320 CDI -06 DPF temppuilee...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja HS »

Autoni on C W203 320 CDI -06 (DPF). Ongelmana on, että välillä menee vikatilaan (max. kierrokset 3000rpm) ja uudelleen käynnistyksen jälkeen toimii usein normaalisti kunnes taas vikatila jälleen yllättää.
Käytin tänään Boschin testerissä ja vika oli, että hiukkassuodatin paine-ero tunnist. Maksimi arvo ylitetty. Vikakoodi 2078. Vasta myöhemmin syttyi myös mittaristoon keltainen häiriövalo.

Mitä tässä tilanteessa on tehtävissä, Voiko kenties olla pelkkä hiukkassuodattimen anturi tai mahdollisesti jopa ilmamäärämittari? Voiko hiukkassuodatinta jollain tavalla puhdistaa "manuaalisesti" mm. testerissä Veholla? ettei ainakaan tarvitsisi ostaa uutta! Yritin ajaa autolla noin 4000rpm kierroksilla melko kauan, mutta ei ainakaan toistaiseksi auttanut. Voiko autolla kuitenkin ajella tällaisessa tilanteessa? :roll:

Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Moi

Minulla on w211 320cdi -06 ja oireet oli samat. Testeri ilmoitti, että hiukkassuodattimen minimi ja maksimi paine-ero ylitetty. Varasin ajan Tampereen veholta (lielahesta) ja vein auton sinne. Paine-erotunnistin sieltä oli rikki. Vaihtovat paine-erotunnistimen ja päivittivät ecuun uusimman softan. Nyt on toiminu moitteettomasti. Tuo lystihän maksoi 400€.

Onhan täälä foorumilla ollu myös juttua tuon hiukkaspönikän poistamisesta kokonaan, jolloin loppuu nuot ongelmat.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Eikö mitään muuta ?
Paine-ero ylittänyt anturin max arvon ?
No, anturi mahtaa olla rikki.

Käytä jossain staarin nokassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HS »

Joo, se Boschin mittari autosähkökorjaamolla ei tosiaan antanut mitään muuta kun ton yllämainitun vikadiagnoosin ja lisäksi siinä lapussa muuten on seuraavanlainen sarja EDC 16CP31, jos tällä on kenties jotain merkitystä johonkin.
Anturi on todennäköisesti rikki, mutta käytän vielä Veholla sen töpselissä maanantaina. Se on hyvä jos vaan pääsee pelkällä anturin vaihdolla!

Kiitos teille jo nopeista vastauksista! :D
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 216
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

samoin täällä

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

W211 280 cdi -07 ja samat oireet. Ensin meni veto ja moottorin vikavalo syttyi. Kone sammutuksen jälkeen pelas taas n.200 km ok kunnes toistui ja jäikin vikatila päälle. Testeri kertoi paine-erotunnistimen viasta ja Kaupunginportin Auto vaihtoi osan samana päivänä (210€).
Sivuhuomautuksena että kone on optimoitu ja vikaraportin kertomina esiintymisaikoina on ollut vaunu perässä (yli +30c) . Toivottavasti ei ole "mahdoton yhdistelmä"...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja ne voi tarpeen mukaan heittä huitsin vit***
sen jälkeen ei enään koskaan kiusaa...

Sen pönikän voi myös pakko poltella *:rilla(ainakin oikeilla koodeilla varustetu :) )tyhjäksi jos on niin tukossa että normi poltto ei ole onistunt
joskus toi paine ero anturi herja tule siitä että purkki on
tukossa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
EDC-16C(P)31 on tuon V6,sen ecun tyyppi.

Kysyin siksi, että jos pelkästään herja on paineanturin max arvon ylityksestä, niin silloin vika voisi olla pelkästään siinä.
Noita vaivoja kait nuissa on tosiaankin ollut.
Staari olisi kertonut esim, että anturin max jännite olisi ylittynyt, joka on merkkinä rikkoontuneesta anturista - se kohdentuu vaan yhteen kohtaan.
Max painearvon ylityksestä jää vähän tulkinnan varaa, että liittyyköhän siihen jotain muutakin.

