Hinta uutena joskus silloin ja nyt?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Hinta uutena joskus silloin ja nyt?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

elikkäs tämmöisen keskustelun ajankuluksi ajattelin pistää liikkeelle.

laittakaapa oman nykyisen omistamanne mersun ja vaikka erimerkkisen kakkosautonkin listahinta tai ostohinta
siltä vuodelta jolta autokin....nykyinen arvio auton nykyarvosta ja ajetut km:it.

oma väyrynen vuonna 1996:
625.000mk = vuonna 2009/130.000€ rahanarvolaskurilla
varuseet noin 100.000mk = vuonna 2009 20.000€ rahanarvolaskurilla
yht: n. 150.000€

http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/S ... 02504.html

2010:
n.6.000€ myyntiarvo (käyttöarvo n.80.000€ :D )
aj. 295.000km.

arvonalennus / km = 0,51€ huhhuh.


vertailuksi:
Audi A3 2006
ostohinta 37.000€

2010
myyntihinta n.13.000€
ajettu 155.000km

arvonalennus / km = 0,15€
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 18.10.2010 15:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

olisko tuo oma 300E maksanut jotain 400 000 mk silloin -89, kun on kuitenkin metallivärillä, kattoluukulla, ASD perällä, etuovien sähkölaseilla ja automaatilla :roll: (tuo on ihan hatusta vedetty hinta, eli saa korjata, jos jollakin on parempaa tietoa hinnoista tuolta ajalta...)

eli

300E 1989:
400 000 mk = 67275 €

2010:
n. 2500 € käyttöarvo nykykunnossa (sis. karpiolan vetarit, aluvanteet renkaineen ja n. 1000 €:n remontti minkä tein viime syksynä), eli itse autolle lasken jotain 200 € arvoa :D

530 000 km ajettu

arvonalennus / km 0.126 €

tässä on vain se ongelma, että 1989 markan "arvo" tais olla ainakin puolet suurempi (ellei jopa suurempi...), kuin mitä se oli joskus 2000 luvun alussa, jolloin siirryttiin euroon... pitäis ottaa kaikki inflaatiot ja devalvoinnit huomioon, niin sais todellisemman kuvan tuosta arvon alennuksesta... 1989 sai 100 000 markalla jo vaikka mitä, esim. sellainen traktori mikä maksoi tuohon aikaan 100 000 mk on nykyään vaihtotraktori rivissä 12 000 tuntia ajettuna 15000-20 000 €:n hintainen :D

edit: hinnaston mukaan 300E:n listahinta on ollut 393 700 mk silloin -89, mutta siihen pitää kai lisätä vielä se metalliväri + automaattilaatikon arvo vielä... aika hyvä veikkaus tuo 400 000 mk silti :D

edit 2: rahanarvokertoimella nuo summat on 588000 mk ja 98894,5 €
eli kilometrin hinnaksi tulis sitten 0,18 €/km :roll: eiköhän tuosta omasta ole jo ne kalliit kilometrit myös jo takana :D

nyt kun lasken auton hankintahinnalla + remontiin käytetyt rahat (yhteensä n. 2500 €) itse ajamilla kilometreillä (20 000 km) saa hinnaksi 0,125€/km :roll: mutta se laskee jokaisella ajetulla kilometrillä aika nopeasti... tuolla pitäis päästä arviolta n. 100 000 km kevyesti, ennen seuraavaa remonttia ja siinä tapauksessa arvon alennus olis enää 0,025 €/km :roll:
Viimeksi muokannut napa, Ma 18.10.2010 16:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Löytyykö jostain vanhoja hinnastoja?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: Hinta uutena joskus silloin ja nyt?

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

w210 e420 kirjoitti:oma väyrynen vuonna 1996:
539.000mk = 90.588€
Listahinta silloin 625 000mk/105 117e :?:

Tuolla kiinnostuneille lisää hintoja 1985-2008
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... astot.html
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
HMK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: To 30.11.2006 22:30
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja HMK »

300 DT 4-Maticin hinta vuonna 1989 oli 531600 mk, eli 89495 euroa.

2010 sen arvo on 5000 €. Kun sattuu olemaan hyväkuntoinen.

Kilometrejä on nyt 460 000 km

Joten summien erotus 84495 € jaettuna kilometreillä jää

0.184 € per kilometri arvonalennusta.

Ja kun nuo markat on esillä niin sehän tekee 1.09 mk per km
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Harmi kun tuol ei oo enää varustehintoja, ennen oli.

http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... -2008.html

oma coupe oli varusteineen 1992 624000mk ja mittarissa on nyt 330tkm ja autosta tuli maksettua 4000eur niin tekee 0,3eur/km
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.10.2010 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Hinta uutena joskus silloin ja nyt?

