W211 tuning
Re: W211 tuning
Moro,
Tulipa hommattua 211 pihaan ja tarttis siihen kesäksi ruveta valsseja kahtelee ja hommailleen.
Ois silimää miellyttävä setti tieosa, cls:n valssit 17" 8,5leveet ja et18, mahtuukohan mitenkää alle tuolla et:llä?
Tulipa hommattua 211 pihaan ja tarttis siihen kesäksi ruveta valsseja kahtelee ja hommailleen.
Ois silimää miellyttävä setti tieosa, cls:n valssit 17" 8,5leveet ja et18, mahtuukohan mitenkää alle tuolla et:llä?
W124 250D Automatic -89 *MYYTY*
W211 220CDI Automatic -02
W211 220CDI Automatic -02
Re: W211 tuning
muutako heittää alle, ei vaadi kummempia toimenpiteitä.
Re: W211 tuning
6Mersu9 kirjoitti:Moro moro!
Ostin vähän aikaa sitten nätin w211 mersun johon oli laitettu AMG korisarja. Nyt tarvitsen siihen sumuvalot. Mistä saisi tilattua? Ebayt sun muut viimeinen vaihtoehto.
Tämmönen puskuri siinä on:
[ http://cars-mercedes.com/wp-content/uploads/2014/5/mercedes-benz-e55-amg-w211-531ps-v8-kompressor-e_3.jpg ]
Pakko kysyä haitko auton Oulusta syksyllä?
Re: W211 tuning
Morjens! Itsellä on tuollainen mersun w211 200kompura! Kesävanteita tässä suunnittelen, ja kyselisinki, että mahtuuko taakse 9.5x19 ja eteen 8.5x19, takana ET 30 ja edessä ET35 suoraan alle?
Re: W211 tuning
Terve, meni mesestä etujousi poikki joten tilailin ebaysta eibachin pro kitin tilalle. Nyt alkoi vain mietityttämään että mitkä jousikumit sinne laittais? Ja mihin kohtaan etutolppien säätösokat kannattaa laittaa? Oisko kellään kuvia kun eibachin jouset alla tietyillä jousikumeilla?
Re: W211 tuning
Jousikumeista ei ole tietoa, lienee alkuperäiset. 270 CDI -koneella mulla meni aikalailla suoraan, kun etuiskarit laittoi kolmanneksi alimpaan asentoon.rubE kirjoitti:Terve, meni mesestä etujousi poikki joten tilailin ebaysta eibachin pro kitin tilalle. Nyt alkoi vain mietityttämään että mitkä jousikumit sinne laittais? Ja mihin kohtaan etutolppien säätösokat kannattaa laittaa? Oisko kellään kuvia kun eibachin jouset alla tietyillä jousikumeilla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: W211 tuning
Osaisko raati antaa suuntaa minkälaista rengastusta lähtisin S211 hakemaan. Näillä ku ois tarkotus lähtä yrittään vielä leimallekkin
Elikkä edessä 19" 9,5" vanne ja renkaaksi tulossa 235/35. Takana leveyttä 10,5" ja vanha kumi 265/30, mutta tässä ei kantavuus riitä eikä taida oikealla kantavuudella löytyäkkään. Muistelisin,että taka-akselimassa jotain 1360kg luokkaa, joten kantavuus pitäs olla vähintään 95.
275/30 taitaa olla se ns. laillisin, mutta epäilen ettei enää sovi tuohon + näyttää jo varmaan tökeröltä. Pikku veny ei ois haitaksi, jotta pysyttäs kaaren sisässä.
Takana ET 25 niin ollaan näillä renkailla jo kohtuu limiitillä ettei tuu kaaresta pihalle.
Elikkä edessä 19" 9,5" vanne ja renkaaksi tulossa 235/35. Takana leveyttä 10,5" ja vanha kumi 265/30, mutta tässä ei kantavuus riitä eikä taida oikealla kantavuudella löytyäkkään. Muistelisin,että taka-akselimassa jotain 1360kg luokkaa, joten kantavuus pitäs olla vähintään 95.
275/30 taitaa olla se ns. laillisin, mutta epäilen ettei enää sovi tuohon + näyttää jo varmaan tökeröltä. Pikku veny ei ois haitaksi, jotta pysyttäs kaaren sisässä.
