Esikammioiden tiivistys?
Esikammioiden tiivistys?
Noni, elikkä aattelin tällaasen alottaa kun ei ainakaan haulla löytyny mitään järkevää kovin äkkiä?
Eli, ongelmana esikammioiden vuoto. Oon ottanu ne pariin kertaan jo pois, ja puhtaana laitoin ekan kerran ilman korotusprikkaa. -> vuotivat. Sitte nyt toisen kerran laitoin alumiini prikat alle, ja taas vuotivat. Nyt aattelin, että homma on pielessä. Puhtaana aina laitettu, ja kiinan momenttivääntimellä "oikeeseen" momenttiin. Eivät tunnu pitävän yhtään.
Tilanne oli jo melko hyvä, kun yks vaan vuoti, mutta nyt ku jouduin purkamaan konetta muista syistä, kiristin sen yhen momentin ylitte ja sekin alko pitämään, mutta kaikki muut alko vuotamaan.
Eli, mikä neuvoksi? Oon kuullu käytettävän jotakin "moottorilakkaa" niihin esikammioihin, sekä jotku puhuu käyttävänsä pakoputken tiivistysainetta. Tuo lakka vois olla hyvä, kun se täyttää pienet naarmut ynm. mutta onko se sitten kovin hyvä sekään? Ja tuo pakoputkimassa kun kovettuu ja seuraavan kerran esikammiot irti otettaessa on sylinteri täynnä töhkää.
Lisää konsteja, mielipiteitä?
Eli, ongelmana esikammioiden vuoto. Oon ottanu ne pariin kertaan jo pois, ja puhtaana laitoin ekan kerran ilman korotusprikkaa. -> vuotivat. Sitte nyt toisen kerran laitoin alumiini prikat alle, ja taas vuotivat. Nyt aattelin, että homma on pielessä. Puhtaana aina laitettu, ja kiinan momenttivääntimellä "oikeeseen" momenttiin. Eivät tunnu pitävän yhtään.
Tilanne oli jo melko hyvä, kun yks vaan vuoti, mutta nyt ku jouduin purkamaan konetta muista syistä, kiristin sen yhen momentin ylitte ja sekin alko pitämään, mutta kaikki muut alko vuotamaan.
Eli, mikä neuvoksi? Oon kuullu käytettävän jotakin "moottorilakkaa" niihin esikammioihin, sekä jotku puhuu käyttävänsä pakoputken tiivistysainetta. Tuo lakka vois olla hyvä, kun se täyttää pienet naarmut ynm. mutta onko se sitten kovin hyvä sekään? Ja tuo pakoputkimassa kun kovettuu ja seuraavan kerran esikammiot irti otettaessa on sylinteri täynnä töhkää.
Lisää konsteja, mielipiteitä?
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
onko se semmosta pientä kuplimista vai kuuluuko oikeen tsupsutus vai millasta vuotoa tarkotat?
Tiedän omiin tarpeisiini riittävästi, loput kokeillaan.
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
w201 2.5st ralliauto
w210 200CDI
w124 250touring diesel
EX:
500SEL
300SE nivalan jaoksen pojat risti Sheikiksi
w123 om602
w123 om 617a 7mm hx40 341hp
+monia muita
No vähän sekä että. Siitä reijästä, mihin menee se kohistus mulukero, tulee painetta. Kun laittaa dieseliä siihen reikään, ni räiskii vaan ku paineella tulee. Ääni on sellanen supsutushenkinen joo, mutta tosiaan esikammioitten välistä vuotaa, eikä suutinten alta.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vaseliinia kierteeseen, ja herkistä se kierre kunnolla ennen kammion paikalleen laittoa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vaseliinipas onkin semmoista kun on kuivunut niin on sama kuin olisi hitsannut kiinni.
Esim. kuorma-autossa, kun niissä ei nyt joka vuosi vaihdella noita renkaita niin rengasliike kiittää kun olet tällännyt pyörän kiinni vaseliinilla.
Aikaisemmin katkeaa pultti, kuin mutteri lähtee irti.
Tai vastaavasti 3 ukkoa hyppii vähän isommam momenttiavaimen varren päällä.....
Esim. kuorma-autossa, kun niissä ei nyt joka vuosi vaihdella noita renkaita niin rengasliike kiittää kun olet tällännyt pyörän kiinni vaseliinilla.
Aikaisemmin katkeaa pultti, kuin mutteri lähtee irti.
Tai vastaavasti 3 ukkoa hyppii vähän isommam momenttiavaimen varren päällä.....
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Mynä suositteli sitä, ei kai se tiennyt ... ööh pitiköhän se sitten olla valkoista, en muista
Lisää tietoa: www.skg.fi
No jos ostan rautakaupasta ihan perus vaseliinia niin se on sama kuin hitsaisi pultit kiinni.
