tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

tuikun Pontewa Paawo - 320cdi

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No niin, tuli minustakin paawo-autoilija.

Tässä olisi nyt aluksi tarkoitus kerätä kokemusta näistä pienemmän paineen järjestelmistä - ja lopuksi päivittää sitä painetta pikkuisen ylemmäs, 1500baariahan näissä railpaineanturi vielä lukee, että varmaan sellaista kokeillaan.
Tarkoitus on yrittää rakennella sellainen paketti, että tuolla paineella sitten myös ajellaankin.

Enemmän sylintereitä - enemmän tehoa, sehän tässä nyt olisi se punainen lanka.
Jonkinlaista puhtipaawoahan tässä yritetään.

Tarkoitus on käydä kyllä erilaisia kokoonpanoja penkittämässäkin, jotta tulisi tietoa, mikä antaa tehoa ja mikä ei, tuon kaksatasen malliin.

Aluksihan on sellainen mielenkiintoinen juttu, että mitä oikeasti lähtee suurella coolerilla ja kolmen baarin mapilla.
Ensin elättelin haavetta ihan vaan pelkästä mapin vaihdosta, joka tätä kirjoitettaessa on jo tehtykkin, sekä penkityksestä sen jälkeen.
Mutta sata milliä syöttöjä antaa näköjään niin paljon savua, että jossain on vuoto, tai cooleri on aivan tukossa, että syöttöjä oli vähennettävä.
-> ei kannata turhan takia penkittää.
No, coolerin vaihdon jälkeen sitten, kun putket on tilkitty.
Ja pakoputkistosta ....hmmm ylimääräistä tavaraa poistettu.

Talveen mennään yhdellä ahtimella, sekä vakioputkella.
Sellainen helppo äkkituunaus.
AMG,n ahdin on jo laitettu Finnturbolle muutostyötä varten.
Imusiipi yritetään vaihtaa vähän tehokkaampaan.
Paljoahan siihen ei lisää tarvitsisi, toivottavasti onnistuu.
Yhden ahtimen antama teho ei kuitenkaan nyt riitä, vaan talvella rakennellaan sitten kahden ahtimen paketti.

Suuttimet rakentaa Rengaspalvelu Karjalaisella Antti.
Senhän minä jo tiedänkin, että 1350baarilla AMG,n suuttimet antaa sen 60hv/suutin, se kyllä riittää nyt aluksi yhdelle ahtimelle.
1800bar painetta antaa tarvittaessa +70hv/suutin.
AMG Power plussilla pääsee ~samaan hiukan pienemmälläkin paineella, että kait se jossain siellä se lopullinen tehotavoite on...
Tarpeelliset muutokset kuitenkin asian eteen tehdään.

Aivan ensimmäiseksi kuitenkin katsastus, että saa rauhassa reilun vuoden testailla.
Päivittelen aihetta ja vastailen esiin nousseisiin kysymyksiin aina sen mukaan, kun jotain tapahtuu ja jaksan
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

Onnea Tuikku uuden auton johdosta! 8)
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
hatemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ma 17.04.2006 15:32
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja hatemi »

Pitikin tuossa aiemmin jo kysellä miten ceen korvaajan projekti edistyy. Hyvältä kuulostaa ja varsinkin tuo kahden ahtimen osio. Ei tarvitse rajata ahtoja alta kahteen kiloon vaan taivas on vain rajana.

Mielenkiinnolla jään odottamaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
diipa daapa...
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
Onnea vaan uudelle perheen jäsenelle!!
Ja sitten vääntöjä + 900Nm!! Laitahan koirahäkki kunnolla kiinni, ettei rekut lennä takaikkunasta pihalle, jos sattuu kiirus tulemaan mehtäreissuilla!

PS: Kiva seurata milloin täyssylinterinen löylyttää vajaapyttysen!
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Tästähän oli tosiaan puhetta luurin päässä. Tuttuun tapaan varmasti päivityksiä luvassa tiuhaan tahtiin niinku pitääkin! Tsemppii sinnepäin maailmaa. -teemu
Mercedes-Benz A45 AMG -14
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

No kyllähän ne kuus suutinta sulla siellä hyllyllä jo ehti pölyttymäänkin. Nyt alkaa olla sitten projektilla jo uusi sävel, eli onnea testailuihin.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kiinnostavaa juttua odotettavissa edelleenkin. Uteliaana seurataan, kun oman käyttöauton keulalla hyrrää myös sama OM 648 kone.
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3001
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