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Esa H. kirjoitti:
w210 e420 kirjoitti:oma väyrynen vuonna 1996:
539.000mk = 90.588€
Listahinta silloin 625 000mk/105 117e :?:

Tuolla kiinnostuneille lisää hintoja 1985-2008
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... astot.html
joo mä käytin tätä löytämääni 1997 hinnastoa kun en tuota laittamaasi linkkiä tietenkän osannut käyttää.......ompa hinta pudonnut vuodessa....?
http://www.ajovalo.net/Mallit/MBW210hinnasto1997.pdf

laskelmat meni uusiksi....
Opel, "weird lieben autos"....
Kettunen111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51

Viesti Kirjoittaja Kettunen111 »

.
Viimeksi muokannut Kettunen111, Pe 04.11.2011 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12596
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
ES
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Su 17.10.2010 00:37
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ES »

S320 CDI 2002, hinnat alkaen 118300€. Ei juma, ei sitten mitään järkeä, ei yhtään mitään.

Nyt 195000 ajettuna Suomen hintatason mukaan n. 19000€. On se vähän pudonnu. Ajettu sillä on vaan 5 vuotta, loput seisonut, mikä on ihan jopa uskottavaa.

Siis tuon se suunnilleen tuli maksamaan...

E: Ostin talvirenkaat, melkein käyttämättömät. Olleet yhden talven alla jossain 4-veto S:ssä papalla, joka ajaa 10000/a ja vaihtaa mersua joka vuosi. Varmaan tosi kannattavaa ajella niitä ulos Vehosta joka vuosi...
Viimeksi muokannut ES, Su 17.10.2010 23:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa :shock: automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

napa kirjoitti:
epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa :shock: automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...
no se oli ennen tuolla virallises PDF jatkeena mut ovat poistaneet muutaman sivun.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ilmeisesti tuo oma saksantuonti olisi maksanut noilla varusteilla Suomessa uutena n. 115 K€, ja nyt 155tkm ajettuna maksoi 35K€.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14016
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

napa kirjoitti:
epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa :shock: automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Timo L. kirjoitti:
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.
saattoi muuten olla, että automaattilaatikko ja metalliväri yhdessä teki sen 40 000 mk lisää hintaa, varsinkin jos siihen rastitti vielä kattoluukun mukaan :roll:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

-82 500 SEC maksoi TM:n mukaan 470 000 mk, lisättiinköhän tuohon sitten vielä varusteet?
-63 Karmann Ghia nopealla guugletuksella n. 10 000 mk.
Siinä on tainnut arvo jo nousta. :D
-82 500 SEC

-92 SL 500

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-87 Citroen C25 Burstner

-97 Honda VF 750 C Magna
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja sportsman »

napa kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.
saattoi muuten olla, että automaattilaatikko ja metalliväri yhdessä teki sen 40 000 mk lisää hintaa, varsinkin jos siihen rastitti vielä kattoluukun mukaan :roll:
Vuonna 1989 MB 200-250 bensa tai diesel mallien hinnat oli n 300 000 markkaa eli 60 000 euroa (kuulema on oikein laskea muuntaa vanhat markat 5 suhteella eikä 6:n)
Pelkka kattoluukku maksoi 30 000 markkaa. Myös oikea sivupeli sekä antenni oli lisavarurste.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

w201 turbo, 287 900mk eli 48 421€, mittarissa ostaessa 251tkm, maksoin 2500€ eli hinnan pudotusta 0,18€/km. Tosin inflaatiota ja varusteita ei ole huomioitu (ASD, ilmastointi, sähkölasit).
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mun pirssi on maksanu 1989 623800mk-104916€ en tiijä onko hinta iliman varusteita vai varusteiden kanssa :roll:
ainiin auto on W126 420 SEL :wink:
mullon pelkkiä romuja vaan
onre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 303
Liittynyt: Ke 17.03.2010 16:27
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja onre »

200D '81, 750tkm tuli tauluun eilen.

Netistä löytyi vain kevään 1980 hinta, 111.900mk. Tämän kun pyöräytti Nordean rahanarvolaskurista läpi, hinnaksi tulee aika tarkalleen 50.000 euroa, joka on muuten sattumoisin lähes sama kuin uuden karvalakki-E-sarjalaisen hinta pienimmällä dieselkoneella. Mun yksilössä on lisävarusteina ohjaustehostin ja radioantenni, joten en viiti laskea niitä mukaan ollenkaan.

Ostin ton tän vuoden alkupuolella kahdeksallasadalla eurolla, jota voinee pitää ihan käypänä markkinahintana leimatusta perus-123:sta.

Laskin että arvo ois tippunut 6.66 senttiä per kilometri, meniköhän tää nyt ollenkaan oikein?

Tuo rahanarvolaskuri muuten löytyy täältä:

http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakk ... 02504.html
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Oma auto maksoi vuonna -92 varusteineen noin 70 000€. Nykyään noin puoli mittarikierrosta ajettuna se on käytännössä ilmainen joten 0.14 €/km :lol:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

SL500 1998 uutena 220.000 euroa, nykyrahassa 265.000 euroa.
Päivän hinta 20.000 euroa. Ajettu 105.000, kilometrin hinta 2,33 euroa.

