Webaston polttoainepumppu
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Webaston polttoainepumppu
Mistäpäin löytyy polttoainepumppu joka pumppaa naftaa webastolle?
Onko niissä yleensä ollut vikoja ja jos, niin onko korjattavissa vai meneekö uusiin puihin? Yrittää kolme kertaa käynnistyä mutta ei lähde tulille, surisee vaan mutta pakoputkesta pukkaa kylmää ilmaa.
Auto on W202 220CDI -99 orkkis webasto ilman kelloa, kytkin on/off tunnelissa. Pian alkaa taas ne kelit kun tarttis toimia
Onko niissä yleensä ollut vikoja ja jos, niin onko korjattavissa vai meneekö uusiin puihin? Yrittää kolme kertaa käynnistyä mutta ei lähde tulille, surisee vaan mutta pakoputkesta pukkaa kylmää ilmaa.
Auto on W202 220CDI -99 orkkis webasto ilman kelloa, kytkin on/off tunnelissa. Pian alkaa taas ne kelit kun tarttis toimia
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Polttoainepumppu on todennäköisesti C:ssäkin siellä taka-akselin tienoilla kuten väyrysissäkin.
(Pelkääjänpuolella takarenkaan etupuolella auton pohjassa)
Pumppua voi jollain koputella niin saattaa alkaa pelaamaan.
Yleensä jumiutuu kun ovat pitkään käyttämättä. Webastoa pitäsikin käyttää parinviikon välein kesälläkin jotta se pysyy toimintakunnossa.
Ja aina kuumaksi saakka. Pahinta lämmittimelle on se ettei se koskaan kerkeä lämmetä kunnolla (lyhyellä lämmitysajalla)
(Pelkääjänpuolella takarenkaan etupuolella auton pohjassa)
Pumppua voi jollain koputella niin saattaa alkaa pelaamaan.
Yleensä jumiutuu kun ovat pitkään käyttämättä. Webastoa pitäsikin käyttää parinviikon välein kesälläkin jotta se pysyy toimintakunnossa.
Ja aina kuumaksi saakka. Pahinta lämmittimelle on se ettei se koskaan kerkeä lämmetä kunnolla (lyhyellä lämmitysajalla)
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Jaahas täytyy alkaa tutkimaan kun saa auton ylös. Onko noihin saatavissa muuta käynnistys systeemiä kuin kello, esim. vaikka nyt joku kytkin millä sais lämmittimen päälle silloin kun haluaa, nythän se menee päälle kun on riittävän kylmä ilma/vesi? Sais niinkuin lämmittää ennen käynnistystä sekä moottoria että sisätiloja? Helpottais vaan myös sitä ns. kesä/huolto käyttöäkin.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Kyllähän vanhamallin lämmittimen saa kytkettyä päälle vaikka normaalilla on/off napilla.
Muistais vaan mikä nasta se siellä webaston päällä oli se päälle/pois ohjausnasta.
Systeemiin vaan täytynee lisätä kiertovesipumppu ja lämmityslaitteen ohjaus. (thermotop C:ssä nämä löytyy) Noista ajonaikasista lisälämmittimistä (thermotop Z) puuttuu nämä ominaisuudet. (esim. webaston C-kit jolla thermotop Z:sta saa esilämmittimen)
Auton oma vesipumppu kun hoitaa veden kierrätyksen silloin ku moottori käy.
CAN-väylä vehkeitä ei taida saada toimimaan esilämmittimenä pelkällä on/off nappulalla.
Muistais vaan mikä nasta se siellä webaston päällä oli se päälle/pois ohjausnasta.
Systeemiin vaan täytynee lisätä kiertovesipumppu ja lämmityslaitteen ohjaus. (thermotop C:ssä nämä löytyy) Noista ajonaikasista lisälämmittimistä (thermotop Z) puuttuu nämä ominaisuudet. (esim. webaston C-kit jolla thermotop Z:sta saa esilämmittimen)
Auton oma vesipumppu kun hoitaa veden kierrätyksen silloin ku moottori käy.