Onnea PAAWOLLE! :D
Tätä seurataan kovalla mielenkiinnolla!
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Seurantaan menee myös täällä. Tarttee joku kerta käydä paikanpäällä kattoon rojektia, kun kerta samoilla nurkilla Tuikku pyörii.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Onnittelut täältäkin uudelle menopelille :!:

Tämä on siis vielä 210-mallia, eikös?
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Hienoa! Mielenkiinnolla seuraan aihetta. Kuvia vaan sitten kehiin! :wink:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Autohan ei ole mitenkään hieno, vaan ainoastaan halpa...
Tarkoitus on oikeasti oppiakkin jotain tekniikan mukanaan tuomista vaikeuksista, sekä niistä selviämisestä.
Tämä on hankittu ihan kokonaan harrastekäyttöön.
Rajojen koettelu tuo mukanaan väistämättä vaurioita, mutta siksi juuri aihio on valittu sellainen, ettei siitä alahuuli rupea vapisemaan, vaan ne korjataan/vahvistetaan.

Kahden ahtimen paketti rakennetaan sähköohjattuna, rinnan kytkettyihin ahtimiin, ei sarjaan.
Ilmeisesti ahtimiksi tulee tätä garretin uusinta tuotantoa, eli volkkarin V6 suunnalta.
Pari kiloa ahtoja riittää kyllä aika pitkälle, kunhan se tulee hyvällä hyötysuhteella.
Ja jos ei riitä, niin kansi otetaan irti ja laitetaan kairattavaksi.

Cooleri on vielä tilaamatta, mutta eiköhän nyt viikonlopun aikana selviä, minkä kokoinen mahtuu ja sittenhän se joutaa tilata.
Näytöstäisi, että kun joutavia ilmastoinnin flektejä poistaa, niin tilaa tulee keulalle ihan riittävästi.
Siinäpä ne sitten alkaa tärkeimmät osat ollakkin.

Kaikenlaista pikkunapluuta on siis tiedossa, alkaen ihan käsijarrusta ja paisuntasäiliön vaihdosta.
Pitäis päästä sinne katsastukseen, jotta pääsisi oikein harrastamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Odotettukin milloin joku tekee Twin turbo cdi:n. Vastaavanlainen paketti käynyt mielessä c123 keulalle :)
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Onnea täältäkin uudelle projektille!

Eikö sarjaankytketyt pieni + ISO ahdin olisi ollut mielenkiintoinen yhdistelmä...?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

tuikku kirjoitti:.
Näytöstäisi, että kun joutavia ilmastoinnin flektejä poistaa, niin tilaa tulee keulalle ihan riittävästi.
Näin on, asiat tärkeysjärjestykseen! Kuka täällä kylmässä Pohjolassa mitään turhanpäiväisiä ilmastointihärpäkkeitä tarvitsee :lol:
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

paloviita kirjoitti:
tuikku kirjoitti:.
Näytöstäisi, että kun joutavia ilmastoinnin flektejä poistaa, niin tilaa tulee keulalle ihan riittävästi.
Näin on, asiat tärkeysjärjestykseen! Kuka täällä kylmässä Pohjolassa mitään turhanpäiväisiä ilmastointihärpäkkeitä tarvitsee :lol:
Vähäisiä ne on onneks nämä hellepäivät =)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja samalla tehokin nousee kun voi tarppetomaksi käynnen
kompuran heittä mäkeen(kevenekin samalla)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo.
Ohjelmaa on nyt tuijoteltu . . . ja jotain pientä vielä on löytynytkin.
Jokaisessa näissä moottoreissa on ohjelmassa omia erityispiirteitään.
Niin tässä kuusipyttyisessäkin.

Seisontajarrua on sormet verissä koetettu naplata.
En saa niin paljoa pitämään, että kunnolla menisi suttiin hiekkatielläkään.
Tasaisestihan nuo näyttäisi pitävän, jospa se riittäisi.
Uudet osa kyllä ostin . . . en tiedä.
Kaksipaikkaiseksi katsastus tässä siintäisi mielessä hetikohta.

Kardaanin keskivaiheelta kuluu ja tuntuu jotain alkavaa vaivaa.
Varmaankin ainakin sitä kannatinta joutuu ehjäämään, voi olla, että ristikkoakin.
Neuvoja liittyen aiheeseen saa laittaa...
Taka-akselin puslat tuntuu myös siihen malliin joustelevan, ettei ne tule ilman uusimista tule kestämään.

