Mercedes-Benz W203 Sedan

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Mercedes-Benz W203 Sedan

Viesti Kirjoittaja temep »

Moro,

Ei kellään ois laittaa faktaa tiskiin mistä ois mahdollista ostaa kyseiseen autoon -60mm madallusjouset etupäähän? Ei nuo H&R -40mm jouset laske tarpeeksi tuota laitosta. Tiedän, Säädettävää sarjaahan se huutaa, mutta se on 1000e/kierros.

Ter,

Teemu
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

ite niitä kattelin kans... ei sulla ole paljo muuta vaihtoehtoa ku latoa taaloja tiskiin tai rälläkkä laulamaan :?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Mjöö - rälläkkää mie olen puolen kiekan verran näyttänyt jo etupäähän. Ei niitä voi enempää katkoa... Ei se jousi muuten pysy siellä. :lol:

Tup Cup-Kit sinäsä vois olla H&R:ltä hyvä vaihtoehto, mutta pari hunturaista lisää ja on säädettävä alla...? Menettää mun mielestä järjen siinä määrin.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Tuo on totta.. Ja jos vaihtoehtona on ylipäätänsä säädettävä, niin en edes miettisi mitään säätämätöntä. Varsinkin kun hintaero ei tosiaan paljon ole.

Tosin riippuen siitä onko se säädettävä joku jomin keskilaatuinen, vai kunnon laatumerkki :roll:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

No tottakai vaihtoehtona on säädettävä alustasarja, mutta sitä en osaa sanoa minkä merkkinen se pitäisi olla.

Sypruksella on Kw Varianten -setti alla, mutta mielipiteitä en ole kuullut miten alusta toimii auton alla. Varmasti helvetin hienosti!

Sinänsä, mulla toi auto on pienimmällä diesel-myllyllä mitä tehtaan rivistöltä saa; ei autolla olla radalla ajamassa, vaan hiljuksilleen kotoa töihin, ja töistä kauppaan :) ...Kuhan auto on siis matala, ja ajettavuudeltaan siedettävissä lukemissa. Tätä ehkä haen lähinnä takaa ja siinä määrin tuo 60milliä tiputtavat etujouset ois jeez.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Tuo oma alusta toimii pirun hienosti. ei ole kivireki eikä pintakova, mutta silti tarpeeksi "jämäkkä" ettei raavi joka montussa renkaat kaareen, ja voi tarvittaessa vähän kantatakin 8) suosittelen!
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja simoks »

Ootko iskareita vaihdellu? Ettei vaan nyt olis niistä kiinni.
W210 E320cdi
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Iskarit on vakiot, 473tkm ajetut. Ellei niitä joku muu ole mennyt jossain vaiheessa vaihtelemaan.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
InsaneMe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 217
Liittynyt: To 23.06.2005 15:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja InsaneMe »

Syprus kirjoitti:Tuo oma alusta toimii pirun hienosti. ei ole kivireki eikä pintakova, mutta silti tarpeeksi "jämäkkä" ettei raavi joka montussa renkaat kaareen, ja voi tarvittaessa vähän kantatakin 8) suosittelen!
ai ei raavi :lol:



T.Sankari
M-B w210 290td
M-B w123 300TDT
M-B w126 500 SEL
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Otappa Syprus kuva ihan alta, päältä, ja sivulta miten ne renkaat sinne kaareen asettuu. Onko sulla ollut mielessä, että vois kaaria vähän pajottaa suuremmaksi? Itsellä on. :lol: Jos tuohon ylimaalauksen verran sais sijoitettua jossain vaiheessa elämää niin siinä samalla mankeli laulamaan.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
KimmoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 12.07.2010 11:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KimmoS »

Mulla on 200cdi:ssä KW var1 säädettävä alusta ja ei kyllä ole valittamista. Ainut huomioitava asia on että jos haluat kunnolla laskea niin edessä saa olla max 8" levee vanne että sopii pyörimään.
W203 -00 200cdi + MTX-Audio
Avatar
jjruutiainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: La 03.07.2004 19:44
Paikkakunta: JURVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jjruutiainen »

KimmoS kirjoitti:Mulla on 200cdi:ssä KW var1 säädettävä alusta ja ei kyllä ole valittamista. Ainut huomioitava asia on että jos haluat kunnolla laskea niin edessä saa olla max 8" levee vanne että sopii pyörimään.
Samaa ajattelin kun aikoinani ostin 203 farkkuun KW var 1 ja siinä luvattiin tuo 60mm mutta minulla oli 8.5 x 19 vanne niin madallus oli muistaakseni luokkaa 20-30 mm muuten otti mutteriin . Silloin vitutti niin että 2 rinkiä rälläkällä , täytyy kuitenkin muistaa että yläpää ei oikein enää sovi.