CAN-väylä vehkeitä ei taida saada toimimaan esilämmittimenä pelkällä on/off nappulalla.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Senverran vielä että missä on se ulkoilman lämpöhaistelija kyseisessä autossa, vai onko se sama tunnistin joka näyttää ulkolämpömittarin lukemiakin?
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Polttoainepumppu löytyi apumiehen puolelta takapyörän etupuolelta pohjasta sellaisen muovisen luukun alta ja toimii, eli auton käydessä webaston kytkin asennossa "on" kuuluu pumpusta tsup, tsup, tsup, jne.
Lämmitin vaan ei suostu tulille eli jotain muuta häikkää on nyt sitten, olisko hehkutulppa tai joku muu sitten tiensä päässä? Tukimukset jatkuu.....
Lämmitin vaan ei suostu tulille eli jotain muuta häikkää on nyt sitten, olisko hehkutulppa tai joku muu sitten tiensä päässä? Tukimukset jatkuu.....
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Netissä MTT trading myy varaosana poltoaine pumppua. halvin mitä on vastaan tullut.
Jos sun autossa on REST nappi "taukolämmitys" , siitä on suhteellisen helppo/halpa tehdä webaston käyttökytkin esilämmittimeksi. Haulla löytynee wanhat ohjeet. Tarvitaan auton oman kiertovesipumpun rinnalle rele joka kytkee webaston päälle (nastaan 1 +12v).
Jos sun autossa on REST nappi "taukolämmitys" , siitä on suhteellisen helppo/halpa tehdä webaston käyttökytkin esilämmittimeksi. Haulla löytynee wanhat ohjeet. Tarvitaan auton oman kiertovesipumpun rinnalle rele joka kytkee webaston päälle (nastaan 1 +12v).
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Joo kiitos vinkistä mutta on tehdas webasto eikä ole rest nappulaa. Nyt täytyy kai poistaa koko laite ja alkaa tutkimaan mikä mättää kun ei lähde tulille.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Saksan ebaysta sai ainakin vuosi sitten melkeen kolme pumppua tohon hintaan mitä suomessa maksaa yksi.
Netissä MTT trading myy varaosana poltoaine pumppua. halvin mitä on vastaan tullut.
Jos sun autossa on REST nappi "taukolämmitys" , siitä on suhteellisen helppo/halpa tehdä webaston käyttökytkin esilämmittimeksi. Haulla löytynee wanhat ohjeet. Tarvitaan auton oman kiertovesipumpun rinnalle rele joka kytkee webaston päälle (nastaan 1 +12v).
Saa siihen rakennettua jonkun halpis kauko-ohjaimenkin aika helpolla niin ei tarvii autolle mennä käynnistämään lämmitystä.
S202 -00 200cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
W203 -00 220cdi
S203 -07 200cdi
S211 - 06 320cdi
Vikakoodien lukuun.harrikka95 kirjoitti:Polttoainepumppu löytyi apumiehen puolelta takapyörän etupuolelta pohjasta sellaisen muovisen luukun alta ja toimii, eli auton käydessä webaston kytkin asennossa "on" kuuluu pumpusta tsup, tsup, tsup, jne.
Lämmitin vaan ei suostu tulille eli jotain muuta häikkää on nyt sitten, olisko hehkutulppa tai joku muu sitten tiensä päässä? Tukimukset jatkuu.....
Ennen sitä voi tietty mitata hehkun resistanssin / syöttää 12V suoraan ja katsoa, että alkaa hehkumaan. Jos toimii, vika voi olla kortissa.