Jotakin lisäainetta, olisko grafiitti, että kestää lämpöä.
Olen semmoisia ihan muutaman vuoden takaperin koottuja jarruosia myös purkanut missä oli jotakin vaaleata rasvaa. Ei mitään lukitusliimaa.
Piti hitsata irti, ei auttanut. Kyseessä oli w114, Aapon auto. Vissii muutaman vuoden jarrut olleet koottuna. Kovaa tarttuu rasvat kiinni.....
Että elä nyt sitä vitoa ala heti rasvaprässillä rasvaamaan.
Jotakin lisäainetta, olisko grafiitti, että kestää lämpöä.
Olen semmoisia ihan muutaman vuoden takaperin koottuja jarruosia myös purkanut missä oli jotakin vaaleata rasvaa. Ei mitään lukitusliimaa.
Piti hitsata irti, ei auttanut. Kyseessä oli w114, Aapon auto. Vissii muutaman vuoden jarrut olleet koottuna. Kovaa tarttuu rasvat kiinni.....
Että elä nyt sitä vitoa ala heti rasvaprässillä rasvaamaan.
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Siihenhän on ne vaseliinit laitettu jo 2005 vai milloin se hajotti tiivisteen tokan kerran
Lisää tietoa: www.skg.fi
se on sen verran harva se kierre et saa vetää surutta kiinni ja olipahan minulla kemiallisella mtalilla kitattuna yksi kammio kiinni mut hyvin lähti kunnon juntalla irti ei paljoa ahdistanut ei se pakoputki mönjäkään paljoa ahdista
pitäisi olla sellainen sorvattu palikka millä voisi sen tiiviste pinnan hivasta vaikka venttiilin hioma tahnalla suoraksi et alkaisi pitään
pitäisi olla sellainen sorvattu palikka millä voisi sen tiiviste pinnan hivasta vaikka venttiilin hioma tahnalla suoraksi et alkaisi pitään
Itse tein ja säästin
Kumpi on pahempi, vesi pääsee suoraan siihen kierteeseen, vai se että siinä on se vaseliini
Alumiini muuttuu aika häijyksi kuun se saa vettä ja happea, tai jo pelkästään happea
Alumiini muuttuu aika häijyksi kuun se saa vettä ja happea, tai jo pelkästään happea
Lisää tietoa: www.skg.fi
mää suosittelisin tohon vaivaan, että ensinnäkin ottaa kaikki suuttimet pois, sitten kammiot pois.
sitten kattoo tarkkaan, ettei se tiivistyspinta, mihin kammio tulee ole kovin kuppanen ja likanen.
sitten kattoo, ettei ne kammiot ole tiivistepinnoiltaan kuppasia ja likasia.
jos on kovin likasta ja kuppasta, niin jollain putsailee.
sitten voidella kierteet kuparitahnalla, taikka alumiinitahnalla. kumpi nyt sitten paremmin sopii sinne.
sitten sitä pakoputki tököttiä ihan ohut kerros esikammion tiivistepinnoille ja nippuun. ja nioutus tietenkin uusilla käyttämättömillä lämpöprikoilla. ja nekin vielä oikein päin. jos vielä vuotaa, niin ihmettelen.
sitten kattoo tarkkaan, ettei se tiivistyspinta, mihin kammio tulee ole kovin kuppanen ja likanen.
sitten kattoo, ettei ne kammiot ole tiivistepinnoiltaan kuppasia ja likasia.
jos on kovin likasta ja kuppasta, niin jollain putsailee.
sitten voidella kierteet kuparitahnalla, taikka alumiinitahnalla. kumpi nyt sitten paremmin sopii sinne.
sitten sitä pakoputki tököttiä ihan ohut kerros esikammion tiivistepinnoille ja nippuun. ja nioutus tietenkin uusilla käyttämättömillä lämpöprikoilla. ja nekin vielä oikein päin. jos vielä vuotaa, niin ihmettelen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kuparitahna kuulemma syövyttää heti alumiiinin silleen, että kannesta ei jää jäljelle kuin venttiilit jousineen ja ne kiristysrenkaat tietty kun ne on sitä mersun keksimää erikoismetallia, mutta toi crc:n kiinnijuuttumistahna voisi olla kova sana, se on sitä valkoista. Sinä mä lykkään muijaankin jos se alkaa kirskua liikaa, ja sehän muuten alkaa, jos on tullut harrasteltua liika pitkään omia juttuja.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ehkäpä juu, mä puhuin tästä aineesta:
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-0102
Toinen pötikkä jo menossa.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-0102
Toinen pötikkä jo menossa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lyön munani vetoa että vaikka minkälaista vasea sinne tunget niin kun kunnon pulttipysyllä jytkyttää niin aukeejusa82 kirjoitti:Vaseliinipas onkin semmoista kun on kuivunut niin on sama kuin olisi hitsannut kiinni.
