Uusi ajoneuvovero 2010 , ja harrasteautot

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Uusi ajoneuvovero 2010 , ja harrasteautot

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Verokeskustelua on käyty jo tuolla käyttöauto puolella, mutta onko kukaan nähnyt missään, että eikö harrasteautoille ole luvassa mitään lievennystä ?

Saksassa on Yountimerit, ja Ruotsissa on iän ansiosta verovapaa. Pitääkö täällä pelata sitten entistä tiiviimmin noiden käytöstäpoisto-lomakkeiden kanssa ? Toivottavasti harrastejärjestöt alkaisivat puuhata tähän jotakin ratkaisua
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Tällainen löytyikin :

http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp ... 09_p.shtml

...meillä taitaa olla toivoa :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mitenkäs nyt katsastan autoni harrasteajoneuvoksi?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onhan tuollaisesta tosiaan huhua liikkunut pitkin syksyä...

eikä edes kovin huono esitys olekkaan, tuo 100 päivää riittäis mainiosti monelle harrasteautolle vuosittaiseksi käyttöajaksi...

tuohon harrasteauto juttuun pitäis vielä saada sellainen lisäys, että turbotukset ja muut virittelyt pitäis saada ainakin yhtä löysäksi, kuin -80 luvulla oli :D

niin ja tuohan on vasta lakialoite, ei missään vielä voi mennä katsastamaan autoaan harrasteaujoneuvoksi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Todellakin tuo 100 päivää vuodessa liikennöintiä varmasti riittää harraste käyttöön! Ja hyvä tämä homma olisi.

Ilman kilometri rajoituksia.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Pe 20.11.2009 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

En ymmärrä miksi harrastajat itse haluavat rajoittaa ajamista, ajan huhtikuusta lokakuun loppuun eli 100 päivää ei riitä mihinkään.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

100 päivää on jopa paljon :shock: jos nyt laskee vaikka normaali ihmisen kesäloman, eli n. 5 viikkoa + siihen lisäksi vaikka nyt kaikki kesäiset viikonloput ja vaikka pari viikkoa keväältä (että pääsee vaikka töissä käymään...), niin hyvin piisaa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Aapo.T kirjoitti:En ymmärrä miksi harrastajat itse haluavat rajoittaa ajamista, ajan huhtikuusta lokakuun loppuun eli 100 päivää ei riitä mihinkään.
tuollainen ajaminen on sitten jo käyttöautona pitämistä :wink: suunnilleen noin minäkin ducatolla ajelen, ellei sitten ole talvellakin töitä...
Viimeksi muokannut napa, Pe 20.11.2009 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Wtimo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 18.11.2009 18:47

Viesti Kirjoittaja Wtimo »

Nuo "merkittävät muutokset" mitä he kaipailevat niihin harraste autoihin saattaa sit olla jotain semmoista mihin ei ihan kaikki harraste autot yletä. :?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Wtimo kirjoitti:Nuo "merkittävät muutokset" mitä he kaipailevat niihin harraste autoihin saattaa sit olla jotain semmoista mihin ei ihan kaikki harraste autot yletä. :?
toivottavasti ne vaadittavat muutokset on luokkaa "järjetöntä ahtamista" (yli 3 bar. paineet), runsaasti kevennetty, hello kitty motiivimaalaus jne. :wink:

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Wtimo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 18.11.2009 18:47

Viesti Kirjoittaja Wtimo »

Noh eipä muuta kuin tuunaamaan. :shock:
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ihan hyvin voi esim kaupunkilainen pitää harrasteautoa ainoana autona ja ajella pelkät kesät, tuo 100 päivää on taas tietenkin laskettu sen mukaan että on toinen käyttöauto ja säännölliset perhematkat ikeaan vaimon kanssa lauantaisin, niin eihän siinä tosiaan jää aikaa. :lol: Olisi parempi laskea se siltä ajalta kun aurinko paistaa eli huhtikuusta lokakuun loppuun.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mutta Aapo jos en pahasti lyö alle vyön niin siellä teillä kulkee julkiset yms. ja käyttäkää niitä kun teillä on resurssit niihin.

Meillä täällä ei ne kulje kovin hyvin ne julkiset, että meillä pitää olla joku muukin kulkine lisäksi sen "harrasteajoneuvon" että saadaan normi hommat hoidetuksi.

