Hinta uutena joskus silloin ja nyt?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Hinta uutena joskus silloin ja nyt?
elikkäs tämmöisen keskustelun ajankuluksi ajattelin pistää liikkeelle.
laittakaapa oman nykyisen omistamanne mersun ja vaikka erimerkkisen kakkosautonkin listahinta tai ostohinta
siltä vuodelta jolta autokin....nykyinen arvio auton nykyarvosta ja ajetut km:it.
oma väyrynen vuonna 1996:
625.000mk = vuonna 2009/130.000€ rahanarvolaskurilla
varuseet noin 100.000mk = vuonna 2009 20.000€ rahanarvolaskurilla
yht: n. 150.000€
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/S ... 02504.html
2010:
n.6.000€ myyntiarvo (käyttöarvo n.80.000€ )
aj. 295.000km.
arvonalennus / km = 0,51€ huhhuh.
vertailuksi:
Audi A3 2006
ostohinta 37.000€
2010
myyntihinta n.13.000€
ajettu 155.000km
arvonalennus / km = 0,15€
laittakaapa oman nykyisen omistamanne mersun ja vaikka erimerkkisen kakkosautonkin listahinta tai ostohinta
siltä vuodelta jolta autokin....nykyinen arvio auton nykyarvosta ja ajetut km:it.
oma väyrynen vuonna 1996:
625.000mk = vuonna 2009/130.000€ rahanarvolaskurilla
varuseet noin 100.000mk = vuonna 2009 20.000€ rahanarvolaskurilla
yht: n. 150.000€
http://www.nordea.fi/Henkilöasiakkaat/S ... 02504.html
2010:
n.6.000€ myyntiarvo (käyttöarvo n.80.000€ )
aj. 295.000km.
arvonalennus / km = 0,51€ huhhuh.
vertailuksi:
Audi A3 2006
ostohinta 37.000€
2010
myyntihinta n.13.000€
ajettu 155.000km
arvonalennus / km = 0,15€
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 18.10.2010 15:01. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Opel, "weird lieben autos"....
olisko tuo oma 300E maksanut jotain 400 000 mk silloin -89, kun on kuitenkin metallivärillä, kattoluukulla, ASD perällä, etuovien sähkölaseilla ja automaatilla (tuo on ihan hatusta vedetty hinta, eli saa korjata, jos jollakin on parempaa tietoa hinnoista tuolta ajalta...)
eli
300E 1989:
400 000 mk = 67275 €
2010:
n. 2500 € käyttöarvo nykykunnossa (sis. karpiolan vetarit, aluvanteet renkaineen ja n. 1000 €:n remontti minkä tein viime syksynä), eli itse autolle lasken jotain 200 € arvoa
530 000 km ajettu
arvonalennus / km 0.126 €
tässä on vain se ongelma, että 1989 markan "arvo" tais olla ainakin puolet suurempi (ellei jopa suurempi...), kuin mitä se oli joskus 2000 luvun alussa, jolloin siirryttiin euroon... pitäis ottaa kaikki inflaatiot ja devalvoinnit huomioon, niin sais todellisemman kuvan tuosta arvon alennuksesta... 1989 sai 100 000 markalla jo vaikka mitä, esim. sellainen traktori mikä maksoi tuohon aikaan 100 000 mk on nykyään vaihtotraktori rivissä 12 000 tuntia ajettuna 15000-20 000 €:n hintainen
edit: hinnaston mukaan 300E:n listahinta on ollut 393 700 mk silloin -89, mutta siihen pitää kai lisätä vielä se metalliväri + automaattilaatikon arvo vielä... aika hyvä veikkaus tuo 400 000 mk silti
edit 2: rahanarvokertoimella nuo summat on 588000 mk ja 98894,5 €
eli kilometrin hinnaksi tulis sitten 0,18 €/km eiköhän tuosta omasta ole jo ne kalliit kilometrit myös jo takana