Takana ET 25 niin ollaan näillä renkailla jo kohtuu limiitillä ettei tuu kaaresta pihalle.
Re: W211 tuning
Sama täällä tuli w211 uudet inter actionin vanteet 9,5 leveät. Niille uutta kumia sitten pitäs hommata. Edellisessä setissä joka kulmassa oli 245/40.
Nyt vois kokeilla taakse vähän leveämpää. Osalla porukasta täällä jtn kokemuksia olikin noista 275 kumeista. Eli jos et on 38 ja lähtis laittamaan vaikka 275/35/19 mahtuuko miten pyörimään alla + meneekö vielä leimalle? Varmaan parempi täältä kysyä ennen kun painaa tilausnappulaa
-Robbe
Nyt vois kokeilla taakse vähän leveämpää. Osalla porukasta täällä jtn kokemuksia olikin noista 275 kumeista. Eli jos et on 38 ja lähtis laittamaan vaikka 275/35/19 mahtuuko miten pyörimään alla + meneekö vielä leimalle? Varmaan parempi täältä kysyä ennen kun painaa tilausnappulaa
-Robbe
Re: W211 tuning
Onko tietoa tai jopa linkkiä missä käsitellään W211 V-keulan retrofittausta? Keulanvaihto 03->07
Meneekö suoraan maskin ja puskuri vaihdolla vai meneekö peltiosiakin vaihtoon?
Meneekö suoraan maskin ja puskuri vaihdolla vai meneekö peltiosiakin vaihtoon?
W211 320cdi
A180d -16
Rintteri V6
Avo-Kupla
Cagiva X-tra Raptor
A180d -16
Rintteri V6
Avo-Kupla
Cagiva X-tra Raptor
Re: W211 tuning
ohi
Viimeksi muokannut JoneN, Pe 05.05.2017 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S211 E320 cdi -09
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03
Re: W211 tuning
Amg puskuria ei kohtuu rahaan löytänyt niin tulipa mieleen teipata tuo putkien välinen osa mustaksi niinkuin amg paketissa on.
Yllättävän siisti tuli vaikka koskaan en ole teipannu mitään:
Minkäslaisia mielipiteitä tämä herättää?
Yllättävän siisti tuli vaikka koskaan en ole teipannu mitään:
Minkäslaisia mielipiteitä tämä herättää?
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Re: W211 tuning
Olis omaan S211:seen tarkoitus laittaa spacerit nii tuo etupää mietityttää ja ei pääse tähän hätää käyttää eturengasta pois et olisko kenelläkään tietoo paljon oli jarrulevyn pinnasta navan päätyy mittaa ja se mitta ettei siihen oli rasvakuppia huomiotu. Tarkoitus olis 10mm tai 15mm per puoli levittää etupäätä et meniskö tuommoinen halvempi lätty 66.6mm keskireiällä et vielä pikku huullos jäis vannetta keskittää vai tilaanko suosiolla keskittävät spacerit ja niistä vissii pitää sorvata tavaraa pois et menevät jarrulevyyn asti iholle kii
S211 220cdi vm.03
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
EX autot:
MB 180c Elegance vm.94 (saksan tuonti)
MB 230e 2,3i Vm.87
Chevrolet astro 4.3efi Vm.90
Bmw 628csi Vm.79
Chevrolet Astro Vm.89
MB 190 2.3i Vm.89
Mitsubishi galant 2.0 glsi Vm.93
Ford sierra 2.0 Vm.89
Toyota corolla 1.6 se Vm.87
Toyoyta corolla dx 1.6 Vm.82
Re: W211 tuning
Ihan jees. Itse laitoin sedanissa mustalla hiilikuituteipillä. Rajauksen oisin ehkä tehnyt ylöspäin tuossa.rumapallisti kirjoitti:Amg puskuria ei kohtuu rahaan löytänyt niin tulipa mieleen teipata tuo putkien välinen osa mustaksi niinkuin amg paketissa on.
Yllättävän siisti tuli vaikka koskaan en ole teipannu mitään:
[ http://jpg ]
[ http://jpg ]
Minkäslaisia mielipiteitä tämä herättää?
Re: W211 tuning
Tulin hankkineeksi(kun halvalla sai) 19" BBS-kopiot, edessä 8.5" ja taakse 9" leveät ja ET on 30. Ovat aiemmin olleet w212:ssa ja kuvittelin niiden sopivan 211:een suoraan..
