560 SEC wide body

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

560 SEC wide body

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Laitetaan tähän vähän ajatuksia mahdollisesta tulevasta projektista:

Tallissa seisoo ruosteeton 560 SEC AMG look -90. Mieli on ruvennut halajamaan, jos rupeis muuttamaan autoa wide body lookille. Haulla en ainakaan löytänyt, että foorumin porukoista kukaan olisi moista projektia tehnyt.

Jos joku on askarrellut tämmöisen projektin kanssa, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaa. Ajankohta rakentamisen aloittamiselle olisi jossain vaiheessa ensi vuoden puolella. Wide body lienee suhteellisen harvinainen, mitä lienee valmistusmäärät?

Tuolta linkistä löytyy yksi vastaava projekti:

http://www.mbclub.co.uk/forums/mbclub-p ... rsion.html

Mitä mieltä porukat on? Onko järkee vai ei?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

sullahan on varsinainen helmi tallissa 8) sehän on aika hieno jo noilla amg levikkeillä,ite en missään nimessä tekis tota jos auto täysin orkkis,eri asia jos on korinvaihto niin siihen tekisin!tää oli vaan mun mielipide :D niin joo laita äkkiä kuvaa secistä!!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Ei näköjään pääse kattoo tuota projektia jos ei ole rekisteröitynyt :cry:
-Mercedes-Benz s211
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Joo, tarttoo rekisteröityä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Auto myyty uutena Hollanissa ja sieltä menny Japaniin josta sitten rantautui tänne.

Muutama kuva nykytilanteesta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Siisti pelihän toi olis tommosenaankin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

timo230e kirjoitti:Siisti pelihän toi olis tommosenaankin
Näin on. En lähtis rankasti ainakaan muuttelemaan.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuo olisi tavoitetila:

Kuva
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Juhanit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 28.04.2008 06:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Ebaysta AMG-kuttaperkat vain tilaukseen niin saa widebodyn helpoiten. Ei ole orkkissetti mutta lupaillaan että on juuri kuin alkuperäinenkin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories

Hintaa on kyllä, etten sanoisi keskireilusti...
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

nyt on pakkoa sanoa kyllä se noilla normi amg levikkeillä paljon nätinpi kun noilla ihme pullistuksilla!! todella nätti secci sulla 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Juhanit kirjoitti:Ebaysta AMG-kuttaperkat vain tilaukseen niin saa widebodyn helpoiten. Ei ole orkkissetti mutta lupaillaan että on juuri kuin alkuperäinenkin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories

Hintaa on kyllä, etten sanoisi keskireilusti...
Joo, tuota settiä olen katsellut pitemmän aikaa, hintaa sarjalla kyllä on, siihen vielä rahdit, tullit ja ALV:t päälle.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

En kyllä lähtis tuota kyseistä autoa silppuamaan ja tekemään siitä Widebodya. Olkoonkin, että sitten olis harvinainen (tai no harvinainen ja harvinainen, harvinaisen näköinen nyt ainakin), mutta ei noita AMG-look SECcejäkään nyt ihan joka kylällä pyöri.

Todellinen pyhäinhäväistyshän tämä olisi sitten vasta, jos auto olisi aito AMG.

Mutta eniveis, hieno se on noinkin, anna olla... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Pakardinen kirjoitti: Todellinen pyhäinhäväistyshän tämä olisi sitten vasta, jos auto olisi aito AMG.

Mutta eniveis, hieno se on noinkin, anna olla... :)
Joo, jos olis aito AMG, niin en varmaankaan ottais tallista ulos edes aurinkoisena päivänäkään. :P

Mielestäni auto on kyllä hieno tuossa kuosissakin, mutta ihmismieltä ku aina välillä riivaa...

Hyllyssä on olemassa aito matala AMG takaspoileri joka nyt ainaski ensihätään laitetaan paikoilleen (sitä metsästettiin puoli vuotta, Jenkeistä löytyi käytettynä).
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

onhan tuo kunnon kasaria, kyllä niitä suomeen vielä mahtuu... ja on sitten niitä orgnaalikuntoisiakin vielä ihan riittävästi, että ei maailma siinäkään kohtaa kaadu...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Juu kyllä. Kunnon levitykset kehään ja 345 tai 355 15" pallot taakse.

http://www.koenig-specials.com/mercedes/mb-w126sec.html

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

itsekkin aloin jo laskemaan viikko kaksi sitten, että kuinkas paljon tuohon w124 koppaan pitääkään tehdä levityksiä, että saa taakse sopimaan 335/35 17" renkaat :P ei se aivan mahdottomia vaadi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eihä toi ebayn korisarja ole kallis ku vertaa mitä niiden itetekemiseen menis aikaa/materiaaleja... se ku o täysi kitti, niin saisit rahoitettua uuden oston sillä että purat ton jo olemassa olevan satsin pois ja myyt kokonaisena sarjana pois täällä foorumin kauppapaikalla. varmasti on joku joka haluaa ostaa ne pois.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Paljo komiampi nykysellään, widebody on ruma!
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itselläni on ollut jo muutaman vuoden samanlainen C126 WideBody kuume, kun tallissa seisoo myös 560SEC joka vaatisi hieman päälipuolista siistimistä ( =maalia ).
Mitottelin jo kesällä levityksiä ( pellistä tehtynä + tinattuna, ei lasikuitua/pakkelia ) ja totesin että ei ne vaatisi kovinkaan paljoa hommaa, että saisi tuollaisen "Home made AMG WideBodyn" tehtyä.
Käytännössä suurin työmaa olisi puskureiden muokkaaminen leveämmäksi ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen.
Lisäksi tarvitsis saada koneseen lisää tehoa, kun moposta on nyt kyse :shock: .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
BTriker
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Ti 03.02.2009 15:43
Paikkakunta: Näläkämaa