044-0760422
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Taitaa olla helpoin konsti mennä suoraan vikakoodien lukuun kun tuo laite on pantu niin hankalaan paikkaan ettei pääse mitään mittailemaan. Kai se siellä laitteessa on vika kun kerran lähtee kyllä pyörimään ja pumppu toimii joten naftaa pitäs tulla mutta kolme kertaa yrittää ja sitten vikatilaan.
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Just ettin ja uusi liikkeestä sofort kaufen hinnalla + postikulut siinä 40-50 eur. Käytettyä en viitsinyt huutaa. Näky moni yksityinen myyvän "uutta"...Kai_L kirjoitti:
Saksan ebaysta sai ainakin vuosi sitten melkeen kolme pumppua tohon hintaan mitä suomessa maksaa yksi.
Saa siihen rakennettua jonkun halpis kauko-ohjaimenkin aika helpolla niin ei tarvii autolle mennä käynnistämään lämmitystä.
Mtt hinta sisälsi rahdin.
webasto vaatii kaken lisäksi sitten vesipumpun. Ja mun alkuperäinen mersun asentama ei-esilämmitin eli lisälämmitin webasto ei anna vesipumunpun ohajausta. se pitää itse reileistää.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Seinäjoella tiedän ainakin yhden (yksityinen korjaamo) mutta eikös tässä hiljattain ollut keskustelua alueen muista liikkeistä, viralliset mukaan lukien. Toivottavasti ilmoittautuvat.harrikka95 kirjoitti:Muuten onko täälläpäin Vaasa-Seinäjoki suunnalla vikakoodien lukupaikkaa muita kuin marmoritiski?
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Noniin nyt tutkimukset on tuottanut tulosta. Webaston naftapumppu oli tullut tiensä päähän, naksuttaa kyllä mutta ei pumppaa naftaa, otettiin weballe lähtevä letku irti ja auto käymään niin eipä tullut pisaraakaan naftaa putkesta. Toinen pumppu tilalle ja johan syttyi laakista, eli ei ollut itse laitteessa mitään vikaa, onneksi ei alettu ottamaan alas koko laitetta, ihme paikkaan on kyllä sijoitettu Kannattais varmaankin hommata nyt samantien uusi pumppu kun tuo on käytetty mikä on nyt paikalla.
Saako niitä Suomesta mistään inhimillisellä hinnalla vai pitääkö heti alkaa tutkimaan Saksan ebayta?
Jaa ilmeisesti ei olekkaan pumpussa vika koska ei tällä toisella pumpullakaan pala kuin hetken ja savuttaa ja sammuu, ei ilmeisesti riitä pumpun teho kyseiselle webastolle. Nyt kun kokeilin tuota omaa pois otettua pumppua akulla, laitoin toisen pään nafta-astiaan ja virta sykäyksiä toisella akulla niin johan sykkii ja nafta lensi melkein kattoon asti.
Joku tilapäinen häiriö oli kyllä kun ei toiminu kiinni ollessaan, naksutti kyllä.
Kun ottaa pumpun irti tankista tulevasta putkesta niin pitäskö sieltä tankista tulla naftaa, mielestäni pitäisi ilman pumppuakin? Edellyttää tietenkin että tankissa on ainetta riittävästi
Saako niitä Suomesta mistään inhimillisellä hinnalla vai pitääkö heti alkaa tutkimaan Saksan ebayta?
Jaa ilmeisesti ei olekkaan pumpussa vika koska ei tällä toisella pumpullakaan pala kuin hetken ja savuttaa ja sammuu, ei ilmeisesti riitä pumpun teho kyseiselle webastolle. Nyt kun kokeilin tuota omaa pois otettua pumppua akulla, laitoin toisen pään nafta-astiaan ja virta sykäyksiä toisella akulla niin johan sykkii ja nafta lensi melkein kattoon asti.
Joku tilapäinen häiriö oli kyllä kun ei toiminu kiinni ollessaan, naksutti kyllä.