Huomasinpa kuitenkin alle ruuvatessani ettei etuvanne mene pohjaan asti vaan vanteen keskikupin kiinnitys"rengas" kanittaa rasvakuppiin.
Onko spacerien käyttö ainoa ratkaisu vai ostinko väärät valssit?
Huomasinpa kuitenkin alle ruuvatessani ettei etuvanne mene pohjaan asti vaan vanteen keskikupin kiinnitys"rengas" kanittaa rasvakuppiin.
Onko spacerien käyttö ainoa ratkaisu vai ostinko väärät valssit?
Re: W211 tuning
Muokatut spassut tms tarviit
Re: W211 tuning
Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
Re: W211 tuning
Diameter -2,7%. Sanovat, että 3% +- rajana, että toimii. Melkeen 245/40 ja 265/35 jolloin muutosta on vaan -1,6% + pyörimisnopeudet hyvin lähellä toisiaan niin mitään erroreita ei tule. Itse leimasin juuri 255/35/19 & 275/35/19 ET38 kaikki vanteet 9,5.
W211 oikealla et:llä mahtuu pyörimään 275 edessä tilaa tosin jää muutama milli
W211 oikealla et:llä mahtuu pyörimään 275 edessä tilaa tosin jää muutama milli
Re: W211 tuning
laita joka nurkkaa 245-40 , saa vaihdella akseleitten kesken. Takana kuitenkaa mitää tee 255:lla.w211e500 kirjoitti:Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
Re: W211 tuning
Eli nuo vanteet sopivat alle? Tulevatkohan miten ulos?epk kirjoitti:laita joka nurkkaa 245-40 , saa vaihdella akseleitten kesken. Takana kuitenkaa mitää tee 255:lla.w211e500 kirjoitti:Moro. Katsellut -02 w211 malliseen vanteita nykyisten tilalle ja olen hieman pihalla noiden vanne- ja rengaskokojen kanssa. Eli kaikki vanteet tuossa sarjassa olisi 18" 9.5J ET38. Ja renkaat 245/40 eteen ja 255/35 taakse, onkohan liian suuri vierintäkehä absille yms? Ensimmäisellä sivulla oli joku taulukko jonka mukaan pitäisi olla pienempi ET?
Nuo renkaat on siis kohtuu huonokuntoiset ja valmiina vanteilla niin varmaan ensimmäinen kesä tulisi noilla rullattua ja seuraavalle kesälle uudet.
Näkyy moni laittavan kapeamman eteen, ulkonäkösyistä vai onko siellä tilan kanssa ongelmia?
Pirun hankalalta tuntuu nämä vanneasiat. Ensimmäistä kertaa siis ostamassa jotain muita kuin auton mukana tulleita vanteita.
Olisi kuitenkin mukava kun tulisi kerralla oikeanlaiset.
Lisäys: Jäi kokonaan huomaamatta tuo aijempi.
Re: W211 tuning
Oon tässä jonkunaikaa jo selannu nettiä ja katsellut farkkuun mieleisiä vanteita mutta en osaa päättä ostaisko 18" vai 19". Onko 18 tuumaset juuri sen aavistuksen liian pienet vai ostaakko suoraan 19 tuumaset? Oisko jollain vertailun vuoksi kuvaa jonkuverran madalletusta farkusta 18 tuumasilla vanteilla sekä 19 tuumasilla mistä sais kunnolla selvää miltä kummatki näyttää.
Re: W211 tuning
Mielummin 19", joskin sekin näyttää aika pieneltä. 20" näyttää jo paremmalta. Google on täynnä kuvia eri korkuisista ja eri vanteilla.basa kirjoitti:Oon tässä jonkunaikaa jo selannu nettiä ja katsellut farkkuun mieleisiä vanteita mutta en osaa päättä ostaisko 18" vai 19". Onko 18 tuumaset juuri sen aavistuksen liian pienet vai ostaakko suoraan 19 tuumaset? Oisko jollain vertailun vuoksi kuvaa jonkuverran madalletusta farkusta 18 tuumasilla vanteilla sekä 19 tuumasilla mistä sais kunnolla selvää miltä kummatki näyttää.