300 TDT 4matic 1991 uutena kai 120.000 euroa, nykyrahassa 160.000 e.
Päivän hinta 9.000 euroa. Ajettu 350.000 km, kilometrin hinta 0,43 euroa.

Molemmissa on halvat kilometrit vasta edessä, onneksi. Seuraavat 200.000
km pitäisi mennä aika pienin kustannuksin molemmilla autoilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

JarkkoN kirjoitti:SL500 1998 uutena 220.000 euroa, nykyrahassa 265.000 euroa.
Päivän hinta 20.000 euroa. Ajettu 105.000, kilometrin hinta 2,33 euroa.

300 TDT 4matic 1991 uutena kai 120.000 euroa, nykyrahassa 160.000 e.
Päivän hinta 9.000 euroa. Ajettu 350.000 km, kilometrin hinta 0,43 euroa.

Molemmissa on halvat kilometrit vasta edessä, onneksi. Seuraavat 200.000
km pitäisi mennä aika pienin kustannuksin molemmilla autoilla.

tuosta sl:stä ei voi kun sanoa "1998 sopii köyhälle 2009"...ei muuten.
tuo arvonalennus 2,33€/km on kohdallaan näin persaukisen kantista.
tosin, koskettaa todellakin vain köyhiä... :D
kyllä kun ajattelee että tuollakin autolla on vielä elämää edessä ja lähes uudenkarhea esim tämänpäivän mittapuun mukaan kun autoilla vetästään parissa kolmessa vuodessa nuo kilometrit....monesti tuplatkin.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Toin v. 94 taxfreenä uuden 250 D W124 mersun Saksasta ja maksoin siitä noin 150000 mk. Vastaava auto maksoi VEHO:lla 450000 mk. Autoveron osuus oli siis 150000 mk ja VEHO: n osuus toiset 150000 mk.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

uusin hankinta, eli W124 200E -91 olis tälläisillä arvoilla :roll:

hinta uutena: 279 800 mk (47 059€) ja hinta nyt 500 €... ajettu 320 000 km, eli km hinta on ollut 0.145 €... aika lailla samaa tasoa, kuin tuolla 300E:llä (0.126 €/km)

ja parastahan tässä on se, että tuon arvon alennuksen on joutunut aikaisemmat omistajat maksamaan :P nyt kun nuo autot on jo tuossa iässä, niin niiden arvo korkeintaan enää nousee, laskuvaraa niissä ei enää ole :wink:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Sellaisen mukavan sorttisen automyyjän kanssa ihmeteltiin tuota mun autoa silloin reilut pari vuotta sitten, kun sen ostin ja tultiin siihen tulokseen, että jos auto olisi uutena -01 loppuvuonna myyty Suomessa, olisi farmariväykylle kertynyt hintaa tuolloin varusteineen jotain +130000€.

Ja kun nyt kilometrejä on takana saman verran kuin hintaa silloin uutena, ja tullin Mahti keksi mun autolle nykymyyntihintaa n.12500€, niin eikös se tee melkein sen 100€/100km? Halpaa perheautoilua. :shock:

Ja kun en tuolla kahden ja puolen vuoden aikana kovin paljon ole tietä tahkonut, niin omat kilometrit on maksaneet pääoman pudotuksena melkein 30€/100km. Eli ihan sama syökö 0,4 litraa enemmän vai vähemmän bensaa...
Vielä vuos tai kax, niin sitten alkaa tulla niitä halpoja kilometrejä. :lol:
Mika R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ke 19.04.2006 14:57
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Mika R »

listahinnaksi arvioitu 1 089 000 markkaa (€183,157), en tiedä sisältääkö suuren osan lisävarusteista kuten tämä yksilö. Kilometrejä takana 397tkm auton arvo ehkä jossain €7000 huitteilla.

arvonalennus 0.444 per km. Tosin tuostahan se hinta ei juuri laske, kunhan kuntoisena pitää.
W211 E200CDI Avantgarde (2008)
Avatar
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 246
Liittynyt: Ke 14.03.2007 13:46

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Omassa ajokissani ostohinta tasan miljoona mummoa. Itse maksoin siitä sadan tuhannen kilometrin kohdalla 30 000 €. Eli ekan satkun aikana on hinnan alennus ollut toista euroa/km! Onneksi sitä ei tarvinnut itse maksaa..

Itse olen ajanut toisen satkun ja se tuli jo huomattavasti halvemmaksi.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

mwessman kirjoitti:Omassa ajokissani ostohinta tasan miljoona mummoa. Itse maksoin siitä sadan tuhannen kilometrin kohdalla 30 000 €. Eli ekan satkun aikana on hinnan alennus ollut toista euroa/km! Onneksi sitä ei tarvinnut itse maksaa..
Tällä laskutavalla tulee väykynkin kilometrihinnaksi samalla tapaa reilusti toista euroa/km.
Eli uudella ässällä on yhtä edullista liikkua kuin E-sarjalaisellakin... :lol:
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

mitähä tommonen w126 500sec kaikilla varusteilla on maksannu uutena :roll:
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Vastaa Viestiin