nyt kun lasken auton hankintahinnalla + remontiin käytetyt rahat (yhteensä n. 2500 €) itse ajamilla kilometreillä (20 000 km) saa hinnaksi 0,125€/km mutta se laskee jokaisella ajetulla kilometrillä aika nopeasti... tuolla pitäis päästä arviolta n. 100 000 km kevyesti, ennen seuraavaa remonttia ja siinä tapauksessa arvon alennus olis enää 0,025 €/km
eli
300E 1989:
400 000 mk = 67275 €
2010:
n. 2500 € käyttöarvo nykykunnossa (sis. karpiolan vetarit, aluvanteet renkaineen ja n. 1000 €:n remontti minkä tein viime syksynä), eli itse autolle lasken jotain 200 € arvoa
530 000 km ajettu
arvonalennus / km 0.126 €
tässä on vain se ongelma, että 1989 markan "arvo" tais olla ainakin puolet suurempi (ellei jopa suurempi...), kuin mitä se oli joskus 2000 luvun alussa, jolloin siirryttiin euroon... pitäis ottaa kaikki inflaatiot ja devalvoinnit huomioon, niin sais todellisemman kuvan tuosta arvon alennuksesta... 1989 sai 100 000 markalla jo vaikka mitä, esim. sellainen traktori mikä maksoi tuohon aikaan 100 000 mk on nykyään vaihtotraktori rivissä 12 000 tuntia ajettuna 15000-20 000 €:n hintainen
edit: hinnaston mukaan 300E:n listahinta on ollut 393 700 mk silloin -89, mutta siihen pitää kai lisätä vielä se metalliväri + automaattilaatikon arvo vielä... aika hyvä veikkaus tuo 400 000 mk silti
edit 2: rahanarvokertoimella nuo summat on 588000 mk ja 98894,5 €
eli kilometrin hinnaksi tulis sitten 0,18 €/km eiköhän tuosta omasta ole jo ne kalliit kilometrit myös jo takana
nyt kun lasken auton hankintahinnalla + remontiin käytetyt rahat (yhteensä n. 2500 €) itse ajamilla kilometreillä (20 000 km) saa hinnaksi 0,125€/km mutta se laskee jokaisella ajetulla kilometrillä aika nopeasti... tuolla pitäis päästä arviolta n. 100 000 km kevyesti, ennen seuraavaa remonttia ja siinä tapauksessa arvon alennus olis enää 0,025 €/km
Viimeksi muokannut napa, Ma 18.10.2010 16:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Hinta uutena joskus silloin ja nyt?
Listahinta silloin 625 000mk/105 117ew210 e420 kirjoitti:oma väyrynen vuonna 1996:
539.000mk = 90.588€
Tuolla kiinnostuneille lisää hintoja 1985-2008
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... astot.html
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
300 DT 4-Maticin hinta vuonna 1989 oli 531600 mk, eli 89495 euroa.
2010 sen arvo on 5000 €. Kun sattuu olemaan hyväkuntoinen.
Kilometrejä on nyt 460 000 km
Joten summien erotus 84495 € jaettuna kilometreillä jää
0.184 € per kilometri arvonalennusta.
Ja kun nuo markat on esillä niin sehän tekee 1.09 mk per km
2010 sen arvo on 5000 €. Kun sattuu olemaan hyväkuntoinen.
Kilometrejä on nyt 460 000 km
Joten summien erotus 84495 € jaettuna kilometreillä jää
0.184 € per kilometri arvonalennusta.
Ja kun nuo markat on esillä niin sehän tekee 1.09 mk per km
Pitkä rimpsu entisiä joista ainakin kuusi Mersua.
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Nykyiset
GLK 220 cdi Emäntä ajelee
ML 270 cdi Allekirjoittanut ajelee
MB 312 Frankia Reissu auto
SLK 230 Kompressor Kesä auto
Harmi kun tuol ei oo enää varustehintoja, ennen oli.
