W 211 automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

W 211 automaatti

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

Terve! Haulla en löytänyt mutta asiaan,miksi auto joskus kylmänä tai kuumanakin ottaa ominpäin D:n vaihteeksi liikkelle lähtiessä eikä kepistäkään vaihda pienempää eikä häiriö poistu kuin sammuttamalla.
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Moi, voisitko tarkentaa, siis "pakko-ykkönen" ei pysy päällä...?
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

Noni,katsos kun liikkeelle lähden niin keppi D:lle ja menoksi pätkä kun mennään niin saattaa lyödä suurimman piittaamatta kaasun asennosta tai vaikka tyhjäkäynnillä olisi ja kepistä ei saa pienempää eikä mittariston näyttökään mene D:tä pienemmälle ja vika poistuu kun auton sammuttaa.
Elikkäs isoin pesään vaikka parkkipaikalla madellessa ja tekee sen vain kun keppi D:llä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mikke270 kirjoitti:Noni,katsos kun liikkeelle lähden niin keppi D:lle ja menoksi pätkä kun mennään niin saattaa lyödä suurimman piittaamatta kaasun asennosta tai vaikka tyhjäkäynnillä olisi ja kepistä ei saa pienempää eikä mittariston näyttökään mene D:tä pienemmälle ja vika poistuu kun auton sammuttaa.
Elikkäs isoin pesään vaikka parkkipaikalla madellessa ja tekee sen vain kun keppi D:llä.
kepin "juuret" rikki/likaiset
koodien luku *:rilla ja katsoo mitä sinne on jäänyt talteen/testaus
selvittä vaivasta paljon
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

Vika löyty.

Venttilikoneisto loppu.

Kesti jopa 200 000 km.
Avatar
Tomp
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1140
Liittynyt: To 15.10.2009 12:55
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Mitenkä oli öljyt vaihdettu? Kanssa mennyt laatikko kerran, ei ollut öljyjä vaihdettu, venttiilit mennyt tukkoon.
Mikke270
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 27.02.2010 19:58

Viesti Kirjoittaja Mikke270 »

No auto tuli minulle keväällä ja silloin kaupan teon jälkeen huomasin että auto nykii kuumana ja auto Saarakkalaan Kurikkaan takaisin ja sillon rekisteröidyin tänne ja kysyin että uskallanko ostaa vai menenkö puihin.

Saarakkala ei ollut halukas purkamaan kauppaa ja sanoivat että auto kuntoon laitetaan ja Norinkylän Vehon Vainionpään suuntaan otettiin yhteyttä ja hän sanoi että nesteet pyrkii vaihteistoon ja laatikko huuhdeltiin ja lämmönvaihdin uusittiin,ei auttanut.

Suojanen Kitinojalta laittoi laatikkoon kaikki osat uudet ja turbiinin myös.

Tuo vaiva joka tämän ketjun aloituksessa näkyy on ollut koko ajan autossa eli laatikko menee häiriölle niin tinttaa varaohjelman päälle ja toinen vaiva on 3:n vaihto 4:lle joka menee niin että 3 vapautuu mutta 4 vaihde ei tule heti mukaan vaan kierrokset karkaa 400-800 riippuen tietysti kaasun asennosta.

Suojanen avasi pohjan laatikosta ja tarkisti ettei hänellä ole tullut mitään mokaa tehtyä ja kaikki oli ok mutta venttiili pöytä on kulunut.

Eli se vielä uusitaan ja Saarakkala hoitaa raha-asioita edelleen.
Ja mitä tulee huoltoon niin huollettu on.

Hienoja ihmisiä nuo Kurikkalaiset!
Vastaa Viestiin