petrin S210 E320 4Matic -98.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

petrin S210 E320 4Matic -98.

Viesti Kirjoittaja petri »

Tämmöinen väyrynen tuli hankittua käyttöautoksi heinäkuun alkupäivinä. Vaihdossa meni -06 rekisteröity VW Golf Plus, joka oli hankittu vaimon kulkineeksi ja jäi erossa minun riesakseni osamaksuineen.

Haussa oli jo pidemmän aikaa farkkumersu, 202, 203, tai 210 korisista, kriteereinä automaatti, nahat persgrilleillä ja ilmastointi, sekä mahdollisimman ruosteeton. Valkoiset ja hopeiset eivät omaa silmää jostain syystä miellytä, eikä dieseli koneinen meikäläisen vajaan 15tkm vuosittaisilla ajomäärillä tuntunut järkevältä. Kaikenlaiset tuunatut ja räpelletyt laitteet suljin myös pois, eikä yksityiset myyjätkään oikeen tulleet kysymykseen, kun samalla piti saada hävitettyä tuo kalliimpi velkainen volkkkari. Näistä vaatimuksista johtuen tarjonta kaventui huomattavasti chättiautoa selatessa.

Joitakin autoja tuli käytyä katsomassa, jotka osoittautuivat pettymyksiksi omaan silmääni, ruostetta kylkilistaan asti, ei penkinlämmittimiä, "ilmastointi vaatii vaan täytön" jne.
Sitten silmiin osui tämä yksilö, joka vaikutti kuvissa kohtuu siistiltä, lapsia palauttaessani äidilleen eräänä sunnuntaina koukkasin Vihtiin uteliaisuuttani katsomaan olisiko autoliikkeen piha aitaamaton ja auto ulkona. Paikanpäällä totesin tämän auton tutustumien arvoiseksi ja maanantai iltana kauppaa vääntämään. Kelvolliseen kuvioon päästiin ja kotiin ajelin onnellisena väyrysen haltijana.
Auto on mielestäni hyväkuntoinen ikään ja kilometreihin nähden ja vanteita lukuunottamatta orkkis kunnossa.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva


Kuva

Kuva

Kuva


Ident. number (FIN) WDB2102821X009641
Baumuster 210282
Sales name E 320 4MATIC
Order number 0 8 278 33282
Delivery date 1998-03-30
PAINT1 197U
Interior color 201A
Engine 112941 30 172091
Front axle 2 BE2210W1415278X42346
Gearbox 722664 10 445001
Lights units HELLA
Wipers BOSCH
Retarder 6 980330
Class 1


General data for model code 210282


210282 E-class S210 E320 4Matik T
112.941
722.664

197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A CUIR NOIR/GRAPHITE/ANTRACITE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
808 AEJ 06/1/M/X
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
923 EMISSION CONTROL D3-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)

Tuohon listaan on tullut hankinnan jälkeen lisäyksenä orginaali CD -vaihtaja.
Kuva


Akuuttina korjaustoimenpiteenä oikeanpuoleinen hammastangon suojakumi vaihdettu, ehjä rollo hankittu ja peilien säätömoottorit vaihdettu ehjiin.
Huoltokirjan mukaan autoa huollettu säännöllisesti ja laatikko öljyt vaihdettu 50-70 tuhannen välein. Loota vaihtaa nätisti, pistoke näyttäis olevan kuiva eikä ohjausboksistakaan öljyä löytynyt.

Kyllä tästä sitä ruostettakin löytyy, muttei mitenkään järkyttävässä määrin, onneksi.

Kuva
Vasemman takaoven kulma.

Kuva
Pahin paikka ovitiivisteiden alta.
Lisäksi kuskin lokarissa puskurin yläpuolella normipaikassa maali kuprullaan :( .

