w202 ostaminen
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
w202 ostaminen
elikkäs pitäs saaha tietoa kyseisestä autosta.tyyppiviat jne?onko automaatti vai manuaali parempi.bensiini auto olisi mielessä.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: w202 ostaminen
automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty ruoste viat. -97 tuli 5.vaihteinen sähkölaatikko ,mukava auto kaikin puolin.siitä vaan(':idea:')THOOOOOONNI kirjoitti:elikkäs pitäs saaha tietoa kyseisestä autosta.tyyppiviat jne?onko automaatti vai manuaali parempi.bensiini auto olisi mielessä.
Jaa niin. Kai niissä tyyppivikojakin on, mutta meidän C220 bensaan niitä on huonosti osunut, auto kun on viimeiset vajaa neljä vuotta toiminut rouvan käyttöautona juuri niin kuin Mersun parhaimmillaan kuuluukin. (Eli vissiin ihan kuin joku tojota... )Vanhoissa autoissa tietysti jonkin asteinen hiljainen hapantuminen ja uutuuden kiillon puuttuminen tietysti kuuluvat asiaan. Tuosta on luopumista suunniteltu jo jonkin aikaa, kun käyttötarvetta nykyisin palvelisi vähän perussedanista poikkeava korimalli eli viisiovinen monikäyttökori paremmin. Luotettavasta ajopelistä vaan on jotenkin vaikea luopua.
Re: w202 ostaminen
Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Re: w202 ostaminen
Kyllä munki mielestä oli niiiin surkee toi kytkin ainaki bensassa ja täysin kunnossa oli,piti vielä kirjottaa että manuualissa ei kaupunkiin ole oikeaa vaihdetta ku kakkonen on pieni ja kolmonen jo tuntuu liian isolle...RH kirjoitti:Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Merseedespents
Re: w202 ostaminen
No ei kyllä tuossa 2,2 bensakoneisessa. Kakkosen vetoalue riittää aikaste pitkälle, on kuitenkin sen verran pitkät kokonaisvälitykset, mutta silti vitosella voi halutessaan päästellä viittäkymppiä. Vetoa on. Pienemmistä moottoreista sitten tiedä. C180 on vissiin ainakin melko kesy joka tavalla.vk00 kirjoitti:Kyllä munki mielestä oli niiiin surkee toi kytkin ainaki bensassa ja täysin kunnossa oli,piti vielä kirjottaa että manuualissa ei kaupunkiin ole oikeaa vaihdetta ku kakkonen on pieni ja kolmonen jo tuntuu liian isolle...RH kirjoitti:Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Juuri kävin lähikaupassa tuolla emännyksen autolla ja oikein tunnustelin tuota kytkimen ja vaihteiston toimintaa ja en kyllä keksinyt mitään moitittavaa.
Re: w202 ostaminen
Mikä remontti tulee tästä ?sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: w202 ostaminen
S124 samalla tekniikalla sai takavuosina tuosta syystä uuden kaasuläppärungon. Ihan siedettävän hintainen remontti, kun uutta alkuperäisosaa ei tarvinnut ostaa merkkiliikkeestä.Henry V. kirjoitti:Mikä remontti tulee tästä ?sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
perus C180 automaatilla on hieman laiska ,mutta pärjää
kyllä.
Automaattivaihteisto on aika vieras suurimalle osalle Suomalaisista,
koska niin ei ollut perusjapseissa. Lisäksi automaatti vaihteisto
oli kallis lisävaruste.
Itse en enää ostaisi mersua ilman automaattivaihtistoa.
kyllä.
Automaattivaihteisto on aika vieras suurimalle osalle Suomalaisista,
koska niin ei ollut perusjapseissa. Lisäksi automaatti vaihteisto
oli kallis lisävaruste.
Itse en enää ostaisi mersua ilman automaattivaihtistoa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
Kansipahvi alkaa melko yleisesti vuotamaan.THOOOOOONNI kirjoitti:entäs nuissa konneissa onko jotain tyyppivikoja esim 1.8 tai 2.2?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Meillä on huushollissa mersu sekä manuaalilla että automaatilla ja seuraava harkinnassa/hankinnassa oleva on manuaalilla. Sitä seuraava sitten taas tod. näk. automaatilla.sportsman kirjoitti:perus C180 automaatilla on hieman laiska ,mutta pärjää
kyllä.