Mutta se voi tulla se herja ihan "aiheestakin", siis suodatin on täysin tukossa, tai vikaantunut niin, että estää pakokaasujen läpipääsyä.
Silloinhan ei mikään poltto auta, vaan ainoastaan pahentaa tilannetta aiheuttamalla vielä lisäksi suurta lämpökuormaa.
Siksi se paine-ero asia olisi hyvä tarkistaa/tarkistuttaa.
Ja samalla vaikka pestä ne patruunat.

Staari antaa kyllä enemmän informaatiota, jos on mahdollista, niin mieluummin sellaisen nokkaan.
Mersun hiukkasasiat on pikkuisen erilaiset, kun missään muussa merkissä, . . . tämä varmaan yllättää teidät. :lol:
Luulisin, että nuo kuitenkin yleistesterit on ajateltu toimivan pääasiassa niiden "muiden" autojen kanssa.

Hiukkasjuttujen poistoon on jo tosiaankin saatavana ohjelmoinnin "apuväline", jolla kaikki aiheeseen liittyvät jutut ohjelmasta poistuu . . . ja ne voi poistaa autostakin.
- Eikä ole kalliskaan.

No...jotenkin tuntuisi mukavammalta, jos oppisin itse.
Enkä oikein vieläkään ole millään lailla vakuuttunut sen systeemin poiston valtavista eduista.
Se on sitten eri asia, jos tehty jo muutoksia autoon, eikä se ole enää vakio.
Hiukkasasia on kovin mielenkiintoinen.
Ja ajankohtainenkin.
Sääli, kun itsellä ei ole sellaista, olisi helpompi tutustua aiheeseen oikein perusteellisesti.
...Kun, mikäli nyt oikein ymmärrän sen toiminnan mersuissa, niin se on mahdollista ottaa pois päältä siten, että testerissä se näyttää olevan päällä, muttei se koskaan tarvi sitä puhdistuspolttoa, ei niitä suodattimia sinne pönttöön.
Sehän olisi tulevaisuuden katastuksia varten ideaali tilanne.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Omasta kehitys alustasta on ainakin se hyöty kaikenlaisia testejä/tutkimuksia tehdessä, se on aina paikalla kun tuntuu että on aikaa/kiinostusta paneutua tutkitavaan asiaan

ainakin noissa takseissa ja muissa millä ajetaan paljon nurkka/pätkä ajoa sen poisto on kannattavaa, vastaan tullut tapauksia missä toi systeemi on tehnyt kiusaa ensimäisen kerran jälkeen, vähän väliä vaikka on remonti silloin tehty uusila kallila osilla, lisäksi sen systeemin poisto tiputta pikasen kulutusta

*:ila tehtävä lisä poltto on auttanut tapauksissa joissa normi poltto on jostain syystä mennyt pieleen ja siitä syystä tilaan että ei enään sitä käynnistä, sitä on myös tarvittu oikeen tukoisen suodatimen pesun jälkeen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Jukk@
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 03.07.2010 13:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Katsastus poiston jälkeen?

Viesti Kirjoittaja Jukk@ »

Olen tältä Foorumilta aiemminkin lukenut, että jos hiukkassuodatinjärjestelmä oikuttelee, se kannattaa suosiolla poistaa.

Kuinka käy tällöin katsastuksessa pakokaasupäästöjen osalta? Rekisteriotteeseennhan nuo autot ovat merkitty vähäpäästöisiksi.

Kun katsastuksessa mitataan savutusarvo, niin eikö sen pitäisi olla liian korkea vähäpäästöiselle autolle jos suodatin on poistettu?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, tänne nyt itse kukin kirjoittelee mielipiteitään.
Ne voi olla totta - tai sitten ei.
Se, kannattaako jokin juttu, vai ei, pitää jokaisen itse omassa päässään päätellä.
Kannattaako juosta päätä seinään, kun joku "asiantuntija" netissä käskee, vaikkei siinä omasta mielestä ole mitään järkeä.

