C- ja E sarjan nelivetofarkut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
hogi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.06.2010 10:34

C- ja E sarjan nelivetofarkut

Viesti Kirjoittaja hogi »

Emännällä on autokuume, tarpeet on seuraavat:

-farkku
-automaatti
-nelivetoinen
-budjetti max 35 keur
-ajomäärä 16-28tkm vuodessa, joten voi olla bensa tai diesel.

Millaisia kokemuksia mersun C- ja E sarjan nelivedoista on? Uskaltaako sekaantua ja onko noissa erityisesti jotain mallia jota pitää välttää? Tuohon samaan rahaan, millä saisi 100tkm ajetun vuoden 2006 C-sarjalaisen, saisi uuden Subaru Foresterin tai Hyundai ix35, uuden takuut yms. houkuttaisi.

Itselläni ei aiempaa kokemusta mersuista ole, mutta appiukko ja veli ovat olleet mersumiehiä jo pidempään.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

keur??

35 kymmenellä eurolla ei lie saa pienoismalliakaan... :wink:
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mortti kirjoitti:keur??

35 kymmenellä eurolla ei lie saa pienoismalliakaan... :wink:
No ei kannata pelotella tulokasta foorumilta. 35 keur on kyllä helposti ymmärrettävissä 35 kiloEuroksi joka antaa jo pelivaraa ostokseen. En itse asiassa olisi osannut kuvitella että 35 keur voitaisiin tulkita 35 kymmenksi Euroksi, eikös se ole kansakoulussa opetettu dekaEuroksi tms. Voi olla että olen jo unohtanut nuo opit.

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa sanoa kun tallissa on joskus ollut vain 300 TDT 4-Matic ja siitä on aikaa kohta parikymmentä vuotta ja nyt tallissa seisova 4-Matic on sedan eikä sovi budjettiisi.

Aika lailla yksinkertaisempi on tuo nykyinen 7G-tronicin perään liitetty jakovaihteisto ja muukin toteutus verrattuna 124 aikakauteen mutta budjettisi riittääkin uudempaan autoon ja ne taitaa olla jakolaatikkoa lukuun ottamatta jo aika samanlaisia. Hydraulisia lukkoja ei tarvita kun ABS-systeemit hoitavat voimanjaon tarvittaessa.

Eiköhän tuollaisen auton omistajia kohta ilmaannu kommentoimaan.

Ja tervetuloa foorumille hogi.
hogi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.06.2010 10:34

Viesti Kirjoittaja hogi »

Jaahas, taisi tulla foorumin taso selväksi heti kertaheitolla, kun Mortti vastasi viestiini. Toivottavasti kaikki mersumiehet eivät ole samasta muotista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilo

Kyllä kilo on mielestäni jokseenkin yksiselitteisesti tuhat.

Onks tonni paljo vai vähä?

Asiallisempia kommentteja odotelleen.
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

35 tonniin pitäisi alkaa saamaan halvimpia E-sarjalaisia vm. 2007
tai tuoreempi eli lievän malliuudistuksen jälkeisiä teräväkeulaisia.
Niissä on vähemmän sähköongelmia kuin vanhemmissa. Paras valinta
on diesel (E280 tai E320), joka kestää, on taloudellinen ja helposti
viritettävissä, jos on tarvetta. Tämmöinen pitäisi tietysti hakea Saksasta,
jos haluaa valita värin ja varusteet.

Tämmöinen kiinnostaisi ehkä itseäkin ja olisin jo sen hommannutkin, mutta
tuo vanha 124 TDT 4matic pitäisi ensin ajaa loppuun ja siinä voi olla hiukan tekemistä.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kiloeuro on aivan tuttu termi täälläkin päässä. Hintaluokka tuli mulle ainakin heti selväksi. Ja käyttäväthän sitä muutkin. Ota huumorilla alkufanfaarit... :-)

Tuolla rahalla alkaa saada jo vaikka minkälaista kärryä, mutta tuo nelivetoisuus on vaikeampi paikka. Viime talvena meni kaupaksi ainakin Veholla hemmetin paljon nelivetoja ja se tarkoittaa sitä, että kahden, kolmen vuoden kuluttua on tarjolla MB-nelivetoja.

