w202 ostaminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

elikkäs pitäs saaha tietoa kyseisestä autosta.tyyppiviat jne?onko automaatti vai manuaali parempi.bensiini auto olisi mielessä.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Itellä ollu molemmat c180 man ja automaatti, kyllä se on ehoton automaattina,paljon mukavampi ajella
Merseedespents
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Manuaalin välityssuhteet on maantiellä viihtyvän mieleen ja kulutus tietysti sen mukainen.
Avatar
sanrai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ma 05.02.2007 20:21
Paikkakunta: turku

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja sanrai »

THOOOOOONNI kirjoitti:elikkäs pitäs saaha tietoa kyseisestä autosta.tyyppiviat jne?onko automaatti vai manuaali parempi.bensiini auto olisi mielessä.
automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty ruoste viat. -97 tuli 5.vaihteinen sähkölaatikko ,mukava auto kaikin puolin.siitä vaan(':idea:')
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Jaa niin. Kai niissä tyyppivikojakin on, mutta meidän C220 bensaan niitä on huonosti osunut, auto kun on viimeiset vajaa neljä vuotta toiminut rouvan käyttöautona juuri niin kuin Mersun parhaimmillaan kuuluukin. (Eli vissiin ihan kuin joku tojota... :lol: )Vanhoissa autoissa tietysti jonkin asteinen hiljainen hapantuminen ja uutuuden kiillon puuttuminen tietysti kuuluvat asiaan. Tuosta on luopumista suunniteltu jo jonkin aikaa, kun käyttötarvetta nykyisin palvelisi vähän perussedanista poikkeava korimalli eli viisiovinen monikäyttökori paremmin. Luotettavasta ajopelistä vaan on jotenkin vaikea luopua.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja RH »

sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja vk00 »

RH kirjoitti:
sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.
Kyllä munki mielestä oli niiiin surkee toi kytkin ainaki bensassa ja täysin kunnossa oli,piti vielä kirjottaa että manuualissa ei kaupunkiin ole oikeaa vaihdetta ku kakkonen on pieni ja kolmonen jo tuntuu liian isolle...
Merseedespents
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja RH »

vk00 kirjoitti:
RH kirjoitti:
sanrai kirjoitti: automaatin osta mutta 2.2 l minulla on ollut manuaalinen ja automaatti ,ei sillä manuaalilla voi ajaa kun kytkin on mitä on
Mikäs sulla mahtoi kytkimessä olla vikana? Ei tuossa meitin autossa ajamisessa ainakaan ole mitään ihmeellistä kytkimen puolesta. Liikeratakin on jotain VAG-tuotteita huomattavasti siedettävämpi.
Kyllä munki mielestä oli niiiin surkee toi kytkin ainaki bensassa ja täysin kunnossa oli,piti vielä kirjottaa että manuualissa ei kaupunkiin ole oikeaa vaihdetta ku kakkonen on pieni ja kolmonen jo tuntuu liian isolle...
No ei kyllä tuossa 2,2 bensakoneisessa. Kakkosen vetoalue riittää aikaste pitkälle, on kuitenkin sen verran pitkät kokonaisvälitykset, mutta silti vitosella voi halutessaan päästellä viittäkymppiä. Vetoa on. Pienemmistä moottoreista sitten tiedä. C180 on vissiin ainakin melko kesy joka tavalla.
Juuri kävin lähikaupassa tuolla emännyksen autolla ja oikein tunnustelin tuota kytkimen ja vaihteiston toimintaa ja en kyllä keksinyt mitään moitittavaa. :roll: :?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
Mikä remontti tulee tästä ?
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja RH »

Henry V. kirjoitti:
sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
Mikä remontti tulee tästä ?
S124 samalla tekniikalla sai takavuosina tuosta syystä uuden kaasuläppärungon. Ihan siedettävän hintainen remontti, kun uutta alkuperäisosaa ei tarvinnut ostaa merkkiliikkeestä.
SK
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Ti 25.11.2003 18:59
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja SK »

Pari vuotta sitten kun olin ostamassa w202 niin mua ainakin sillon varoiteltiin siitä automaatista...nyt en kyllä vaan muista syytä :roll:
Tosiaan minunkin mielestä se manuaalin kytkin oli jotenkin outo verraten w201..ei sillä että siinä vikaa olis ollu.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

perus C180 automaatilla on hieman laiska ,mutta pärjää
kyllä.

