Alumiinivanteiden puhallus ja maalaus
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: To 29.07.2010 01:05
- Paikkakunta: Pornainen
- Viesti:
Uudenmaan Soodapuhdistus tekee etelä-suomessa soodapuhalluksia
Pienistä isoihin hommiin
Toimipiste Pornaisissa, toimin myös liikkuvalla kalustolla asiakkaan luokse sekä minulle voi lähettää postitse osia puhallettavaksi...
Puhdistaa esim.
Korit, koneet, pohjasta massat, maalit pois, ym.
Nopea ympäristöystävällinen sekä hellä varainen keino monilla materiaaleille...
Hinta arviot
info@uudenmaansooda.fi
040-58410404 Tero Tyyskä
Lisätietoja
www.uudenmaansooda.fi
Pienistä isoihin hommiin
Toimipiste Pornaisissa, toimin myös liikkuvalla kalustolla asiakkaan luokse sekä minulle voi lähettää postitse osia puhallettavaksi...
Puhdistaa esim.
Korit, koneet, pohjasta massat, maalit pois, ym.
Nopea ympäristöystävällinen sekä hellä varainen keino monilla materiaaleille...
Hinta arviot
info@uudenmaansooda.fi
040-58410404 Tero Tyyskä
Lisätietoja
www.uudenmaansooda.fi
No niin. R129 vanteet on katastrofi. Se mistä poistin maalin tuli ihan OK mutta kolmesta missä orkkismaalia alla kiehui alta läpi ja ne on pilalla. Maalari varoitti tästä joten minun piikkiin meni tämä kokeilu . Vien ne teräsraepuhallukseen ja uudelleen maalataan sitten, elämä on...karra kirjoitti:Minulla on tarkotus viedä ensi viikolla 2 sarjaa pulverimaalaukseen, pitääkin yrittää tehdä pohjatöitä itse. 16" 15-reikäset on lasikuulapuhallettu joka otti siis jarrupölyt ym pois - jätän ne vanhat maalit alle ja vielä aion nyt tämän nähtyäni hioa pintaa sileämmäksi.
Sain viime viikolla L-Weldiltä kotiin oikaistut ja korjatut 15" barokit jotka oli puhallettu hiekalla. L-Weldin korjaamat huulet on nyt hiottu sileeksi siellä kun taas muu vanne on karkealla pinnalla. Näitä pitää ehdottomasti siloitella jotta saisi kauniin pinnan niihin.
Hiekkapuhalletut barokit tuli kohtuu hyviksi, mutta joku saatana siellä alla korkkasi vanteiden huulesta läpi. Nämähän oli suomisuolatut ja jokainen kieroksi ajettu setti joten olisiko paska päässyt linkoutumaan sinne huulen kohdalle perusalumiinin sisään, eikös se ole huokosta. Vanteet pestiin asianmukaisilla kemikaaleilla ennen pulverimaalausta. Laitoin setin myyntipalstalla ja siellä on linkki kuviin, silvuplee.
EDIT: tässä kuva barokeista, ihan siistit - eiks je !
Viimeksi muokannut karra, To 26.08.2010 15:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Terve,
Sinällään mielenkiintoinen topiksi, että itsellä on justiinsa työn alla 420 E:n 16-tuuman kasireiät. Olivat niin älyttömän törtteiset jarrupolystä, että tuomitsin ne uudelleen maalattavaksi. Tällä hetkellä on ensimmäisestä vanteesta maalit poistettu (suurimmalta osin). Pitää katsoa, minä vuonna nuo valmistuvat.
Puhallettiinko / maalattiinko nuo vanteet ympäriinsä vai ainoastaan se "näkyvä osa"?
t.
Risto
Sinällään mielenkiintoinen topiksi, että itsellä on justiinsa työn alla 420 E:n 16-tuuman kasireiät. Olivat niin älyttömän törtteiset jarrupolystä, että tuomitsin ne uudelleen maalattavaksi. Tällä hetkellä on ensimmäisestä vanteesta maalit poistettu (suurimmalta osin). Pitää katsoa, minä vuonna nuo valmistuvat.
Puhallettiinko / maalattiinko nuo vanteet ympäriinsä vai ainoastaan se "näkyvä osa"?
t.
