S 500 lämpimänä huono käynistymään?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

S 500 lämpimänä huono käynistymään?

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Lämmintä moottoria saa sahata pitkään ennen kuin kaynistyy. Kelien lemmetessä vaan pahentunut. Kylmä kone on lehtenyt hyvin.
Kone pyörii hienosti kun vain saa käyntiin. Vaikuttaa että lämpimänä saa liikkaa, mutta mistä johtuu? Olen huomannut, että autta jos heman painaa kaasua startatessa. Miten näissä W140 malleissa tuo kaasuläpän asennon tunnistin? Kulutus ehkä normaalia kovempi, mutta ajelen lyhyttä pätkää, ei juuri matka-ajoa. Odottelin jonkun viikon korjaamolle pääsyä, että olisi katsottu testerillä, testeristä lisenssi vanhentunut, joten ei siitäkään apua.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Minulla oli samat oireet ja ongelmaan auttoi ilmamassamittarin vaihto. Se on sitten veholla ****:n kallis.
Vikakoodin luvussa ois kyllä hyvä käydä. Jos liikut Hyvinkään tai Stadin kulmilla, minulla on lukija.
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Itseasiassa liikun 19-20.s päivä vantaan seudulla, mutta on niin kiireinen aikataulu ettei varmaan kerkeä autoa rassailemaan.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: S 500 lämpimänä huono käynistymään?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

rokka65 kirjoitti:Lämmintä moottoria saa sahata pitkään ennen kuin kaynistyy. Kelien lemmetessä vaan pahentunut. Kylmä kone on lehtenyt hyvin.
Kone pyörii hienosti kun vain saa käyntiin. Vaikuttaa että lämpimänä saa liikkaa, mutta mistä johtuu? Olen huomannut, että autta jos heman painaa kaasua startatessa. Miten näissä W140 malleissa tuo kaasuläpän asennon tunnistin? Kulutus ehkä normaalia kovempi, mutta ajelen lyhyttä pätkää, ei juuri matka-ajoa. Odottelin jonkun viikon korjaamolle pääsyä, että olisi katsottu testerillä, testeristä lisenssi vanhentunut, joten ei siitäkään apua.
Minkäs ikäinen auto?
Jos ajelet etelä suomessa, niin kurvaa pihaan(tai jossain muuten satutaan samoile kulmile) katoattan tolla *:rila mitä koodeja on tallentunut(ei noi käyttö koodit ainakaan mene vanhaksi ;) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Niin auto on vm. 95.
94:sen pystyy testaamaan kotikonstein led-virtakynällä, mut tähän tarvitaan testeri. Keskiviikkoiltana olisin vantaalla n. klo. 20.00-22.00, jos vaikka ehtisi testaamaan. Voin toki maksaakin hieman.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Nyt on käyty M-B korjaamon testerissä, testin mukaan kaikki OK.
2. asentajaa oli yhtä mieltä siitä, että suuttimet vuotavat jonkin verran.
Ei ollut penkkiä, missä testata suuttimia.

Kylmäkäynistyshän toimikin moitteettomasti, mutta tuo lämpimänä käynisys.
Kallistuisin itsekin siihen teoriaan, että suuttimet vuotaa.

Jos vaikka sammutan lämpimän moottorin ja kokeilen käynistää heti uudelleen, lähtee hyvin pyörimään. Odotan vaikka 10. min. lähtee kohtalaisesti. Puolen tunnin kuluttua saa startata jo kunnolla, ennen kuin käynistyy. Lähtee taas hyvin kun kone on täysin jäähtynyt.

Laittoivat korjaamolla FORTE polttoainejärjestelmän puhdistusaineen tankkiin, josko siitä olisi apua.
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Se ainakin sopii oireisiin,
että polttoainetta tulee liikaa lämpimään moottorin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
rokka65
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 230
Liittynyt: To 04.02.2010 19:21

Viesti Kirjoittaja rokka65 »

Suuttimet maksavat älyttömästi. Olen kuullut, että Bosh:n suuttimia voi korjata. Onko kellään kokemuksia?
Maalaan autoja Savossa. Myös Mersun vikojen ihmettelyä.
Vastaa Viestiin