Odotas kun nää meidän hinta-professionaalit herää, niin eiköhän ala ehdotuksia tulla.

Tervetuloa OIKEASTI hauskan foorumin käyttäjien joukkoon. Täällä on oikeasti hyvää jengiä...
hogi kirjoitti:Jaahas, taisi tulla foorumin taso selväksi heti kertaheitolla, kun Mortti vastasi viestiini. Toivottavasti kaikki mersumiehet eivät ole samasta muotista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilo

Kyllä kilo on mielestäni jokseenkin yksiselitteisesti tuhat.

Onks tonni paljo vai vähä?

Asiallisempia kommentteja odotelleen.
Avatar
mortti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 586
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:33
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mortti »

hogi kirjoitti:Jaahas, taisi tulla foorumin taso selväksi heti kertaheitolla, kun Mortti vastasi viestiini. Toivottavasti kaikki mersumiehet eivät ole samasta muotista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kilo

Kyllä kilo on mielestäni jokseenkin yksiselitteisesti tuhat.

Onks tonni paljo vai vähä?

Asiallisempia kommentteja odotelleen.
haa olenkin ihmetellyt kun puhutaan kilo ja kilo.

kele tonni on tonni ja kilo on kyljyksen koko.

tanan nykyslangi.

markat takasin..

Ei kyllä täälä useimmiten saapi vertaansavailla olevia neuvoja, täältä sitä on oman matikin purku ja kasaus ohjeet pengottu.
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ei kannata mennä naimissiin, vaimot haluaa aina farmarin. Tai sitten ostaa kaks autoa.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
hogi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.06.2010 10:34

Viesti Kirjoittaja hogi »

Aapo.T kirjoitti: Tai sitten ostaa kaks autoa.
Näinhän on jo tapahtunut, itsellä autona 3,0l aut Isuzu D-max pick-up. Ja lapsien takia piti hankkia DoubleCappina, eli henkilöauton autoverolla ja käyttövoimaverolla. :cry:
hogi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: La 19.06.2010 10:34

Viesti Kirjoittaja hogi »

Eikö ole 4matic -tietäjiä?

No, helpotetaan kysymystä vähän, mitä paikkoja pitäisi katsoa C- tai E sarjalaisessa käytetysstä, vuosimallit jotain 2005-2007?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Huoltohistorian näkee autosta Star-testerillä.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

hogi kirjoitti:Eikö ole 4matic -tietäjiä?

No, helpotetaan kysymystä vähän, mitä paikkoja pitäisi katsoa C- tai E sarjalaisessa käytetysstä, vuosimallit jotain 2005-2007?
Nelivedoista en ole kuullut pahaa.

Jos ostat piikkikeula facelift (vm. 07- 08 ) 211 eemelin (2000 kohtaa uudistui!), saat varmasti hyvän auton, ei tarvi katsoa kuin huoltohistoria ja kolaroimattomuus... nelivedot V6 koneilla (280 ja 320 sama kone, erona tehtaan tietokone ohjelma).
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Edellinen kulkuneuvo oli 280 CDI 4-matic Avantcarde sedan loppuvuodesta 2007 käyttöönotettu. Reilut 75 tkm kertyi mittariin parissa vuodessa. Mukava peli ajella erityisesti huonolla kelillä.
Takuuna vaihdettiin voimansiirron jakolaatikko, kytkinpaneeli jossa hätävilkut, penkinlämmittimet ja keskuslukon ohjaus sekä turpon etupuolelle imuputkiston tiiviste ja lisäksi vielä 2 parkkitutkan anturia taakse.
Jakolaatikko alkoi pitää jurnuttavaa ääntä pienillä nopeuksilla etupyöriä käännettäessä.
Tässähän oli vielä 5-vaihteinen tiptronic. Matkapainotteisessa ajossa rajoitusten tuntumassa liikuttaessa kulutus oli 7,8. Eberi poltti siitä oman osansa.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Viesti Kirjoittaja jarskak »

saako C-sarjalaista nelivedolla?
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