Automaattivaihteisto on aika vieras suurimalle osalle Suomalaisista,
koska niin ei ollut perusjapseissa. Lisäksi automaatti vaihteisto
oli kallis lisävaruste.
Itse en enää ostaisi mersua ilman automaattivaihtistoa.
Itse en myöskään ostaisi isompivoimaista mersua ilman automaattia, mutta pikkukoneen jatkeeksi sopii mainiosti hämmennettäväkin. En osaa olla näissä asioissa niin ihan ehdoton.
Autoilu-urani aloitin joskus reilut 20 vuotta sitten automaattivaihteisella autolla, ei japskilla eikä mersullakaan.
Re: w202 ostaminen
RH kirjoitti:S124 samalla tekniikalla sai takavuosina tuosta syystä uuden kaasuläppärungon. Ihan siedettävän hintainen remontti, kun uutta alkuperäisosaa ei tarvinnut ostaa merkkiliikkeestä.Henry V. kirjoitti:Mikä remontti tulee tästä ?sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
Saisko tästä viasta jotain lisätietoa? Itsellä taitaa olla sama ongelma. Autona w202 -96 1.8 bensa manuaali ja kytkin myös aika hirveä
Nyt ku mietin, niin on se kaasukin aika outo Ja kytkintä ei tosiaan juuri pysty luistattaan. Mutta pääasias olen ollut oikeen tyytyväinen.matias_ kirjoitti:se kytkin aluksi tuntuu vähän oudolta, sitä ei oo ehkä niin helppo silleen luistattaa kun muissa. kaasupoljin on enemmänkin outo minusta, ainakin minun mersussa
Välttämättä ei ole suoranaista vikaa missään.sportsman kirjoitti:Aika usea kokeilemani C180 bensa manuaalivaihteistolla on
ollut melkoinen hyppykeppi liikkeelle lähdön suhteen .
Hyvin vaikea on ollut päästä liikkeelle tasaisesti.
Joko sanoi että voi vika olla jossain kannattimessa ?
Mersun tapana on iät ajat ollut tehdä aika "joustava" voimansiirtolinja. Yhdistettynä pitkäliikkeisiin polkimiin tämä kyllä tekee sujuvasta vaihtamisesta ja liikkellelähdöistä vähän totuttelua vaativia. Harva hyppää corollasta manuaali-mersuun ja onnistuu ajamaan ensimmäisiä kadunkulmia pahasti nypyttämättä... Pahasti kuluneet osat ja huonot renkaat vielä korostavat ilmiötä.
Toki voi olla paikallaan tutkia, jos joku osa on suorastaan rikki, jos ei ajaminen kerrassaan onnistu. Toisen samanlaisen kokeileminen voisi olla hyvä "mittakeppi".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ne kannentiivisteet kannattaa kyllä tarkastaa ennen ostoa, itellä 255tkm ajettu C180 ja kannentiivite vuoti usemmasta kohdasta. Eikä ole se halvin remontti. Itsellä osien hinnaksi pelkästään tuli 120e + ja olisko ollut n.8 tuntia työtä. Paljon purkamista yms.. Oireena oli jäähdytinnesteen häviäminen.
W211 220Cdi farkku -07
Ex:Bemareita monta
Ex:Bemareita monta
Itsellä edellinen pirssi oli c180 manuaaliaskilla ja ei tuottanut mitään ongelmia liikkeellelähdöissä, ei mitään hyppimisiä tai kengurujuttuja.
Mutta kyllä voin suositella lämpimästi isommalla koneella olevaa automaattia.
Nykyisellä c280 -96 automaatilla ajo vaivatonta ja ei se kulutuskaan nyt aivan mahotonta ole.
Mutta kyllä voin suositella lämpimästi isommalla koneella olevaa automaattia.
Nykyisellä c280 -96 automaatilla ajo vaivatonta ja ei se kulutuskaan nyt aivan mahotonta ole.
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)