Kun ottaa pumpun irti tankista tulevasta putkesta niin pitäskö sieltä tankista tulla naftaa, mielestäni pitäisi ilman pumppuakin? Edellyttää tietenkin että tankissa on ainetta riittävästi
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: Webaston polttoainepumppu
Tuliko harrikka95lle selvyyttä viasta. Itellä tekee jotakuinkin samaa. Laite lähtee päälle kun auton käynnistää, puolen minuutin jälkeen alkaa naftapumppu nakuttamaan, noin minuutin ajan puhaltimessa nousee vähitellen kierrokset, pakokaasua pukkaa ja laite lämpenee, kunnes pysähtyy kuin seinään. Laite on sekunnin hiljaa ja aloittaa sitten reilun minuutin jälkipuhalluksen. Tätä koittaa kolme kertaa auton käynnistyksen yhteydessä, sitten menee lukkoon ja sulakkeita irrottelemalla saa taas yrittämään.
Mulla tuli kyllä tankin letkusta naftaa ihan reippaasti, kokeilin siis jo pumpunkin vaihtaa. Tosin vaihtopumppukin oli käytetty ja vaati koputtelua että heräsi.
Mulla tuli kyllä tankin letkusta naftaa ihan reippaasti, kokeilin siis jo pumpunkin vaihtaa. Tosin vaihtopumppukin oli käytetty ja vaati koputtelua että heräsi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Webaston polttoainepumppu
Ainakin ilma vuoto putkistossa aiheutta kuvatun kaltaisia vaivoja,
pumppu naksuttaa mutta mitään ei tule kannatta koitta niin että avaa tankin korkin ja otta poltto aine putken irti webastosta, suorra virtta siile pumppulle,
myös jos vesi pumppu ei toimi niin yrittää syttyä ja sitten sammu samantien yli kuumeneemisen takia,
pumppu naksuttaa mutta mitään ei tule kannatta koitta niin että avaa tankin korkin ja otta poltto aine putken irti webastosta, suorra virtta siile pumppulle,
myös jos vesi pumppu ei toimi niin yrittää syttyä ja sitten sammu samantien yli kuumeneemisen takia,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Webaston polttoainepumppu
Tuohon vaivaan voisi auttaa ohjainkortin nastojen uudelleen juotto
haiskahtaa virtaongelmilta
toki jos tankissa ei ole tarpeeksi löpöä niin ei varmaan toimi,mittariston viimeinen neljännes alkaa olla liian vähän monessa mersussa..
haiskahtaa virtaongelmilta
toki jos tankissa ei ole tarpeeksi löpöä niin ei varmaan toimi,mittariston viimeinen neljännes alkaa olla liian vähän monessa mersussa..
ML W164
Re: Webaston polttoainepumppu
Vika omassa vehkeessä oli se klassinen, eli ohjainkortti.
Otin naftaletkun irti Webastosta ja annoin pumpulle virtaa, hyvin tuli ainetta. Auton kiertovesipumpun olinkin vaihtanut jo aiemmin ja korjannut sen johdot. Myös webaston johdoista pari katkennutta olin korjannut. Kokeilin siis vaihtaa koko kortin toisesta romusta kun tajusin että sen saa vaihdettua irroittamatta webaa autosta. Ja niimpä se lähtikin hetimiten tulille.
Otin naftaletkun irti Webastosta ja annoin pumpulle virtaa, hyvin tuli ainetta. Auton kiertovesipumpun olinkin vaihtanut jo aiemmin ja korjannut sen johdot. Myös webaston johdoista pari katkennutta olin korjannut. Kokeilin siis vaihtaa koko kortin toisesta romusta kun tajusin että sen saa vaihdettua irroittamatta webaa autosta. Ja niimpä se lähtikin hetimiten tulille.
