petrin S210 E320 4Matic -98.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
petrin S210 E320 4Matic -98.
Tämmöinen väyrynen tuli hankittua käyttöautoksi heinäkuun alkupäivinä. Vaihdossa meni -06 rekisteröity VW Golf Plus, joka oli hankittu vaimon kulkineeksi ja jäi erossa minun riesakseni osamaksuineen.
Haussa oli jo pidemmän aikaa farkkumersu, 202, 203, tai 210 korisista, kriteereinä automaatti, nahat persgrilleillä ja ilmastointi, sekä mahdollisimman ruosteeton. Valkoiset ja hopeiset eivät omaa silmää jostain syystä miellytä, eikä dieseli koneinen meikäläisen vajaan 15tkm vuosittaisilla ajomäärillä tuntunut järkevältä. Kaikenlaiset tuunatut ja räpelletyt laitteet suljin myös pois, eikä yksityiset myyjätkään oikeen tulleet kysymykseen, kun samalla piti saada hävitettyä tuo kalliimpi velkainen volkkkari. Näistä vaatimuksista johtuen tarjonta kaventui huomattavasti chättiautoa selatessa.
Joitakin autoja tuli käytyä katsomassa, jotka osoittautuivat pettymyksiksi omaan silmääni, ruostetta kylkilistaan asti, ei penkinlämmittimiä, "ilmastointi vaatii vaan täytön" jne.
Sitten silmiin osui tämä yksilö, joka vaikutti kuvissa kohtuu siistiltä, lapsia palauttaessani äidilleen eräänä sunnuntaina koukkasin Vihtiin uteliaisuuttani katsomaan olisiko autoliikkeen piha aitaamaton ja auto ulkona. Paikanpäällä totesin tämän auton tutustumien arvoiseksi ja maanantai iltana kauppaa vääntämään. Kelvolliseen kuvioon päästiin ja kotiin ajelin onnellisena väyrysen haltijana.
Auto on mielestäni hyväkuntoinen ikään ja kilometreihin nähden ja vanteita lukuunottamatta orkkis kunnossa.
Ident. number (FIN) WDB2102821X009641
Baumuster 210282
Sales name E 320 4MATIC
Order number 0 8 278 33282
Delivery date 1998-03-30
PAINT1 197U
Interior color 201A
Engine 112941 30 172091
Front axle 2 BE2210W1415278X42346
Gearbox 722664 10 445001
Lights units HELLA
Wipers BOSCH
Retarder 6 980330
Class 1
General data for model code 210282
210282 E-class S210 E320 4Matik T
112.941
722.664
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A CUIR NOIR/GRAPHITE/ANTRACITE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
808 AEJ 06/1/M/X
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
923 EMISSION CONTROL D3-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Tuohon listaan on tullut hankinnan jälkeen lisäyksenä orginaali CD -vaihtaja.
Akuuttina korjaustoimenpiteenä oikeanpuoleinen hammastangon suojakumi vaihdettu, ehjä rollo hankittu ja peilien säätömoottorit vaihdettu ehjiin.
Huoltokirjan mukaan autoa huollettu säännöllisesti ja laatikko öljyt vaihdettu 50-70 tuhannen välein. Loota vaihtaa nätisti, pistoke näyttäis olevan kuiva eikä ohjausboksistakaan öljyä löytynyt.
Kyllä tästä sitä ruostettakin löytyy, muttei mitenkään järkyttävässä määrin, onneksi.
Vasemman takaoven kulma.
Pahin paikka ovitiivisteiden alta.
Lisäksi kuskin lokarissa puskurin yläpuolella normipaikassa maali kuprullaan .
Ajovalot kaipaavat pientä kiillotusta, vaikkeivat vielä ihan kauheat olekaan.
"Pakollinen" tarratuunauskin on tehty.
Pientä jousijumppaa täytyisi tehdä, auto hieman kallella kuskinpuolella ja tuo keulinta saada kuriin.
Haussa olisi myös takapenkin istuinosa integroiduilla lastenistuimilla.
Haussa oli jo pidemmän aikaa farkkumersu, 202, 203, tai 210 korisista, kriteereinä automaatti, nahat persgrilleillä ja ilmastointi, sekä mahdollisimman ruosteeton. Valkoiset ja hopeiset eivät omaa silmää jostain syystä miellytä, eikä dieseli koneinen meikäläisen vajaan 15tkm vuosittaisilla ajomäärillä tuntunut järkevältä. Kaikenlaiset tuunatut ja räpelletyt laitteet suljin myös pois, eikä yksityiset myyjätkään oikeen tulleet kysymykseen, kun samalla piti saada hävitettyä tuo kalliimpi velkainen volkkkari. Näistä vaatimuksista johtuen tarjonta kaventui huomattavasti chättiautoa selatessa.