Ajovalot kaipaavat pientä kiillotusta, vaikkeivat vielä ihan kauheat olekaan.
Kuva

"Pakollinen" tarratuunauskin on tehty.
Kuva

Pientä jousijumppaa täytyisi tehdä, auto hieman kallella kuskinpuolella ja tuo keulinta saada kuriin.
Haussa olisi myös takapenkin istuinosa integroiduilla lastenistuimilla.
Viimeksi muokannut petri, Ti 04.07.2017 09:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

:thumbup:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13266
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja karra »

No helvata, onhan tuo ihan auton näköinen, niinku väyryseks :lol: . No ei vaineskaan, ihan asiallinen ja hei nelimatikki.

Itse en ole ollenkaan perehtynyt tuohon 4-matic tekniikkaan vielä, onko tuossa samat kilkkeet kun omassa 1998 320 bensa ML:ssä?

Olit jo poppilaatikon kerinnyt hankkimaan, meinasin jo tyrkyttää audiokymppiä tuohon kun ne tuli 1998 mutta cd boksihan on ihan jees.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

karra kirjoitti:
Itse en ole ollenkaan perehtynyt tuohon 4-matic tekniikkaan vielä, onko tuossa samat kilkkeet kun omassa 1998 320 bensa ML:ssä?
Kone ja laatikko on ns. samat, jakolaatikko näyttäis EPCn mukaan olevan erilainen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

Tänään aamulla töihin lähtiessä ihmettelin raollaan olevaa takaikkunaa. sulkemisyritys aiheutti ainoastaan rutinaa ja ikkunan aukeamisen enemmän :( .

Töiden jälkeen siis oven kimppuun ja ihmettelemään nostajan kiukuttelua, vaijerihan sieltä oli karannut rullalta ja tuhannen mutkalla. Pelastus löytyi läheltä, nimimerkiltä Nykki. ehjä nostin paikoilleen nostajanmoottorin vaihdon jälkeen, omassa moottorissa 7napainen liitin ja varaosassa 2napainen, ja taas toimii :thumbup: .

Toissaviikolla tuli vaihdettua kitkatassut alle, keskisuomessa vietetyn syysloman takia, samalla tuli otettua apparin puolelta sisälokari auki peltien kunnon tarkastusta varten.


Kuva

Terveeltähän tuolla näytti :) .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14004
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitä tälle kuuluu nykyään? Joko olet päässyt testaamaan Väykyn nelikkoa tositoimissa, liukkaalla, hangessa jne.? Pystytkö kertomaan arviota kulutuksesta ja jos, niin minkälaisessa ajossa?
Olen huomannut, että nelikkoväykyt ovat järjestään korkeampia kuin takavedot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1199
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

No nyt tuli sullekin väykky :D Ja hyvässä kunnossa näyttää olevan :)
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

Timo L. kirjoitti:Mitä tälle kuuluu nykyään? Joko olet päässyt testaamaan Väykyn nelikkoa tositoimissa, liukkaalla, hangessa jne.? Pystytkö kertomaan arviota kulutuksesta ja jos, niin minkälaisessa ajossa?
Olen huomannut, että nelikkoväykyt ovat järjestään korkeampia kuin takavedot.

Kovaa ajoahan tuo on vain vailla :D . Sen vähän mitä on lumikelejä päässyt näillä seuduin maistelemaan, etenee kyllä nätisti märässäkin nuoskalumessa, ottaen huomioon että alla on saksankitkat. Liukkaiksi suditelluista uraisista risteyksistäkin lähtee liikkeelle ilman ongelmia. Kokonaisuutena erittäin miellyttävä ajettava.

Kulutus oli heinäkuisella mökkireissulla heti hankinnan jälkeen 9,62l/100km. Reittinä Klaukkala ->Lohja, josta lapset + heidän tavaransa kyytiin -> Konginkangas noin 425km, lyhyenpää pyörimistä kaupassa käynteineen, sukuloimisineen ym. Jyväskylässä pyörähdys, pari kertaa Äänekoskella käynti ja kotimatka Lohjan kautta yhteensä 1427km.
Syyslomalla sama reitti vähemmän pätkäajoa 9.46l/100km. Noilla pidemmillä matkoilla edelliset kuljetusvälineet S124 230TE ja toi 1.6 automatti golffi söi suunnillen saman määrän bensaa. Normaalisti mun ajot on 6-25 kilometriä päivässä, riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa :wink: , jolloin kulutus on pyörinyt 12-16l/100km riippuen lämpötiloista ja kaasujalan raskaudesta, kotiosoitteesta kun tuo vielä laitetaan käymään ilman esilämmityksiä.