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... -2008.html
oma coupe oli varusteineen 1992 624000mk ja mittarissa on nyt 330tkm ja autosta tuli maksettua 4000eur niin tekee 0,3eur/km
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... -2008.html
oma coupe oli varusteineen 1992 624000mk ja mittarissa on nyt 330tkm ja autosta tuli maksettua 4000eur niin tekee 0,3eur/km
Viimeksi muokannut Sergey, Su 17.10.2010 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Hinta uutena joskus silloin ja nyt?
joo mä käytin tätä löytämääni 1997 hinnastoa kun en tuota laittamaasi linkkiä tietenkän osannut käyttää.......ompa hinta pudonnut vuodessa....?Esa H. kirjoitti:Listahinta silloin 625 000mk/105 117ew210 e420 kirjoitti:oma väyrynen vuonna 1996:
539.000mk = 90.588€
Tuolla kiinnostuneille lisää hintoja 1985-2008
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... astot.html
http://www.ajovalo.net/Mallit/MBW210hinnasto1997.pdf
laskelmat meni uusiksi....
Opel, "weird lieben autos"....
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 256
- Liittynyt: Ma 03.08.2009 12:51
S320 CDI 2002, hinnat alkaen 118300€. Ei juma, ei sitten mitään järkeä, ei yhtään mitään.
Nyt 195000 ajettuna Suomen hintatason mukaan n. 19000€. On se vähän pudonnu. Ajettu sillä on vaan 5 vuotta, loput seisonut, mikä on ihan jopa uskottavaa.
Siis tuon se suunnilleen tuli maksamaan...
E: Ostin talvirenkaat, melkein käyttämättömät. Olleet yhden talven alla jossain 4-veto S:ssä papalla, joka ajaa 10000/a ja vaihtaa mersua joka vuosi. Varmaan tosi kannattavaa ajella niitä ulos Vehosta joka vuosi...
Nyt 195000 ajettuna Suomen hintatason mukaan n. 19000€. On se vähän pudonnu. Ajettu sillä on vaan 5 vuotta, loput seisonut, mikä on ihan jopa uskottavaa.
Siis tuon se suunnilleen tuli maksamaan...
E: Ostin talvirenkaat, melkein käyttämättömät. Olleet yhden talven alla jossain 4-veto S:ssä papalla, joka ajaa 10000/a ja vaihtaa mersua joka vuosi. Varmaan tosi kannattavaa ajella niitä ulos Vehosta joka vuosi...
Viimeksi muokannut ES, Su 17.10.2010 23:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
no se oli ennen tuolla virallises PDF jatkeena mut ovat poistaneet muutaman sivun.napa kirjoitti:joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.napa kirjoitti:joskus olen nähnyt sellaisen, jossa esim. metallivärille oli laitettu 40 000 mk lisähintaa automaatillekin oli oma hintansa, mutta sitä en muista...epk kirjoitti:oliko jossain 124:sen lisävaruste hintoja?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
saattoi muuten olla, että automaattilaatikko ja metalliväri yhdessä teki sen 40 000 mk lisää hintaa, varsinkin jos siihen rastitti vielä kattoluukun mukaanTimo L. kirjoitti:
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vuonna 1989 MB 200-250 bensa tai diesel mallien hinnat oli n 300 000 markkaa eli 60 000 euroa (kuulema on oikein laskea muuntaa vanhat markat 5 suhteella eikä 6:n)napa kirjoitti:saattoi muuten olla, että automaattilaatikko ja metalliväri yhdessä teki sen 40 000 mk lisää hintaa, varsinkin jos siihen rastitti vielä kattoluukun mukaanTimo L. kirjoitti:
80- ja 90 -luvuilla metalliväri oli järjestään 6000-9000 mk, automaattivaihteisto n. 22 000 mk.
Pelkka kattoluukku maksoi 30 000 markkaa. Myös oikea sivupeli sekä antenni oli lisavarurste.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
200D '81, 750tkm tuli tauluun eilen.