Viesti Kirjoittaja BTriker »

Perhana kun on hieno secci sinulla :shock: Tuo widebody-sarjalla on kyllä miellyttänyt silimää aina. Tuon levityshomman kun tekee vain tosi hyvin, niin ei muuta kun värkkäämään. Itelle kyllä kelpaisi tuo sinun auto tuommoisenaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Tuollainen "wide body" väkerrettiin joskus -90 luvun loppupuolella:

Kuva

Kuva

Kuva

Autoon laitettiin 500E:n etulokasuojat, etu ja takapuskurit ja vanhoista etulokasuojista leikattiin kaaret, joista tehtiin levitys takapäähän. Takana on 235/40x17 renkaat ja muistaakseni 15 mm spacerit. Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

C 124 320 kirjoitti: Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
Korjaus äskeiseen. Napahan niitä haaveili 124:een.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

C 124 320 kirjoitti:
C 124 320 kirjoitti: Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
Korjaus äskeiseen. Napahan niitä haaveili 124:een.
juu, mulla on nyt 285/35 18" takana ja hyvin mahtuu, kun lekalla vähän teki levitystä :D vanteen sais menemään vielä hieman lisää sisälle, ettei ota tukivarsiin (nyt 9"x18 ET 30) ja jos siihen lokasuojan reunaan vähän kaarta hitsais lisää, niin tuo 335/35 17" vois olla ihan mahdollista saada sopimaan :roll: kova töinen ja kallis muutos siitä kuitenkin tulis, renkaitakaan ei enää ihan satasella saa ja vanteetkin pitäis olla koottavat... mutta taitaa kaatua mun nuukuuteen nuo "haaveet" :oops:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

adenauer300 kirjoitti:Käytännössä suurin työmaa ... ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen. .
leveät vanteet ei ole ongelma. Muutamassa viikossa sellaiset hankkii ;) esim. juuri tuollaiset mitkä "C 124 320" ekassa esimerkki AMG autossa on, ostin 400 eurolla ihan tällä viikolla. Ne tosin ei ole kuin 9 ja 10 tuumaa leveät, joten widebodyyn pitää nuo 10 laittaa eteen ja kaks uutta 3 tuumaa leveäpää kehää tilata saksasta nii että saa ysit 12 tuumasiks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Kaverilla olisi semmoinen w126 widebody replica mahdollisesti myynnissä, tehty 380:een SEC:iin 500:lla koneella. Ihan oli asiallinen kori kun sitä moottoria vaihtaessa katselin...moottori oli ominut yhden pakoventtiilin sylinteriin... Takana on muuten muistaakseni 10.5x16" AMG vanteet...voi tosin olla vieläkin leveämmät...kumit oli jotku 300 mm. lähellä olevat...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

napa kirjoitti:juu, mulla on nyt 285/35 18" takana ja hyvin mahtuu, kun lekalla vähän teki levitystä :D
Mahtaa olla näky sillä sun vakioalustallas :shock:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 744
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

unski kirjoitti:Kaverilla olisi semmoinen w126 widebody replica mahdollisesti myynnissä, tehty 380:een SEC:iin 500:lla koneella. Ihan oli asiallinen kori kun sitä moottoria vaihtaessa katselin...moottori oli ominut yhden pakoventtiilin sylinteriin... Takana on muuten muistaakseni 10.5x16" AMG vanteet...voi tosin olla vieläkin leveämmät...kumit oli jotku 300 mm. lähellä olevat...
Onko Suomessa tehty? Löytyykö autosta kuvia ja jos suomalainen projekti, niin kiinnostaisi tietää minkälaisista palikoista nuo wide body levitykset on tehty ja miten projekti mennyt.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

sonikki kirjoitti:
napa kirjoitti:juu, mulla on nyt 285/35 18" takana ja hyvin mahtuu, kun lekalla vähän teki levitystä :D
Mahtaa olla näky sillä sun vakioalustallas :shock:
onhan siitä kuvia täälläkin muistaakseni ollut, sellainen tyyppinen kasari look... ei ole kaukana vakio 500E:n näöstä... kumit ei raavi kaariin ja se tekee autosta myös ajettavan :wink:

missään tapauksessa se ei kuitenkaan ole tälläinen epäkuntoisen/rikkinäisen näköinen...

Kuva

vaan enemmän vakio 500E:n kaltainen ryhdikäs vaunu :D

Kuva
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kyl tommone rikkinäinen kelpais mulle :D ehjäkin... :roll:
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sergey kirjoitti:kyl tommone rikkinäinen kelpais mulle :D ehjäkin... :roll:
mulle taas tuo yläkuvan auto edestaa käyttökelvotonta tapausta... ei ole pahemmin metsäautoteille asiaa tuollaisella alustalla...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin