APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!
APUA W124 OVET LUKOSSA AVAIMET SISÄLLÄ!!!!!!!!
Ongelmana semmonen että akku oli tyhjä ja otin sen irti ja vein sisälle lataukseen. Ku akku oli täys niin olin laittamassa sitä paikalleen. sain akun kengät paikalleen niin kuulu napsahus ja ovet meni lukkoon. ainoat avaimet sisällä... onkohan mitään tehtävisä?? Keskuslukitushan toimii alipaineella tietääkseni?? Autona on w124 -88
Se mun vielä piti sanoa että konepelti on auki, että sitä kautta mahdollisesti vois jotaki tehä jos jollaki vaan on vinkkejä...
Se mun vielä piti sanoa että konepelti on auki, että sitä kautta mahdollisesti vois jotaki tehä jos jollaki vaan on vinkkejä...
Viimeksi muokannut Spröö, Ke 06.01.2010 01:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
niimpä
Itellä kävi tämmönen mielesä. Jos keskuslukko kerta toimii alipaineella... ja alipaine pumppu sijaitsee konehuoneesa. en tiiä onko tää nyt ihan tyhmä ajatus
, mutta jos lukolle menevään letkuun sais alipaineen tai ylipaineen (kumminka päin se nyt toimii) niin eikö sillon pitäisi ovien avautua? Koska jos kerta ovet meni lukkoonki koskematta avaimella lukkopesään... 
Niin siitä ei oo tietoa minkälainen paine noissa alipaineletkuissa yleensä on että onko tarvittavaa painetta mahdollista saada sinne mitenkään..
Mutta silti tuntuu että jotenki sähköön liittyy ja varmaan liittyykin kun akunkengän laitto paikalleen niin sillon napsahti lukkoon.
Pikasia vinkkejä kaivataan



Niin siitä ei oo tietoa minkälainen paine noissa alipaineletkuissa yleensä on että onko tarvittavaa painetta mahdollista saada sinne mitenkään..
Mutta silti tuntuu että jotenki sähköön liittyy ja varmaan liittyykin kun akunkengän laitto paikalleen niin sillon napsahti lukkoon.
Pikasia vinkkejä kaivataan




Viimeksi muokannut Spröö, Ke 06.01.2010 00:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Älä ainakaan sivuikkunaa riko
En tiedä miten juuri tuossa mallissa, mutta aika usein sivuikkunat on yllättävän kalliita.
Veljen Toyota Hiluxista rikottiin se 20cm levee sivu takaikkuna. Maksoi enemmän kuin tuulilasi.
Otsikon muokkaaminen voisi tuoda lukko asiantuntijat paikalle
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=870
Kokeile jos olisi niin hyvä tuuri että joku lukko olisi niin jäässä ettei olisikaan mennyt lukkoon

En tiedä miten juuri tuossa mallissa, mutta aika usein sivuikkunat on yllättävän kalliita.
Veljen Toyota Hiluxista rikottiin se 20cm levee sivu takaikkuna. Maksoi enemmän kuin tuulilasi.
Otsikon muokkaaminen voisi tuoda lukko asiantuntijat paikalle

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=870

Kokeile jos olisi niin hyvä tuuri että joku lukko olisi niin jäässä ettei olisikaan mennyt lukkoon

Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jos ei oo kiire, laita yv asevalle, ks. tämä tapaus
Joo ja mitä ne avaimet siellä virtalukossa tekee?vk00 kirjoitti:en muista. Ootteles nyt vielä jos joku viisaampi neuvoo ja koita hakua, oon nähny monta tällästä topikkia, kyllä sinne lasia rikkomattaki pääsee.
moro!
ikävä tilanne on tuo! itselläni käynyt samoin mutta onneksi on ollut keskuslukolle toinen kaukosäädin tallessa eikä avain nipussa autossa!
mutta asiaa!
jos ja kun konepelli on kerran auki niin eikös sulake boksissa ole sulake tuolle moottorille? jos siihen koittaisi tuikata virtaa niin mahtaisko tepsiä?
voin huomenissa yrittää omaani tuota sulake temppua(jos sulake sille on) tai jotakin muuta keinoa keksiä kun meillä saman vuotiset w124 on
ikävä tilanne on tuo! itselläni käynyt samoin mutta onneksi on ollut keskuslukolle toinen kaukosäädin tallessa eikä avain nipussa autossa!
mutta asiaa!
jos ja kun konepelli on kerran auki niin eikös sulake boksissa ole sulake tuolle moottorille? jos siihen koittaisi tuikata virtaa niin mahtaisko tepsiä?
voin huomenissa yrittää omaani tuota sulake temppua(jos sulake sille on) tai jotakin muuta keinoa keksiä kun meillä saman vuotiset w124 on
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Keskuslukitus toimii omalla, muusta alipainejärjestelmästä erillään olevalla kaksoispaine "pumpulla" ja tämä "pumppu" sijaitsee takapenkin alla.
Konehuoneesta käsin et ovia taida auki saada...
Konehuoneesta käsin et ovia taida auki saada...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Takaoven pikkuikkuna rikki, sellaisen saat joltain foorumin varaosakauppiaalta varmasti lähes kiittämällä
Ovenkarmeja ei kannata alkaa väänteleen ja rautalankavirityksillä onkimaan ovankahvoja...