Ahtoputki vuotaa, mutten sitä korjaa.
Cooleri nimittäin jo tuli ja samalla vaivalla sitten katsastuksen jälkeen vaihdan putket kerralla kuntoon, kun vaihdan cooleriakin.
Syötöt laitan vaan katsastusasetuksiin, kun eihän ne siellä tehoja mittaa...
Vuodosta johtuen max syöttö on vaan 95millissä.
Käytännössä vuoto aiheuttaa ahtimen herätyspöllähdyksen, sekä aivan nilkkasuorana savua.
Jonnekkin 90millin tasoon mennään savutta, vakiossa ~71-73milliä parhaan väännön kohdilla.

Laatikko vaihtaa kivasti.
Ohjelma kyllä tunnistaa lisääntyneen väännön.
Melkein tekisi mieli sanoa, että laatikon ohjelma muuttaa myös öljyn painetta, siksi paljon vaihtonopeus ja toiminta muutenkin muuttuu ja jämäköityy.
Siekkiseltä pitäisi muistaa tilata sellainen "luistonestotuubi" sinne laatikkoon, vielä kun kaikki wörkkii.

Tässä sunnuntain ratoksi on vielä sellaista kaikenmaailman räminän ja kilinän poisajoprojektia.

Laitetaan nyt kuvakin "halpatuontipaawosta"

Kuva



...Semmoista nyt tällä kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tuikku kirjoitti:.
Kardaanin keskivaiheelta kuluu ja tuntuu jotain alkavaa vaivaa.
Varmaankin ainakin sitä kannatinta joutuu ehjäämään, voi olla, että ristikkoakin.
Neuvoja liittyen aiheeseen saa laittaa...
Taka-akselin puslat tuntuu myös siihen malliin joustelevan, ettei ne tule ilman uusimista tule kestämään.
...Semmoista nyt tällä kertaa.
Tuki laakeri ja sen kannatin kumi on tosian ne yleisimmät
syyliset
mutta on vastaan tullut tapaus missä sen auton keskeltä tulevan tunteen aiheutti
kumi laippa mill' kartaani on kiinni laatikossa
oli jotenkin pehmennyt semoseksi että murjoi itseään sivuun päälisin puolin ihan ehjän näköinne(oli pikkasen huonoksi vielä menyt se keskitys sieltä sisältä)

"käsi" jarrun kun saa toimimaan sitä kannatta käyttä pysyy sitten kunnossa,
se kenkiä levittävä systeemi mihin vaijeri tulee kulunt,
rummut kullun pikkasen kartioksi(ovat ollet ylisimmät syyt jos kaikki liikuu
kunnolla)
siinä pitämisen läpi menossa taisi olla nykyisin joku että pitää joku % auton painosta olla pitoa sen lisäksi että kuinka monta %saa heittä per puoli

tosta kun on tulossa asia laite turhat ilmastoinit ym pois niin ne puslat pyöräyttä nailonista tai alumiinista
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
temep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 24.12.2009 10:27

Viesti Kirjoittaja temep »

Hyvin sopii nuo vanteet.
Mercedes-Benz A45 AMG -14
patroltd
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:36

Viesti Kirjoittaja patroltd »

Taas tuikulta tosi mielenkiintoinen projekti.
Ainakin bensassa nuo rinnakkaiset ahtimet toimii hienosti, ja varmaan vnt:nä dieselissäkin.
Et hommannu nelivetoista niin ois talvellakin hiukka pitoa?
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Taloudelliset realiteetit ihan määräsi aihioksi tämän, mikä nyt on.
Jo korkeampaan paineeseen siirtyminen olisi enemmän kuin tuplannut aihion hinnan.
Neliveto olisi moninkertaistanut.
...Niin mukavaa, kun se olisi ollutkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
joskami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ma 02.02.2004 17:14
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja joskami »

Onnea uuden haasteen kanssa, muista raportoida meille yhtä tarkasti kuin ton c-sarjalaisen kanssa.

Mielenkkiinnolla seuraan mitä pienempipaineisesta saadaan ulos..
Itsellä meni ton vajaa pyttysen kanssa viime syksynä mielenkiinto kun tuli saatua vanha st määritelmä koneesta ulos eli 100hp/l sitten tietenkin nälkä kasvo ja yrittämään kolmosella alkavaa lukemaa ja tuloksena yksi kappaletta koneremontteja, ennenkuin edes päästiin penkkiin..

Ihanan mukava harrastus..
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Anteeks offtopic, mutta eikös se nykyään ole 100kw/l ;) Innolla seurataan miten pontewa paawo etenee :)
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
Syprus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: La 07.07.2007 23:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Syprus »

joo tuon 100hv/litra saa jo vakio cdi:stä lastuttamalla :wink:
Kuva
MB C 320 cdi Sport edition 2005 +200kw,+600nm(diesel power)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Noniin!