w203 ja w204:sesta on 4maticit :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Jos ostat piikkikeula facelift (vm. 07- 08 ) 211 eemelin (2000 kohtaa uudistui!), saat varmasti hyvän auton, ei tarvi katsoa kuin huoltohistoria ja kolaroimattomuus... nelivedot V6 koneilla (280 ja 320 sama kone, erona tehtaan tietokone ohjelma).
Tuo facelift on kyllä edelleen melko nätti kärry sedanina ja farkkuna. Touhuttiin juuri kaverille 2007 lopussa käyttöönotettu 200 CDI Elegance, ajettu 50 tkm. 200 CDI sellaisenaan oli hieman puhditon painavaan autoon (perusajoon riittää totta kai), joten kiikutettiin pajalle ohjelmistotrimmiin. Nyt lähtee jo väännöillä eikä kulutuskaan kasvanut. Päinvastoin.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Pekko kirjoitti:Edellinen kulkuneuvo oli 280 CDI 4-matic Avantcarde sedan loppuvuodesta 2007 käyttöönotettu. Reilut 75 tkm kertyi mittariin parissa vuodessa. Mukava peli ajella erityisesti huonolla kelillä.
Takuuna vaihdettiin voimansiirron jakolaatikko, kytkinpaneeli jossa hätävilkut, penkinlämmittimet ja keskuslukon ohjaus sekä turpon etupuolelle imuputkiston tiiviste ja lisäksi vielä 2 parkkitutkan anturia taakse.
Jakolaatikko alkoi pitää jurnuttavaa ääntä pienillä nopeuksilla etupyöriä käännettäessä.
Tässähän oli vielä 5-vaihteinen tiptronic. Matkapainotteisessa ajossa rajoitusten tuntumassa liikuttaessa kulutus oli 7,8. Eberi poltti siitä oman osansa.
No, jos nelivedossa jopa murheita, niin takapotku murheeton. Omassa V6 faceliftissä 102 000 km lasissa, edes parkkipolttimo ei ole särkynyt. Kovin on varmalaakkonen tyytyväinen.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kylmänraudanseppä kirjoitti: No, jos nelivedossa jopa murheita, niin takapotku murheeton. Omassa V6 faceliftissä 102 000 km lasissa, edes parkkipolttimo ei ole särkynyt. Kovin on varmalaakkonen tyytyväinen.
Tuossa listalla ei kyllä tainnut olla kuin yksi neliveto-ongelma, loput samoja osia takavetoisen kanssa. Noita jakolaatikoita taisi päästä joku viallinen erä jakeluun kun tietyn ikäisiä vaihdettiin useammassa korimallissa. Nuo on varmaan jo vaihdettu eli nyt liikenteessä olevissa ei varmaan ongelma.
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Selitystä hiukkasen.
Kuten DBFI kirjoittaa yllä, nelivetoisuudesta johtuvat ongelmat olivat vain tuo jakovaihteisto. Kuulemma tosiaan joku viallinen erä, ei ihmetelleet yhtään huollossa ja vaihto kävi tosi nopealla aikataululla.

Omat kokemukset kuitenkin nelivedosta niin positiiviset, jotta kyllä seuraava kulkuneuvo taas on 4-matic.

Ja eihän se edellinen 4-matic tarvinnut lavettikyytiä ollenkaan, niinkuin tämä nykyinen vietiin suuttimenvaihtoon jo 14203 km jälkeen.

Kyllä käytetyn 4-maticin uskaltaa ostaa niinkuin takavetoisenkin.
MB E 300 de EQ Power 4Matic
exät:
MB E 300 de EQ Power
MB E 220 d 4Matic
MB E 250 CDI BlueTec 4Matic
MB E 250 CDI BE 4Matic
MB E 250 CDI BE A
MB E 280 CDI A 4Matic
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

Reilu 20 tkm tullut rullattua viime lokakuussa ostetulla 2004-mallisella C240 4-matic Avantgarde farkulla. Sumuvalon polttimo ja venttiilikopan tiiviste taitavat olla ainoat normihuoltokaman lisäksi vaihdetut tarvikkeet. Mittarissa nyt muistaakseni noin 140 tkm kaikkiaan. Laiska on ja syö bensaa 10 l satasella, mutta perhanan mukava ajaa kesät talvet. Jaa vaihdoinhan minä akunkin siihen ennen Suomen talven tuloa, ihan vain varmuuden vuoksi, kun laite on alkuelämänsä viettänyt etelämmissä lämmöissä.