Korkeampiahan nuo tuntuvat järjestään olevan, vaikka kuinka avari onkin. Matalampia jousia yrittänyt etsiä, tarjontaa vain kun ei ole. Ainoastaan tollanen on tullut vastaan http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=49456" onclick="window.open(this.href);return false; . Nekin pirut myyty samoihin aikoihin kun auton ostin.
pasi84 kirjoitti:No nyt tuli sullekin väykky :D Ja hyvässä kunnossa näyttää olevan :)


Juu, onhan tällä nyt reilu puolivuotta ja n.6000km menty, josta tosin vanhin tytär tainnu ajaa 1500km. Olis kuulemma ottanu tän mieluummin kuin ton 124n :D . Kunto miellytää kyllä ikään ja kilometreihin nähden, ruostetta suunnilleen samassa määrin kuin oli tossa -06 volsussa :shock: . Ei tää kyllä sieltä halvimmasta päästä väyrysiä ollut, mut nelikko nyt on muutenki kalliimpi ku takatuuppari.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1199
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus :)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja RH »

pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus :)
Ja 430 takavedolla menee sitten kanssa ihan samoilla kulutuslukemilla.
Toi nelimaticci on kyllä talvikelillä verraton, mutta vaarallinen peli :shock: . Kävin nimittäin tuossa alkuillasta liikkeellä S211:llä, ja täällä etelässä on sitten tunkenut osin nuo sivutiet loskalle ja osin taas peilijäälle, jossa vielä vettä pinnalla. Auto liikkuu kun juna ja kerää nopeutta vaivatta ja huomaamatta ktkarenkainkin, mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista... Oli aika liki ettei meinannut lipsahtaa, vaikka mielestäni hiljaa ja varovasti ajoinkin, mutta ei ollut keli tuntunut siihen mennessä niin niljakkaalta :roll: :oops:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3143
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

petri kirjoitti:riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa :wink:
:D

Jaa sullon möksä Äänekoskella...? Meiltähän ei ole sinne kuin noin 70km, eipä tuo paha matka olis tavata muutenkin kun siellä tienposkessa sillon puolitoista vuotta sitten... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3143
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

RH kirjoitti:mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista...
Onko se nyt niin, että etuveto oikaistaan kaasulla, takaveto kytkimellä ja neliveto peltikorjaamolla...? :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

RH kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus :)
Ja 430 takavedolla menee sitten kanssa ihan samoilla kulutuslukemilla.
Toi nelimaticci on kyllä talvikelillä verraton, mutta vaarallinen peli :shock: . Kävin nimittäin tuossa alkuillasta liikkeellä S211:llä, ja täällä etelässä on sitten tunkenut osin nuo sivutiet loskalle ja osin taas peilijäälle, jossa vielä vettä pinnalla. Auto liikkuu kun juna ja kerää nopeutta vaivatta ja huomaamatta ktkarenkainkin, mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista... Oli aika liki ettei meinannut lipsahtaa, vaikka mielestäni hiljaa ja varovasti ajoinkin, mutta ei ollut keli tuntunut siihen mennessä niin niljakkaalta :roll: :oops:
Sehän se nelikon "ongelma" onkin, lähtee liukkaalla paremmin kun vain toisesta päästä raapiva, mut ei pysy tiessä ja pysähdy yhtään paremmin kun kaksvetonen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

Pakardinen kirjoitti:
RH kirjoitti:mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista...
Onko se nyt niin, että etuveto oikaistaan kaasulla, takaveto kytkimellä ja neliveto peltikorjaamolla...? :lol:
Saattaa olla niin :D
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

Pakardinen kirjoitti:
petri kirjoitti:riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa :wink:
:D