Automaattivaihteisto on aika vieras suurimalle osalle Suomalaisista,
koska niin ei ollut perusjapseissa. Lisäksi automaatti vaihteisto
oli kallis lisävaruste.

Itse en enää ostaisi mersua ilman automaattivaihtistoa.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

entäs nuissa konneissa onko jotain tyyppivikoja esim 1.8 tai 2.2?
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Avatar
Wiltteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: To 15.06.2006 20:29
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Wiltteri »

THOOOOOONNI kirjoitti:entäs nuissa konneissa onko jotain tyyppivikoja esim 1.8 tai 2.2?
Kansipahvi alkaa melko yleisesti vuotamaan.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

sportsman kirjoitti:perus C180 automaatilla on hieman laiska ,mutta pärjää
kyllä.

Automaattivaihteisto on aika vieras suurimalle osalle Suomalaisista,
koska niin ei ollut perusjapseissa. Lisäksi automaatti vaihteisto
oli kallis lisävaruste.

Itse en enää ostaisi mersua ilman automaattivaihtistoa.
Meillä on huushollissa mersu sekä manuaalilla että automaatilla ja seuraava harkinnassa/hankinnassa oleva on manuaalilla. Sitä seuraava sitten taas tod. näk. automaatilla.
Itse en myöskään ostaisi isompivoimaista mersua ilman automaattia, mutta pikkukoneen jatkeeksi sopii mainiosti hämmennettäväkin. En osaa olla näissä asioissa niin ihan ehdoton.
Autoilu-urani aloitin joskus reilut 20 vuotta sitten automaattivaihteisella autolla, ei japskilla eikä mersullakaan.
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Re: w202 ostaminen

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

RH kirjoitti:
Henry V. kirjoitti:
sanrai kirjoitti:..sitten tarkaile että tyhjäkäynti on tasainen kierrosmittarista jos huojuu on huono juttu tietty
Mikä remontti tulee tästä ?
S124 samalla tekniikalla sai takavuosina tuosta syystä uuden kaasuläppärungon. Ihan siedettävän hintainen remontti, kun uutta alkuperäisosaa ei tarvinnut ostaa merkkiliikkeestä.

Saisko tästä viasta jotain lisätietoa? Itsellä taitaa olla sama ongelma. Autona w202 -96 1.8 bensa manuaali ja kytkin myös aika hirveä :D
Avatar
matias_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: La 15.11.2008 15:02
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja matias_ »

se kytkin aluksi tuntuu vähän oudolta, sitä ei oo ehkä niin helppo silleen luistattaa kun muissa. kaasupoljin on enemmänkin outo minusta, ainakin minun mersussa :D
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
ripekosk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ma 23.04.2007 19:27
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ripekosk »

matias_ kirjoitti:se kytkin aluksi tuntuu vähän oudolta, sitä ei oo ehkä niin helppo silleen luistattaa kun muissa. kaasupoljin on enemmänkin outo minusta, ainakin minun mersussa :D
Nyt ku mietin, niin on se kaasukin aika outo :D :D Ja kytkintä ei tosiaan juuri pysty luistattaan. Mutta pääasias olen ollut oikeen tyytyväinen.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

No tota... Miksi ihmeessä pikkukoneeseen automaatti? :lol: Todella laiska ja kuluttaa yhtä paljon, kun se automaatillinen kutonen.
mj06
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 26.12.2009 21:49
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mj06 »

Moi. Meidän rouvalla on 2.8 automaatilla vm.96, oikein on mukava auto ajella. Vetoja riittää ja laatikko vaihtaa pehmeästi. Suosittelen... :D
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Aika usea kokeilemani C180 bensa manuaalivaihteistolla on
ollut melkoinen hyppykeppi liikkeelle lähdön suhteen .
Hyvin vaikea on ollut päästä liikkeelle tasaisesti.