Netistä löytyi vain kevään 1980 hinta, 111.900mk. Tämän kun pyöräytti Nordean rahanarvolaskurista läpi, hinnaksi tulee aika tarkalleen 50.000 euroa, joka on muuten sattumoisin lähes sama kuin uuden karvalakki-E-sarjalaisen hinta pienimmällä dieselkoneella. Mun yksilössä on lisävarusteina ohjaustehostin ja radioantenni, joten en viiti laskea niitä mukaan ollenkaan.
Ostin ton tän vuoden alkupuolella kahdeksallasadalla eurolla, jota voinee pitää ihan käypänä markkinahintana leimatusta perus-123:sta.
Laskin että arvo ois tippunut 6.66 senttiä per kilometri, meniköhän tää nyt ollenkaan oikein?
Tuo rahanarvolaskuri muuten löytyy täältä:
http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakk ... 02504.html
Netistä löytyi vain kevään 1980 hinta, 111.900mk. Tämän kun pyöräytti Nordean rahanarvolaskurista läpi, hinnaksi tulee aika tarkalleen 50.000 euroa, joka on muuten sattumoisin lähes sama kuin uuden karvalakki-E-sarjalaisen hinta pienimmällä dieselkoneella. Mun yksilössä on lisävarusteina ohjaustehostin ja radioantenni, joten en viiti laskea niitä mukaan ollenkaan.
Ostin ton tän vuoden alkupuolella kahdeksallasadalla eurolla, jota voinee pitää ihan käypänä markkinahintana leimatusta perus-123:sta.
Laskin että arvo ois tippunut 6.66 senttiä per kilometri, meniköhän tää nyt ollenkaan oikein?
Tuo rahanarvolaskuri muuten löytyy täältä:
http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakk ... 02504.html
SL500 1998 uutena 220.000 euroa, nykyrahassa 265.000 euroa.
Päivän hinta 20.000 euroa. Ajettu 105.000, kilometrin hinta 2,33 euroa.
300 TDT 4matic 1991 uutena kai 120.000 euroa, nykyrahassa 160.000 e.
Päivän hinta 9.000 euroa. Ajettu 350.000 km, kilometrin hinta 0,43 euroa.
Molemmissa on halvat kilometrit vasta edessä, onneksi. Seuraavat 200.000
km pitäisi mennä aika pienin kustannuksin molemmilla autoilla.
Päivän hinta 20.000 euroa. Ajettu 105.000, kilometrin hinta 2,33 euroa.
300 TDT 4matic 1991 uutena kai 120.000 euroa, nykyrahassa 160.000 e.
Päivän hinta 9.000 euroa. Ajettu 350.000 km, kilometrin hinta 0,43 euroa.
Molemmissa on halvat kilometrit vasta edessä, onneksi. Seuraavat 200.000
km pitäisi mennä aika pienin kustannuksin molemmilla autoilla.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
JarkkoN kirjoitti:SL500 1998 uutena 220.000 euroa, nykyrahassa 265.000 euroa.
Päivän hinta 20.000 euroa. Ajettu 105.000, kilometrin hinta 2,33 euroa.
300 TDT 4matic 1991 uutena kai 120.000 euroa, nykyrahassa 160.000 e.
Päivän hinta 9.000 euroa. Ajettu 350.000 km, kilometrin hinta 0,43 euroa.
Molemmissa on halvat kilometrit vasta edessä, onneksi. Seuraavat 200.000
km pitäisi mennä aika pienin kustannuksin molemmilla autoilla.
tuosta sl:stä ei voi kun sanoa "1998 sopii köyhälle 2009"...ei muuten.
tuo arvonalennus 2,33€/km on kohdallaan näin persaukisen kantista.
tosin, koskettaa todellakin vain köyhiä...
kyllä kun ajattelee että tuollakin autolla on vielä elämää edessä ja lähes uudenkarhea esim tämänpäivän mittapuun mukaan kun autoilla vetästään parissa kolmessa vuodessa nuo kilometrit....monesti tuplatkin.
Opel, "weird lieben autos"....