Risto
E500 – 211.070
Otin vapauden lainata teidän omilta sivuilta hintaesimerkkiä. Ei minusta kuulosta kamalan kalliilta.uudenmaansooda kirjoitti:Hinta arviot
info@uudenmaansooda.fi
040-58410404 Tero Tyyskä
Lisätietoja
www.uudenmaansooda.fi
Alumiinivanteet 4 kpl
työaika noin 0,5 h x 65 €/h + alv 23 %
sooda noin 25 € + alv 23 %
Yhteensä noin 65 € + alv 23 %
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
on kohtuu hintanen toi sooda, sikäli mikäli se on koko vanne ympäriinsä, ja karra tosta pesusta kun omia kaivonkansia teetin tässä t:reellä
pulverissa niin sanovat että se normaali pesu pitäis tehdä 2 tai 3 kertaa tommosille vanhoille paskasille osille, niis on aina rasvaa, suolaa ja muuta epäpuhtautta mitä toi maali ei siedä
pulverissa niin sanovat että se normaali pesu pitäis tehdä 2 tai 3 kertaa tommosille vanhoille paskasille osille, niis on aina rasvaa, suolaa ja muuta epäpuhtautta mitä toi maali ei siedä
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Moro,
Voisipa melkein paikallisistakin soodapuhaltamoista kysyä tarjousta. Tällä tahdilla jos kertyy noiden vanteiden kanssa tunteja ja vähänkään laskisi omalle työlle hintaa, niin tulee kalliit kasireiät.
Näillä main taitaa toimia ainakin Pohjolan Soodapuhallus ja Oulun Soodapuhallus. Jos nuo puhaltaa ihan puhtaiksi, niin sitten voisi miettiä myös muualla maalautusta.
t.
Risto
Voisipa melkein paikallisistakin soodapuhaltamoista kysyä tarjousta. Tällä tahdilla jos kertyy noiden vanteiden kanssa tunteja ja vähänkään laskisi omalle työlle hintaa, niin tulee kalliit kasireiät.
Näillä main taitaa toimia ainakin Pohjolan Soodapuhallus ja Oulun Soodapuhallus. Jos nuo puhaltaa ihan puhtaiksi, niin sitten voisi miettiä myös muualla maalautusta.
t.
Risto
E500 – 211.070
Kyllä nuo ihan kokonaan maalattiin. Ja oli siis lasikuulapuhallettu ja hiomapaperilla siloiteltu ennen maalausta.Roisto kirjoitti:Puhallettiinko / maalattiinko nuo vanteet ympäriinsä vai ainoastaan se "näkyvä osa"?
No, ei kerinny olla maali päällä kuin 18 tuntia (siis noudosta) kun sain jo ne teräsraepuhalluksesta pois.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva191.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... uva192.jpg
Vieläkin huuliin oli jäänyt jäämiä maalista. Nyt vien ne pulverimaalaamon naapurissa olevaan hiekkapuhaltamoon jossa puhaltavat luonnonhiekalla niin kauan kunnes pinta on tarpeeksi puhdas ja hieman sileämpi. Maalari hakee ne ja alkaa maalaamaan vasta kun puhallettu pinta on niin hyvä ja siisti että lopputulioksesta tulisi hyvä.
Pitää tuosta pesusta vielä mainta, kiitti vinkistä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Otin sen yhden onnistuneen ja parhaan pieleen menneistä pulverimaalatuista ja vesihioin pinnan sileäksi. Maalasin paukkupullolla 735 sävyllä ja päälle kirkaslakkaa. Nämä menee E420 alle ja saan siitä edestä pois orkkiskuntoiset joten saan sarjan orkkiksia kasaan .
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280502.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280503.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280504.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280505.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280502.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280503.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280504.jpg
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 280505.jpg
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Ei tää nyt oikein onnistu, vituiks menee koko ajan...´
Sain nyt 4 kpl kotiin pulverimaalauksesta ja kahdessa oli "rokkoa", ei nyt paljon mutta harmi siihen nähden mitä tämä lysti on tullut maksamaan ja aikaa uhrattu. Ja oli tyyris se "välipuhalluskin", ei auta jos paskaa on päässyt imeytymän alumiiniin.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130544.jpg
Onhan ne tavallaan siistit, mutta kuitenkin. Jos ottais nuo itelle ja ostais uudet talvinullit niille (jos ois rahaa ).
Maalaaamo ei ota vastuuta koska he vaan maalaavat (ja pesevät + väliuunittavat). Teräsvanteita maalattu kymmenittäin ilman ongelmia.