Joko sanoi että voi vika olla jossain kannattimessa ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

sportsman kirjoitti:Aika usea kokeilemani C180 bensa manuaalivaihteistolla on
ollut melkoinen hyppykeppi liikkeelle lähdön suhteen .
Hyvin vaikea on ollut päästä liikkeelle tasaisesti.

Joko sanoi että voi vika olla jossain kannattimessa ?
Välttämättä ei ole suoranaista vikaa missään.
Mersun tapana on iät ajat ollut tehdä aika "joustava" voimansiirtolinja. Yhdistettynä pitkäliikkeisiin polkimiin tämä kyllä tekee sujuvasta vaihtamisesta ja liikkellelähdöistä vähän totuttelua vaativia. Harva hyppää corollasta manuaali-mersuun ja onnistuu ajamaan ensimmäisiä kadunkulmia pahasti nypyttämättä... Pahasti kuluneet osat ja huonot renkaat vielä korostavat ilmiötä.

Toki voi olla paikallaan tutkia, jos joku osa on suorastaan rikki, jos ei ajaminen kerrassaan onnistu. Toisen samanlaisen kokeileminen voisi olla hyvä "mittakeppi".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Itse en ole joutunut vielä koskaan corollaa omistamaan joten
ei tiedä sellaisen ajonautinnon määrää :)

Kyllä käsittääkseni aika useassa C180 on tuon hyppykeppi ilmiön
takana ihan oikea vika.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Whaeva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 566
Liittynyt: Pe 30.03.2007 10:23

Viesti Kirjoittaja Whaeva »

Vai onko vaan dieselin ongelma? Näin ainaki 124-korissa, pelkkä diesel on osaamattomissa käsissä kenguru liikkeellelähdössä. Bensassa ei ongelmia.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Ei vaan nimenomaan bensa C180:n.
124-malleissa en ole kyseistä ongelmaa havainnut.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
A^A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.12.2009 18:03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja A^A »

Ne kannentiivisteet kannattaa kyllä tarkastaa ennen ostoa, itellä 255tkm ajettu C180 ja kannentiivite vuoti usemmasta kohdasta. Eikä ole se halvin remontti. Itsellä osien hinnaksi pelkästään tuli 120e + ja olisko ollut n.8 tuntia työtä. Paljon purkamista yms.. Oireena oli jäähdytinnesteen häviäminen.
W211 220Cdi farkku -07
Ex:Bemareita monta
Avatar
Tomppa88
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 29.11.2005 21:02
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tomppa88 »

Itsellä edellinen pirssi oli c180 manuaaliaskilla ja ei tuottanut mitään ongelmia liikkeellelähdöissä, ei mitään hyppimisiä tai kengurujuttuja.

Mutta kyllä voin suositella lämpimästi isommalla koneella olevaa automaattia.
Nykyisellä c280 -96 automaatilla ajo vaivatonta ja ei se kulutuskaan nyt aivan mahotonta ole.
Mercedes C280 -96
Tähtien tuikkiessa on hyvä hetki hiljentyä ;)
vilkku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 04.04.2010 21:42

Viesti Kirjoittaja vilkku »

Tomppa88 kirjoitti: Mutta kyllä voin suositella lämpimästi isommalla koneella olevaa automaattia.
Nykyisellä c280 -96 automaatilla ajo vaivatonta ja ei se kulutuskaan nyt aivan mahotonta ole.
Paljon kuluttaa lientä?
Ja kenguru, hyppykeppi, sivusuuntaheiluttaja on oikea nimi C -mersulle.
Vastaa Viestiin