellen kuulemma hieman epämukavahko. Toinenkin auto on kyllä varalla.Ahti kirjoitti:Hmm...perheautohan se on tietysti esim. Nova isolohkolla, remmillä ja kaasuillakin...Daaz kirjoitti:Tallikaveri oli ainakin tyytyväinen, oli Alastarolla mennyt 11,3 sekuntia (loppunopeus 201 km/h) varttimailiin perheautolla.
-Daaz
No kerro nyt että mikä?
Tehoista sen verran, että en tässä niitä ruodi - laskekaa itse. Mutta vapaastihengittäväksi kaasarikoneeksi aika käsittämättömästi. Koneen rakentanut auton omistaja on tiennyt mitä on tekemässä.
Esittely täällä.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Hienosti tehty kokonaisuus...
Toi Fordi oli viimekesänä Porin kiihdystypäivillä. Ihan mukavasti kulki manuaalilaatikolla...
Onpa harvinaisen hyvännäköinen '80 Fairmont!Daaz kirjoitti:Ja auto on Ford Fairmont Futura vm. 1980, alkuperäiset tehot 88 hv.
Esittely täällä.
-Daaz
Niin ja sitten tätä ihanaa luettavaa...
FordMuscle Webmagazine kirjoitti: The Finnish Rulebook
Finnish Ford Enthusiasts must play by a set of rules we are not accustomed to here in the United States. However, for the love of the game, they are getting it done. The glory of having a complete running Ford musclecar is especially rewarding in Finland. In Finland, governement legislation is not friendly for car enthusiasts. Engine swaps are quite strictly regulated as are many other modifications. Laws state that if you change 50% of the parts on your project car, you will be forced to pay a car tax which will be calculated on the basis of a new "similar" car.
Ai tämä! Juu tuttu peli alan lehdistä. Taipuu kuulema mutkiinkin kohtuullisesti...Daaz kirjoitti:
No tämä on kyllä ihan "pikkulohkolla", vaikka Fordissa ei jakoa isoon ja pieneen lohkoon niin tehdäkään - kyseessä on siis 351 cid Windsor -lohko. Ja auto on Ford Fairmont Futura vm. 1980, alkuperäiset tehot 88 hv. Ihan perheautona se kyllä on, vaikka paikoitellen kuulemma hieman epämukavahko. Toinenkin auto on kyllä varalla.
Tehoista sen verran, että en tässä niitä ruodi - laskekaa itse. Mutta vapaastihengittäväksi kaasarikoneeksi aika käsittämättömästi. Koneen rakentanut auton omistaja on tiennyt mitä on tekemässä.
Esittely täällä.
-Daaz
Onhan toi jo aika kookas konekin...352FE on jo isolohko! ja julmasti nostoa nokassa..kaiken kaikkiaan hieno peli!!!
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
street&slide
Onkos kukaan menossa huomenna 19.06 Hyvinkäälle street&slide -tapahtumaan kiihdyttelemään?? Superturboja?
Itse ajattelin ainakin tulla paikalle tuon oman W115 "5,0V8" -härpättimen kanssa, mutta vain lähinnä seuraamaan kiihdyttelyä...lukottomuus on out;)
Itse ajattelin ainakin tulla paikalle tuon oman W115 "5,0V8" -härpättimen kanssa, mutta vain lähinnä seuraamaan kiihdyttelyä...lukottomuus on out;)
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla