Kokemuksia/varoituksia SL500 vm2002<

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
ekakertalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ma 07.12.2009 19:48
Paikkakunta: helsinki

Kokemuksia/varoituksia SL500 vm2002<

Viesti Kirjoittaja ekakertalainen »

Moro,

Elikkäs ruotsiin töihin ja sieltä muuttoauto etsiessäni kattelin tuollaista kesä/talvilelua suomeen.

Aikoinaan ilmeisesti suomessa yli miljoona markkaa maksanut luksus/urheiluauto jossa on herkkuja riittävästi...

Onko kenelläkään käytössä olleesta, huoltoon tulleesta tai vast mitään kuulopuheita kuulleesta sl:stä tietoa?

En haluisi heti viedä mersun huoltoon jonkun tyyppivian takia, auto on kuitenkin maksanut, joten varaosatkaan ei vissiin ilmaisia..

http://www.blocket.se/malmo/Sl500_coman ... ?ca=15&w=3

Ylempänä siis yksi yksilö jota tuijotellut..
Ei oo monesti ollu parempi olo, kun mersulla ajo.. Ehkä joku kolme kertaa?!?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Hieno SL-yksilö!

SL:ää ei ole itsellä ollut, joten ensikäden tietoa sen mahdollisista ongelmakohdista ei ole. Sen suhteen kuitenkin rauhoittelen keskustelun aloittajaa hiukan, että huolto- ja varaosahinnoista ym. ylläpitoon liittyvistä kuluista ei tarvitse mielestäni olla erityisen huolestunut. Samaa luokkaa ne ovat nuo varaosa- ja huoltohinnat kuin missä tahansa muussakin suunnilleen samanikäisessä Mersussa.
Ehkäpä se on jossain määrin yleinen, mutta siis virheellinen käsitys että jos auto maksaa paljon, sen ylläpito ja huoltaminenkin maksaisi paljon. Ensimmäistä Porschea ostaessani kuvittelin minäkin, että nyt kun kyseessä on Porsche niin NYT varmasti alkaa huollot ja varaosat maksaa..eivät alkaneet..eikä ala myöskään SL:n kohdalla.

Kun menet autoa katsomaan, tsekkaat sen kuin minkä tahansa käytetyn auton. Koeajat, kuuntelet millaisia ääniä sieltä kuuluu alustasta, koneesta, "Kuulostelet" miten vaihdelaatikko toimii eri tilanteissa, kokeilet vähän tiukempia jarrutuksia, kokeilet että kattomekanismit ym toimii , katsot konehuoneen puolelle ja jos vain mahdollista niin katso myös auton alle.

Palstalla on muutama SL:n omistaja, joten heiltä varmasti tulee jossain vaiheessa yksityiskohtaisempia vinkkejä mahdollisista ongelmakohdista jotka tarvitsevat erityista huomiota, mutta kaikenkaikkiaan SL R230 on ollut vuosikausia eräs vähävikaisimpia ja luotettevimpia autoja erilaisten vikatilastojen mukaan mitä ylipäätään on olemassa. Jos haluamasi yksilö on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti tarkastuksineen kaikkineen ja muutenkin hyvin..tai edes normaalisti pidetty yksilö, niin tuskinpa sen kanssa sormiaan sontaan lykkää.
Omasta puolestani kannustan aina vahvasti jokaista, joka on harkitsemassa autounelmiensa toteuttamista menemään asiaan vahvalla tunteella mukaan ja tekemään unelmastaan totta..joten tsemppiä unelman toteutumiselle :D
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Sama tekniikka kuin CL ja S malleissa, joten varmaan samat heikkoudetkin.
Esim. ABC - alusta.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w215
CL215
asunan
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Pe 13.06.2008 09:30

Re: Kokemuksia/varoituksia SL500 vm2002<

Viesti Kirjoittaja asunan »

Itseltä tuollainen löytyy ja erittäin tyytyväinen olen ollut sekä ominaisuuksiin että luotettavuuteen.

Ei tuossa pitäisi kauheasti tyyppivikoja olla, mutta ABC alusta ja sähköhydrauliset jarrut voivat tietysti aiheuttaa jotain ylimääräistä. Lisäksi ensimmäisten vuosimallien kattomekanismeissa on ollut joitain ongelmia, korjattu myöhempiin vuosimalleihin.

Perushuolto ei tuohon ole juuri kalliimpi kuin muihinkaan, mutta iso huolto on. Esim tuohon menee 16 tulppaa, jotka on ainakin Veholla pirun kalliita. Myös esim laatikon öljyt ja suodatin on kalliit. Nuo pitäisi vissiin vaihtaa kuuden vuoden tai olisiko 60tkm/100 tkm välein, en tarkkaan muista.

Itsellä ei ole parin vuoden aikana ollut kuin kaksi vikaa: tuulilasin pyyhinten moottori alkoi pitämään ääntä ja se vaihdettiin, ei kovin kallis sekä hierovat istuimet eivät toimineet siitä lähtien kuin auto mulle tuli. Korjaantui ohjainyksikkö nollaamalla, kustannus satanen vian etsinnän kanssa.

Jos vaan mahdollista, yritä etsiä yksilö, joka on alkaen vm 2004 ja seitsemän pykäläisellä askilla. Silloin katon mekanismi on muutettu ja laatikko on huomattavasti parempi, käytännön suorituskyvyssä ja kulutuksessa on suuri ero, paljon suurempi kuin paperilla näyttää. Lisäksi kannattaa yrittää tsekata että kilsat pitää paikkaansa ja autoa on pidetty hyvin. Jos noin monimutkaisen auton ostaa jonkin kolaroidun kiertopalkinnon, ongelmia on varmasti edessä. Hyvä yksilö taas todennäköisesti tarjoaa huolettomia ja mukavia kilometrejä, tuo tosiaan on yksi luotettavimista automalleista, vaikka hyvin monimutkaista tekniikkaa sisältääkin.

Suosittelen!
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04

ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Vastaa Viestiin