Että tuo 1/3:sa vuodesta mun puolesta riittää edelleen hyvin harrasteajoneuvojen käyttöajaksi.

Loput ajellaan käyttöautolla tai ratikalla.
Viimeksi muokannut Manu300cea24, Pe 20.11.2009 01:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Aapo.T kirjoitti:Olisi parempi laskea se siltä ajalta kun aurinko paistaa eli huhtikuusta lokakuun loppuun.
mulle se taas ei kävisi ollenkaan, kun silloin ollaan töissä, kun aurinko paistaa :? ja talvet huilataan seuraavaa kesää varten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Aapo.T kirjoitti:En ymmärrä miksi harrastajat itse haluavat rajoittaa ajamista, ajan huhtikuusta lokakuun loppuun eli 100 päivää ei riitä
mihinkään.
Minä en ymmärrä miksi "harrastajien" pitäisi saada museorekisteriin kelpaamattomille ajoneuvoilleen samat edut kuin museoajoneuvoilla, kuitenkaan sitoutumatta samoihin rajoituksiin.
Tällaisen menttaliteetin viljely on yhteisiin muroihin pissimistä.

Matti
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Matti Äyräväinen kirjoitti:Minä en ymmärrä miksi "harrastajien" pitäisi saada museorekisteriin kelpaamattomille ajoneuvoilleen samat edut kuin museoajoneuvoilla, kuitenkaan sitoutumatta samoihin rajoituksiin.
Harrasteajoneuvot, joita ei ikänsä tai rakenteeseen tehtyjen muutosten vuoksi voida rekisteröidä museoajoneuvoiksi, tulevat varsin kalliiksi omistajilleen, vaikka niitä ei välttämättä käytetä liikenteessä olennaisessa määrin enempää kuin museoajoneuvojakaan.

Tuohan on vasta aloite - kai tällä halutaan saattaa harrasteajoneuvoja harrastavat samalle viivalle keskenään. Kukahan on ollut lobbaamassa.

En kyllä pistäisi pahakseni kesäautoni muuttumista ajoneuvoverosta vapaaksi. Minun pystylyhtyni kun ei museorekisteriin kelpaa, moottori kun on väärä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

Tuo on siis vaan aloite, joka ei ole edennyt mihinkään...

Juttelin tuosta lakimiehen kanssa ja mm. tuolla allaolevalla määrityksellä tuskin koskaan tulee menemään läpi

""jota on merkittävästi muunneltu tai rakennettu uudelleen ja jota käytetään enintään 100 päivää vuodessa""
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Jos harrasteautoille tulee reilusti halvemmat kulut kuin normiautolle ja käyttöoikeutta tuo n.100päivää vuodessa niin Aivan varmasti todella monessa pihassa on kolme "harrasteautoa". Näillähän voi sitten näppärästi ajella ympärivuoden. Vai tehdäänkö sitten niin että harrasteautoilla liikkumisoikeus vain kesällä...

Nythän jo mahdollista ajaa tuo 100 päivän annos n.1/3 koko vuoden kustannuksista käytöstäpoiston ansiosta.

Tuo pelkästään kesällä ajettava aika voisi toimiakin, mutta harrasteauto määritelmä voi olla melkoisen mahdoton määritellä.
JuhaP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 17.08.2006 11:42
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja JuhaP »

"mutta harrasteauto määritelmä voi olla melkoisen mahdoton määritellä"

No jos sinne vaikka laitetaan 30 vuotta ikärajaksi, niin johan toi aika hyvin karsii ei-harrasteautot sieltä pois.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

Tuohan on vasta aloite - kai tällä halutaan saattaa harrasteajoneuvoja harrastavat samalle viivalle keskenään. Kukahan on ollut lobbaamassa.

Ymmärrän kysymyksessä olevan vasta aloitteen. Mielestäni mobilistit ja ei-mobilistit ovat samalla viivalla kun edut ja rajoitukset ovat samat.