Ovenkarmeja ei kannata alkaa väänteleen ja rautalankavirityksillä onkimaan ovankahvoja...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Sanoinkin tuolla yhessä toisessa topicissa että peräkontista oli yks alipaineletku irti äitin w201:stä niin ku laitto letkun kiinni --> samalla napsahti ovet lukkoon avain virtalukossa.. Oltiin tutun tallissa käymässä ja tämä keksi yhen ratkasun ja sano oikeen meikäläiselle painottaen että tämmöstä et sitte saa koskaan tehä.. Tämä teki semmosen koukun jostaki paksusta rautalangasta ja puski sen kuskin oven ja lasin tiivisteen välistä, koukkas ja samalla aukes kuskin ovi!
Kannattaa kokeilla, jotenkin nuin se sen taiko auki eikä ite oo tullu vielä tuommosta koitettua.. 


mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Kyllä aika koukkaaja saa olla, jos mersun oven rautalangalla karmin välistä avaa. Aukeaa kuitenkin vain sisäkahvasta...ei nupista. Ja aika vaikee sieltä peräkontista on koittaa lukkoja avata, kun luonnollisesti sinnekään ei pääse.
Tosiaan se lasi ei purkaamolla paljoa maksa, pikkuikkuna vaan rikki, kuten jo sanoin ja uusi käytetty lasi käytettyyn autoon. Saat sen autosi ajoon ja ongelman pois...Ei tosiaan yhtään sen monimutkasempaa.

Tosiaan se lasi ei purkaamolla paljoa maksa, pikkuikkuna vaan rikki, kuten jo sanoin ja uusi käytetty lasi käytettyyn autoon. Saat sen autosi ajoon ja ongelman pois...Ei tosiaan yhtään sen monimutkasempaa.
En minä muuta tiedä ku sen että ite olin puolen metrin päässä ja ku tämä koukkas niin kuskin oven nuppi nousi ylös.. 

Viimeksi muokannut JiiTee_, Ke 06.01.2010 02:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
mb 300td s124 -92
Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Ymmärsin muuten väärin, näköjään. Tais koukata siis lasin ja pellin välistä mekanismista nupin ylös. Kuten autovarkaat. Voihan se noinkin onnistua tietty. Helvetin vaikeeta kuitenkin. Ulkoa kun tiivisteestä laskee jotain sisään, niin ensinhän luulis tökkäävän lukkopesään...sitten jotenkin pitäisi löytää se nupin tanko ja...JiiTee_ kirjoitti:En minä muuta tiedä ku sen että ite olin puolen metrin päässä ja ku tämä koukkas niin nuppi nousi ylös ja kuskin ovi (en muista aukesko muutki lukoista) aukes..
Jostain syystä taannoin mietiskelin tätä ongelmaa, kun muistin näin joskus käyneen.
Tupsahtipa sellainen ajatus mieleen, että mitä jos kääntäisi akun toisin päin?
No ei siellä nesteet kauaa sisällä pysyisi.
Ei vaan vaihtaisi polariteetin hetkeksi. Mitähän kaikkea ihanan kallista hajoaisi ja aukeaisiko lukot?
Tupsahtipa sellainen ajatus mieleen, että mitä jos kääntäisi akun toisin päin?
No ei siellä nesteet kauaa sisällä pysyisi.

Ei vaan vaihtaisi polariteetin hetkeksi. Mitähän kaikkea ihanan kallista hajoaisi ja aukeaisiko lukot?