Kun hiukkassuodatin poistetaan, nousee päästöt, tieten.
Mutta se savuarvo, jota ainoastaan tällä hetkellä dieseleissä mitataan, ei muutu niin paljoa, jotta siitä olisi mitään ongelmaa.
Tämä tieten riippuu paljon siitäkin, onko ohjelmalle tehty jotain muutakin siinä "hiukkaspoiston" yhteydessä.
Enkä oikein usko, että tulevaisuudessakaan vuosikatsastuksen yhteydessä niintä todellisia päästöjä mittaillaan, kun arviolta 95% autokannasta tulisi heti ajokieltoon.
Mutta toisaalta näyttää hyvinkin todennäköiseltä, että jollain ajanjaksolla sitä OBD-portista helposti ulos saatavaa informaatiota järjestelmän itsediaknoosista ja mahdollisista häiriöistä saastejärjestelmissä, ruvetaan lukemaan.
Ja jos hiukkassuodatin "pannaan pois päältä, poistetaan toiminnasta", näkyy se heti testerissä, ja jos ko hökötys pitää siellä rekisteriotteen puolesta olla, on ilmassa pienen ristiriidan tuntua...

Eli, tarvittaessa hiukkassuodatin täytyisi saada poikkeen siten, että se "toimii" koko ajan siellä ohjelmassa, muttei suorita ikinä puhdistuspolttoa ja ne suodattimet voi sieltä pöntön sisältä poistaa.

Mutta sanottakoon vielä sekin, minä en ole ketään suositellut poistamaan sitä pönttöä, päinvastoin.
Opettelee vaan elämään se kanssa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Jukk@
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 03.07.2010 13:00
Paikkakunta: Nurmijärvi

Selkis

Viesti Kirjoittaja Jukk@ »

^
Tämän halusinkin tietää, että hiukkassuodattimen poiston jälkeen ei savutusarvot nouse niin paljoa että katsastukseen vaikuttaisi.

En ole katsastanut autoja 13 vuoteen (olleet uusina ostettuja mutta nyt käytetyn W211:n myötä katsastuksia tulee eteen) joten en tarkkaan edes tiedä mitä siellä katsastuksessa mitataan. Jotenkin luulin että autoilla jotka on merkitty vähäpäästöisiksi, olisi tiukemmat mittausnormit tuon savutuksen suhteen. Jos normit ovat samat, niin silloinhan ei tietenkään ongelmia tule kuin samoista syistä kuin autoissa joissa ei suodatinta ole.
Avatar
Pekka Kaleva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 334
Liittynyt: To 31.03.2005 22:10
Paikkakunta: Numminen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pekka Kaleva »

Vähen menee sivusta, mutta nim. CDI203:n kanssa katsottiin että -06 mallisessa E 220 CDI:ssä ei olisi ollut hiukkasloukkua. Näkeekö tuon vin-dekooderilla myös. Sinänsä ok, että yksi huoli vähempi :D
Mersulla mennään jopa kirkkoon!

CLK 320 - MUSTA
S211 220 CDI A 2006
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se näkee siitä auton ohjelmasta.
Jos sulla on sen vakio-ohjelma jossain tallessa, niin voit laittaa esim mulle, niin minä kyllä kerron.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Pekka Kaleva kirjoitti:Vähen menee sivusta, mutta nim. CDI203:n kanssa katsottiin että -06 mallisessa E 220 CDI:ssä ei olisi ollut hiukkasloukkua. Näkeekö tuon vin-dekooderilla myös. Sinänsä ok, että yksi huoli vähempi :D
Tuikulle nuo softat niin tuttuja että näkee niistä helposti mutta tavalliselle mersun omistajalle EPC:n selaaminen VIN-koodin perusteella on helpompi vaihtoehto. Voi siinä olla oma "varustekoodikin" hiukkasloukulliselle mutta ei välttämättä (onko samasta autosta versioita ilman loukkua?).
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ei eropaine tunnistinta ei muita purkkeja kun katti missä törröttää happi anturi(niin kumma olis jos se jossain piilossa olisi ei näkynyt paketissa taka kontisakaan :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HS »

Auto kävi Mersun omassa testerissä ja tuli seuraavat vikakoodit:

Tarkasta rakenneosa B28/8 (Eropaineen tunnistin) (DPF).
- 2082-008 Viallisten letkujen aiheuttama loogisuusvirhe.
- 2079-001 Moottorin suojaua aktiivinen liian korkean signaalijännitteen vuoksi.
- 2078-002 Signaalijännite liian alhainen.
- 2078-008 Uskottavuusvirhe sytytysvirta kytkettynä.

Hiukkassuodattimen anturi lähtee vaihtoon, joka siellä todennäköisesmmin antaa nämä vikailmoitukset. Missä se anturi fyysisesti sijaitsee? Konehuoneen puolellako? :roll:
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HS kirjoitti:Auto kävi Mersun omassa testerissä ja tuli seuraavat vikakoodit:

Tarkasta rakenneosa B28/8 (Eropaineen tunnistin) (DPF).
- 2082-008 Viallisten letkujen aiheuttama loogisuusvirhe.
- 2079-001 Moottorin suojaua aktiivinen liian korkean signaalijännitteen vuoksi.
- 2078-002 Signaalijännite liian alhainen.
- 2078-008 Uskottavuusvirhe sytytysvirta kytkettynä.

Hiukkassuodattimen anturi lähtee vaihtoon, joka siellä todennäköisesmmin antaa nämä vikailmoitukset. Missä se anturi fyysisesti sijaitsee? Konehuoneen puolellako? :roll:
Itse meinaat vaihtaa, niin löytyy kun seuraa niitä metalli putkia mitkä lähtee
siitä pönikältä, joissain malleissa se on ilman putsarin takana toisissa keskivaiheilla autoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
HS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: La 23.10.2004 19:01
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja HS »

Moi,

Kiitos paljon kaikille hyvistä vastauksista!!! :D

Anturin vaihto auttoi. Nyt toimii moitteettomasti! :wink:
Nyt kattellaan uutta pirssiä Saksan maalta...

Exät:
- MB C 320 CDI STW Avantgarde Sport Edition -06
- MB E 200 CDI -00 W210
- MB W124 200D -85 "IKILIIKKUJA"
- BMW E30 316 1.8 -87
mrjj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.08.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja mrjj »

400e on aika karsea hinta alle satasen anturin vaihdosta.
jos muilla vastaavaa vikaa, joka tuntuu olevan yleinen, niin voin auttaa ongelman kanssa Tampereella.
Vikakoodisysteemit löytyy ja niillä voi tutkia anturin elämää.
anturi on tärkeää saada kuntoon jotta dpf pelaa ja pääsee polttamaan itseään tyhjäksi.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

mrjj kirjoitti:400e on aika karsea hinta alle satasen anturin vaihdosta.
jos muilla vastaavaa vikaa, joka tuntuu olevan yleinen, niin voin auttaa ongelman kanssa Tampereella.
Vikakoodisysteemit löytyy ja niillä voi tutkia anturin elämää.
anturi on tärkeää saada kuntoon jotta dpf pelaa ja pääsee polttamaan itseään tyhjäksi.
koko systeemi pois vaan jos keljuilee niin ei taas hetken päästä temppuile
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Viesti Kirjoittaja PEPI »