Tais olla kuvia http://s5.photobucket.com/albums/y190/j ... des019.jpg
Mercedes E 320 T 4matic ,Peugeot 308 SW 1.6HDi
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

pitää melkein huomenna ottaa sulle kuvia temep.

tuo kyllä on tosiaan suunnittelun riemuvoitto tuo kw1, mulla 31 et ja 8.5" vanne edessä niin ei voi laskea kunnolla. pitäisi olla 8" tai sitten tarpeeksi kaponen kumi ja et pienempi.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Jepa, kiitoksia, anna tulla vaan!

Eli eteen pitää alkaa tilaamaan tosi kapoinen kumi ja pieni spacerin tynkä niin mahtuupi pyörimään :) Voi olla, että tuo auto nyt saa seuraavaksi uuden värin pintaan.

Innolla odottaen,

Teemu
Mercedes-Benz A45 AMG -14
KimmoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 12.07.2010 11:02
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KimmoS »

Tossa on se korkeus mille saa laskettua KW var1 melkein millä vanteilla vaan.
Alla tuossa on 18" vanteet ja 225 renkaat.

http://www.mese.fi/forum/userpix/2197_18vanteet_1.jpg


Lisätään vielä yks kuva. Tuossa 19x8 vanne ja 225 rengas

http://www.hiekkalaatikko.org/~kimmos/19vanne
W203 -00 200cdi + MTX-Audio
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Ei tuo näytä minusta edes matalalta. Varmaan kaaren muokkaus -projekti edessä, jos tuosta keulaa haluaa vielä alaskäsin. Ei haittaa vaikka etukaaret menis vähän kumin ylikkin... :oops:
Mercedes-Benz A45 AMG -14
jay82
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 20.03.2010 11:54
Paikkakunta: raisio

Viesti Kirjoittaja jay82 »

Syprus kirjoitti:pitää melkein huomenna ottaa sulle kuvia temep.

tuo kyllä on tosiaan suunnittelun riemuvoitto tuo kw1, mulla 31 et ja 8.5" vanne edessä niin ei voi laskea kunnolla. pitäisi olla 8" tai sitten tarpeeksi kaponen kumi ja et pienempi.
Mulla on w203 -06 ssa eibach pro-street s coiloverit,mutteri on edessä 3kierrosta vailla pohjassa.Vanteina on tsw Bremma kromit edessä 8,5x19 et 35 plus 10mm spacer ja takana 9,5x19 et 30..
Renkaina on edessä 225/35-19 ja taka 265/30-19 etu ja takakaaret pokattu.
Alusta on todella hyvä ei ole pintakova.. Suosittelen..
mb C55 Amg &C30 Amg
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

jay82 kirjoitti:
Syprus kirjoitti:pitää melkein huomenna ottaa sulle kuvia temep.

tuo kyllä on tosiaan suunnittelun riemuvoitto tuo kw1, mulla 31 et ja 8.5" vanne edessä niin ei voi laskea kunnolla. pitäisi olla 8" tai sitten tarpeeksi kaponen kumi ja et pienempi.
Mulla on w203 -06 ssa eibach pro-street s coiloverit,mutteri on edessä 3kierrosta vailla pohjassa.Vanteina on tsw Bremma kromit edessä 8,5x19 et 35 plus 10mm spacer ja takana 9,5x19 et 30..
Renkaina on edessä 225/35-19 ja taka 265/30-19 etu ja takakaaret pokattu.
Alusta on todella hyvä ei ole pintakova.. Suosittelen..
Kansa vaatii kuvamateriaalia!
Mercedes-Benz A45 AMG -14
jay82
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: La 20.03.2010 11:54
Paikkakunta: raisio

Viesti Kirjoittaja jay82 »

temep kirjoitti:
jay82 kirjoitti:
Syprus kirjoitti:pitää melkein huomenna ottaa sulle kuvia temep.