-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Juu, no mikäli tuntuu että se on "paras" ratkaisu niin vääntele ihmeessä karmi suhisevaksi jos niin tahdot ja säästä kymppi lasissa
Joo, tiedän että on mahdollista sekin ettei karmi ala suhisemaan mutta kokeilinpa itse kerran aikanaan väännellä W124 karmia kun kävi vastaavasti vaan v*tutti se suhina sitten niin kauan kuin auton omistin
Se Mersun rautalangalla koukkiminen ja langan karmin välistä työntäminen (siten että sitä pystyy vielä liikuttelemaankin kunnolla) kun on kuitenkin eri asia mitä -88 Corollassa... Vaan mikäpä minä olen neuvomaan, toimeksi vaan jos siltä tuntuu

Kaksoispaine pumpulle kun antaa heräte pulssia (jatkuva virta sinne tulee kokoajan) niin joka toisella kertaa se tuottaa painetta ja jokatoisella alipainetta!

Joo, tiedän että on mahdollista sekin ettei karmi ala suhisemaan mutta kokeilinpa itse kerran aikanaan väännellä W124 karmia kun kävi vastaavasti vaan v*tutti se suhina sitten niin kauan kuin auton omistin

Se Mersun rautalangalla koukkiminen ja langan karmin välistä työntäminen (siten että sitä pystyy vielä liikuttelemaankin kunnolla) kun on kuitenkin eri asia mitä -88 Corollassa... Vaan mikäpä minä olen neuvomaan, toimeksi vaan jos siltä tuntuu

Lukot tuskin ainakaan aukeaaHarri126 kirjoitti:Ei vaan vaihtaisi polariteetin hetkeksi. Mitähän kaikkea ihanan kallista hajoaisi ja aukeaisiko lukot?

Kaksoispaine pumpulle kun antaa heräte pulssia (jatkuva virta sinne tulee kokoajan) niin joka toisella kertaa se tuottaa painetta ja jokatoisella alipainetta!
Viimeksi muokannut Jube, Ke 06.01.2010 03:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Heh, käsitin kyllä väärinJiiTee_ kirjoitti:Käsittikö Jube väärin? Nyt puhuttiin siis lasin ulkopuolelta pellin ja lasin välistä koukkimisesta joka siis ei liity karmeihin mitenkään?


Sieltähän jos on oikeen jonglööri ja tietää mitä tekee niin saa oven varmaan auki mutta tosiaan oven "sisäkahvan" tangot menee oven ulkokahvan suuntaisesti että jos sivuikkunan ulommaisen tiivisteen ottaa pois ja oikeasti tietää mitä tekee (kuten JiiTeen kaveri) niin avaus saattaa onnistuakkin, mutta aika lujasti pitää lanka saada tarttumaan oven sisällä menevää tankoon jotta saa pystysuunnassa pujotetulla langalla vaakasuunnassa olevaa tankoa vedettyä niin suurella voimalla että ovi aukeaa

Varmaan riittävän vaikeasti selitetty mutta toivottavasti ymmärrät(te) mitä tarkoitan?
Tiedän olevani jääräpää tässä(kin) asiassa, mutta pikkuikkuna rikki ja ovi auki


Vieläpä hemmetin helppo vaihtaa se lasi niin en kyllä kovin montaa tuntia kuluttais jahkailuun ja pakkasessa koukkimiseen

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
mulle kävi samoin, kuin topikin aloittajalle, ovet aukes sitten jollakin toyotan avaimella ihan kiltisti mitään rikkomatta... olis siinä avain nipussa saattanut mersunkin avain olla, mutta tuo toyotan avain jo riitti avaamaan lukot...
ei noissa vanhoissa autoissa nyt niin hyvät ne lukot enää ole, etteikö niihin muillakin avaimilla pääsisi
ei noissa vanhoissa autoissa nyt niin hyvät ne lukot enää ole, etteikö niihin muillakin avaimilla pääsisi

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Ovi auki
No Poliisista tässä nyt on vähiten hyötyä ovat vain tiellä Ei mitään ikkunoita
tarvi rikkoa kyllä sen teräslankakoukulla lasin ja pellin välistä auki saa.
Ainakin minä olen saanut useita mutta se vaati vähän pitkää pinnaa j.s.lehti.
tarvi rikkoa kyllä sen teräslankakoukulla lasin ja pellin välistä auki saa.
Ainakin minä olen saanut useita mutta se vaati vähän pitkää pinnaa j.s.lehti.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 26.05.2009 12:04