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: Webaston polttoainepumppu
Joo kyllä se alkas toimimaan kun aikansa sen kanssa takkus. Oli kai ollut käyttämättä liian kauan ja saanut jostain ilmaa ja muuta paskaa siihen henkimaailman syöttöputkeen joka menee pumpulta weballe. Sen kun ilmalla puhalti auki ja sitten weban päästä putki irti ja lisä akulla naksuttamalla p-a pumpusta niinkauan että toisesta päästä naftaa ruiskii kunnolla niin sitten putki kiinni webastoon ja kokeilemaan ja niinhän se on siitä lähtien pelannut moitteetta. Asensin siihen nyt orkkis kellon (c-kitin) ja vielä vanhan kännykkä ohjauksenkin, kyllä nyt kelpaa nyt pystyy kesälläkin huoltokäyttää laitetta aina silloin tällöin.roud-ari kirjoitti:Tuliko harrikka95lle selvyyttä viasta. Itellä tekee jotakuinkin samaa. Laite lähtee päälle kun auton käynnistää, puolen minuutin jälkeen alkaa naftapumppu nakuttamaan, noin minuutin ajan puhaltimessa nousee vähitellen kierrokset, pakokaasua pukkaa ja laite lämpenee, kunnes pysähtyy kuin seinään. Laite on sekunnin hiljaa ja aloittaa sitten reilun minuutin jälkipuhalluksen. Tätä koittaa kolme kertaa auton käynnistyksen yhteydessä, sitten menee lukkoon ja sulakkeita irrottelemalla saa taas yrittämään.
Mulla tuli kyllä tankin letkusta naftaa ihan reippaasti, kokeilin siis jo pumpunkin vaihtaa. Tosin vaihtopumppukin oli käytetty ja vaati koputtelua että heräsi.
Vikojahan noissa voi olla montakin mutta kannattaa kokeilla samaa, tosin sulla vaikuttaas siltä että laite lämpiää jostain syystä liikaa ja sammuttaa ittensä. Se oliskin helpompi noita tutkailla kun olisivat panneet sen edes helpompaan paikkaan. Kannattaa se kuitenkin itse pähkäillä noita niin paljon kuin pystyy, aina se marmoritiskin hinnat voittaa...
Mercedes-Benz W212 350CDI -09 Airmatic
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Mercedes-Benz W126 300SE -86
Pakko ajaa Mersuilla kun ei muilla pysty..
-------------------------------------------------------------------
Re: Webaston polttoainepumppu
Mistäs noita kännykkäohjauksia sais halvalla ?
Ja sitten polttoainepumppu ei tee mitään vaikka kuinka kolistelee... Mistähän semmosia löytäis? Mahtaako käydä mikään korvaava ?
Kuuluuko polttoainepumpulle tulevalle johdolle tulla jatkuva virta ?
Ja sitten polttoainepumppu ei tee mitään vaikka kuinka kolistelee... Mistähän semmosia löytäis? Mahtaako käydä mikään korvaava ?
Kuuluuko polttoainepumpulle tulevalle johdolle tulla jatkuva virta ?
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Re: Webaston polttoainepumppu
Itsellä omassa w 212 350 CDI -09 samaa vikaa, yrittää käydä vähän aikaa ja sen jälkeen tupsauttaa harmaat savut.
Nyt huomasin että tankilta lähtevä pumpun putki on kai ruostunut puhki kun tiputtaa vähin polttoainetta asfaltille niin että oiskohan vika nyt siinä että saa ilmoja eikä käynnisty ?
Mistähän saa tilattua uuden putkilinjan, on laitettu kyllä vittumaiseen paikkaan jo vaihtoaki ajatellen ja herkässä paikassa liallle
Nyt huomasin että tankilta lähtevä pumpun putki on kai ruostunut puhki kun tiputtaa vähin polttoainetta asfaltille niin että oiskohan vika nyt siinä että saa ilmoja eikä käynnisty ?
Mistähän saa tilattua uuden putkilinjan, on laitettu kyllä vittumaiseen paikkaan jo vaihtoaki ajatellen ja herkässä paikassa liallle
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09