Re: W211 tuning
Mistä keskittävät speicerit w211 etunapaan mikä menee perille asti??Vai täytyykö laittaa ilman keskitystä oleva?
W211 tuning
Minkälaisia madallussarjoja porukalla on avantgarde mallis ja minkälaisia kokemuksia löytyy ? Ja onko joku muokannu rasvakuppia edessä että menis vanteet kiinni ja keskilätkät kiinni ?
Re: W211 tuning
https://www.modificars.fi/tuotteet/e-kl ... class-w211 Googlellahan noita löytää mielin määrin?VetteC5 kirjoitti:Mistä keskittävät speicerit w211 etunapaan mikä menee perille asti??Vai täytyykö laittaa ilman keskitystä oleva?
Re: W211 tuning
Ei käy normaalit spassut, jossain oli topikki aiheesta
Re: W211 tuning
Ei sovi ei. Noissakin, mitkä linkitin, näyttää olevan ohkasempi keskityshuuli, et mahtuu rasvakuppi läpi.epk kirjoitti:Ei käy normaalit spassut, jossain oli topikki aiheesta
E: Kuvat ei varmaa ole ko. tuotteesta. Mut jossei sovi, ni sorvin kautta 1-2mm pois huulen sisäkehältä ja johan sopii.
Re: W211 tuning
mistä rumapallisti tilannut kilpivalot ? miellyttävän sävyinen valo
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Pe 28.05.2010 03:03
Re: W211 tuning
Jotku kiinan ledit nuo taitaa olla! Tilaile ebaysta kasa ledejä ja toivo parasta:De-p kirjoitti:mistä rumapallisti tilannut kilpivalot ? miellyttävän sävyinen valo
Valo ei ole luonnossa nuin sininen mitä kuvissa, valkotasapaino ei ole ihan kohdillaan.
S211 320cdi airmatic
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
ex:
W210 320cdi
S202 220cdi
Re: W211 tuning
Maucca kirjoitti:Sedanin takaluukussa kaksi farkussa kolme. Luetellaan tähän paikat lampuille: aurinkolipat 2*36, hanskalokero 1 ' 36 mm, etu- ja takajalkatilat 4*36 mm, etu- ja takaovet 4*36mm. Eli 11*36 mm, jäi aikaisemmin laskematta hanskalokeron lamppu. taustapeili 2* t10, etukattovalo 2* t10, takakattovalo 4* t10, takakontti W 2* t10, S 3*t10. Eli yhteensä 11* 36 mm ja W 10 * t10, S 11*t10. Joku kysyy kuitenkin etukattovalon lamppujen vaihto-ohjetta, ei tarvitse irroittaa taustapeiliä. Eka kammetaan irti sadetunnistimen suojamuovi, sitten lähtee irti peilin kiinnityksen suojamuovi ja sen alla on piilossa kummassakin reunassa mustat painonapit joilla paneeli irtoaa. Pieni varoituksen sana, siellä on useita litteitä johtoja jotka menee helposti poikki jos paneelin lipsauttaa kädestä roikkumaan. takakattolampun paneelissa ei ole kuin yksi litteä johto jonka kanssa kannattaa olla erityisen varovainen. Litteitä johtoja ei voi korjata, vain vaihtaa.
Tähän vähän omia kommentteja ja kysymyksiä. Allekirjoituksen mukaisessa mesessä on putkihekuina 38mm mittaiset, eli erit, kuin lainauksen autossa. Onkohan siten myös nuo sisävalopolttimot välttämättä samat T10 polttimot? Kun vaihdoin oviin ja jalkatiloihin can bus ledit, niin ne toimii muuten hienosti, mutta ajaessa ne jalkatilan valot palaa himmeästi jatkuvasti. Onkohan siitä mitään haittaa, kun ovat itseasiassa aika päheen näköiset? Kun oven avaa, niin ne kirkastuvat ja sammuvat normaalisti, kun ovi suljetaan.
Onko nämä muuten tarkoitus vaihtaa rekkarin valoiksi pohjineen, kun jotenkin muistelin, että minun autossa siellä on 38mm putkihehkut?
https://www.km-parts.fi/W211-Led-rekisterikilven-valot" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja onkohan nämä sallittuja tieliikenne käyttöön, vai pitääkö ne vaihtaa normi halogeeneihin katsastukseen?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)