Harrasteautorekisteriä on yritetty saada museoajoneuvorekisterin rinnalle jo pitkään. Miksiköhän ei ole vielä onnistunut? Museoporukka ajaa max. 30 päivänä vuodessa ja "harrastajat" haluavat ajaa 6 kuukautta sekä samat edut. Asiaa ei aja eteenpäin myöskään lehtiesittelyt tyyliin: "Mä ajan tällä jokapäivä duuniin ku tää toimii nii hyvin, kilometrejä tulee 25 tuhatta kesässä." Tämä ei oikein tue käsitettä harrasteajoneuvo.

Ymmärrän museotouhun ja roddaamisen päälle, molemmat on ok (sairastan itse molempia). Minulle on toistaiseksi riittänyt 30 päivää vuodessa (lue kesässä). Jokaiseen tapahtumaan olen päässyt, johon olen halunnut mennä. Jos haluaa ajaa autollaan esim. 100 päivää, niin onko käyttömaksulla sekä vuosittaisella katsastuksella todellakin merkitystä harrastusbudjetissa?

Matti
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulle taas olis ihan sama, vaikka niistä joutuiskin sen täyden käyttömaksun ym. jutut maksamaan, mitä normaali käyttöutosta, kunhan vain sais harrastaa, eli hieman vapautta takaisin näihin autojen muokkaamiseen...

joku 200 € vuodessa "päästöveroja" ja muutama kymppi katsastusmaksua nyt ei kuitenkaan vielä kenenkään harrasteautoilua kaada ja ainahan voi yrittää säästää käyttämällä sitä "poistettu liikennekäytöstä" korttia...

se taas kaataa, kun kaikki hyvät ideat torpataan johonkin lakiin vedoten... "ei, sä voi laittaa isolohkoa fiat 600" ja muut vastaavat :P
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Matti Äyräväinen kirjoitti:Jos haluaa ajaa autollaan esim. 100 päivää, niin onko käyttömaksulla sekä vuosittaisella katsastuksella todellakin merkitystä harrastusbudjetissa?

Matti
On kun mullakin se maksaa tulevaisuudessa 1000€ / vuosi. Harrasteautoni ovat dieseleitä ja painavia sellaisia. Kilometreja ei tule tuon hinnan edestä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Niin, vähän kieltämättä erikoiselta tuntuu kyllä ajatus rantakirpun tms. harrasteajoneuvon verovapaudesta. Tilapäinen rekisteristä poisto on mahdollistanut ainakin omalla kohdallani (W115, W108 n vielä projekti) sen, ettei ihan tolkuttomiin hintoihin nouse kesäautolla ajellut kilometrit. Saa nähdä vastaisuudessa mitä keksivät, pitääkö asentaa jälkikatti yms.

Sen sijaan jokavuotinen katsastus aina huvittaa - jos autolla ajaa 2 500 kilsaa kesässä, niin onhan se älytöntä joka vuosi sinne konttorille ajella.. Mulla sentään tulee joku kymmenentuhatta kilsaa kesässä, ja tänä vuonna katsastusmies pääsi huomauttamaankin hinkautuneesta jarruletkusta. Piti uusi jarruletku käydä oikein näyttämässä ilmaisessa jälkitarkastuksessa - hommasi siis itselleen lisää duunia ilman korvausta. :roll:
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Matti Äyräväinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47

Viesti Kirjoittaja Matti Äyräväinen »

On kun mullakin se maksaa tulevaisuudessa 1000€ / vuosi. Harrasteautoni ovat dieseleitä ja painavia sellaisia. Kilometreja ei tule tuon hinnan edestä.[/quote]


Joo, elämä on täynnä valintoja. Mahdollisuuksia näiden kustannusten alentamiseen on useita: väliaikainen rekisteristäpoisto, lukumäärän alentaminen, harrastuskohteen vaihtaminen jne.

Itselläni on kaksi museoajoneuvoa, joista toisesta on tulossa "hot rod". Tämä tarkoittaa sitä, että olen valinnut 30 päivän käytön, käyttömaksuttomuuden sekä joka 4. vuosi tapahtuvan katsastuksen sijaan noin 340 euron käyttömaksun sekä normaalit vakuutukset jne.. Ei ollut pakko toimia näin, niin en viitsi hirveästi valittaa. Keskityn olennaiseen, siis harrastamiseen.

