560 SEC wide body
560 SEC wide body
Laitetaan tähän vähän ajatuksia mahdollisesta tulevasta projektista:
Tallissa seisoo ruosteeton 560 SEC AMG look -90. Mieli on ruvennut halajamaan, jos rupeis muuttamaan autoa wide body lookille. Haulla en ainakaan löytänyt, että foorumin porukoista kukaan olisi moista projektia tehnyt.
Jos joku on askarrellut tämmöisen projektin kanssa, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaa. Ajankohta rakentamisen aloittamiselle olisi jossain vaiheessa ensi vuoden puolella. Wide body lienee suhteellisen harvinainen, mitä lienee valmistusmäärät?
Tuolta linkistä löytyy yksi vastaava projekti:
http://www.mbclub.co.uk/forums/mbclub-p ... rsion.html
Mitä mieltä porukat on? Onko järkee vai ei?
Tallissa seisoo ruosteeton 560 SEC AMG look -90. Mieli on ruvennut halajamaan, jos rupeis muuttamaan autoa wide body lookille. Haulla en ainakaan löytänyt, että foorumin porukoista kukaan olisi moista projektia tehnyt.
Jos joku on askarrellut tämmöisen projektin kanssa, niin kaikki tieto otetaan kiitollisuudella vastaa. Ajankohta rakentamisen aloittamiselle olisi jossain vaiheessa ensi vuoden puolella. Wide body lienee suhteellisen harvinainen, mitä lienee valmistusmäärät?
Tuolta linkistä löytyy yksi vastaava projekti:
http://www.mbclub.co.uk/forums/mbclub-p ... rsion.html
Mitä mieltä porukat on? Onko järkee vai ei?
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
Ebaysta AMG-kuttaperkat vain tilaukseen niin saa widebodyn helpoiten. Ei ole orkkissetti mutta lupaillaan että on juuri kuin alkuperäinenkin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
Hintaa on kyllä, etten sanoisi keskireilusti...
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
Hintaa on kyllä, etten sanoisi keskireilusti...
W140 ja C126. Arkiajossa Englannin Lada Niva.
Joo, tuota settiä olen katsellut pitemmän aikaa, hintaa sarjalla kyllä on, siihen vielä rahdit, tullit ja ALV:t päälle.Juhanit kirjoitti:Ebaysta AMG-kuttaperkat vain tilaukseen niin saa widebodyn helpoiten. Ei ole orkkissetti mutta lupaillaan että on juuri kuin alkuperäinenkin:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercedes ... ccessories
Hintaa on kyllä, etten sanoisi keskireilusti...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
En kyllä lähtis tuota kyseistä autoa silppuamaan ja tekemään siitä Widebodya. Olkoonkin, että sitten olis harvinainen (tai no harvinainen ja harvinainen, harvinaisen näköinen nyt ainakin), mutta ei noita AMG-look SECcejäkään nyt ihan joka kylällä pyöri.
Todellinen pyhäinhäväistyshän tämä olisi sitten vasta, jos auto olisi aito AMG.
Mutta eniveis, hieno se on noinkin, anna olla...
Todellinen pyhäinhäväistyshän tämä olisi sitten vasta, jos auto olisi aito AMG.
Mutta eniveis, hieno se on noinkin, anna olla...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Joo, jos olis aito AMG, niin en varmaankaan ottais tallista ulos edes aurinkoisena päivänäkään.Pakardinen kirjoitti: Todellinen pyhäinhäväistyshän tämä olisi sitten vasta, jos auto olisi aito AMG.
Mutta eniveis, hieno se on noinkin, anna olla...
Mielestäni auto on kyllä hieno tuossa kuosissakin, mutta ihmismieltä ku aina välillä riivaa...
Hyllyssä on olemassa aito matala AMG takaspoileri joka nyt ainaski ensihätään laitetaan paikoilleen (sitä metsästettiin puoli vuotta, Jenkeistä löytyi käytettynä).
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
onhan tuo kunnon kasaria, kyllä niitä suomeen vielä mahtuu... ja on sitten niitä orgnaalikuntoisiakin vielä ihan riittävästi, että ei maailma siinäkään kohtaa kaadu...C 124 320 kirjoitti:Tuo olisi tavoitetila:
[ http://i456.photobucket.com/albums/qq282/C124320/Kulkupelit/AMGwidebody2.jpg ]
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Juu kyllä. Kunnon levitykset kehään ja 345 tai 355 15" pallot taakse.
http://www.koenig-specials.com/mercedes/mb-w126sec.html
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
http://www.koenig-specials.com/mercedes/mb-w126sec.html
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
itsekkin aloin jo laskemaan viikko kaksi sitten, että kuinkas paljon tuohon w124 koppaan pitääkään tehdä levityksiä, että saa taakse sopimaan 335/35 17" renkaat ei se aivan mahdottomia vaadi...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
eihä toi ebayn korisarja ole kallis ku vertaa mitä niiden itetekemiseen menis aikaa/materiaaleja... se ku o täysi kitti, niin saisit rahoitettua uuden oston sillä että purat ton jo olemassa olevan satsin pois ja myyt kokonaisena sarjana pois täällä foorumin kauppapaikalla. varmasti on joku joka haluaa ostaa ne pois.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Itselläni on ollut jo muutaman vuoden samanlainen C126 WideBody kuume, kun tallissa seisoo myös 560SEC joka vaatisi hieman päälipuolista siistimistä ( =maalia ).