Joitakin autoja tuli käytyä katsomassa, jotka osoittautuivat pettymyksiksi omaan silmääni, ruostetta kylkilistaan asti, ei penkinlämmittimiä, "ilmastointi vaatii vaan täytön" jne.
Sitten silmiin osui tämä yksilö, joka vaikutti kuvissa kohtuu siistiltä, lapsia palauttaessani äidilleen eräänä sunnuntaina koukkasin Vihtiin uteliaisuuttani katsomaan olisiko autoliikkeen piha aitaamaton ja auto ulkona. Paikanpäällä totesin tämän auton tutustumien arvoiseksi ja maanantai iltana kauppaa vääntämään. Kelvolliseen kuvioon päästiin ja kotiin ajelin onnellisena väyrysen haltijana.
Auto on mielestäni hyväkuntoinen ikään ja kilometreihin nähden ja vanteita lukuunottamatta orkkis kunnossa.
Ident. number (FIN) WDB2102821X009641
Baumuster 210282
Sales name E 320 4MATIC
Order number 0 8 278 33282
Delivery date 1998-03-30
PAINT1 197U
Interior color 201A
Engine 112941 30 172091
Front axle 2 BE2210W1415278X42346
Gearbox 722664 10 445001
Lights units HELLA
Wipers BOSCH
Retarder 6 980330
Class 1
General data for model code 210282
210282 E-class S210 E320 4Matik T
112.941
722.664
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A CUIR NOIR/GRAPHITE/ANTRACITE
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
345 RAIN SENSOR
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
472 ELECTRONIC STABILITY PROGRAM (ESP)
512 MB RADIO SPECIAL WITH TRAFF. MESS., RDS
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
550 TRAILER COUPLING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
612 HEADLAMP-XENON R.H.TRAFFIC
659 LIGHT ALLOY WHEELS, 5-HOLE
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
808 AEJ 06/1/M/X
844 FOLDING BENCH SEAT IN CARGO AREA INCL. 2 AUTO -
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
923 EMISSION CONTROL D3-MEASURES
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
Tuohon listaan on tullut hankinnan jälkeen lisäyksenä orginaali CD -vaihtaja.
Akuuttina korjaustoimenpiteenä oikeanpuoleinen hammastangon suojakumi vaihdettu, ehjä rollo hankittu ja peilien säätömoottorit vaihdettu ehjiin.
Huoltokirjan mukaan autoa huollettu säännöllisesti ja laatikko öljyt vaihdettu 50-70 tuhannen välein. Loota vaihtaa nätisti, pistoke näyttäis olevan kuiva eikä ohjausboksistakaan öljyä löytynyt.
Kyllä tästä sitä ruostettakin löytyy, muttei mitenkään järkyttävässä määrin, onneksi.
Vasemman takaoven kulma.
Pahin paikka ovitiivisteiden alta.
Lisäksi kuskin lokarissa puskurin yläpuolella normipaikassa maali kuprullaan .
Ajovalot kaipaavat pientä kiillotusta, vaikkeivat vielä ihan kauheat olekaan.
"Pakollinen" tarratuunauskin on tehty.
Pientä jousijumppaa täytyisi tehdä, auto hieman kallella kuskinpuolella ja tuo keulinta saada kuriin.
Haussa olisi myös takapenkin istuinosa integroiduilla lastenistuimilla.
Viimeksi muokannut petri, Ti 04.07.2017 09:31. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
No helvata, onhan tuo ihan auton näköinen, niinku väyryseks . No ei vaineskaan, ihan asiallinen ja hei nelimatikki.
Itse en ole ollenkaan perehtynyt tuohon 4-matic tekniikkaan vielä, onko tuossa samat kilkkeet kun omassa 1998 320 bensa ML:ssä?
Olit jo poppilaatikon kerinnyt hankkimaan, meinasin jo tyrkyttää audiokymppiä tuohon kun ne tuli 1998 mutta cd boksihan on ihan jees.
Itse en ole ollenkaan perehtynyt tuohon 4-matic tekniikkaan vielä, onko tuossa samat kilkkeet kun omassa 1998 320 bensa ML:ssä?