tuo kyllä on tosiaan suunnittelun riemuvoitto tuo kw1, mulla 31 et ja 8.5" vanne edessä niin ei voi laskea kunnolla. pitäisi olla 8" tai sitten tarpeeksi kaponen kumi ja et pienempi.
Mulla on w203 -06 ssa eibach pro-street s coiloverit,mutteri on edessä 3kierrosta vailla pohjassa.Vanteina on tsw Bremma kromit edessä 8,5x19 et 35 plus 10mm spacer ja takana 9,5x19 et 30..
Renkaina on edessä 225/35-19 ja taka 265/30-19 etu ja takakaaret pokattu.
Alusta on todella hyvä ei ole pintakova.. Suosittelen..
Kansa vaatii kuvamateriaalia!
Täytyy käydä ottamassa pari kuvaa:)
mb C55 Amg &C30 Amg
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

temep kirjoitti:Otappa Syprus kuva ihan alta, päältä, ja sivulta miten ne renkaat sinne kaareen asettuu. Onko sulla ollut mielessä, että vois kaaria vähän pajottaa suuremmaksi? Itsellä on. :lol: Jos tuohon ylimaalauksen verran sais sijoitettua jossain vaiheessa elämää niin siinä samalla mankeli laulamaan.
ilima on niin huono etten kehtaa alkaa ryömimään auton ympärillä mutta tässä muutama hätäinen off-focus räpsäisy josta suunnilleen nähdään missä mennään.

etupää:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

takapää:

Kuva
Kuva

loput kuvat:

http://s244.photobucket.com/albums/gg10 ... /alustaV1/

takana raapii kiinni jos tulee yli 2 henkeä kyytiin, joten vanne liian ulkona. edessä tulee jousi vastaan ja vannetta pitäisi ottaa ulospäin :? (tällä hetkellä vanteesta jouseen matkaa noin 0.5mm) alustassa tosin on varaa tiputtaa vielä edessä 4cm ja takana 2-3cm

kuvia en valitettavasti tähän hätään saa renkaiden toiselta puolelta.

en saanut ihan käsitystä mistä tarkalleen haluat kuvia? kun maa kuivaa niin voin ottaa tietysti lisää jos tarvit.
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Kiitoksia kuvistasi.
Halusin juuri nähdä, että miten tuo vanne asettuu tuohon kaarelle.
Mulla on 9,5x19 ET40 se takavanne.
Tällä hetkellä jää aika "reippaasti" sisälle.
Luultavasti käyn vaihtamassa ne takavanteet ET35:lle ja tilaan spacerit niihin.
Rengas taitaa olla tällä hetkellä 245/35. 255/30 paksut Continentalit ei kauaa kestäneet. On sen verran pehmeä tuo kumi. :oops:

Taakse, jos sais singutettua 225/35 kumin ja eteen 215/35. Silloin vois olla mahdollisuuttakin saada nuo pyörimään, jos auton laskee aivan "tonttiin". Mankelointihomma kiinnostais rajusti.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Juu itellekkin tulee enskesälle varmaan tuumaa pienemmät jotku kunnon koottavat vanteet. ei vaan vielä ole oikeita löytynyt. mankelilla kaaret ja sitten jos pääsis oikeasti laskemaan tuota rönttää kunnolla 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Mites näissä automaattilaatikko tykkää, jos laittaa alkuperäistä halkaisijaltaan pienemmät kumit?
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Emmietiiä. Tykkäsi tai ei, sellaiset tulee. :lol:
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Jonski kirjoitti:Mites näissä automaattilaatikko tykkää, jos laittaa alkuperäistä halkaisijaltaan pienemmät kumit?
Miksi automaatti välittäis mitään? tärkeäähän on että joka nurkassa sama halkaisia? vai?
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Rumilus kertoi että moottoritekniikkaa lukien, oppii, että kaikki hajoaa jos ei ole alkuperäinen rengastus.

t. Jazzkatu, paska katu, mutta humalaan siellä pääsee
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Syprus kirjoitti:
Jonski kirjoitti:Mites näissä automaattilaatikko tykkää, jos laittaa alkuperäistä halkaisijaltaan pienemmät kumit?
Miksi automaatti välittäis mitään? tärkeäähän on että joka nurkassa sama halkaisia? vai?
En tiedä, noinhan se tuntuisi loogiselta, mutta tuolla btcf:llä tuntuuvat väittävän, että steptronic laatikko ei tykkäisi, jos ei renkaan halkaisija ole sama kuin alkuperäisessä.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Jonski kirjoitti:tuolla btcf:llä tuntuuvat väittävän, että steptronic laatikko ei tykkäisi, jos ei renkaan halkaisija ole sama kuin alkuperäisessä.
No ne onkin bemareita mistä siellä puhuvat :lol:
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

simppa80 kirjoitti:
Jonski kirjoitti:tuolla btcf:llä tuntuuvat väittävän, että steptronic laatikko ei tykkäisi, jos ei renkaan halkaisija ole sama kuin alkuperäisessä.
No ne onkin bemareita mistä siellä puhuvat :lol:
Ne E39 dieselin laatikot muutenkin ovat vähän mitä ovat.
Ei kannate verratta tosiaankaan näihin, eli mersun lootii.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Vastaa Viestiin