Esim. kuorma-autossa, kun niissä ei nyt joka vuosi vaihdella noita renkaita niin rengasliike kiittää kun olet tällännyt pyörän kiinni vaseliinilla.
Aikaisemmin katkeaa pultti, kuin mutteri lähtee irti.
Tai vastaavasti 3 ukkoa hyppii vähän isommam momenttiavaimen varren päällä.....
Niinpä, onhan maailmassa varmaan pulttipyssyjä vaikka 10 000Nm luokkaan, pitää vain olla adaptereita välissä, että saa niin pienen hylsyn kiinni, ja autokin pitää kiinnittää johonkin taloon kiinni kettingillä.
Teetkö s202 työksesi kansia ?
Teetkö s202 työksesi kansia ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tässäpä on varmaankin käytetty instant vaseliinia...jusa82 kirjoitti:Vaseliinipas onkin semmoista kun on kuivunut niin on sama kuin olisi hitsannut kiinni.
Esim. kuorma-autossa, kun niissä ei nyt joka vuosi vaihdella noita renkaita niin rengasliike kiittää kun olet tällännyt pyörän kiinni vaseliinilla.
Aikaisemmin katkeaa pultti, kuin mutteri lähtee irti.
Tai vastaavasti 3 ukkoa hyppii vähän isommam momenttiavaimen varren päällä.....
http://www.youtube.com/watch?v=BV8yfpKUnmg
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
eilen korjasin pikkumesestä vuotavan esikammion. juurikin noiden antamieni ohjeiden mukaan tein ja tuli laakista hyvä. siis tuli muuten hyvä, mutta samaan syssyyn otti suutin jostain syystä kipeetä.
laitoin suuttimen testeriin, niin jo 10 baarin kohdalla tuli jatkuva pistemäinen naftasuihku. otin sitten suuttimen osiin ja lähempään tarkasteluun. oli suuttimen runko ihan ruosteinen ja kuppanen sisältä. isoja ruostekökköjä oli menny ja jumittanu kärjen toiminnan. no, hirvee putsailu ja ruosteiden irrotus. sitten takas nippuun. ja taas mennään.
laitoin suuttimen testeriin, niin jo 10 baarin kohdalla tuli jatkuva pistemäinen naftasuihku. otin sitten suuttimen osiin ja lähempään tarkasteluun. oli suuttimen runko ihan ruosteinen ja kuppanen sisältä. isoja ruostekökköjä oli menny ja jumittanu kärjen toiminnan. no, hirvee putsailu ja ruosteiden irrotus. sitten takas nippuun. ja taas mennään.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Katki ne on mullakin mennyt kaikki vääntimet yhden kannen kanssa. Seuraavaksi lyön koko kannen 300 asteeseen uuniin pariksi tunniksi ja koitan sitten uudelleenjusa82 kirjoitti:Taitaapa katketa kuitenkin.
Saat katki aivan pelkällä rautakangellakin.
Puhun vain omista kokemuksista.
(Hitsipilliä ei ole, sitä ei tarvitse ehdottaa).
Lisää tietoa: www.skg.fi
Nii ja eihän se ,vaan ulostulevassa pultissa oleva vaseliini kerää hiekkäpölyä pulttiin ja tekee kitkaa ja jumittaa mutterin. Sittenhän se ei lähdekään irti. Olen aina laittanut pyörän irtioton yhteydessä mersujeni pultteihin vaseliinia jotta ne kiertyy ihan sormilla takaisin.veskola kirjoitti:Mä puhun edelleen esikammiosta enkä mistään pulteista...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
No onko se vaseliini nyt lopulta ihan OK alumiinikannen esikammion lukitusmutteriin tai suuttimen kierteeseen vai ei
...äääh antaa olla, mä rasvaan kierteitä ja jatkan elämää Ei kiinnosta noi pyöränpultti ongelmat ollenkaan, kun ne ei ole koskaan olleet ongelmia mulle. Sen verran on pientä toi kalusto ja käytössä on tosiaan pultit eikä mutterit.
...äääh antaa olla, mä rasvaan kierteitä ja jatkan elämää Ei kiinnosta noi pyöränpultti ongelmat ollenkaan, kun ne ei ole koskaan olleet ongelmia mulle. Sen verran on pientä toi kalusto ja käytössä on tosiaan pultit eikä mutterit.
Lisää tietoa: www.skg.fi