Jaa sullon möksä Äänekoskella...? Meiltähän ei ole sinne kuin noin 70km, eipä tuo paha matka olis tavata muutenkin kun siellä tienposkessa sillon puolitoista vuotta sitten... :)

Tää tietty paikka (naisihminen) sijaitsee täällä ihan Klaukkalan naapurissa, mut mökki on kyllä Konginkankaalla (tai Äänekoskeahan se nykyään kuntaliitoksien jälkeen on), vajaan kilonmetrin päässä Lintulahden nesteeltä. Vois kyllä pitää pienen saunaillan jokukerta, kun siellä taas käyn.
Viimeksi muokannut petri, To 08.01.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus :)
Eihän nuo "isot" bensakoneet matka-ajossa loppujen lopuksi paljon haukkaa, menevät väännöllä, pikkukoneita saa ajaa kaasupohjassa pitääkseen vauhdin. Kävin kerran SECillä tuon keskisuomen reissun, yöllä kun mentiin niin rekkojen ohitukset täyskaasulla, vauhtia riittävästi (+200) rekan keulan kohdalla, niin kulutus tankkauksesta laskemalla 12.48. Nurkissa räppäämällä sit saa kulumaan ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3143
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

petri kirjoitti:Vois kyllä pitää pienen saunaillan jokukerta, kun siellä taas käyn.
No heleposti! :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98

Viesti Kirjoittaja petri »

Tämäkin laitos sai tänään leiman ilman huomautuksia 8)
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa

Viesti Kirjoittaja petri »

Pari viikkoa ihmettelyt kosteaa kuskin jalkatilaa ja selvästi koventunutta ääntä sisätiloissa.

Tänään vihdoin kerkesin asiaan perehtymään tarkemmin, konehuoneen vesikanavat ja kattoluukun poistoputket tarkastettu, ovat auki ja toimivat kuten pitääkin. Seuraavaksi auto nosturille ja altapäin tutkimaan. Sieltähän se vika löytyikin, rattiakselin läpivientihaitarikumi murtunut lähes poikki asti :( .

Taitaa joutua hammastangon irrottamaan, että pääsee kumin vaihtamaan. Onko tästä kenelläkään kokemusta, joutuuko irrottamaan, vai onnistuuko muuten?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
Venymä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 25.07.2013 13:00
Paikkakunta: Pudasjärvi

Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa

Viesti Kirjoittaja Venymä »

Ei tarvi hammastankoa ottaa pois, nivel irti ja uus kumi paikalleensa,
en tiedä onko 4-matikissa eroa tuossatapauksessa takapotkuseen.
W210 290DT
C208 320
S202 250DT
W210 220D
W123 300D
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa

Viesti Kirjoittaja petri »

Venymä kirjoitti:Ei tarvi hammastankoa ottaa pois, nivel irti ja uus kumi paikalleensa,
en tiedä onko 4-matikissa eroa tuossatapauksessa takapotkuseen.
Toivotaan että menee irrottamatta. Tuon V-koneeen takia vaan kun on tuo pakorööri vähän rajoittamassa tilaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa

Viesti Kirjoittaja JPM »

Kyllä sen pystyy vaihtamaan V-koneiseenkin hammastankoa irrottamatta. Kaverista on iso apu kabiinissa kiskomassa rattiakselia ylöspäin.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: petrin S210 E320 4Matic -98. Rattiakselin kumin vaihto

Viesti Kirjoittaja petri »

Tänään viimein sain vaihdettua tuon rattiakselin kumin. Helppo homma, vaikka näytti että olisi ahdasta.
Uuden kumin hankin KL-varaosista vantaan myymälästä alkuperäisosana hintaan 23,40€, samalla tuli hankittua myös vaihteistoöljyn mittatikku.


Siellä se kumi piileskelee lämpösuojapeltien takana.

Kuva

Nivel irti ja vanhan kumi poistettuna.

Kuva

Pikkuisen oli heikossa kunnossa.

Kuva


Hommaan meni aikaa tunnin verran ja onnistui hyvin yksinkin.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Vastaa Viestiin