200E käyntiongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

200E käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Ja vaihteeksi 102.963 moottorin kanssa käyntiongelmaa. Auto käynnistyy nipinnapin ja käy sellaista 300 kierroksen tyhjäkäyntiä hyvin vaivalloisesti. Ihan kuin ajoitus olisi täysin päin p:tä tms. Polttaa välillä putkessa.

Auto ollut todella vähällä käytöllä, mutta on toiminut kuitenkin YJ-releen temppuilua lukuunottamatta hyvin (ABS-valo paloi välillä, jolloin tyhjäkäyntinopeus kasvoi 1500 kierrikseen yms. jännää..). Vaihdoin ko. releen eilen. Samalla pesin moottoritilan ja tein jotain perushuoltotoimenpiteitä. Ja kuinka ollakaan, ei käynyt enää kone kunnolla sen jälkeen.

Sen verran olen vuosien varrella oppinut, että tuon pesun kanssa olin tooosi varovainen ja vieläpä kuivattelin paikat vimosen päälle (toki varoin kastelemasta sähköosia). Sitten tutkiessani mahdollisia vikoja, löytyi virtapuolen osista vähän sanomista, joten uusin ne tavallisimmat vian aiheuttajat (virranjakajan kansi, pyörijä, tulpanjohtosarja, tulpat). Ei auttanut.

Olen lisäksi tarkastanut polttoaineen saannin, kipinän, tarkastanut suuttimet (oli muuten varsinkin ykköspytyn suuttimen varressa kokolailla paljon mustaa kultaa), tarkastanut liittimet ja alipaineletkut yms. letkut. Tyhjäkäyntimoottori on kunnossa (letkutkin paikallaan). Sulakkeet tietty ok. Laturi lataa hyvin ja akku kaks vuotta vanha ja kunnossa.

Arvauksia otetaan vastaan :D

Haku-toiminnolla löytyi lähinnä noita jo kokeiltuja vikapaikkoja, että jos näin perjantaina olisi porukalla vähän luovuutta...
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Ja auto toimii taas. Olin sitten, kuivatellessani paikkoja sen moottoripesun jäljiltä, tyrkännyt tulpanjohdot ristiin! Että näin. Ja kun siinä uudessa jakajankannessa ei ollut numeroita, tuli tökittyä johdot samalla tavalla viduiksi uudestaan. Onpa älykäs olo, kertakaikkiaan.
Vastaa Viestiin