Olit jo poppilaatikon kerinnyt hankkimaan, meinasin jo tyrkyttää audiokymppiä tuohon kun ne tuli 1998 mutta cd boksihan on ihan jees.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Kone ja laatikko on ns. samat, jakolaatikko näyttäis EPCn mukaan olevan erilainen.karra kirjoitti:
Itse en ole ollenkaan perehtynyt tuohon 4-matic tekniikkaan vielä, onko tuossa samat kilkkeet kun omassa 1998 320 bensa ML:ssä?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Tänään aamulla töihin lähtiessä ihmettelin raollaan olevaa takaikkunaa. sulkemisyritys aiheutti ainoastaan rutinaa ja ikkunan aukeamisen enemmän .
Töiden jälkeen siis oven kimppuun ja ihmettelemään nostajan kiukuttelua, vaijerihan sieltä oli karannut rullalta ja tuhannen mutkalla. Pelastus löytyi läheltä, nimimerkiltä Nykki. ehjä nostin paikoilleen nostajanmoottorin vaihdon jälkeen, omassa moottorissa 7napainen liitin ja varaosassa 2napainen, ja taas toimii .
Toissaviikolla tuli vaihdettua kitkatassut alle, keskisuomessa vietetyn syysloman takia, samalla tuli otettua apparin puolelta sisälokari auki peltien kunnon tarkastusta varten.
Terveeltähän tuolla näytti .
Töiden jälkeen siis oven kimppuun ja ihmettelemään nostajan kiukuttelua, vaijerihan sieltä oli karannut rullalta ja tuhannen mutkalla. Pelastus löytyi läheltä, nimimerkiltä Nykki. ehjä nostin paikoilleen nostajanmoottorin vaihdon jälkeen, omassa moottorissa 7napainen liitin ja varaosassa 2napainen, ja taas toimii .
Toissaviikolla tuli vaihdettua kitkatassut alle, keskisuomessa vietetyn syysloman takia, samalla tuli otettua apparin puolelta sisälokari auki peltien kunnon tarkastusta varten.
Terveeltähän tuolla näytti .
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Mitä tälle kuuluu nykyään? Joko olet päässyt testaamaan Väykyn nelikkoa tositoimissa, liukkaalla, hangessa jne.? Pystytkö kertomaan arviota kulutuksesta ja jos, niin minkälaisessa ajossa?
Olen huomannut, että nelikkoväykyt ovat järjestään korkeampia kuin takavedot.
Olen huomannut, että nelikkoväykyt ovat järjestään korkeampia kuin takavedot.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
No nyt tuli sullekin väykky Ja hyvässä kunnossa näyttää olevan
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Timo L. kirjoitti:Mitä tälle kuuluu nykyään? Joko olet päässyt testaamaan Väykyn nelikkoa tositoimissa, liukkaalla, hangessa jne.? Pystytkö kertomaan arviota kulutuksesta ja jos, niin minkälaisessa ajossa?
Olen huomannut, että nelikkoväykyt ovat järjestään korkeampia kuin takavedot.
Kovaa ajoahan tuo on vain vailla . Sen vähän mitä on lumikelejä päässyt näillä seuduin maistelemaan, etenee kyllä nätisti märässäkin nuoskalumessa, ottaen huomioon että alla on saksankitkat. Liukkaiksi suditelluista uraisista risteyksistäkin lähtee liikkeelle ilman ongelmia. Kokonaisuutena erittäin miellyttävä ajettava.
Kulutus oli heinäkuisella mökkireissulla heti hankinnan jälkeen 9,62l/100km. Reittinä Klaukkala ->Lohja, josta lapset + heidän tavaransa kyytiin -> Konginkangas noin 425km, lyhyenpää pyörimistä kaupassa käynteineen, sukuloimisineen ym. Jyväskylässä pyörähdys, pari kertaa Äänekoskella käynti ja kotimatka Lohjan kautta yhteensä 1427km.
Syyslomalla sama reitti vähemmän pätkäajoa 9.46l/100km. Noilla pidemmillä matkoilla edelliset kuljetusvälineet S124 230TE ja toi 1.6 automatti golffi söi suunnillen saman määrän bensaa. Normaalisti mun ajot on 6-25 kilometriä päivässä, riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa , jolloin kulutus on pyörinyt 12-16l/100km riippuen lämpötiloista ja kaasujalan raskaudesta, kotiosoitteesta kun tuo vielä laitetaan käymään ilman esilämmityksiä.
Korkeampiahan nuo tuntuvat järjestään olevan, vaikka kuinka avari onkin. Matalampia jousia yrittänyt etsiä, tarjontaa vain kun ei ole. Ainoastaan tollanen on tullut vastaan http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=49456" onclick="window.open(this.href);return false; . Nekin pirut myyty samoihin aikoihin kun auton ostin.
pasi84 kirjoitti:No nyt tuli sullekin väykky Ja hyvässä kunnossa näyttää olevan
Juu, onhan tällä nyt reilu puolivuotta ja n.6000km menty, josta tosin vanhin tytär tainnu ajaa 1500km. Olis kuulemma ottanu tän mieluummin kuin ton 124n . Kunto miellytää kyllä ikään ja kilometreihin nähden, ruostetta suunnilleen samassa määrin kuin oli tossa -06 volsussa . Ei tää kyllä sieltä halvimmasta päästä väyrysiä ollut, mut nelikko nyt on muutenki kalliimpi ku takatuuppari.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Ja 430 takavedolla menee sitten kanssa ihan samoilla kulutuslukemilla.pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus
Toi nelimaticci on kyllä talvikelillä verraton, mutta vaarallinen peli . Kävin nimittäin tuossa alkuillasta liikkeellä S211:llä, ja täällä etelässä on sitten tunkenut osin nuo sivutiet loskalle ja osin taas peilijäälle, jossa vielä vettä pinnalla. Auto liikkuu kun juna ja kerää nopeutta vaivatta ja huomaamatta ktkarenkainkin, mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista... Oli aika liki ettei meinannut lipsahtaa, vaikka mielestäni hiljaa ja varovasti ajoinkin, mutta ei ollut keli tuntunut siihen mennessä niin niljakkaalta
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
petri kirjoitti:riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa
Jaa sullon möksä Äänekoskella...? Meiltähän ei ole sinne kuin noin 70km, eipä tuo paha matka olis tavata muutenkin kun siellä tienposkessa sillon puolitoista vuotta sitten...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Onko se nyt niin, että etuveto oikaistaan kaasulla, takaveto kytkimellä ja neliveto peltikorjaamolla...?RH kirjoitti:mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Sehän se nelikon "ongelma" onkin, lähtee liukkaalla paremmin kun vain toisesta päästä raapiva, mut ei pysy tiessä ja pysähdy yhtään paremmin kun kaksvetonen.RH kirjoitti:Ja 430 takavedolla menee sitten kanssa ihan samoilla kulutuslukemilla.pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus
Toi nelimaticci on kyllä talvikelillä verraton, mutta vaarallinen peli . Kävin nimittäin tuossa alkuillasta liikkeellä S211:llä, ja täällä etelässä on sitten tunkenut osin nuo sivutiet loskalle ja osin taas peilijäälle, jossa vielä vettä pinnalla. Auto liikkuu kun juna ja kerää nopeutta vaivatta ja huomaamatta ktkarenkainkin, mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista... Oli aika liki ettei meinannut lipsahtaa, vaikka mielestäni hiljaa ja varovasti ajoinkin, mutta ei ollut keli tuntunut siihen mennessä niin niljakkaalta
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Saattaa olla niinPakardinen kirjoitti:Onko se nyt niin, että etuveto oikaistaan kaasulla, takaveto kytkimellä ja neliveto peltikorjaamolla...?RH kirjoitti:mutta sitten jo ekassa jyrkemmässä mutkassa tuli muistutus fysiikan laeista...
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Pakardinen kirjoitti:petri kirjoitti:riippuen vietänkö yöni kotona vai eräässä tietyssä paikassa
Jaa sullon möksä Äänekoskella...? Meiltähän ei ole sinne kuin noin 70km, eipä tuo paha matka olis tavata muutenkin kun siellä tienposkessa sillon puolitoista vuotta sitten...
Tää tietty paikka (naisihminen) sijaitsee täällä ihan Klaukkalan naapurissa, mut mökki on kyllä Konginkankaalla (tai Äänekoskeahan se nykyään kuntaliitoksien jälkeen on), vajaan kilonmetrin päässä Lintulahden nesteeltä. Vois kyllä pitää pienen saunaillan jokukerta, kun siellä taas käyn.
Viimeksi muokannut petri, To 08.01.2015 21:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Eihän nuo "isot" bensakoneet matka-ajossa loppujen lopuksi paljon haukkaa, menevät väännöllä, pikkukoneita saa ajaa kaasupohjassa pitääkseen vauhdin. Kävin kerran SECillä tuon keskisuomen reissun, yöllä kun mentiin niin rekkojen ohitukset täyskaasulla, vauhtia riittävästi (+200) rekan keulan kohdalla, niin kulutus tankkauksesta laskemalla 12.48. Nurkissa räppäämällä sit saa kulumaan ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä.pasi84 kirjoitti:No se menee vähällä bensalla, mun vie siinä 11,6lit/100km pyörittelyajossa, tosin maantiellä se menee siinä 9lit/100.. mutta tuo 320 on parempi kone auton painoon, vaikka sulla neliveto painaa enemmän kuin ilman mutta hyvin näyttää kone jaksavan kun on hyvä kulutus
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
No heleposti!petri kirjoitti:Vois kyllä pitää pienen saunaillan jokukerta, kun siellä taas käyn.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98
Tämäkin laitos sai tänään leiman ilman huomautuksia
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa
Pari viikkoa ihmettelyt kosteaa kuskin jalkatilaa ja selvästi koventunutta ääntä sisätiloissa.
Tänään vihdoin kerkesin asiaan perehtymään tarkemmin, konehuoneen vesikanavat ja kattoluukun poistoputket tarkastettu, ovat auki ja toimivat kuten pitääkin. Seuraavaksi auto nosturille ja altapäin tutkimaan. Sieltähän se vika löytyikin, rattiakselin läpivientihaitarikumi murtunut lähes poikki asti .
Taitaa joutua hammastangon irrottamaan, että pääsee kumin vaihtamaan. Onko tästä kenelläkään kokemusta, joutuuko irrottamaan, vai onnistuuko muuten?
Tänään vihdoin kerkesin asiaan perehtymään tarkemmin, konehuoneen vesikanavat ja kattoluukun poistoputket tarkastettu, ovat auki ja toimivat kuten pitääkin. Seuraavaksi auto nosturille ja altapäin tutkimaan. Sieltähän se vika löytyikin, rattiakselin läpivientihaitarikumi murtunut lähes poikki asti .
Taitaa joutua hammastangon irrottamaan, että pääsee kumin vaihtamaan. Onko tästä kenelläkään kokemusta, joutuuko irrottamaan, vai onnistuuko muuten?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa
Ei tarvi hammastankoa ottaa pois, nivel irti ja uus kumi paikalleensa,
en tiedä onko 4-matikissa eroa tuossatapauksessa takapotkuseen.
en tiedä onko 4-matikissa eroa tuossatapauksessa takapotkuseen.
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa
Toivotaan että menee irrottamatta. Tuon V-koneeen takia vaan kun on tuo pakorööri vähän rajoittamassa tilaa.Venymä kirjoitti:Ei tarvi hammastankoa ottaa pois, nivel irti ja uus kumi paikalleensa,
en tiedä onko 4-matikissa eroa tuossatapauksessa takapotkuseen.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: petrin S210 E320 4Matic -98 vettä jalkatilassa
Kyllä sen pystyy vaihtamaan V-koneiseenkin hammastankoa irrottamatta. Kaverista on iso apu kabiinissa kiskomassa rattiakselia ylöspäin.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1209
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: petrin S210 E320 4Matic -98. Rattiakselin kumin vaihto
Tänään viimein sain vaihdettua tuon rattiakselin kumin. Helppo homma, vaikka näytti että olisi ahdasta.
Uuden kumin hankin KL-varaosista vantaan myymälästä alkuperäisosana hintaan 23,40€, samalla tuli hankittua myös vaihteistoöljyn mittatikku.
Siellä se kumi piileskelee lämpösuojapeltien takana.
Nivel irti ja vanhan kumi poistettuna.
Pikkuisen oli heikossa kunnossa.
Hommaan meni aikaa tunnin verran ja onnistui hyvin yksinkin.
Uuden kumin hankin KL-varaosista vantaan myymälästä alkuperäisosana hintaan 23,40€, samalla tuli hankittua myös vaihteistoöljyn mittatikku.
Siellä se kumi piileskelee lämpösuojapeltien takana.
Nivel irti ja vanhan kumi poistettuna.
Pikkuisen oli heikossa kunnossa.
Hommaan meni aikaa tunnin verran ja onnistui hyvin yksinkin.
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00