Toin v. 94 taxfreenä uuden 250 D W124 mersun Saksasta ja maksoin siitä noin 150000 mk. Vastaava auto maksoi VEHO:lla 450000 mk. Autoveron osuus oli siis 150000 mk ja VEHO: n osuus toiset 150000 mk.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
uusin hankinta, eli W124 200E -91 olis tälläisillä arvoilla
hinta uutena: 279 800 mk (47 059€) ja hinta nyt 500 €... ajettu 320 000 km, eli km hinta on ollut 0.145 €... aika lailla samaa tasoa, kuin tuolla 300E:llä (0.126 €/km)
ja parastahan tässä on se, että tuon arvon alennuksen on joutunut aikaisemmat omistajat maksamaan nyt kun nuo autot on jo tuossa iässä, niin niiden arvo korkeintaan enää nousee, laskuvaraa niissä ei enää ole
hinta uutena: 279 800 mk (47 059€) ja hinta nyt 500 €... ajettu 320 000 km, eli km hinta on ollut 0.145 €... aika lailla samaa tasoa, kuin tuolla 300E:llä (0.126 €/km)
ja parastahan tässä on se, että tuon arvon alennuksen on joutunut aikaisemmat omistajat maksamaan nyt kun nuo autot on jo tuossa iässä, niin niiden arvo korkeintaan enää nousee, laskuvaraa niissä ei enää ole
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Sellaisen mukavan sorttisen automyyjän kanssa ihmeteltiin tuota mun autoa silloin reilut pari vuotta sitten, kun sen ostin ja tultiin siihen tulokseen, että jos auto olisi uutena -01 loppuvuonna myyty Suomessa, olisi farmariväykylle kertynyt hintaa tuolloin varusteineen jotain +130000€.
Ja kun nyt kilometrejä on takana saman verran kuin hintaa silloin uutena, ja tullin Mahti keksi mun autolle nykymyyntihintaa n.12500€, niin eikös se tee melkein sen 100€/100km? Halpaa perheautoilua.
Ja kun en tuolla kahden ja puolen vuoden aikana kovin paljon ole tietä tahkonut, niin omat kilometrit on maksaneet pääoman pudotuksena melkein 30€/100km. Eli ihan sama syökö 0,4 litraa enemmän vai vähemmän bensaa...
Vielä vuos tai kax, niin sitten alkaa tulla niitä halpoja kilometrejä.
Ja kun nyt kilometrejä on takana saman verran kuin hintaa silloin uutena, ja tullin Mahti keksi mun autolle nykymyyntihintaa n.12500€, niin eikös se tee melkein sen 100€/100km? Halpaa perheautoilua.
Ja kun en tuolla kahden ja puolen vuoden aikana kovin paljon ole tietä tahkonut, niin omat kilometrit on maksaneet pääoman pudotuksena melkein 30€/100km. Eli ihan sama syökö 0,4 litraa enemmän vai vähemmän bensaa...
Vielä vuos tai kax, niin sitten alkaa tulla niitä halpoja kilometrejä.
listahinnaksi arvioitu 1 089 000 markkaa (€183,157), en tiedä sisältääkö suuren osan lisävarusteista kuten tämä yksilö. Kilometrejä takana 397tkm auton arvo ehkä jossain €7000 huitteilla.
arvonalennus 0.444 per km. Tosin tuostahan se hinta ei juuri laske, kunhan kuntoisena pitää.
arvonalennus 0.444 per km. Tosin tuostahan se hinta ei juuri laske, kunhan kuntoisena pitää.
W211 E200CDI Avantgarde (2008)
Tällä laskutavalla tulee väykynkin kilometrihinnaksi samalla tapaa reilusti toista euroa/km.mwessman kirjoitti:Omassa ajokissani ostohinta tasan miljoona mummoa. Itse maksoin siitä sadan tuhannen kilometrin kohdalla 30 000 €. Eli ekan satkun aikana on hinnan alennus ollut toista euroa/km! Onneksi sitä ei tarvinnut itse maksaa..
Eli uudella ässällä on yhtä edullista liikkua kuin E-sarjalaisellakin...