Mitottelin jo kesällä levityksiä ( pellistä tehtynä + tinattuna, ei lasikuitua/pakkelia ) ja totesin että ei ne vaatisi kovinkaan paljoa hommaa, että saisi tuollaisen "Home made AMG WideBodyn" tehtyä.
Käytännössä suurin työmaa olisi puskureiden muokkaaminen leveämmäksi ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen.
Lisäksi tarvitsis saada koneseen lisää tehoa, kun moposta on nyt kyse .
Mitottelin jo kesällä levityksiä ( pellistä tehtynä + tinattuna, ei lasikuitua/pakkelia ) ja totesin että ei ne vaatisi kovinkaan paljoa hommaa, että saisi tuollaisen "Home made AMG WideBodyn" tehtyä.
Käytännössä suurin työmaa olisi puskureiden muokkaaminen leveämmäksi ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen.
Lisäksi tarvitsis saada koneseen lisää tehoa, kun moposta on nyt kyse .
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Perhana kun on hieno secci sinulla Tuo widebody-sarjalla on kyllä miellyttänyt silimää aina. Tuon levityshomman kun tekee vain tosi hyvin, niin ei muuta kun värkkäämään. Itelle kyllä kelpaisi tuo sinun auto tuommoisenaan.
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Tuollainen "wide body" väkerrettiin joskus -90 luvun loppupuolella:
Autoon laitettiin 500E:n etulokasuojat, etu ja takapuskurit ja vanhoista etulokasuojista leikattiin kaaret, joista tehtiin levitys takapäähän. Takana on 235/40x17 renkaat ja muistaakseni 15 mm spacerit. Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
Autoon laitettiin 500E:n etulokasuojat, etu ja takapuskurit ja vanhoista etulokasuojista leikattiin kaaret, joista tehtiin levitys takapäähän. Takana on 235/40x17 renkaat ja muistaakseni 15 mm spacerit. Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
juu, mulla on nyt 285/35 18" takana ja hyvin mahtuu, kun lekalla vähän teki levitystä vanteen sais menemään vielä hieman lisää sisälle, ettei ota tukivarsiin (nyt 9"x18 ET 30) ja jos siihen lokasuojan reunaan vähän kaarta hitsais lisää, niin tuo 335/35 17" vois olla ihan mahdollista saada sopimaan kova töinen ja kallis muutos siitä kuitenkin tulis, renkaitakaan ei enää ihan satasella saa ja vanteetkin pitäis olla koottavat... mutta taitaa kaatua mun nuukuuteen nuo "haaveet"C 124 320 kirjoitti:Korjaus äskeiseen. Napahan niitä haaveili 124:een.C 124 320 kirjoitti: Sinne kyllä mahtuisi leveempikin rengas, mutta ei varmaankaan jupehalmin haaveilemia 355:sia.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
leveät vanteet ei ole ongelma. Muutamassa viikossa sellaiset hankkii esim. juuri tuollaiset mitkä "C 124 320" ekassa esimerkki AMG autossa on, ostin 400 eurolla ihan tällä viikolla. Ne tosin ei ole kuin 9 ja 10 tuumaa leveät, joten widebodyyn pitää nuo 10 laittaa eteen ja kaks uutta 3 tuumaa leveäpää kehää tilata saksasta nii että saa ysit 12 tuumasiks.adenauer300 kirjoitti:Käytännössä suurin työmaa ... ja tarpeksi leveiden, tyyliin sopivimpien vanteiden löytäminen. .
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kaverilla olisi semmoinen w126 widebody replica mahdollisesti myynnissä, tehty 380:een SEC:iin 500:lla koneella. Ihan oli asiallinen kori kun sitä moottoria vaihtaessa katselin...moottori oli ominut yhden pakoventtiilin sylinteriin... Takana on muuten muistaakseni 10.5x16" AMG vanteet...voi tosin olla vieläkin leveämmät...kumit oli jotku 300 mm. lähellä olevat...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Onko Suomessa tehty? Löytyykö autosta kuvia ja jos suomalainen projekti, niin kiinnostaisi tietää minkälaisista palikoista nuo wide body levitykset on tehty ja miten projekti mennyt.unski kirjoitti:Kaverilla olisi semmoinen w126 widebody replica mahdollisesti myynnissä, tehty 380:een SEC:iin 500:lla koneella. Ihan oli asiallinen kori kun sitä moottoria vaihtaessa katselin...moottori oli ominut yhden pakoventtiilin sylinteriin... Takana on muuten muistaakseni 10.5x16" AMG vanteet...voi tosin olla vieläkin leveämmät...kumit oli jotku 300 mm. lähellä olevat...
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
onhan siitä kuvia täälläkin muistaakseni ollut, sellainen tyyppinen kasari look... ei ole kaukana vakio 500E:n näöstä... kumit ei raavi kaariin ja se tekee autosta myös ajettavansonikki kirjoitti:Mahtaa olla näky sillä sun vakioalustallasnapa kirjoitti:juu, mulla on nyt 285/35 18" takana ja hyvin mahtuu, kun lekalla vähän teki levitystä
missään tapauksessa se ei kuitenkaan ole tälläinen epäkuntoisen/rikkinäisen näköinen...
vaan enemmän vakio 500E:n kaltainen ryhdikäs vaunu
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
mulle taas tuo yläkuvan auto edestaa käyttökelvotonta tapausta... ei ole pahemmin metsäautoteille asiaa tuollaisella alustalla...Sergey kirjoitti:kyl tommone rikkinäinen kelpais mulle ehjäkin...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."