Itse lopetan nyt tuolla maalaamisen jos ei keksitä kunnos pohjustusta
Sain nyt 4 kpl kotiin pulverimaalauksesta ja kahdessa oli "rokkoa", ei nyt paljon mutta harmi siihen nähden mitä tämä lysti on tullut maksamaan ja aikaa uhrattu. Ja oli tyyris se "välipuhalluskin", ei auta jos paskaa on päässyt imeytymän alumiiniin.
http://i194.photobucket.com/albums/z171 ... 130544.jpg
Onhan ne tavallaan siistit, mutta kuitenkin. Jos ottais nuo itelle ja ostais uudet talvinullit niille (jos ois rahaa ).
Maalaaamo ei ota vastuuta koska he vaan maalaavat (ja pesevät + väliuunittavat). Teräsvanteita maalattu kymmenittäin ilman ongelmia.
Itse lopetan nyt tuolla maalaamisen jos ei keksitä kunnos pohjustusta
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
ILMOITUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Foorumilaisella nyt omat soodapuhalluslaitteet ja maaliruiskukin pysyy kädessä.
Tänne vaan vanteita näin hinta ja laatu kohtaavat.
GSM:040-5648 321 ja Sp: ss600.r6@gmail.com
Foorumilaisella nyt omat soodapuhalluslaitteet ja maaliruiskukin pysyy kädessä.
Tänne vaan vanteita näin hinta ja laatu kohtaavat.
GSM:040-5648 321 ja Sp: ss600.r6@gmail.com
Taivas kattona
Halppisvanteissa väriä on vähemmän, sen ihan näkeekin. Puolien "sisäpuolilla" ei ole väriä, ruisku vain ruiskuttanu päältä. Ja vaikka ihan käsin hioo, niin johan alumiini tulee heti näkyviin jos vähänkin voimakkaammin hioo.
Laatuvanteissa taas sitä tavaraa on enemmän, joten luonnollisesti puhallus on vaativampaa.
Sekin riiippuu onko vanne pulveri/jauhe maalattu vaiko 2k tavaraa.
Laatuvanteissa taas sitä tavaraa on enemmän, joten luonnollisesti puhallus on vaativampaa.
Sekin riiippuu onko vanne pulveri/jauhe maalattu vaiko 2k tavaraa.
En suosittele vannepuhallukseen jos ei ole takuulupausta että puhalletaan puhtaaksi.epk kirjoitti:no entäs soodapuhalluksessa...nj^ kirjoitti:Kaverin vanteita ei meinannut hiekkapuhaltaja puhaltaa, kun sanoi heti että näissä on maali niin piukassa että ei tule kesää. Noh 18e se vaan ottikin ja maalit about puoliks pois, sitten hieman käsipelillä ja uuniin Ihan hyvät kyllä tuli
Itse testasin 120e edestä soodalla puhallusta ja ei se pysty pulveriin tai puhaltaja ei jaksanut puhallella. Vanteessa olevasta uramallisesta tekstistä jäi reunat maaliseksi, eli joko hutiloitu tai se sooda on enempi ladon seinästä maalin poistoa varten sopiva. Ainakin puhaltajan pihassa oli paljon tarkempaan puhallettu hirsiseinä kuin ne vanteet oli puhallettu. Huono laatu paljastui kotona kun pesin vanteista soodan pois ja rupsein ihan valossa katselemaan.
Vois laittaa kuvaa jos tähän sais liitettyä suoraan omalta koneelta.
Viimeksi muokannut AK47, Ma 11.10.2010 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
En jaksanut koko viestiketjua lukea. Mutta sen neuvon annan koti nikkareille että jos puhallatte vanteenne niin hienolla hiomapperilla sen jälkeen ja ainoasteen paineilmalla puhallus päälle. Ei millää enttereillä tai liuottimilla saa mennä alumiiniä hieromaan, tarttuvuus loppuu. Omat vanteet puhallin hiekalla ja hioin ohkasella paperilla ja puhalsin ilmanpainella puhtaaksi. Sitten pohjamaalia ja pinta päälle ja on pysynyt hyvin.
Mulla on alkamassa 3-osaisten löwenharttien kunnostus. Mitä mieltä olette uskallanko pelkät sisäkehät puhalluttaa hiekalla ? , kun takovanteet kyseessä, ettei muutu muoto/kestävyys. Sitten onko olemassa mitään kumiteippiä tms. millä olisi hyvä rajata puhallettava pinta ja ei puhallettava pinta(pitäisi saada suht tarkasti) ?
Mb star C3
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
w210 270cdi
EX:
w210 290turbodiesel
w202 c220
w201 190E
w124 200D
On, sellasta mustaa , joku millin paksua suht sitkosta teippiä, mikä on tarkotettu just tohon.Turmelo kirjoitti:Stten onko olemassa mitään kumiteippiä tms. millä olisi hyvä rajata puhallettava pinta ja ei puhallettava pinta(pitäisi saada suht tarkasti) ?
Valmistajaa en nyt just muista, pitänee huomen kattoo mitä töis on.
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: To 17.09.2009 20:03
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Kyllä sooda alumiinivanteelle on todella hyvä vaihtoehto ja pystyy kyllä pulveriinkin hyvin. ehkä on ollut sitten laiska puhaltaja jos maalia on vielä jäänyt. Tämän käsittelyn jälkeen on hieno vaikka kiillottaa vanne suht pienellä työllä.
mikäli vanne on tarkoitus pulverimaalata, niin paras on kun puhaltaa hienolla lasikuulalla joka sekin meillä onnistuu. Maalari on ollut oikein tyytyväinen pohjiin ja niin myös asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, tasainen pinta tulee, ei tarvitse mitään hiontoja.
Terveisin soodapuhaltaja Kokemäeltä
mikäli vanne on tarkoitus pulverimaalata, niin paras on kun puhaltaa hienolla lasikuulalla joka sekin meillä onnistuu. Maalari on ollut oikein tyytyväinen pohjiin ja niin myös asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä, tasainen pinta tulee, ei tarvitse mitään hiontoja.
Terveisin soodapuhaltaja Kokemäeltä
Satakunnan Soodapuhallus
http://www.satakunnansoodapuhallus.fi
044-3060126
http://www.satakunnansoodapuhallus.fi
044-3060126
laiska ja laiska. epäilemättä se lähtee mutta jos aikaa menee 2 tuntia per vanne, niin se o aika hintavaa, harvemmin kannattaa, ellei ole kyseessä uniikit JA arvokkaat vanteet.
käytin yhden Lorinser 8x18 vanteen kokeilumielessä paikallisella soodapuhalluttajalla. ko. vanteet on pulverilla(?) kirkaslakattu ja kun oli 1h menny, niin alko jo alumiinikin vähitellen näkymään. ei maksanu mitään ku ei se ollu ikin nähny nii sitkeetä maalia, se maali vaan ikäänkuin siirtyi siinä alumiinipinnalla niiku oikein sitkeä liima, eikä irronnu kunnolla. ei ollu kamera mukana, mutta tuli vaa mieleen ku joku laavavirta.
toiset, valkoiseksi pulverimaalatut tuli puhtaaksi 4kpl 30 minuutissa...
tää paikallinen: www.fmahellstrom.com mies on puhallushommia tehny useamman kymmentä vuotta.
käytin yhden Lorinser 8x18 vanteen kokeilumielessä paikallisella soodapuhalluttajalla. ko. vanteet on pulverilla(?) kirkaslakattu ja kun oli 1h menny, niin alko jo alumiinikin vähitellen näkymään. ei maksanu mitään ku ei se ollu ikin nähny nii sitkeetä maalia, se maali vaan ikäänkuin siirtyi siinä alumiinipinnalla niiku oikein sitkeä liima, eikä irronnu kunnolla. ei ollu kamera mukana, mutta tuli vaa mieleen ku joku laavavirta.
toiset, valkoiseksi pulverimaalatut tuli puhtaaksi 4kpl 30 minuutissa...
tää paikallinen: www.fmahellstrom.com mies on puhallushommia tehny useamman kymmentä vuotta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
vai että kolomella kerto hinnan, itte en olis maksanu jos kerta sovittu hinta etukätteen ja vielä jättäny osan puhaltamatta, no tässähän tais käyvä samanlailla kun mullekki VirroillaTömö kirjoitti:Käytin vanteet tuolla Uudenmaansoodassa hinta-arvio oli 65€+alv. kun hain vanteet niin oikea hinta olikin 180€+alv. eikä ollut edes koko vanne puhallettu.
miten musta tuntuu että tämä Tömö tietää näistä vanne pinnotuksista enemmän mitä me muut yhteensä
mullon pelkkiä romuja vaan