CDI203 kirjoitti:
mrjj kirjoitti:400e on aika karsea hinta alle satasen anturin vaihdosta.
jos muilla vastaavaa vikaa, joka tuntuu olevan yleinen, niin voin auttaa ongelman kanssa Tampereella.
Vikakoodisysteemit löytyy ja niillä voi tutkia anturin elämää.
anturi on tärkeää saada kuntoon jotta dpf pelaa ja pääsee polttamaan itseään tyhjäksi.
koko systeemi pois vaan jos keljuilee niin ei taas hetken päästä temppuile
Näin meikäläisen autolle käy seuraavalla kerralla jos ja kun tuo DPF temppuilee. Meinaan, että sen suodattimen leikit on leikitty. :D

EDIT:

CDI203: Millaiset on kokemukset tuosta "pöntön" poistosta? Onko kokemusta w211 pöntön puhistuksesta?
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Paine-erotunnistin kaput täälläkin. Mistä tuo löytyy pellin alta? Pikavinkkiä kiitos!
W211 E320cdi V6
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

XV70D kirjoitti:Paine-erotunnistin kaput täälläkin. Mistä tuo löytyy pellin alta? Pikavinkkiä kiitos!
auton alta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Division »

Eikös siinä ole 2 anturia, toinen ennen pönttöä ja toinen sen jälkeen...?

Itse suosittelen tyhjäämään koko roskan niin ei tarvitse leikkiä niiden antureiden kanssa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
XV70D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: To 30.09.2010 21:59

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja XV70D »

Yksi anturi, johon tulee 2 putkea pdf:ltä. Päältä päin tuota en löytänyt ja auton alle en mahdu.
W211 E320cdi V6
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Division »

Lieneekö näistä kahta eri versiota, koska näin merkkihuollossa vakuutettiin, että minulla on 2 anturia. Toisaalta onhan noita dpf:iäkin ainakin kahta eri versiota. Osan saa kuulema jopa pulteilla avattua...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jopa joo :roll: onhan sillä putkessa useempia antureita mallista ja saaste versiosta riippuen mutta eropaine antureita ei ole kuin yksi,
mihin menee mettaliputket molemilta puolilta DPF pönttöä
(on veh*** jututu samaa tasoa kun "essonon baarissa" jos ovat vakvissan väittäneet että eropaine tunistimia olisi 2)
pontöjä on tosiaan umpinaisia V6syl ja pulttilaippa 4syl malleissa molemissa on vaan yksi ero paine tunnistin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
teevaini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ma 20.04.2015 20:02

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja teevaini »

Yksi kappale antureita vaihdettu. Star ilmoitti koodiksi 2078-002 signal voltage too low. Kärry on -07 320 CDI, anturi löytyi auton alta, suunnilleen keskivaihteilta. Pikkasen pisti miettimään että mitenköhän on kun vetäisin letkut kiinni K-raudan putkiklemmareilla.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5794
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

teevaini kirjoitti:Yksi kappale antureita vaihdettu. Star ilmoitti koodiksi 2078-002 signal voltage too low. Kärry on -07 320 CDI, anturi löytyi auton alta, suunnilleen keskivaihteilta. Pikkasen pisti miettimään että mitenköhän on kun vetäisin letkut kiinni K-raudan putkiklemmareilla.
Jos ovat sisäpinnaltaan sileitä niin ok mutta jos ovat niitä koko ajan myymälöissä yleistyviä
missä näkyy sisä pinnalla se ulkopinnasa oleva "kierre" niin
ei hyvä ne leikkavat letkua riiki
Mökkillä
'
Jubarro
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 04.10.2015 16:57

Re: 320 CDI -06 DPF temppuilee...

Viesti Kirjoittaja Jubarro »

Alkuviikosta tyhjennytin dpf:n ja ohjelma tuli samalla. Nyt melkeen viikon jälkeen herjaa "currently unavail" viestiä ja kolmio taulussa.
En omista staria mutta vika ilmeisesti siinä paine-ero anturissa, mutta mietin tarvisiko sitä vaihtaa kun on pönttö tyhjä jo?
Auto 2009 w204 220cdi
Vastaa Viestiin