Matti
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Dieselille ei ole vaihtoehtoa :lol:

Ajatellaan, että olen vaikka rakentamassa dieselkiihdytysautoa, joka on rekisterissä. Tarkoitus käydä sillä Kiikalassa toukokuussa, Alastarolla Heinäkuussa ja lopulta Syys- tai Lokakuussa jossakin. Autoa pitää virittää ja testata kadulla, tietysti. Sen on oltava ns. ajossa huhtikuulta, lokakuulle. Silti kilometreja voi kertyä vain 500 km koko kauden aikana. Samaan aikaan perse ei kestä maksaa siitä toisestakin autosta samaa dieselveroa, kun sillä taasen ajetaan ne 100km päivittäiset ajomatkat töihin, jotta on rahaa hassata siihen toiseen autoon.

...mutta kuten sanoit ja itsekkin olen sanonut. Sitä saa mitä tilaa, mutta onhan tuo oikeasti ihan hemmetin väärin, varsinkin kun ei noi savuttavat dieselit edes kulje mihinkään :lol:

Enkä kyllä osaa oikein itsekkään mitään järkevämpää mallia keksia, paitsi otetaan ne kaikki verot pois ja nostetaan työtuloveroa sen edestä. :roll: Meillakin kun on pakko olla kaksi autoa ajossa, molemmilla 100km työmat päivässä...sekin on oma valinta tosin...paskaako muutettiin maalle, jossa lapsen on hyvä kasvaa 8)
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

veskola kirjoitti:
"Ajatellaan, että olen vaikka rakentamassa dieselkiihdytysautoa, joka on rekisterissä."
"Autoa pitää virittää ja testata kadulla, tietysti. "
Noilla perusteilla lakimuutos on varma :lol:
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Huom: ei ole pakko olla rakenneltu auto :

"Harrasteajoneuvot, joita ei ikänsä tai rakenteeseen tehtyjen muutosten vuoksi" .....

Minä kyllä luin tämän positiivisemmalla mielellä. On paljon harrasteautoja, joita ei ole mahdollista saada museorekisteriin, on vaikkapa jälkiasennus Finlandia-kattoluukku, oikeita osia ei löydy, tai väri on väärä tms. Nyt näille tulisi helpotusta.

Hiljattain oli myös tapaus, jossa entisöimätön alkuperäiskuntoinen 2CV Rättäri ei päässyt museorekisteriin (Ranskasta tuotu), koska se oli todellakin entisöimätön. Omistajan mielestä kuitenkin viehättävästi ajan patinoima, ja sellaisenaan kuin "museosta reväisty" :wink:
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ainakin ikäraja 30v oiis ihan ok. Tai vähintään 20-25. Vaikka sehän on tunnettu tosiasia että täällä kekkoslovakiassa ajetaan tuon ikäisillä autoilla ihan normaalisti arkiajoa. Sen takia ne ei ole halukkaita vaihtamaan systeemiä.

100 päivää vuodessa on tulevaisuuden säätä ajatellen jo liian lyhyt. Se on jo nyt liian lyhyt ainakin täällä lounaissuomessa. Tuota 30 päivän rajaa ei edes voi käytännössä valvoa kait mitenkään tehokkaasti poliisin toimesta? Vai joutuuko jokaisen käytetyn ajopäivän kirjaamaan ja vahvistamaan jonnekin?

Jokatapauksessa mun w115 ei ole toivookaan että pääsis museorekisteriin. Jatkuva liikenteestä poistokaan ei huvita. Ja vakuutuksen kun katkaisee niin aina tulee se 30 päivän karenssi. ja ennenkaikkea dieselvero, vaikka ei se 1-3kk ajalta iso ole, ei mua huvita maksaa sitä. siinä ylipäätään koko syy minkä takia mulla ei koko rakkine ole rekisterissä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

pitää prässätä kaikki muut kuin museoautot. asia ratkaistu :shock:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2803
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: lisää

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Henry V. kirjoitti:On paljon harrasteautoja, joita ei ole mahdollista saada museorekisteriin, on vaikkapa jälkiasennus Finlandia-kattoluukku, oikeita osia ei löydy, tai väri on väärä tms. Nyt näille tulisi helpotusta.
Ai niinku tämmösille, minä harrastaisin tuota oikein mielelläni.:lol:

Kuva

Ei tule tuosta aloitteesta yhtikäs mitään, veikkaan mä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vastaa Viestiin