Onhan sitä ootettuki milloin joku alkaa halkomaan noita 6-pyttysiä. Pari konetta ois hyllyssäki jo varalla :wink:
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

joskami kirjoitti:Onnea ..
Kiitos
Mukavahan tuo on kuulla sinustakin...piiitkästä aikaa.

AMG,n suuttimilla, vakiopaineilla, lähtee melkolailla max 60hv/suutin.
Ja jos ruiskutuspainetta nostaa, niin tehokin nousee vääjäämättä paineen suhteessa, jos sitä ei ohjelmassa korjata, eikä jokin muu, vaikkapa tekninen tekijä rajoita.

Sellainen merkillinen juttuhan se on, että jollain lailla tuo oikea AMG,n moottori on hiukan eri lailla tehty.
Siitä "tavan" 270sestä ei vaan saa samoja vääntöjä/tehoja.
Syöttömäärät näyttää joutuvan jättämään samoilla ruiskutuspaineilla ~kymmenkunta milliä pienemmiksi, kun alkaa niin tuubaa tulemaan.
AMG,ssä on sitten helppo nostaa sitä painetta, vielä kun pumppukin näyttää sen hyvin kestävän.
AMGhen olen parhaimmillaan laittanut jotain 135millin luokkaa syöttöjä/suutin, eli paljon.
Kun taas 270sessä muistaakseni joku 118 milliä suunnilleen on se taso, johon 320cdi,n ahtimella pääsee - ei ilma riitä enempään.
Paineita oli tuossa 1,8bar parhaan väännön kohdalla.
AMGhen laitan 1,7bar, mutta siinä onkin tilavuutta enemmän.

Vakiossa AMGssähän on parhaan väännön kohdilla 97-99milliä syöttöjä.
Niilla toteutuu se 540nm.

Elä huoli - Akilta saa osia tilalle. :lol:
- Semmoista, vähän mollivoittoistahan se tämä vähännniinkuin vähällä rahalla puuhastelu on.
Mutta ei tästä oikein osaa erossakaan olla.
Paawo on huumetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tänään on vähän tuunailtu.
Katit on nyt poistettu, oli siinäkin omat hommansa.
Senverran oli tiettyä etuakin, että savutus selvästi väheni.

Keulaan on tehty nyt isommalle coolerille tiloja, poistamalla ilmastoinnin lisätuuletin paketti haitolta poikkeen, se näyttäis riittävän.
Ahtoputkille on suunniteltu sellaista "asentoa", jossa ne pääsisi vähän joustamaankin.
Jospa sillä pääsisi eroon liitosten purkautumisista.
Tilaahan tuolla näyttää olevan ruhtinallisesti.
Paikoilleen asennus vielä odottaa, meni muissa touhuissa nyt niin pitkään, etten kerennyt.
Cooleri on maalattu mattamustaksi, mutta kuvaa en siitä laita, kun Vesku niin kovin innostuu noista sinisistä silikooneista...
Kiihytelköön jonkun toisen kustannuksella. :lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4671
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Päivä on cooleria ährätty Paawon keulille.
Kyllä se sinne kuitenkin menee.
Pikkuisen on väkisin synnyttämisen makua.
Yhden syylärin jo särjin ja konepellin sain niin lukkoon, ettei hantaakista aukea.
AkiP kyllä neuvoi, miten pitäisi pälkähästä päästä, mutten osannut ja en halunnut enää enempää särkeä...
Piti pyytää apuvoimia paikalle, jospa huomenna aukeaa.
Järki ei nyt juokse yhtään...

Kaikki flektit on nyt pois.
Pitää kesäksi miettiä jotain.
Ahdasta on.
Putket kyllä hyvin näyttää mahtuvan, kaikki muu sitten hiertääkin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja koyama »

[quote="tuikku"].
Päivä on cooleria ährätty Paawon keulille.
Kyllä se sinne kuitenkin menee.
Pikkuisen on väkisin synnyttämisen makua.
Yhden syylärin jo särjin ja konepellin sain niin lukkoon, ettei hantaakista aukea.
AkiP kyllä neuvoi, miten pitäisi pälkähästä päästä, mutten osannut ja en halunnut enää enempää särkeä...
Piti pyytää apuvoimia paikalle, jospa huomenna aukeaa.
Järki ei nyt juokse yhtään...

Kaikki flektit on nyt pois.
Pitää kesäksi miettiä jotain.
Ahdasta on.



kuulin taannoin,että voimalla jos loppuu järki.
Voit aloittaa paavon kurittamisen etuajassa konepellistä ja kesällä voi sitä voimansiirtoa uusia
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Vastaa Viestiin