C-sarjan farkku on sinänsä tiloiltaan vähän farkun irvikuva, fillari menee juuri ja juuri sisään kokonaisena, kun takapenkin selkänojat heittää eteen.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mortti kirjoitti:
kele tonni on tonni ja kilo on kyljyksen koko.

tanan nykyslangi.

samaa mieltä...

tonttu tai milli on rahaa, kilo on aina yleensä "painoa", jos taas puhutaan kilometristä, se voidaan hyväksyä pituusmittana, mutta silloinkin pitää muistaa painottaa sitä "metri" sanaa... esim. montako kiloa painat? ei siinä tarkenneta, että kilogrammaa...

kiloeuro, kilinvitut se kuulostaakin niin idioottimaiselta...

olisko se Hyundai ix35 sittenkin se parempi vaihtoehto, niin sais niiden muiden teinien kanssa jatkaa parkkipaikalla tätä uutta nykysuomen käyttöä :evil:

heimosenkin olis kai pitänyt tuossa ylempänä ilmoittaa, että on rullannut 20 KILOkm, eikä 20 tkm... että kyselijä tietäis paljonko on ajettu...

saatana, huvita taas mikään :x

puhuuko joku hehtoeuroista, jos sillä on huntti taskussa, tuskin... tai dekaeurosta, jos on vain kymppi...

että parempi jättää vain ne kommentit foorumin tasosta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Tilan tarpeesi kyllä määrittelee onko valintasi c ja e.
C-sarjan farkku ei ole kovin tilava ja taas E-sarjan on .
Jos mietit yhtään auton jälleen myyntiarvoa /helpouttaa niin dieselin valinta on selvä. (varsinkin jos tuot auton Saksasta niin dieselista menee veroja huomattavasti vähemmän kuin bensamallista)
Jos kuitenkin kallistut bensaversioon niin vähintään kompressori pitää olla jotta kulkee riittävästi eikä kuluta liikaa polttoainetta.

Jos olisin sinä niin ehkä tämä olisi valintani:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
Heimonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere

Viesti Kirjoittaja Heimonen »

napa kirjoitti:heimosenkin olis kai pitänyt tuossa ylempänä ilmoittaa, että on rullannut 20 KILOkm, eikä 20 tkm... että kyselijä tietäis paljonko on ajettu...

saatana, huvita taas mikään :x

puhuuko joku hehtoeuroista, jos sillä on huntti taskussa, tuskin... tai dekaeurosta, jos on vain kymppi...
Nooooooh, kyllähän tuo kiloeuro on kovasti yleisesti käytetty ilmaisu, kyllä se vielä yleistyy siellä korvessakin, sivistyksen äärirajoillakin :lol:

Itte asiassa tuo 20 tkm taitaa tarkasti ottaen tarkoittaa 20 tonnikilometriä ja koska tonni on painon yksikkö, 1000 kg, niin eikös siitä tule niinkus 20 * 1000 kg * 1000 m. Vanhan liiton ukot puhuu väännöstä kgm -yksiköllä ja se on meinaan 20 miljoonaa kgm:ää vallan julmettu vääntö.

Olis pitänny tietty sanoa 20 Mm, eli 20 megametriä. 20 miljoonaa metriä... ehkä ne ruottalaiset on sittenkin fiksuja, kun puhuvat niistä mil:eistänsä.
Vito Mixto Select Long 114 CDI :: 7G-tronic plus :: Obsidian musta
Avatar
gulfstream
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 380
Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja gulfstream »

- Paljonko metrilenkki maksaa? asiakas kysyy.
- Kymmenen euroa kilo, myyjä vastaa.
- No, ottaisin sitten kilometrin, asiakas tilaa.
Vastaa Viestiin